-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Σωστό. Γιατί στη μανιβελιά μ' ένα πάτημα που διαρκεί 2-3 δέκατα του δευτερολέπτου, γυρίζεις το στρόφαλο 4-5 στροφές. Αυτό είναι πολύ μεγάλη ταχύτητα και φυσικά η συμπίεση φέρνει τεράστια αντίσταση σε αυτήν την προσπάθεια. Αν όμως πατήσεις τη μανιβέλα αργά (μιλάμε για πολλά δευτερόλεπτα) θα δεις πόσο πιο εύκολα θα υποχωρήσει (βέβαια δεν θα πάρει μπρος!).
Τα μοτέρ σε δίτροχα και τετράτροχα, ως προς τις αρχές λειτουργίας τους δεν παρουσιάζουν διαφορές.Όταν κατεβάσεις αργά τη μανιβέλα κατεβαίνει όχι γιατί χάνεται ως δια μαγείας η συμπίεση, αλλά γιατί ανοίγει κάποια βαλβίδα ανάλογα σε πια φάση είναι το έμβολο και δεν υπάρχει πια συμπίεση.
Θες να πεις δηλαδή ότι έχει διαφορετική λειτουργία (χρονισμός βαλβίδων?) ο κινητήρας ανάλογα με τις στροφές του?
υγ. να κάνω και εγώ μια φορά το τρολ!
-
Οχι, καπου ειχα διαβασει πριν απο 100 χρονια για ενα κερατακι που κατι κανει στις βαλβιδες για να διευκολυνει την κατασταση, εφοσον μιλαμε για μονοκυλινδρες 500 και 750cc που δεν παλευονται.
Εγραψα για 'εντυπωση' παραπανω γιατι 1) εχουν περασει απειρα χρονια απο τοτε που το διαβασα, 2) δεν εχω ιδια εμπειρια, περαν της παρακολουθησης δεκαδων τυπων με ασπρη καλτσα και σκαρπινι τη δεκαετια του '80 να χοροπηδανε σα μαλακες μπας και παρει μπρος το τερας XL ή XR της εποχης. -
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Όταν κατεβάσεις αργά τη μανιβέλα κατεβαίνει όχι γιατί χάνεται ως δια μαγείας η συμπίεση, αλλά γιατί ανοίγει κάποια βαλβίδα ανάλογα σε πια φάση είναι το έμβολο και δεν υπάρχει πια συμπίεση.
Όσο αργά και αν κινείς τη μανιβέλα, το έμβολο κάποια στιγμή θα κινηθεί προς το ΑΝΣ σε φάση συμπίεσης. Προφανώς μιλάμε γι' αυτό το 'δύσκολο' σημείο και όχι για όταν έχουμε ανοιχτές βαλβίδες.
στις μοτοσυκλετες υπαρχει αποσυμπιεστης (αλλοτε αυτοματος ενεργοποιειτε κατα το πατημα της μανιβελας, αλλοτε μηχανικος ενεργοποιειτε με μια μικρη μανετα σαν του τσοκ στο αριστερο μερος του τιμονιου) ανοιγει την βαλβιδα εισαγωγης πριν την ωρα της ετσι ωστε να μπορεσει να παρει μια ικανοποιητικη ταχυτητα περιστροφης ο κινητηρας, ωστε να μην μπορεσει η συμπιεση να κοντραρει την περιστροφη και να πεταξει αναποδα την μανιβελα.
ξερεις ποσοι εχουν σπασει τα ποδια τους?
δεν ξερεις οτι υπαρχει αποσυμπιεστης στην μανιβελα?
μην μπερδευτεις δεν μιλαω για παπακια και μονοκυλινδρα διχρονα. -
Αμην, κατι τετοιο ειχα διαβασει.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Η εντυπωση μου ειναι οτι η πραγματικοτηα τεινει προς τον Quadra
Να μη μείνεις στην εντύπωση, να είσαι βέβαιος γιατί οι περισσότεροι αν όχι όλοι εδώ που γράφουν για αυτό το θέμα δεν έχουν πιάσει στα χέρια τους τα εξαρτήματα για τα οποία συζητάνε, και ότι ξέρουν το γνωρίζουν από φωτό, από τα βιβλία και από συζητήσεις, ο υποφαινόμενος που δεν είναι μικρός σε ηλικία έκλεισε 50ετία σαν μηχανικός έχοντας ανοίξει, μετατρέψει, επισκευάσει, καταστρέψει, άπειρους κινητήρες από 50άρια μηχανάκια στα πρώτα του χρόνια μέχρι πάρα πολλά δίλιτρα, και όταν μιλάω για κάτι το λέω μετά λόγου όχι μόνο γνώσεως, αλλά πολύ περισσότερο, έχω βγάλει άπειρα έμβολα σε μηχανές θαλάσσης Sulzer κάποιων δεκάδων χιλιάδων ίππων, έχω κάνει αρκετές γενικές επισκευές σε ντήζελ Ruston, έχω ανοίξει τούρμπο μεγέθους μικρού διαμερίσματος, έχω σπρώξει μοτό και αυτοκίνητα σε ανηφόρες, κατηφόρες, ισιάδες, και χιλιάδες άλλες ιστορίες τρέλλας, μουτζούρας, θορύβου και αγαλλίασης όταν το ρημάδι πάρει μπροστά και στροφάρει.
Αρκετά λοιπόν με τα αστειάκια της αντίστασης των ελατηρίων στις βαλβίδες, στα έμβολα, και λοιπές ανοησίες, χωρίς τη συμπίεση τίποτα δε σταματάει ένα μοτέρ να γυρίζει όταν υπάρχει ταχύτητα στο σαζμάν και το σπρώχνεις ή είναι στην κατηφόρα, αρκετά με τις χαζοσυζητήσεις. Υπάρχουν πολύ ομορφότερα και ουσιαστικότερα θέματα γύρω από το αυτοκίνητο να ασχοληθούμε και να απασχοληθούμε.
+1
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
...οι περισσότεροι αν όχι όλοι εδώ που γράφουν για αυτό το θέμα δεν έχουν πιάσει στα χέρια τους τα εξαρτήματα για τα οποία συζητάνε και ότι ξέρουν το γνωρίζουν από φωτό, από τα βιβλία και από συζητήσεις, ο υποφαινόμενος που δεν είναι μικρός σε ηλικία έκλεισε 50ετία σαν μηχανικός έχοντας ανοίξει, μετατρέψει, επισκευάσει, καταστρέψει, άπειρους κινητήρες από 50άρια μηχανάκια στα πρώτα του χρόνια μέχρι πάρα πολλά δίλιτρα, και όταν μιλάω για κάτι το λέω μετά λόγου όχι μόνο γνώσεως, αλλά πολύ περισσότερο, έχω βγάλει άπειρα έμβολα σε μηχανές θαλάσσης Sulzer κάποιων δεκάδων χιλιάδων ίππων, έχω κάνει αρκετές γενικές επισκευές σε ντήζελ Ruston, έχω ανοίξει τούρμπο μεγέθους μικρού διαμερίσματος, έχω σπρώξει μοτό και αυτοκίνητα σε ανηφόρες, κατηφόρες, ισιάδες, και χιλιάδες άλλες ιστορίες τρέλλας, μουτζούρας, θορύβου και αγαλλίασης όταν το ρημάδι πάρει μπροστά και στροφάρει.
Αρκετά λοιπόν με τα αστειάκια της αντίστασης των ελατηρίων στις βαλβίδες, στα έμβολα, και λοιπές ανοησίες, χωρίς τη συμπίεση τίποτα δε σταματάει ένα μοτέρ να γυρίζει όταν υπάρχει ταχύτητα στο σαζμάν και το σπρώχνεις ή είναι στην κατηφόρα, αρκετά με τις χαζοσυζητήσεις. Υπάρχουν πολύ ομορφότερα και ουσιαστικότερα θέματα γύρω από το αυτοκίνητο να ασχοληθούμε και να απασχοληθούμε.Quadra αναρωτιέμαι τι νόημα έχει να συμμετέχεις σε μια συζήτηση όταν υποτιμάς σε τέτοιο βαθμό τους περισσότερους συνομιλητές σου...
Ηλία, οι αποσυμπιεστές που ξέρω εγώ δεν είναι στη μανιβέλα αλλά στον εκκεντροφόρο (οι αυτόματοι είναι φυγοκεντρικοί). Και ανοίγουν βαλβίδα εξαγωγής και όχι εισαγωγής.
Η συμπεριφορά που περιέγραψα αφορούσε μοτέρ χωρίς αποσυμπιεστή. -
Ο χρήστης harlek έγραψε:
...οι περισσότεροι αν όχι όλοι εδώ που γράφουν για αυτό το θέμα δεν έχουν πιάσει στα χέρια τους τα εξαρτήματα για τα οποία συζητάνε και ότι ξέρουν το γνωρίζουν από φωτό, από τα βιβλία και από συζητήσεις, ο υποφαινόμενος που δεν είναι μικρός σε ηλικία έκλεισε 50ετία σαν μηχανικός έχοντας ανοίξει, μετατρέψει, επισκευάσει, καταστρέψει, άπειρους κινητήρες από 50άρια μηχανάκια στα πρώτα του χρόνια μέχρι πάρα πολλά δίλιτρα, και όταν μιλάω για κάτι το λέω μετά λόγου όχι μόνο γνώσεως, αλλά πολύ περισσότερο, έχω βγάλει άπειρα έμβολα σε μηχανές θαλάσσης Sulzer κάποιων δεκάδων χιλιάδων ίππων, έχω κάνει αρκετές γενικές επισκευές σε ντήζελ Ruston, έχω ανοίξει τούρμπο μεγέθους μικρού διαμερίσματος, έχω σπρώξει μοτό και αυτοκίνητα σε ανηφόρες, κατηφόρες, ισιάδες, και χιλιάδες άλλες ιστορίες τρέλλας, μουτζούρας, θορύβου και αγαλλίασης όταν το ρημάδι πάρει μπροστά και στροφάρει.
Αρκετά λοιπόν με τα αστειάκια της αντίστασης των ελατηρίων στις βαλβίδες, στα έμβολα, και λοιπές ανοησίες, χωρίς τη συμπίεση τίποτα δε σταματάει ένα μοτέρ να γυρίζει όταν υπάρχει ταχύτητα στο σαζμάν και το σπρώχνεις ή είναι στην κατηφόρα, αρκετά με τις χαζοσυζητήσεις. Υπάρχουν πολύ ομορφότερα και ουσιαστικότερα θέματα γύρω από το αυτοκίνητο να ασχοληθούμε και να απασχοληθούμε.Quadra αναρωτιέμαι τι νόημα έχει να συμμετέχεις σε μια συζήτηση όταν υποτιμάς σε τέτοιο βαθμό τους περισσότερους συνομιλητές σου...
Ηλία, οι αποσυμπιεστές που ξέρω εγώ δεν είναι στη μανιβέλα αλλά στον εκκεντροφόρο (οι αυτόματοι είναι φυγοκεντρικοί). Και ανοίγουν βαλβίδα εξαγωγής και όχι εισαγωγής.
Η συμπεριφορά που περιέγραψα αφορούσε μοτέρ χωρίς αποσυμπιεστή.απο που παιρνουν εντολη? αν το σπρωξεις για να παρει δουλευει ο αποσυμπιεστης?
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Quadra αναρωτιέμαι τι νόημα έχει να συμμετέχεις σε μια συζήτηση όταν υποτιμάς σε τέτοιο βαθμό τους περισσότερους συνομιλητές σου...
Το θεμα ειναι οτι ο ανθρωπος αποδεδειγμενα εδω μεσα ξερει, και οχι μονο σε θεωρητικο επιπεδο, οποτε οταν τον σκας ε πρεπει κι αυτος να τα πει..
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Σωστό. Γιατί στη μανιβελιά μ' ένα πάτημα που διαρκεί 2-3 δέκατα του δευτερολέπτου, γυρίζεις το στρόφαλο 4-5 στροφές. Αυτό είναι πολύ μεγάλη ταχύτητα και φυσικά η συμπίεση φέρνει τεράστια αντίσταση σε αυτήν την προσπάθεια. Αν όμως πατήσεις τη μανιβέλα αργά (μιλάμε για πολλά δευτερόλεπτα) θα δεις πόσο πιο εύκολα θα υποχωρήσει (βέβαια δεν θα πάρει μπρος!).
Τα μοτέρ σε δίτροχα και τετράτροχα, ως προς τις αρχές λειτουργίας τους δεν παρουσιάζουν διαφορές.Όταν κατεβάσεις αργά τη μανιβέλα κατεβαίνει όχι γιατί χάνεται ως δια μαγείας η συμπίεση, αλλά γιατί ανοίγει κάποια βαλβίδα ανάλογα σε πια φάση είναι το έμβολο και δεν υπάρχει πια συμπίεση.
Θες να πεις δηλαδή ότι έχει διαφορετική λειτουργία (χρονισμός βαλβίδων?) ο κινητήρας ανάλογα με τις στροφές του?
υγ. να κάνω και εγώ μια φορά το τρολ!
Επίσης σε κάτι γεννητριες ή παλιές αντλιες νερου (πχ για πυροσβεση)
για να πάρει μπροστά με το λουρί χειροκίνητα ανοιγες πρώτα ένα διακοπτη στο πλάι για να μειωθεί η συμπίεση ωστε να ειναι δυνατό να πάρει τις πρώτες στροφές. Νομίζω ότι και κάποιες φορητές μπετονιέρες είχαν κάτι τέτοιο συστημα.... -
Ο χρήστης nonos έγραψε:
Quadra αναρωτιέμαι τι νόημα έχει να συμμετέχεις σε μια συζήτηση όταν υποτιμάς σε τέτοιο βαθμό τους περισσότερους συνομιλητές σου...
Το θεμα ειναι οτι ο ανθρωπος αποδεδειγμενα εδω μεσα ξερει, και οχι μονο σε θεωρητικο επιπεδο, οποτε οταν τον σκας ε πρεπει κι αυτος να τα πει..
Kανείς δεν ξέρει, με την έννοια ότι κατέχει Την Αλήθεια. Επιπλέον, ακόμη και οι νομπελίστες ενίοτε πετάνε κοτσάνες ή επιμένουν σε λάθος πράγματα. Στην τελική, το βιογραφικό δεν είναι επιχείρημα.
Όσον αφορά το πείραμα του tsargy, αν τα κατάλαβα καλά, μάλλον έπρεπε να δοκιμάσει σε μικρότερη κατηφόρα, βιάστηκε δηλαδή να το σταματήσει. Ας πούμε να επιλέξει το σημείο που μόλις τον σταματάει η 2α, και να το αφήσει στην 1η να δει αν θα μείνει ακίνητος για ώρα. Η άλλη εναλλακτική είναι να είναι φθαρμένος ο κινητήρας του...
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
Ηλία, οι αποσυμπιεστές που ξέρω εγώ δεν είναι στη μανιβέλα αλλά στον εκκεντροφόρο (οι αυτόματοι είναι φυγοκεντρικοί). Και ανοίγουν βαλβίδα εξαγωγής και όχι εισαγωγής.
Η συμπεριφορά που περιέγραψα αφορούσε μοτέρ χωρίς αποσυμπιεστή.απο που παιρνουν εντολη? αν το σπρωξεις για να παρει δουλευει ο αποσυμπιεστης?
Δεν πρόκειται περί εντολής. Ένα βαρίδι έχουν στην άκρη του εκκεντροφόρου ή στο γρανάζι του και όταν αυτός γυρίζει με κάποια ταχύτητα και πάνω αυτό μετακινείται και παύει να ανοίγει τη βαλβίδα εξαγωγής, οπότε έχεις κανονική συμπίεση. Είναι δύσκολο να το περιγράψω με λόγια, αλλά αν το δεις σε ένα σχήμα η λειτουργία του είναι πολύ απλή.
Αν το σπρώξεις (ή αν βάλεις μπρος με μίζα) ασφαλώς και δουλεύει ο αποσυμπιεστής, αν είναι αυτόματος (φυγοκεντρικός). -
Ο χρήστης nonos έγραψε:
Το θεμα ειναι οτι ο ανθρωπος αποδεδειγμενα εδω μεσα ξερει, και οχι μονο σε θεωρητικο επιπεδο, οποτε οταν τον σκας ε πρεπει κι αυτος να τα πει..Τα πάντα;
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Όσον αφορά το πείραμα του tsargy, αν τα κατάλαβα καλά, μάλλον έπρεπε να δοκιμάσει σε μικρότερη κατηφόρα, βιάστηκε δηλαδή να το σταματήσει. Ας πούμε να επιλέξει το σημείο που μόλις τον σταματάει η 2α, και να το αφήσει στην 1η να δει αν θα μείνει ακίνητος για ώρα. Η άλλη εναλλακτική είναι να είναι φθαρμένος ο κινητήρας του...
O Κινητήρας μου έχει 150κ χλμ...δηλαδή στατιστικά, έχει περάσει τα μισά της ζωής του, η συμπίεση πολύ ελαφρά πεσμένη, αλλά όλοι οι κύλινδροι έχουν ακριβώς τα ίδια νούμερα και λάδια καίει απο αλλαγή σε αλλαγή (10κ χλμ) 500ml και το πηγαίνω πάντα σβέλτα, αλλά όχι άτσαλα. Επίσης η 1η μου είναι μακριά για Ιταλικό αυτοκίνητο.
Άλλο ένα κομμάτι που θα με δυσκολέψει να ξανακάνω το πείραμα, το ανέφερε ο Ονυξ και είχε δίκιο: Θέλει ίσιο δρόμο και όχι χωματόδρομο, γιατί όλο και μια σειρά χαλικάκια μπορούν να λειτουργήσουν ανασταλτικά. Πάντως θα το ξαναπώ, ότι στο σημείο που σταμάτησε, έστω και με 1η, όταν κουνιόμουν στο κάθισμα μου τσούλαγε. Το ξαναπήγαινα πίσω και το άφηνα να σταματήσει μόνο του...εκεί που σταμάτησε με 1η, κάθισε για μισή ώρα χωρίς να τσουλήσει χιλιοστό. Με την όπισθεν είχε σταματήσει πιο ψηλά (κοντύτερη γαρ) αλλά δεν το άφησα για ώρα...άντε 2-3 λεπτά...
Το πείραμα ίσως να το συνέχιζα...μπορεί να σας φανεί αστείο, αλλά τα κουνούπια σκίζουν μετά τις 6-6,30 το απόγευμα...
Παρκάρισμα σὲ δρόμο μὲ μεγάλη κλίση