-
Παρατήρησα ευχάριστα πράγματα.
Το Astra στα τελευταία 2.000 χλμ (έχει 7.000 περίπου) που έχει στρωθεί, μείωσε τη μέση κατανάλωσή του κατά μισό λίτρο. Έτσι τώρα καίει σε διαδρομές κυρίως αστικές 8,5 λίτρα (Β' μετρητής). Ο Α'μετρητής που δεν έχει πειραχτεί σχεδόν από την αγορά δείχνει μέση κατανάλωση 8,9 λίτρα. -
PUNTO HGT .Εχω κανει 12400 χλμ .Η υψηλοτερη καταναλωση που εχω δει ειναι 8,9 lit/100Km οταν δοκιμαζα ποσο ειναι η τελικη ταχυτητα .Η συνηθης μεση καταναλωση ειναι απο 7,5 εως 7,9 lit/100Km .Η μεση ωριαια ταχυτητα ειναι παντα πανω απο τα 50Κm/ωρα .Κινουμαι κυριως εκτος πολης, σε επαρχιακο οδικο δικτυο .Ολες οι τιμες ειναι απο το trip computer ,πολυ βολικο πραγματακι.Το εχω βαλει να μου δειχνει την στιγμιαια καταναλωση συνεχεια και ετσι κανονιζω ευκολα το ποσο βαρυ ειναι το ποδι μου.
Η χαμηλοτερη καταναλωση που εχω δει ειναι 5,3lit/100Κm αλλα εγινε μια φορα μονο γιατι εβαζα συνεχεια νεκρα στις κατηφορες και δεν ξεπερναγα τα 90χλμ/ωρα.Ταριφας driving.
Εδω ειναι οι τιμες που δινει η φιατ για την καταναλωση : Κύκλος πόλης/εκτός πόλης/μικτός 11.5/6,4/8,3 .
Μαλλον καλα το παω!! -
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Παρατήρησα ευχάριστα πράγματα.
Το Astra στα τελευταία 2.000 χλμ (έχει 7.000 περίπου) που έχει στρωθεί, μείωσε τη μέση κατανάλωσή του κατά μισό λίτρο. Έτσι τώρα καίει σε διαδρομές κυρίως αστικές 8,5 λίτρα (Β' μετρητής). Ο Α'μετρητής που δεν έχει πειραχτεί σχεδόν από την αγορά δείχνει μέση κατανάλωση 8,9 λίτρα.πόσα κυβικά είναι?8.9 έχω από τότε που το πήρα,αλλά με αρκετό στροφάρισμα...
-
Ξέχασα να σημειώσω ότι το δικό μου καίει από 7,5 έως 8,5 λίτρα / 100χλμ.
Στην εθνική πάω με σχεδόν σταθερά 140 (4.000 rpm με 5η), ενώ σε επαρχιακό στριφτερό δίκτυο δεν υπάρχει περίπτωση να μην το πιέσω... Μέσα στην πόλη το αποφεύγω συστηματικά...
Η βενζίνη είναι μόνιμα 100άρα.
-
Ωραίο το αρθράκι σου Δημήτρη! Θα μπορούσες μήπως να επεκταθείς γιατί η μηχανή με κλειστή την πεταλούδα λειτουργεί σαν αντλία???
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Εδω ειναι οι τιμες που δινει η φιατ για την καταναλωση : Κύκλος πόλης/εκτός πόλης/μικτός 11.5/6,4/8,3 .
Μαλλον καλα το παω!!...καλά σύμφωνα με το τελευταίο άρθρο των 4Τ περι «εργοστασιακών» καταναλώσεων μην τις πολυδίνετε σημασία.
Δεν ισχύουν τις περισσότερες φορές και λογικό είναι όταν θέλουν να κάνουμε το 0-50χλμ σε 40'... ...θέλω να δω να το κάνει κάποιος στην Αθήνα -
Ελάχιστη κατανάλωση 8lt/100km σε Ε.Ο.
Μέγιστη κατανάλωση 10,5lt/100km πάλι σε Ε.Ο.
Μέση στην πόλη (περιλαμβάνει και καθημερινή κίνηση σε Ε.Ο.) 9-9,5 lt.
Δεν θα έλεγα ότι έχω και αυγό κάτω από το γκάζι, αλλά η πλαγιολίσθηση δεν θέλει απαραίτητα υψηλές ταχύτητες
Μιλάω για ένα mx-5 mk2,5 1.8 mid (5 speed) -
Smart 600cc : 5-6lt μέσα στην πόλη...
-
Καλησπέρα.
Στο ολοκαίνουργιό μου Nissan Almera Challenge (2500χλμ) η μέση μεικτή κατανάλωσή του είναι 7,7l/100Km......πολύ καλά νομίζω
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
...καλά σύμφωνα με το τελευταίο άρθρο των 4Τ περι «εργοστασιακών» καταναλώσεων μην τις πολυδίνετε σημασία.
Είναι όμως ενδεικτικές και μία σύγκριση όλων των αυτοκινήτων στις ίδιες ακριβώς συνθήκες... Εννοείται ότι δεν είναι και ότι πιο ακριβές...
Πάντως, εγώ έχω πιάσει και χαμηλότερα από την επίσημη κατανάλωση...
-
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Ωραίο το αρθράκι σου Δημήτρη! Θα μπορούσες μήπως να επεκταθείς γιατί η μηχανή με κλειστή την πεταλούδα λειτουργεί σαν αντλία???Παίρνω το λόγο και απαντάω, Δημήτρη!
Έχοντας σχέση στο κιβώτιο και κλειστή πεταλούδα, οι τροχοί περιστρεφόμενοι με κάποια ταχύτητα, συμπαρασέρνουν και τον στρόφαλο σε περιστροφή. Ο αέρας μέσα στους κυλίνδρους δεν αναφλέγεται (αφού δεν ψεκάζεται καύσιμο), και έτσι μόνο αντίσταση προκαλεί (όχι έκρηξη). Αυτή η αντίσταση είναι το φρενάρισμα του κινητήρα, ο οποίος καταναλώνει έργο (την περιστροφή των τροχών τη μετατρέπει σε τρομπάρισμα=>φρενάρισμα).
Στα καρμπιρατέρ, τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά. Για αυτό και ο διαχωρισμός 'τότε' και 'τώρα'. Για οικονομία με ψεκασμό, σε κατηφόρες επιλογή σχέσης που θα κρατά τον κινητήρα σε σταθερό φρενάρισμα (άνω των 1.500 σ.α.λ.) και επιλογή νεκράς τελευταία στιγμή. Το ρελαντί (που έχουμε όταν έχουμε φρενάρισμα με νεκρό) κυμαίνεται γύρω στα 0,6-0,9 λίτρα ανά ώρα.
-
Ο χρήστης msamaro έγραψε:
Ωραίο το αρθράκι σου Δημήτρη! Θα μπορούσες μήπως να επεκταθείς γιατί η μηχανή με κλειστή την πεταλούδα λειτουργεί σαν αντλία???Ευχαριστώ!
Θα ήθελα απλά να συμπληρώσω ότι όταν η πεταλούδα είναι μισόκλειστη δημιουργείται το φαινόμενο του στραγγαλισμού.
Αν λίγο πριν την πεταλούδα το καύσιμο μείγμα (ρευστό) είχε μια ολική ενέργεια Α, αμέσως μετά από αυτήν έχει ενέργεια πολύ μικρότερη του Α.
Αυτό γίνεται αφού η μισόκλειστη πεταλούδα προκαλεί απώλειες ενέργειας.
Αυτό σημαίνει ότι πέφτει η πίεση του ρευστού, χωρίς να αυξάνεται η ταχυτητα ροής του (μη αντιστρέψιμη σκέδαση ενέργειας ή αλλιώς αχρήστευση ενέργειας). Συνεπώς μπαίνει λιγότερη ποσότητα καύσιμου μείγματος μέσα στους κυλίνδρους (τόσο λιγότερη όσο πιο κλειστή είναι η πεταλούδα).
Όμως για να κυκλοφορήσει το ρευστό και να κατευθυνθεί προς τους θαλάμους, χρειάζεται μια διαφορά πίεσης (όπως και το ηλεκτρικό ρεύμα χρειάζεται μια διαφορά δυναμικού για να 'τρέξει'). Την διαφορά αυτή στην πίεση θα την δημιουργήσει η κάθοδος του εμβόλου (δημιουργία υποπίεσης) όσο η βαλβίδα εισαγωγής είναι ανοικτή.
Όταν όμως στην ροή του καυσίμου παρεμβάλλεται η μισόκλειστη πεταλούδα, το ρευστό φρενάρεται (είναι σαν μια δύσκολη ανηφοριά στην διαδρομή του ρευστού προς τους κυλίνδρους). Έτσι ο στροφαλοφόρος που κινεί τα παλινδρομούντα έμβολα καταναλώνει ένα ποσό απ' την εξερχόμενη ροπή του κινητήρα, προκειμένου να μην 'κολώσει' και τα έμβολα να συνεχίσουν 'ακάθεκτα' να τραβάνε το ρευστό προς τα μέσα.Όταν αφήνουμε τελείως το γκάζι, η πεταλούδα κλείνει σχεδόν τελείως και δεν γίνονται καύσεις στους κυλίνδρους. Έτσι ο κινητήρας δεν παράγει καθόλου ροπή, οπότε η μόνη λύση για τον στροφαλοφόρο είναι να κλέψει ενέργεια από τον εναπομένουσα κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου (η οποία έχει ήδη αρχίσει να μειώνεται και λόγω της αεροδυναμικής αντίστασης). Συνεπώς το αυτοκίνητο χάνει κινητική ενέργεια, άρα φρενάρει (και λόγω στραγγαλισμού και λόγω αεροδυναμικής αντίστασης).
Άσχετο!!
Το ρευστό πριν την πεταλούδα είναι αέρας και μετά από αυτήν γίνεται ο ψεκασμός. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε το βρέξιμο της πεταλούδας με βενζίνη και την καταστροφή της ομoιογένειας του μείγματος. Φυσικά ο αισθητήρας, μέσω του οποίου λαμβάνει σήμα ο εγκέφαλος για την ποσότητα του εισερχόμενου μείγματος (αισθητήρας υποπίεσης), βρίσκεται μετά την πεταλούδα...Αυτά!!! Ελπίζω να σου έδωσα μια κάποια απάντηση...
-
ΜΕ ΑΥΓΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΓΚΑΖΙ 16/100
ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 18/100
ΣΕ ΚΕΦΙΑ 21-22/100 -
Ο χρήστης jzer40 έγραψε:
ΜΕ ΑΥΓΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΓΚΑΖΙ 16/100
ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 18/100
ΣΕ ΚΕΦΙΑ 21-22/100Καλά σοβαρά μιλάς;;;
Μήπως έχει κάποιο πρόβλημα το αμάξι; Είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ!!!
Είναι πειραγμένο;;;21-22 μόνο σε ακραία σπορ αγωνιστική οδήγηση σε πίστα μπορεί καποιος να δει, ενώ σε κανονική οδήγηση πρέπει να είναι στάνταρ κάτω από 10...
Ούτε Hummer να ήτανε...
-
Παιδιά εγώ το στρώνω ακόμα καθώς έχω 1500km.
Απο Πάτρα προς Αθήνα στην εθνική οδό σχεδόν συνέχεια με 120-130 είχα μέση κατανάλωση 8.0lt/100km.
Alfa 147 1,6 120HP
-
Ενδιαφέρον το θέμα αλλά θα ήθελα να κάνω κάποια παρέμβαση στα σχόλια του Δημήτρη
Η προσέγγιση σου είναι αρκετά απλοική και προκύπτουν συμπεράσματα που δεν είναι απόλυτα.
Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά την ομογενοποίηση του καύσιμου μίγματος, αυτή γίνεται στους αυλούς εισαγωγής που έχουν κάποιο συγκεκριμένο μήκος ώστε να αποκατασταθεί ομοιογένεια. Για το λόγο αυτό και σε κινητήρες με αυλού μεταββλητού μήκους, θα δείς ότι σε μικρά ανοίγματα της πεταλούδας, το μήκος είναι μεγάλο και σε τέρμα γκάζι μικρό.
Η πτώση πίεσης που δημιουργεί η πεταλούδα είναι ανάλογη με το τετράγωνο της παροχής. Στις συνθήκες χαμηλών στροφών, η παροχή αέρα προς τους κυλίνδρους είναι μικρή και η απώλεις πίεσης που περιγράφεις είναι πολύ μικρή.
Η πτώση πίεσης αυτή προκαλεί μια μικρή μετατόπιση προς τα κάτω του κύκλου ΟΤΤΟ που μεταφράζεται σε ελάχιστη απώλεια ενέργειας.
Με τέρμα γκάζι και χαμηλές στροφές , δεν θα αυξηθεί η παροχή αέρα και κατά συνέπεια όυτε και το καύσιμο μείγμα, για αυτό και δεν υπάρχει σημαντική διαφορά σε επιτάχυνση.Όταν αφήνεις το γκάζι, οι κύλινδροι πληρώνονται με το απαραίτητο καύσιμο μείγμα για την λειτουργία το ρελαντι. Στην διαδικασία αυτή, η πεταλούδα του γκαζόύ είναι κλειστή και ο απαραίτητος αέρας περνάει από μια μικρή βαλβίδα, βαλβίδα ρελαντί, που παρακάμπτει την πεταλούδα . Αν δεν γίνει αυτό, ο κινητήρας θα σβήσει αφού δεν θα έχει αερα.
Οταν αφήνεις το γκάζι με ταχύτητα στο κιβώτιο, η ενέργεια που απαιτεί ο στρόμφαλος μαζί με πιστόνια κλπ να περιστραφεί με τις στροφές που ζητάει το κιβώτιο την παίρνει από την κινητική ενέργεια του αυτκινήτου με αποτέλεσμα την επιβράδυνση. Για το λόγο αυτό, πιο έντονα φρενάρεις με μικρή σχέση , παρά με μεγάλη.
Οταν ο υπολογιστής ταξιδίου δείχνει κατανάλωση , αυτή προκύπτει όχι από τους παλμόυς των μπέκ, αλλά από τους παλμόυς της αντλίας βενζίνης, που σαν αντλία θετικής εκτοπίσεως , η παροχής της είναι σταθερή ανεξάρτητα της διαδρομής του ρευστού. Αν πάτε σε μια μεγάλη κατηφόρα, θα δείτε κατανάλωση 0 και μετά θα δείτε ότι θα ξαναδείξει νούμερο, αφού η νατλία θα ξαναπάρει μπροστά. Στην φάση που η αντλία δείχνει 0, ο κινητήρας ταίζεται με ελάχιστη βενζίνη που βρίσκεται διαθέσιμη στο υπό πίεση κύκλωμα τροφοδοσίας. Αν δεν είχε βενζίνη, η επιβράδυνση θα ήταν πολύ πιο έντονη( όσοι ΄πεχουν μείνει από βενζίνη θα έχουν καταλάβει διαφορά)
Όταν οι στροφές του κινητήρα πέσουν στα επίπεδα του ρελαντί, τότε ξεκιναέι η τροφοδότηση για ρελαντί και πολλές φορές το αυτοκίνητο φαίνεται να αντιστέκεται σρτο φρενάρισμα ή να επιταχύνει.Ελπίζω να μην κούρασα και να έγινα κατανοητός.
-
Έστω και λίγο καθυστερημένα θα ήθελα να πω ένα μπράβο στη συντακτική ομάδα των 4Τ και στον κ.Φούκη για το άρθρο τους κατανάλωση:θεωρία και πράξη που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Μαϊου. Απλά ..εξαιρετικό με 100% επαγγελματική αντιμετώπιση.
Περιγραφή και επεξήγηση των προδιαγραφών της FIA για τον κύκλο κατανάλωσης εντός και εκτός πόλης, κίνηση στη συνέχεια σε πόλη-ανοιχτό δρόμο χρησιμοποιώντας κατανοητά σχεδιαγράμματα με χρήση του Vbox και για κερασάκι ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή στην πίστα των Μεγάρων ακολουθώντας εργοστασιακά πρότυπα.
Τι άλλο να ζητήσει κανείς.... -
Οι δικές μου μετρήσεις περί κατανάλωσης με ΜΧ5 1.8 λένε για κάτω από 10 λίτρα με ιώβια αυτοσυγκράτηση και κυρίως κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, 10-11 όταν οδηγώ συντηρητικά μέσα στην πόλη και συνήθως 11-12, γιατί αν είχα πάρει ΜΧ για να οδηγώ συντηρητικά, τότε θα ήμουν πολύ μεγάλος τραχανάς
-
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά την ομογενοποίηση του καύσιμου μίγματος, αυτή γίνεται στους αυλούς εισαγωγής που έχουν κάποιο συγκεκριμένο μήκος ώστε να αποκατασταθεί ομοιογένεια. Για το λόγο αυτό και σε κινητήρες με αυλού μεταββλητού μήκους, θα δείς ότι σε μικρά ανοίγματα της πεταλούδας, το μήκος είναι μεγάλο και σε τέρμα γκάζι μικρό.Η πτώση πίεσης που δημιουργεί η πεταλούδα είναι ανάλογη με το τετράγωνο της παροχής. Στις συνθήκες χαμηλών στροφών, η παροχή αέρα προς τους κυλίνδρους είναι μικρή και η απώλεις πίεσης που περιγράφεις είναι πολύ μικρή.
Οκ! Δεν ήξερα ότι σε κινητήρες με μεταβλητό μήκος αυλών γίνεται αυτό που περιγράφεις, ούτε ότι η πτώση πίεσης, που δημιουργεί η πεταλούδα, είναι ανάλογη με το τετράγωνο της παροχής.
Αλλά κατά τ' άλλα δεν βλέπω κάτι στο οποίο να αποκλίνουμε...
-
Αμαξι με 5000χλμ, ο υπολογιστης ταξιδιου γραφει 8,9 lt / 100 χλμ.
Οικονομικατατο.
Κατανάλωση!