-
Καλησπέρα,σε αυτοκίνητο που το τούρμπο ανοίγει σε υψηλές στροφές,γίνεται ώστε να ρυθμιστεί για να ανοιγει σε λιγότερες?πχ ανοίγει στις 2.800 στροφές και θέλω να ανοιγει στις 1.800 για παράδειγμα.
-
Καλησπέρα,σε αυτοκίνητο που το τούρμπο ανοίγει σε υψηλές στροφές,γίνεται ώστε να ρυθμιστεί για να ανοιγει σε λιγότερες?πχ ανοίγει στις 2.800 στροφές και θέλω να ανοιγει στις 1.800 για παράδειγμα.
-
Καλησπέρα,σε αυτοκίνητο που το τούρμπο ανοίγει σε υψηλές στροφές,γίνεται ώστε να ρυθμιστεί για να ανοιγει σε λιγότερες?πχ ανοίγει στις 2.800 στροφές και θέλω να ανοιγει στις 1.800 για παράδειγμα.
-
Εξαιρετικά απίθανο να έχει 'ρυθμιστεί' να ανοίγει πιο ψηλά από όσο μπορεί φυσικά, εκτός και αν μιλάμε για twin ή sequential setup. Συνήθως οι τουρμπίνες 'ανοίγουν' όσο πιο νωρίς μπορούν, δηλαδή όσο πιο γρήγορα μπορούν να φτάσουν στις μέγιστες σαλ και να παράξουν τη μέγιστη υπερπίεση. Αυτό που μάλλον λες είναι το γνωστό lag, δηλαδή η αρχική καθυστέρηση που έχει η τουρμπίνα, και η οποία δεν μπορεί να 'γιατρευτεί' εύκολα, παρά μόνο με μετατροπή του πυρήνα (ή αλλαγή τουρμπίνας).
-
Μπορεις αν ρυθμισεις την wastgate και εφοσον ειναι after market με ελατηριο.
-
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
Μπορεις αν ρυθμισεις την wastgate και εφοσον ειναι after market με ελατηριο.Η wastegate ρυθμίζει μέχρι πότε και πόση υπερπίεση θα σηκώσει η τουρμπίνα, όχι πότε θα ξεκινήσει να την παράγει.
-
Ρυθμιζει ποση ποσοτητα αερα θα περασει απο το μαντεμι .Αρα αν περασει μεγαλυτερη ποσοτητα θα περιστραφει γρηγοροτερα η τουρμπινα. Ομως λογικα το σετ απ του αυτοκινητου θα επαναφερει στα εργοστασιακα επιπεδα την πιεση. Τεσπα...
Και παλι δηλ ετσι απλα σε ενα εργοστασιακο τουρμπο χρειαζεται ολοκληρωμενο σετ απ σε ηλεκτρονικα και βαλβιδα καυσαεριων φυσικα.
Γινεται ομως ..... -
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
Ρυθμιζει ποση ποσοτητα αερα θα περασει απο το μαντεμι .Αρα αν περασει μεγαλυτερη ποσοτητα θα περιστραφει γρηγοροτερα η τουρμπινα. Ομως λογικα το σετ απ του αυτοκινητου θα επαναφερει στα εργοστασιακα επιπεδα την πιεση. Τεσπα...
Και παλι δηλ ετσι απλα σε ενα εργοστασιακο τουρμπο χρειαζεται ολοκληρωμενο σετ απ σε ηλεκτρονικα και βαλβιδα καυσαεριων φυσικα.
Γινεται ομως .....Μάλλον πρέπει να διαβάσεις λίγο περισσότερο για την wastegate Η wastegate ρυθμίζει το σημείο που θα αφήσει να διαφύγει ο περισσευούμενος αέρας, ώστε να ρυθμίσει το πότε και πόση υπερπίεση παράγεται. Υπάρχουν άπειρα links (και στα ελληνικά) για το πως δουλεύει η wastegate, και ότι δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το πότε αρχίζει να σηκώνει πίεση η τουρμπίνα. Δεν τα παραθέτω γιατί είναι όπως είπα άπειρα, με 5' έρευνα θα τα βρεις. Ένα μικρό quote όμως:
What is a wastegate
Internal or external, a wastegate is a boost-controlling device that operates by limiting exhaust gases going through the turbocharger, controlling the maximum boost pressure produced by the turbocharger itself. A wastegate consists of an inlet and outlet port, a valve and a pressure actuator.Λίγο πιο σχετικό με την ερώτηση του φίλου είναι το boost controller, ο οποίος μπορεί -υπο συνθήκες- να προκαλέσει τη μέγιστη υπερπίεση να παραχθεί λίγο νωρίτερα, κρατώντας εντελώς κλειστή τη wastegate μέχρι και το σημείο μέγιστης υπερπίεσης. Ούτε αυτός όμως μπορεί να ρυθμίζει το πότε ακριβώς ξεκινάει να σηκώνει πίεση η τουρμπίνα, αυτό αλλάζει μόνο από τα χαρακτηριστικά της ίδιας της τουρμπίνας και το σύστημα εισαγωγής/εξαγωγής.
-
Οτι ειπε ο The Ace.
Δεν υπαρχει κατι να συζητησουμε... -
Ο χρήστης pointer έγραψε:
Καλησπέρα,σε αυτοκίνητο που το τούρμπο ανοίγει σε υψηλές στροφές,γίνεται ώστε να ρυθμιστεί για να ανοιγει σε λιγότερες?πχ ανοίγει στις 2.800 στροφές και θέλω να ανοιγει στις 1.800 για παράδειγμα.Για τι αμάξι μιλάς;
Σε γενικές γραμμές για να κάνεις κάτι τέτοιο θες αλλαγή της τουρμπίνας με μικρότερη,αλλά τότε θα 'τελειώνει' και πιο χαμηλά. -
Ο χρήστης adensa έγραψε:
Καλησπέρα,σε αυτοκίνητο που το τούρμπο ανοίγει σε υψηλές στροφές,γίνεται ώστε να ρυθμιστεί για να ανοιγει σε λιγότερες?πχ ανοίγει στις 2.800 στροφές και θέλω να ανοιγει στις 1.800 για παράδειγμα.
Για τι αμάξι μιλάς;
Σε γενικές γραμμές για να κάνεις κάτι τέτοιο θες αλλαγή της τουρμπίνας με μικρότερη,αλλά τότε θα 'τελειώνει' και πιο χαμηλά.είναι για navara D21 το οποίο έχει ο κουμπάρος μου και αναρωτιέται και επειδή ενδιαφέρομαι να πάρω και εγώ ένα τέτοιο,θέλω να ξέρω..Από την άλλη δεν ξέρουμε όλες τις πληροφορίες για το αυτοκίνητο του(κουμπαρου) καθώς είναι εμταχειρισμένο,οπότε δεν ξέρουμε αν τυχόν έγιναν αλλαγες
-
Μια σχετικά εύκολη και φθηνή λύση είναι η αλλαγή του πυρήνα (των φτερωτών δηλαδή) ώστε να αλλάξεις τη συμπεριφορά της τουρμπίνας. Έτσι θα μπορείς να την κάνεις να παράγει την μέγιστη υπερπίεση πιο νωρίς, αλλά (α) θα είναι χαμηλότερη της αρχικής υπερπίεσης, και (β) όπως είπε και ο adensa, θα 'τελειώνει' πιο γρήγορα, δηλαδή θα αρχίζει να ξεφουσκώνει πιο νωρίς, αδειάζοντας τον κινητήρα στις ψηλές σαλ.
-
Για να - ξυπνάει - η τουρμπίνα σε χαμηλότερες στροφές στο ίδιο μέγεθος με την μαμά ή πρέπει να είναι ρουλεμανάτη ή πρέπει να αλλάξει ο συμπιεστής με μικρότερο αλλά δεν θα έχει την μέγιστη απόδοση της άλλης ψηλά, τώρα τι ψηλά σε diesel ? είναι και αυτό μια ερώτηση.
Η σωστή δουλειά είναι με τον τύπο που φοράει τώρα να βρεθούν οι χάρτες απόδοσης της και να επέμβει ένας καλός τουρμπινάς να την φέρει στη σωστή απόδοση τοποθετώντας τον σωστό συμπιεστή σύμφωνα με τους χάρτες και την απόδοση που θέλει ο πελάτης.
Υπάρχει και η περίπτωση του κουμπάρου η τουρμπίνα να είναι αλλαγμένη με μεγαλύτερη οπότε και το lag είναι μεγαλύτερο, όσο για την westgate κάποιος πρέπει να ξανακαθήσει στα - θρανία -.
-
Κάτι που σκέφτηκα μόλις τώρα....αν πραγματικά σε ενοχλεί το lag, και θες να πειραματιστείς λίγο, τότε μπορείς να προμηθευτείς ένα anti-lag σύστημα, το οποίο όμως θέλει αρκετές αλλαγές, θέλει σετάρισμα, είναι αρκετά επιβαρυντικό για τον κινητήρα, και είναι και πιο ακριβό από μια αλλαγή πυρήνα. Και δεν ξέρω καν αν υπάρχουν ειδικά συστήματα για diesel, ξέρω μόνο για βενζίνες.
-
Ο χρήστης pointer έγραψε:
Καλησπέρα,σε αυτοκίνητο που το τούρμπο ανοίγει σε υψηλές στροφές,γίνεται ώστε να ρυθμιστεί για να ανοιγει σε λιγότερες?πχ ανοίγει στις 2.800 στροφές και θέλω να ανοιγει στις 1.800 για παράδειγμα.
Για τι αμάξι μιλάς;
Σε γενικές γραμμές για να κάνεις κάτι τέτοιο θες αλλαγή της τουρμπίνας με μικρότερη,αλλά τότε θα 'τελειώνει' και πιο χαμηλά.είναι για navara D21 το οποίο έχει ο κουμπάρος μου και αναρωτιέται και επειδή ενδιαφέρομαι να πάρω και εγώ ένα τέτοιο,θέλω να ξέρω..Από την άλλη δεν ξέρουμε όλες τις πληροφορίες για το αυτοκίνητο του(κουμπαρου) καθώς είναι εμταχειρισμένο,οπότε δεν ξέρουμε αν τυχόν έγιναν αλλαγες
Eίσαι σίγουρος ότι ανοίγει στις 2800σαλ σε ντιζελ;
Πολύ λάθος μου ακούγεται.
Εχετε κάνει έλεγχο σε ιντερκουλερ και σωληνώσεις μήπως είναι κάτι βουλωμένο; -
Δεν το έχει ψάξει ούτε ο ίδιος.Σε μια κουβέντα που κάναμε,επειδή ενδιαφέρθηκα να πάρω ίδιο αυτοκίνητο μου το ανέφερε και όπως λες και εσύ μου φάνηκε αρκετά υψηλα.Το θέμα του όπως το σκέφτομαι μάλλον έχει 3 όψεις.Η πρώτη είναι ότι έτσι είναι από τη μάνα του και είναι κακό αυτό,οπότε αναρωτιέμαι τι μπορεί να γίνει.Η δεύτερη είναι ότι αλλάχτηκε από κάποιον πρώην κάτοχο του αυτοκίνητου και έβαλε τέτοια τουρμπίνα ή τέλος πάντων κάτι σχετικό.Και η τρίτη είναι να υπάρχει κάποια βλάβη(?)
-
Πάντως diesel -οποιοδήποτε diesel- και άνοιγμα τουρμπίνας στις 2800σαλ δεν κουμπώνουν με τί-πο-τα....
Αποκλείεται να είναι έτσι μαμά, ότι τουρμπίνα και αν έχει βάλει δεν μπορεί να φουσκώνει τόσο αργά, οπότε μάλλον για κάποια διαρροή μου κάνει το συγκεκριμένο....
-
συνηθως οταν εχει διαρροη απο την τουρμπινα μεχρι τον κινητηρα ντιζελ με μετρητη αερα δεν τραβαει απο πολυ πλουσιο μειγμα.
-
ευχαριστώ για τις απαντήσεις!να τον πω να το ελέξει δηλαδή....
-
To navara , σαν αυτό της φώτο είναι;
Να σηκώνει πίεση νωρίτερα, για γρήγορη ροπή και τίναγμα στο φάναρι;
Γινεται ρύθμιση τουρμπο???