-
βγαλε τα μπουζι βαλε ταχυτητα σε κατηφορα χωρις χειροφρενο και κανε το σταυρο σου για το που θα σταματησει το αυτοκινητο σου.
μονο η συμπιεση των κυλινδρων κρατα το αυτοκινητο σε μια κατηφορα με ταχυτητα, η αντισταση απο τα ελατηρια των βαλβιδων ειναι παρα πολυ μικρη.[/quote]παλι εγραψες? δεν καρατιεσαι τελικα ετσι? μεγαλωνεις την βλακεια.
το διαβασες αυτο? αν οχι δοκιμασε το και ασε τις αεριολογιες. αλλα ξεχασα εσυ ειχες μηχανακι. -
Ξεφύγαμε . [mod]
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Είπες ότι για να γυρίσεις το στρόφαλο χωρίς μπουζί θες 5-6 κιλά ροπής, που σου φαίνονται λίγα για να κρατήσουν το αμάξι στην κατηφόρα.** Εγώ σου λεώ ότι είναι και λιγότερα, ας πούμε 4.
4 κιλά ροπής στο στρόφαλο είναι το 1/3 της μέγιστης ροπής ενός 1400αριού!** Σου φαίνεται τόσο παράξενο να ανέβει μια νορμάλ ανηφόρα ένα 1400άρι με πρώτη ταχύτητα, χρησιμοποιώντας '1/3 της δύναμής του' (το 1/3 της μέγιστης ροπής του);.εδω μας συγκρινεις τα 4 κιλα ενος ελατηριου με τα 4 κιλα ροπης ενος κινητηρα για να μας δειξεις ποσο μεγαλη δυναμη εχουν 4 κιλα ή οχι?
Δε βλέπω να μίλησα πουθενά για 4 κιλά ελατηρίου. Μιλάω πάντα για κιλά ροπής (χιλιογραμμόμετρα) στο στρόφαλο.
Nαι οπου αφου μπορουν να ανεβουν μια ανηφορα τα 4 κιλα ροπης σε ενα αυτοκινητο,θα μπορουν να κρατησουν τα ελατηρια των βαλβιδων το αυτοκινητο στη κατηφορα αφου ειναι ιδια πανω κατω κιλα.
Καταλαβαινουμε τι διαβαζουμε Χαρλεκ.
-
Λέω: Αφού ένα αμάξι μπορεί να ανέβει με 4 κιλά ροπής στο στρόφαλο, με την ίδια λογική 4 κιλά ροπής ως αντίσταση μπορούν να το κρατήσουν ακίνητο στην ίδια κλίση. Αυτό, εφόσον έχουμε δεχθεί ότι θέλουμε 4 κιλά ροπής για να γυρίσουμε το στρόφαλο χωρίς συμπίεση, άρα παρουσιάζει 4 κιλά ροπής σε αντίσταση.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω ρε παιδια όμως, ειλικρινά, είναι γιατί αρπάζεστε και υποστηρίζετε τις θέσεις σας με τέτοια εμπάθεια. Λες και κάποιος θέλει να σας κοροιδέψει! Έχετε άλλη άποψη, δεκτό, το συζητάμε, δεν το συζητάμε, ό,τι θέλετε, αλλά... ψυχραιμία!
-
Αν δεν κάνω λάθος για να γυρίσεις με 4 kgm ροπής έναν στρόφαλο με ακτίνα πχ 3cm πρέπει να εφαρμόσεις δύναμη σχεδόν 130κιλών σε αυτόν (σε κάποιο σημείο της περιφέρειας του, αν απομακρυνθείς τα πράγματα αλλάζουν). Τα 4 κιλά που εφαρμόζεις σε απόσταση 3cm απο τον άξονα του είναι 0,12 kgm ροπής.
Πάντως αν το αυτοκίνητο το κρατούσε μονο η συμπίεση θα έπρεπε για ήπιες κλίσεις να μετακινείται παρα πολύ σίγα (αφού υπάρχει και κάποια σταθερή απώλεια αέρα απο τον κυλινδρο για κάποιο δεδομένο χρονικό διάστημα). Συνεπώς αν μένει (δε γνωρίζω αν όντως συμβαίνει αυτό) απολύτως ακίνητο για μεγάλα χρονικά διαστήματα (πχ ώρες) κάτι άλλο το κρατάει.
-
Ο χρήστης thednick έγραψε:
Αν δεν κάνω λάθος για να γυρίσεις με 4 kgm ροπής έναν στρόφαλο με ακτίνα πχ 3cm πρέπει να εφαρμόσεις δύναμη σχεδόν 130κιλών σε αυτόν (σε κάποιο σημείο της περιφέρειας του, αν απομακρυνθείς τα πράγματα αλλάζουν). Τα 4 κιλά που εφαρμόζεις σε απόσταση 3cm απο τον άξονα του είναι 0,12 kgm ροπής.Τα 4 kgm είναι 4 kgm. Μιλάμε για ροπή. Δεν έχει σχέση με το πού θα εφαρμόσεις τη δύναμη. Για να παράξεις 4kgm ροπής, εσύ μπορεί να βάλεις 4kg σε απόσταση ενός μέτρου (με καστάνια προφανώς), άλλος με βιονικό χέρι να το κάνει απευθείας στην τροχαλία, άλλος να βάλει 2Kg στα 2 μέτρα.
Πάντως αν το αυτοκίνητο το κρατούσε μονο η συμπίεση θα έπρεπε για ήπιες κλίσεις να μετακινείται παρα πολύ σίγα (αφού υπάρχει και κάποια σταθερή απώλεια αέρα απο τον κυλινδρο για κάποιο δεδομένο χρονικό διάστημα). Συνεπώς αν μένει (δε γνωρίζω αν όντως συμβαίνει αυτό) απολύτως ακίνητο για μεγάλα χρονικά διαστήματα (πχ ώρες) κάτι άλλο το κρατάει.
Ακριβώς αυτό είναι η βάση του σκεπτικού μου.
-
θα το ξαναπω, βγαλτε τα μπουζι και δοκιμαστε (ειναι πολυ ευκολο) θα αναθεωρησετε απο το αποτελεσμα, εκτος αν καποιος λογο εγωισμου δεν θελει να παραδεχτει το λαθος του.
Υ.Γ. 48 ωρες μετα και ακομα γραφεις. -
Tρελλαμένοι όλοι σας μηχανικοί, καλησπέρα, γιατί δεν φτιάχνετε ένα βιντεάκι με ένα αμαξάκι χωρίς μπουζί στην κατηφόρα, να δούμε τι θα γίνει. Αν πετύχει, θα κάνει ρεκόρ τηλεθέασης στο youtube... Αν δεν υπάρχει τουτού εύκαιρο, διαδίδεται ότι ο Bill33 θα φύγει αεροπορικώς για διακοπές φέτος, συνεπώς το αυτοκίνητο του είναι διαθέσιμο...
-
Ο χρήστης dimau έγραψε:
. Αν δεν υπάρχει τουτού εύκαιρο, διαδίδεται ότι ο Bill33 θα φύγει αεροπορικώς για διακοπές φέτος, συνεπώς το αυτοκίνητο του είναι διαθέσιμο... -
Άντε, καλό μήνα, και γυρίστε το αμάξι ανάποδα στην ανηφόρα και ξαναδοκιμάστε, και που ξέρετε ? μπορεί και να ανέβει την ανηφόρα χωρίς μπουζί, οπότε θα έχετε θέμα για να γράψετε άλλες 100 σελίδες με αναλύσεις.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Άντε, καλό μήνα, και γυρίστε το αμάξι ανάποδα στην ανηφόρα και ξαναδοκιμάστε, και που ξέρετε ? μπορεί και να ανέβει την ανηφόρα χωρίς μπουζί, οπότε θα έχετε θέμα για να γράψετε άλλες 100 σελίδες με αναλύσεις. -
Ωραιότατο θέμα από την αρχή !!!
-
Έχω την εντύπωση οτι ο harlek έχει δίκιο.
Η συμπίεση παίζει ρόλο μόνο όταν υπάρχει περιστροφή. Όταν δέν υπάρχει περιστροφή (ή η περιστροφή είναι πολύ αργή) η μόνη αντίσταση είναι απο το σύστημα βαλβίδων. Αυτό φαίνεται πολύ εύκολα αν έχεις μηχανάκι με μανιβέλα. Αν πάς να την κατεβάσεις αργά αργά έχει μικρή αντίσταση και θέλει ελάχιστη δύναμη για να κατέβει. Αν όμως πάς απότομα να την κατεβάσεις, μπορεί (στιγμιαία τουλάχιστον) να κρατήσει και όλο το βάρος του σώματος.
Ο στρόφαλος απο μόνος του (ειδικά χωρίς μπουζί) έχει μηδενική αντίσταση. Όταν αλλάζουμε ιμάντα χρονισμού πρέπει να συγκρατήσουμε με κάποιο τρόπο το στρόφαλο γιατι μπορεί να γυρίσει και με ένα άγγιγμα. Οι βαλβίδες έχουν μεγάλη αντίσταση και δέν έχουν τέτοιο θέμα.
Οπότε και εγώ πιστεύω οτι αυτό που κρατάει το αυτοκίνητο σε μικρής κλίσης κατηφόρες είναι η αντίσταση του συστήματος βαλβίδων, πολλαπλασιασμένη απο το κιβώτιο ταχυτήτων και διαφορικό. Αν όπως λέει ο harlek χρειάζεσαι 4kgm για να γυρίσεις τον κινητήρα με την καστάνια, αν η 1η έχει λόγο υποπολλαπλασιασμού 3,5 και το διαφορικό 4, θα χρειάζεται να εφαρμόσεις ροπή 4χ3,5χ4 = 56kgm στο κέντρο του τροχού. Ο τροχός μειώνει λίγο αυτό το νούμερο, αν οι υπολογισμοί μου είναι σωστοί, με ένα τυπικό τροχό διαμέτρου 60cm η ροπή που χρειάζεται γίνεται απο 56 στα 43kgm, ακόμα είναι μή ευκαταφρόνητη.
-
Μάλλον κανείς δεν έχει πιάσει στα χέρια του όλα αυτά τα εξαρτήματα που μνημονεύετε εδώ, πόσο μάλλον να γυρίσει μια μηχανή με το χέρι χωρίς μπουζί.
Χωρίς μπουζί γυρίζει αλλά θέλει δύναμη, χωρίς καπάκι γυρίζει εύκολα, με συμπίεση 8:1 κυλάει σε κατηφόρα με κλίση 10%-12%, με συμπίεση 12:1 θέλει σπρώξιμο σε κατηφόρα 20%.
Τα ελατήρια των βαλβίδων τώρα, είτε είναι μονά, είτε διπλά δεν μπορούν να παρουσιάσουν αντίσταση άξια λόγου στην κύλιση του αυτοκινήτου λόγω των μοχλισμών που μεσολαβούν.
Σε ένα τετρακύλινδρο κινητήρα στην φάση συμπίεσης έχουμε μόνο 1 κύλινδρο τη φορά, οι άλλοι 3 δεν μπορούν να φέρουν καμμία αντίσταση, αν δε το μοτέρ είναι με εκκεντροφόρους που έχουν μεγάλο overlap ακόμα και αυτή η υψηλή στατική συμπίεση πάει περίπατο και το αυτοκίνητο τσουλάει με μεγάλη ευκολία.
Κουϊζ, Αν βάλετε 4 ίδια αυτοκίνητα πχ 2λιτρα, υπάρχουν αρκετά με αυτή τη σύνθεση, στην ίδια κατηφόρα 15% δίπλα - δίπλα, το ένα τουρμπάτο με συμπίεση 8:1, το άλλο κανονικό ατμοσφαιρικό, το ίδιο αυτοκίνητο αγωνιστικό με συμπίεση 12:1 και το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα ντήζελ, ποιό θα πάρει την κατηφόρα και θα τρέχει σαν τον Βέγγο ?
Νομίζω ότι όλο αυτό το σκηνικό εδώ και 6-7 σελίδες δεν έχει καμμία έννοια.
-
Όταν βάλω ταχύτητα για να ακινητοποιήσω το όχημα, θέλω να μείνει ακίνητο. Από τη στιγμή που θα φύγει γ@μησέ τα, δε με νοιάζει τι θα κάνει, η ζημιά έγινε. Το να λέμε λοιπόν τι κάνει ένας κινητήρας που τρέχει σε κατηφόρα με/χωρίς μπουζί ή με μικρή/μεγάλη συμπίεση είναι off topic. Μιλάμε πάντα για α κ ι ν η τ ο κινητήρα, και τι είναι αυτό που τον κάνει να μένει ακίνητος.
Η συμπίεση λοιπόν, νωρίτερα ή αργότερα θα χαθεί, και αν ήταν όντως αυτή που κρατούσε το αυτοκίνητό μας αυτό θα κινείτο άρα θα είχαμε ζημιά. Επειδή όμως όλοι ξέρουμε ότι με ταχύτητα στο κιβώτιο σε νορμάλ κατηφόρα το αυτοκίνητο μπορεί να μείνει ακίνητο για χρόνια, δεν είναι η συμπίεση αυτή που το κρατάει ακίνητο (το ότι το φρενάρει η συμπίεση αν αρχίσει να κουνιέται είναι off topic) -
Δεν μπορείς να απαντήσεις στο κουϊζ ?
Δεν είναι όλοι οι κινητήρες ίδιοι, ο ακίνητος κινητήρας με χαμηλή συμπίεση δεν θα κρατήσει το αυτοκίνητο στην κατηφόρα, ο ντήζελ με την υψηλή συμπίεση θα το κρατήσει, αν δεν θέλεις να το καταλάβεις δεν φταίω εγώ.
-
Μιλάμε το αυτοκίνητο να μείνει ακίνητο για πολύ ώρα ('χρόνια'), παρκαρισμένο χωρίς να ακουμπήσει το μπροστινό που είναι 10 εκατοστά απόσταση.
Όσον αφορά το κουίζ σου, το μεγαλύτερο ρόλο έχει η μετάδοση. Αν λοιπόν έπρεπε να διαλέξω θα έλεγα το αγωνιστικό γιατί μάλλον θα έχει πιο κοντό κιβώτιο. -
Ελεος παιδια, πειτε και αλλες λαλακιες, ερχεται συντομα και η Ανασταση να ξεπλυνει τις αμαρτιες ολων μας.
Εχουμε και λεμε.
Σε ενα αυτοκινητο που εχει ονομαστικη συμπιεση 10:1, αυτο σημαινει οτι ο ογκος του κυλινδρου με το εμβολο στο ΑΝΣ ειναι το 1/10 του ογκου του κυλινδρου οταν το εβολο ειναι στο ΚΝΣ. Στα βενζινοκινητα ο λογος ειναι ας πουμε απο 8:1 εως 12:1. Στα πετρελαιοκινητα εχουμε αντιστοιχα 18:1 , 22:1, τετοιας κατηγοριας νουμερα. Ευκολο και στις δυο περιπτωσεις ειναι να αναλογιστειτε για τι πιεσεις μιλαμε, ειδικα στα πετρελαιοκινητα.Συγκριτικα ας πουμε, σε ενα τυπικο βενζινοκινητηρα, δουλεμενο, οχι σφιχτο, οταν κανεις ελεγχο συμπιεσης το οργανο δειχνει ανετα 150 psi και παραπανω.
Το λαστιχο του αυτοκινητου, που κραταει πολλα κιλα επανω του, εχει 32-35 psi και αρκουν... σας εχει σκασει λαστιχο στη μαπα, ξερετε οτι μπορει να σε σκοτωσει, εχετε εστω ακουσει λαστιχο να σκαει, να καταλαβετε για τι δυναμη μιλαμε? Φανταστειτε τωρα 5 φορες επανω δυναμη. Δεν μπορει να κρατησει το κωλαμαξο σε μια κατηφορα?Αναποδα, αν αυτο δεν ειναι σωστο και κρατιοταν απο τα ελατηρια βαλβιδων? ΣΟΒΑΡΑ? για βαλε ενα δυο ελατηρια βαλβιδων (παντα ενας μονο κυλινδρος ειναι σε ΑΝΣ και κραταει το αυτοκινητο η συμπιεση) κατω απο το αντιστοιχο βαρος που κραταει ανετα μια ροδα με 32 35 psi....... ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΙΤΑ, φαντασου τωρα με 5 φορες τη δυναμη αυτη, χωρια το οποια μοχλικα θεματα που ανεφερε ο Quadra.
Αν θελετε για το λογο αυτο ειναι και οι μιζες κατι γκουμουτσες και τραβανε το ρευμα του αιωνα, για να μπορουν να διαχειριστουν τετοιες πιεσεις και παλι ο λογος των γραναζιων τους ειναι τεραστιος
Μπορω να γραφω μια ώρα και δεν εχω θεωρητικα και γνωσεις επι του θεματος... ειμαστε καραofftopic αλλα τουλαχιστον μη λεμε βλακειες, ας ειναι αυτο μια ευκαιρια να καταλαβουν οσοι κανουν λαθος. Ποτε δεν ειναι αργα, τουλαχιστον μη σκοτωθει κανεις απο τετοιο χαζο πράγμα.
ΥΓ η μεταδοση και ολα τα κινουμενα εξαρτηματα εχουν τριβες, μεχρι εκει. Δεν κρατανε ομως το αυτοκινητο, ουτε νηπιο στην ευθεια αν το σπρωξει.
ΥΓ 2 επειδη εχω και οικονομικα προβληματα, να βαλουμε κι ενα στοιχημα αμα θελετε.
Θα παρουμε ΟΠΟΙΟ αυτοκινητακι θελετε, θα παμε σε ενα παρκινγκ, επιπεδο μη σκοτωσουμε κανεναν, θα του βαλουμε ταχυτητα και θα σπρωξετε, και 2-3 μαζι αν θελετε.
Οταν παρετε τον πουλο, θα του βγαλουμε τα μπουζι, θα το σπρωξει και ο πιο αδυναμος απο εσας μονος του, θα με πληρωσετε και θα φυγω. Πάει?
Ευκαιρια να γνωριστουμε, να μαθετε κατι και να παρω και κανα φραγκο. win-win-win.απαντηση στο κουιζ, τα βενζινοκινητα οσο μεγαλωνει η κλιση, θα φυγουν με σειρα συμπιεσης και τελευταιο το πετρελαιο
-
Έτσι ακριβώς, δευτερεύουσα λεπτομέρεια, η σχέση της 1ης ταχύτητας ή της όπισθεν, αλλά κυρίως η τελική μετάδοση, έχει μεγάλη διαφορά το 3.8:1 με το 4.5:1.
-
η πλακα ειναι οτι ειναι και σιγουροι για τις απαντησεις τους.
Παρκάρισμα σὲ δρόμο μὲ μεγάλη κλίση