-
Κοίτα να δεις Γιώργο το HR χωρίζεται σε 3-4 μεγάλα κομμάτια ανάλογα την εταιρία.
- Payroll
- Compensation & Benefits
- Recruitment, Talent Management όπως θες πες το
- Training
Αυτά είναι τα πιο κοινά που θα δεις σε εταιρίες στη χώρα μας.
Τώρα μη σου γράψω κατεβατό με το τι κάνει το κάθε κομμάτι, θα σου γράψω για το νο2 που κάνω εγώ. Έχω, λοιπόν, είμαι υπεύθυνος για κάποιες από τις παροχές. Πχ τα κινητά. Έχουμε κοντά 300 γραμμές και αυτό όπως καταλαβαίνεις χρειάζεται καθημερινή ενασχοληση. Περνάς λογαριασμούς στο SAP, αλλάζεις προγράμματα, κάνεις το buyer (συσκευές, usb sticks για data συνδέσεις κτλ). Ύστερα βγάζεις υπερβάσεις χρηστών, κάνεις παρακρατήσεις σε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου και γενικώς διάφορες τέτοιες admin δουλειές. Ακούγεται απλό αλλά όταν είναι τόσες η γραμμές και πρέπει να συνεργαστείς και με τους 3 παρόχους τότε είναι αρκετά χρονοβόρο.
Πάμε μετά στο compensation κομμάτι. Εκεί συμμετέχω και αγοράζω κάθε χρόνο έρευνες αποδοχών και παροχών (KPMG, Towers Watson) και κάνω ασκήσεις για περιπτώσεις αυξήσεων μισθών ή παροχών. Βλέπω τι δίνει η αγορά, τι δίνουμε εμείς και προσπαθώ να έρθω όσο γίνεται πιο κοντά με τα median του sector μας, διατηρώντας όσο γίνεται και το internal equity. Αυτό δεν είναι καθημερινή δουλειά αλλά προκύπτουν στανταρ 3-4 ασκήσεις μέσα στο μήνα.
Άλλη δουλειά είναι το στήσιμο του οργανογράμματος. Αυτό είναι καθημερινή δουλειά γιατί προκύπτουν καθημερινά αλλαγές. Προσλήψεις-αποχωρήσεις-εσωτερικές αλλαγές. Και αυτό το διατηρώ στο SAP (για να υπάρχει ηλεκτρονικά και να παίρνονται οι απαραίτητες εγκριτικές ροές) αλλά σε μορφή powerpoint που φτιάχνω στο Visio.
Μετά πάμε στα bonus. Πονεμένη ιστορία, ειδικά αν πέσεις σε αλλαγή CEO ή διχογνωμία μεταξύ CEO και ιδιοκτήτη. Πρέπει να στήσεις τα KPIs (γιατί τους έχουμε και καλομαθημένους και δεν τα φτιάχνουν οι μανατζαρέοι), να τους βάλεις να τα συμφωνήσουν, έπειτα να στήσεις την φόρμα (excel) που θα υπολογίζει όλες αυτές τις φορμουλες που πρέπει (εννοείται σε συνεργασία με ειδικούς, πχ Hay) και άκουσον άκουσον να συλλέξεις και να εισάγεις τα δεδομένα απ'το χρηματοοικονομικό για το εκάστοτε KPI και να φτιάξεις τη φόρμα για τον κάθε eligible για bonus συνάδελφο. Ναι αυτά εμείς τα κάνουμε, οι μαλακες του HR. Τα bonus συνοδεύονται και από άλλες δουλειές και για να μην τα πολυλογώ θέλουν αυτή τη στιγμή ασχολούμαστε κοντά 4 μήνες μαζί τους και μόλις πριν 3 βδομάδες πιστώθηκαν στους λογαριασμούς συναδέλφων.
Έχουμε και το training μετά που ασχολούμαι και μ' αυτό. Εκεί είμαστε λίγο σκιτζίδες και δεν φτιάχνουμε ετήσιο πλάνο όπως οι σοβαρές εταιρίες. Κάνουμε ad hoc κάποια σεμινάρια ύστερα από αιτήσεις μανατζαρέων και κυρίως σε τεχνικά θέματα αλλά και soft skills. Διαδικαστική δουλειά κι αυτή που πρέπει να βρεις εκπαιδευτές, να πάρεις προσφορές, να κανονίσεις αίθουσα-catering κτλ, να περάσεις τους συμμετέχοντες στο ΛΑΕΚ και μια φορά το χρόνο να ετοιμάσεις το φάκελο για τις αποπληρωμές.
Μέχρι πριν λίγο καιρό έκανα και το recruitment άρα όλη τη διαδικασία μέχρι την πρόσληψη. Αγγελία, συλλογή βιογραφικών, shortlist, συνεντεύξεις, πρόσληψη, induction κτλ. Όπως έκανα και το performance management δηλαδη την αξιολόγηση του προσωπικού. Άλλη πονεμένη ιστορία αφού ήταν η πρώτη φορά που έγινε στον Όμιλο.
Αυτά πολύ χοντρά καθώς καθημερινά προκύπτουν διάφορα. Επίσης όσο και μεγάλη εταιρία να είμαστε δεν παύουμε να είμαστε οικογενειακή επιχείρηση που σημαίνει και αρκετή ασχολία με ζητήματα της οικογένειας.
-
εχεί δηλαδή πολύ πράγμα να κάνετε καθημερινά και σε διάφορους τομείς
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
εχεί δηλαδή πολύ πράγμα να κάνετε καθημερινά και σε διάφορους τομείςΕλπίζω να μην το λες ειρωνικά γιατί ναι μεν δεν είναι δουλειά στα ορυχεία αλλά μπορεί να γίνει πολύ μπελαλίδικη κυρίως γιατί είσαι συνεχώς σε μια θέση που πρέπει να συμβιβάσεις τα ασυμβίβαστα και γίνεται πολλές φορές το κεφάλι σου πουρές!
-
Ο χρήστης dimik έγραψε:
Δεν είναι καθαρά λογιστικό, υπάρχει στο HR manual παράγραφος που αναφέρεται σε career break, και πρέπει να εγκριθεί, να συζητηθεί τι και πως και γιατί κλπ κλπ
ναι οκ ο λογιστής κάνει απλά το διεκπεραιωτικό κομμάτι της υπόθεσης, έχω συνηθίσει από μικρομεσαίες που αυτά απλά στα στέλνει ο εργοδότης ή ο υπεύθυνος και εσύ απλά τα κάνεις δε τα σκέφτεσαι (εκτός αν έχεις να κάνεις με παράνομα/παράτυπα πράγματα που εκεί προσπαθείς να τον επαναφέρεις στη τάξη, όσο γίνεται.. )
@Στέφαν
δε το λέω ειρωνικά, σε καταλαβαίνω μέχρι ένα βαθμό
είναι ενδιαφέρον να ασχολείσαι με πολλά, αλλά όντως γίνεται μπελαλίδικη η φάση και πρέπει να μη χάσεις τη μπάλα
-
Ο χρήστης pgs έγραψε:
Στην θεωρία έχει να κάνει με οτιδήποτε αφορά το προσωπικό, από την πρόσληψη μέχρι την λήξη της συνεργασίας (το πιο απευκταίο σενάριο για έναν HR person).
Ξεκινάει σε στρατηγικό επίπεδο (για αυτό πλέον λέγονται HR Managers/Directors αντί για Personnel που παραπέμπει σε καθαρά διαχειριστικό ρόλο), όπου ο αντίστοιχος Executive VP - HR χαράσσει μαζί με το ΔΣ την εταιρική πολιτική σχετικά με το προσωπικό (πλήθος εργαζομένων, δεξιότητες/επιθυμητά χαρακτηριστικά, προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, εργασιακά, νομικά και μισθολογικά ζητήματα, επίλυση ενδεχομένων προβλημάτων σε στρατηγικό επίπεδο κλπ). Μετά περνάει σε επιχειρησιακό επίπεδο όπου οι υπεύθυνοι των τμημάτων (mid level managers) συνεργάζονται με το HR Dpt. σε θέματα που αφορούν τους εργαζομένους (π.χ. ένα σωστό job description γίνεται με την συνεργασία του manager ο οποίος γνωρίζει τις απαιτήσεις της θέσης και του HR ο οποίος γνωρίζει πως να το δομήσει σωστά αλλά και να δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες στους υποψηφίους), επίλυση προβλημάτων σε επιχειρησιακό-τακτικό επίπεδο, τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών και της νομοθεσίας, αξιολόγηση απόδοσης και εν συνεχεία σχεδιασμός εκπαίδευσης όπου χρειάζεται κλπ. Τέλος είναι το τακτικό επίπεδο όπου ουσιαστικά μιλάμε για την γραφειοκρατία: Μισθοδοσία, καρτέλες προσωπικού, ΙΚΑ κλπ.
γιατι αναμεσα στις αγγλικες λεξις πετας εληνικες? γραφτα σκετα αγγλικα.
... αναρωτιέται ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ με τα άψογα ελληνικά!
Μπονους το δείγμα γραφής του:ενταξει χιουμοριστκι ιταν ρε παιδια αν προσεβαλα δεν το χα σκοπο ζιτω συγνομη. αλλα δε νομιζο να προσβλιθηκε ο στεφαν, απλα ιθελα να του δξω τι ενοουσα όχι να τον προσβαλο.
Sorry για το off topic!
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
@Στέφαν
δε το λέω ειρωνικά, σε καταλαβαίνω μέχρι ένα βαθμό
είναι ενδιαφέρον να ασχολείσαι με πολλά, αλλά όντως γίνεται μπελαλίδικη η φάση και πρέπει να μη χάσεις τη μπάλα
Κοίτα επειδή το HR έχει τα κομμάτια που προανέφερα, το rotation είναι επιβεβλημένο αν έχει κανείς βλέψεις για μεγάλα πράγματα στον τομέα. Πρέπει να έχεις εικόνα απ' όλα και να έχεις ασχοληθεί τουλάχιστον 2-3 χρόνια με το καθένα ξεχωριστά. Υπόψιν όπου έχω δουλέψει ο HR Director είναι στο τοπ-3 των καλοπληρωμένων directors, συνήθως πίσω μόνο απ' τον Commercial. Μιλάω βέβαια πάντα για εταιρίες 300 με 2000 άτομα.
-
Ο χρήστης stefan147 έγραψε:
Επίσης όσο και μεγάλη εταιρία να είμαστε δεν παύουμε να είμαστε οικογενειακή επιχείρηση που σημαίνει και αρκετή ασχολία με ζητήματα της οικογένειας.αυτό ακούγεται λίγο περίεργα
ο HR Director είναι στο τοπ-3 των καλοπληρωμένων directors, συνήθως πίσω μόνο απ' τον Commercial. Μιλάω βέβαια πάντα για εταιρίες 300 με 2000 άτομα.
Αυτός που έχει τη γενική εποπτεία καθορισμού μισθών και απολαβών, είναι ο τοπ καλοπληρωμένος. shocking
Νομίζω πάντως πως αυτό εξαρτάται και από τον κλάδο της εταιρείας -
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
Επίσης όσο και μεγάλη εταιρία να είμαστε δεν παύουμε να είμαστε οικογενειακή επιχείρηση που σημαίνει και αρκετή ασχολία με ζητήματα της οικογένειας.
αυτό ακούγεται λίγο περίεργα
Απλά δεν έχεις ιδέα.
ο HR Director είναι στο τοπ-3 των καλοπληρωμένων directors, συνήθως πίσω μόνο απ' τον Commercial. Μιλάω βέβαια πάντα για εταιρίες 300 με 2000 άτομα.
Αυτός που έχει τη γενική εποπτεία καθορισμού μισθών και απολαβών, είναι ο τοπ καλοπληρωμένος. shocking
Καλά δεν είναι έτσι ακριβώς γιατί δεν είναι Γιάννης πίνει Γιάννης κερνάει. Αυτούς τους ανθρώπους κάποιος τους έφερε κάποτε και τους έδωσε αυτά τα χρήματα.
-
Τα χρηματα δεν τα δινει το HR. Αυτοι που διοικουν την εταιρεια τα δινουν. Το HR κανει τα διαδικαστικα.
-
Ο χρήστης wantone έγραψε:
Παιδες οι εταιρειες δεν ειναι φιλανθρωπικα ιδρυματα. Αν δεν πιεσουν τους εργαζομενους δεν θα υπαρχει παραγωγη εργου. Οποιος δεν αντεχει κανει την δικια του δουλεια και την αραζει (οτι βγαλει).Μπόνους μαστίγιο
Μπορει λόγω γνωριμιών να βρεις μια θέση, δύσκολα όμως τη κατακτάς και ακόμα πιο δύσκολα τη κρατάς και είσαι επιτυχημένος.
Sent from a mobile device
Καλά, ΟΚ... άλλα βλέπουν τα ματάκια μου... και όχι μόνο τα δικά μου... και μιλάω και για θέσεις διευθυντικές και με πολύ ευθύνη...
λογιστηριο (γιατι αυτοι μιλανε πολυ
Το λογιστήριο είναι η καλύτερη πηγή κουτσομπολιού μέσα σε κάθε εταιρεία, γιατί όλα και όλοι περνάνε από εκεί και καταλήγουν εκεί κάποια στιγμή... Οπότε, φροντίζουμε να τα έχουμε καλά με τους λογιστές...
Τα υπόλοιπα περί ρουφιανιάς, εντάξει, καλές οι ελληνικές ταινίες, άλλη όμως η πραγματικότητα...
Κοίτα επειδή το HR έχει τα κομμάτια που προανέφερα, το rotation είναι επιβεβλημένο αν έχει κανείς βλέψεις για μεγάλα πράγματα στον τομέα. Πρέπει να έχεις εικόνα απ' όλα και να έχεις ασχοληθεί τουλάχιστον 2-3 χρόνια με το καθένα ξεχωριστά. Υπόψιν όπου έχω δουλέψει ο HR Director είναι στο τοπ-3 των καλοπληρωμένων directors, συνήθως πίσω μόνο απ' τον Commercial. Μιλάω βέβαια πάντα για καλά οργανωμένες εταιρίες 300 με 2000 άτομα.
Ξέχασες κάτι... Δεν εννοείται!
Επίσης όσο και μεγάλη εταιρία να είμαστε δεν παύουμε να είμαστε οικογενειακή επιχείρηση που σημαίνει και αρκετή ασχολία με ζητήματα της οικογένειας.
αυτό ακούγεται λίγο περίεργα
καθόλου... Ελ. επιχείρηση...
-
-
Ο χρήστης Nikos! έγραψε:
Μπορει λόγω γνωριμιών να βρεις μια θέση, δύσκολα όμως τη κατακτάς και ακόμα πιο δύσκολα τη κρατάς και είσαι επιτυχημένος.Sent from a mobile device
Εγω παλι θα συμφωνησω με το Νικο...στην εταιρεια που εργαζομαι προσληφθηκαν δυο ατομα μεσω γνωριμιων, και απολυθηκαν και τα δυο...στη μια περιπτωση μαλιστα μεσολαβησα εγω ο ιδιος, και για την προσληψη και για την απολυση Το ιδιο γνωριζω να συμβαινει και σε πολλες εταιρειες στον χωρο...
-
Τα έχουμε ξανασυζητήσει αυτά εδώ... Είστε πολύ τυχεροί...
Δυστυχώς, δεν είναι αυτός ο κανόνας...
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
λογιστηριο (γιατι αυτοι μιλανε πολυ
Το λογιστήριο είναι η καλύτερη πηγή κουτσομπολιού μέσα σε κάθε εταιρεία, γιατί όλα και όλοι περνάνε από εκεί και καταλήγουν εκεί κάποια στιγμή... Οπότε, φροντίζουμε να τα έχουμε καλά με τους λογιστές...
Τα υπόλοιπα περί ρουφιανιάς, εντάξει, καλές οι ελληνικές ταινίες, άλλη όμως η πραγματικότητα...
Οι Ελληνικες ταινιες μπαινουν για το χαβαλε, οχι γιατι αυτα που περιγραφω ΔΕΝ τα εχω δει...
θα ελεγα να θεωρησεις το παραδειγμα του 'Ανεστη Βλαχου' σαν υποκαταστατο Χριστοπαναγιας...Επίσης όσο και μεγάλη εταιρία να είμαστε δεν παύουμε να είμαστε οικογενειακή επιχείρηση που σημαίνει και αρκετή ασχολία με ζητήματα της οικογένειας.
αυτό ακούγεται λίγο περίεργα
Καλο το χιουμορ, I see what you did there...
Aλλη πληγη της Ελληνικης επιχειρησης αυτη. Πριν μερικες μερες ειχαμε συζητηση με πρωην συναδελφους, ο ενας απο ολους περιεγραψε συμβαν που ΜΟΝΟ εμεις που ξερουμε την εταιρια και τους ανθρωπους μπορουσαμε να πιστεψουμε οποιοσδηποτε αλλος παρευρισκομενος θα ελεγε οτι παιρνει σκληρα ναρκωτικα ή οτι πασχει απο ψυχικα σύνδρομα, ουτα καν οτι το ονειρευτηκε.Εγω παλι θα συμφωνησω με το Νικο...στην εταιρεια που εργαζομαι προσληφθηκαν δυο ατομα μεσω γνωριμιων, και απολυθηκαν και τα δυο...στη μια περιπτωση μαλιστα μεσολαβησα εγω ο ιδιος, και για την προσληψη και για την απολυση Το ιδιο γνωριζω να συμβαινει και σε πολλες εταιρειες στον χωρο...
Ω, ναι
Η γνωριμια συνηθως σου ανοιγει την πορτα, δε σου εγγυαται ομως οτι θα την κλεισει πισω σου οταν μπεις. -
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Η γνωριμια συνηθως σου ανοιγει την πορτα, δε σου εγγυαται ομως οτι θα την κλεισει πισω σου οταν μπεις.
Μη βάλεις το χέρι σου στη φωτιά, μπορεί και να καεί...
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Both. Το είχα κι εγώ πάντα απορία... Ειδικά σε μικρές επιχειρήσεις (>
Στάλθηκε από το Nexus 4 μου χρησιμοποιώντας TapatalkΒγαζει τη μισθοδοσια για να ανακατευεται οσο το δυνατον λιγοτερο το λογιστηριο (γιατι αυτοι μιλανε πολυ και εχει γκρινια μετα στους διαδρομους ), καταχωρει αδειες, ασθενειες..
συνήθως στα λογιστήρια και τα εξωτερικά γραφεία υπάρχουν συγκεκριμένα άτομα (πολλές φορές και ένα μόνο άτομο) που ασχολούνται μόνο με μισθοδοσίες/εργατικά και τα γνωρίζουν όντως από αυτά δε νομίζω να γίνεται γενικότερο κουτσομπολιό αν δεν εμπλέκονται πολλοί
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
Both. Το είχα κι εγώ πάντα απορία... Ειδικά σε μικρές επιχειρήσεις (>>
Στάλθηκε από το Nexus 4 μου χρησιμοποιώντας TapatalkΒγαζει τη μισθοδοσια για να ανακατευεται οσο το δυνατον λιγοτερο το λογιστηριο (γιατι αυτοι μιλανε πολυ και εχει γκρινια μετα στους διαδρομους ), καταχωρει αδειες, ασθενειες..
συνήθως στα λογιστήρια και τα εξωτερικά γραφεία υπάρχουν συγκεκριμένα άτομα (πολλές φορές και ένα μόνο άτομο) που ασχολούνται μόνο με μισθοδοσίες/εργατικά και τα γνωρίζουν όντως από αυτά δε νομίζω να γίνεται γενικότερο κουτσομπολιό αν δεν εμπλέκονται πολλοί
Αν εχεις εταιρια με μπολικα ατομα, θα εχεις συνηθως και λογιστηριο με 4-5... εκει αρχιζει το νταβαντουρι και οι συζητησεις στο διαδρομο. Πολλες εταιριες εδιναν τη μισθοδοσια σε τραπεζες για να μην εχουν τετοια.
-
ναι ρε παιδί μου, απλά από αυτούς τους 4-5 η δουλειά αυτή θα είναι του ΕΝΟΣ, ο οποίος δε θα κάνει τίποτε άλλο, αυτός ο ένας μπορεί να ελεχθεί πιστεύω ως προς το τι διαρρέει
τώρα αν τα δίνουν έξω το κουτσομπολιό θα μείνει έξω οκ
αν πάντως δε πρόκειται να εκπαιδευτεί κάποιος πάνω στο αντικείμενο συνήθως δεν υπάρχει λόγος να ξέρει τι παίζει, αν τώρα αυτός που βγάζει τις μισθοδοσίες είναι κατίνα ναι
ή αν γενικά υπάρχει γκρίνια σε μια εταιρεία ότι πχ κόπηκαν οι μισθοί των τάδε, απολύθηκε ο τάδε, αλλά ο άλλος τάδε παρέμεινε να παίρνει τα ίδια ή πήρε και καμιά αύξηση , ε λογικό είναι να κυκλοφορήσει το θέμα
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Αν εχεις εταιρια με μπολικα ατομα, θα εχεις συνηθως και λογιστηριο με 4-5... εκει αρχιζει το νταβαντουρι και οι συζητησεις στο διαδρομο. Πολλες εταιριες εδιναν τη μισθοδοσια σε τραπεζες για να μην εχουν τετοια.
Αλήθεια... να σε ρωτήσω... έχεις δουλέψει ποτέ σε εταιρεία;;;; Ξέρεις πως δουλεύει το σύστημα, ή υποθέτεις από ιστορίες και φήμες;;;;
Τι ακριβώς εννοείς ότι μία εταιρεία δίνει τη μισθοδοσία σε τράπεζα;;;; Η τράπεζα το μόνο που κάνει είναι να καταθέσει στο λογαριασμό του κάθε εργαζόμενου το ποσό που θα της πει η εταιρεία. ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ και δεν κάθεται να βγάλει τη μισθοδοσία, αυτή είναι δουλειά του λογιστηρίου. Αν κάτι τέτοιο το πεις σε έναν τραπεζικό στην καλύτερη περίπτωση (αν είσαι τυχερός) θα σε κοιτάει προσπαθώντας να καταλάβει τι είπες...
Τώρα φυσικά, κάποιες εταιρείες έχουν κάνει outsource το λογιστήριο (ΟΧΙ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΑ), αυτό γίνεται εδώ και δεκαετίες, έτσι ζει το μισό μου σόι...
Αλλά ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ η τράπεζα ΔΕΝ κάνει τη δουλειά του λογιστηρίου.
-
markvag μην τον πυροβολήσεις.
Σκέψου ψύχραιμα.
Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....