-
Το παλικάρι ρώτησε ποιό από τα δύο αλλά απάντηση κατατοπιστική δε πήρε!
Αν και θα έπρεπε να μας πει για τι αμάξι πρόκειται, τι λάδι έβαζε πριν και σε τι συνθήκες οδηγάει όπως και σε τι θερμοκρασίες βρίσκεται για να του προτείνουν οι γνώστες. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
**>To πρώτο νούμερο πάντα είναι το ιξώδες του βασικού λαδιού στο οποίο προστίθενται τα πρόσθετα που του προσδίδουν το υψηλότερο ιξώδες πχ 30-40-50 κλπ.+1**
Τα συνθετικά λάδια δεν λεπταίνουν πολύ όταν ζεσταίνονται γι αυτό θέλουν λιγότερα VII (κυρίως πλαστικά) για να έχουν μεγάλο ιξώδες όταν είναι ζεστά.
Όσο λιγότερα VII τόσο περισσότερο αντέχουν τα λάδια.
Θέλεις μεγάλο VI αλλά αν αυτό επιτυγχάνεται προσθέτοντας πολλά VII τότε το λάδι δεν αντέχει πολλά χιλιόμετρα ούτε έχει καλή λίπανση (τα VII δεν είναι λιπαντικά).VI = Viscosity Index
VII = Viscosity Index ImproversΚαι το πρώτο και το τελευταίο νούμερο είναι το «ιξώδες» του λιπαντικού που τελικά προσέδωσαν τα πρόσθετα στο βασικό λάδι.
Σε όλα τα βασικά λάδια το ιξώδες είναι αντιστρόφως ανάλογο της θερμοκρασίας δηλαδή όσο αυξάνεται η θερμοκρασία το ιξώδες μικραίνει και το ανάποδο.
Στα συνθετικά η πτώση του ιξώδους κατά την αύξηση της θερμοκρασίας είναι κατά πολύ μικρότερη σε σχέση με τα Ορυκτέλαια.
Στα βελτιωτικά VII το ιξώδες τους είναι ανάλογο της θερμοκρασίας, το ακριβός αντίθετο που συμβαίνει με τα βασικά λάδια, δηλαδή όσο αυξάνει η θερμοκρασία αυξάνεται και το ιξώδες τους.Η προσθήκη VII στο λάδι έχει σαν αποτέλεσμα να μειώσει τον ρυθμό πτώσης του ιξώδους όσο αυξάνεται η θερμοκρασία μια που το τελικό ιξώδες του λιπαντικού είναι συνδυασμός του ιξώδες του βασικού λαδιού και του VII.
Το αρνητικό σε όλη αυτή την διαδικασία είναι ότι τα βελτιωτικά VII καταστρέφονται ανάλογα το χρόνο και την χρήση του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα ο ρυθμός πτώσης του ιξώδες του λιπαντικού να επανέλθει στην αρχική τιμή του βασικού λαδιού όταν τα VII καταστραφούν. Η αλλαγή λαδιού πρέπει να γίνει πριν καταστραφούν τα VII και το ερώτημα που προκύπτει είναι πότε/μετά από πόσα χιλιόμετρα θα συμβεί αυτό.
-
Η αλλαγή λαδιού πρέπει να γίνει πριν καταστραφούν τα VII και το ερώτημα που προκύπτει είναι πότε/μετά από πόσα χιλιόμετρα θα συμβεί αυτό.
Για την καταστροφή των πρόσθετων στο λάδι παίζει μεγάλο ρόλο η θερμοκρασία, αν πας τσίτα τον κινητήρα πχ ένα τουρμπάτο με τη θερμοκρασία του λαδιού στους 150ο δεν χρειάζονται χιλιάδες χιλιόμετρα για να καταστραφεί, λίγες εκατοντάδες είναι αρκετές.
Επίσης αν έχεις λάδι πχ 0-20 ή 5-30 και πας τσίτα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, και στη Θεσσαλονίκη δεν ελέγξεις τη στάθμη του λαδιού, υπάρχει περίπτωση ερχόμενος στην Αθήνα να κολλήσει το μοτέρ από έλλειψη λαδιού, αφού όλο θα έχει φύγει με τη μορφή νέφους από τον στροφαλοθάλαμο μέσω των αναθυμιάσεων, ακραίο παράδειγμα, αλλά τα πολύ λεπτά λάδια θέλουν και συνεχή έλεγχο της στάθμης όταν πιέζουμε συχνά και για αρκετό διάστημα τον κινητήρα.
Συμπέρασμα, το λεπτόρευστο λάδι θέλει την προσοχή του στις θερμοκρασίες και στη στάθμη, και δεν ξεχνάμε ότι τα λεπτόρευστα λάδια ανήκουν στους πολύ σύγχρονους κινητήρες που έχουν και λίγα χλμ, δεν βάζουμε τόσο λεπτόρευστα λάδια σε κινητήρες με πάνω από 100.000 χλμ αν δεν βεβαιωθούμε ότι στο ρελαντί η πίεση με ζεστό λάδι στους 90ο είναι εκεί που λέει ο κατασκευαστής, χαμηλότερη πίεση στο ρελαντί με ζεστό λάδι στους 90ο σημαίνει φθορά στα κουζινέτα τα οποία θα αρπάξουν και θα καταστραφούν όταν πιέσουμε τον κινητήρα και η θερμοκρασία του λαδιού είναι στους 110-130ο, άρα το λάδι είναι νερό και η πίεση στα κουζινέτα δεν θα είναι αρκετή και δεν θα μπορέσει να τα προστατεύσει.
-
Ο χρήστης Madwalker έγραψε:
Το παλικάρι ρώτησε ποιό από τα δύο αλλά απάντηση κατατοπιστική δε πήρε!
Αν και θα έπρεπε να μας πει για τι αμάξι πρόκειται, τι λάδι έβαζε πριν και σε τι συνθήκες οδηγάει όπως και σε τι θερμοκρασίες βρίσκεται για να του προτείνουν οι γνώστες.Το AMSOIL έχει ιξώδες στους -30° 6262, το Mobil 1 δεν αναφέρει αλλά είναι 0W όπου σύμφωνα με τον πίνακα κατάταξης το ιξώδες του στους -35° δεν υπερβαίνει τις 6200.
Άρα έχουμε AMSOIL 5W-30 6262 στους -30° VS Mobil 1 0W-40 6200 (μέγιστο) στους -35°.
Προφανώς το Mobil 1 0W-40 είναι πιο Λεπτόρρευστο.
-
Μια και μιλάμε για λάδια, δείτε το βίντεο μέχρι τέλους, προφανώς και είναι από μοτό.
1.000.000 χλμ, Με Mobil 1
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... WgKxU&NR=1
Μια εικόνα χίλιες λέξεις
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Μια και μιλάμε για λάδια, δείτε το βίντεο μέχρι τέλους, προφανώς και είναι από μοτό.1.000.000 χλμ, Με Mobil 1
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... WgKxU&NR=1
Μια εικόνα χίλιες λέξεις
τεστ σε συνθηκες εργαστηριου με στανταρ φορτιο στην μηχανη?? δε νομιζω οτι ειναι οτι πιο κατατοπιστικο αφου δεν ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα. μονο στο δρομο και με κινηση με διαφορετικες συνθηκες μπορουμε να βγαλουμε ασφαλη συμπερασματα
-
Ο χρήστης IOANNISTSA έγραψε:
Το παλικάρι ρώτησε ποιό από τα δύο αλλά απάντηση κατατοπιστική δε πήρε!
Αν και θα έπρεπε να μας πει για τι αμάξι πρόκειται, τι λάδι έβαζε πριν και σε τι συνθήκες οδηγάει όπως και σε τι θερμοκρασίες βρίσκεται για να του προτείνουν οι γνώστες.Το AMSOIL έχει ιξώδες στους -30° 6262, το Mobil 1 δεν αναφέρει αλλά είναι 0W όπου σύμφωνα με τον πίνακα κατάταξης το ιξώδες του στους -35° δεν υπερβαίνει τις 6200.
Άρα έχουμε AMSOIL 5W-30 6262 στους -30° VS Mobil 1 0W-40 6200 (μέγιστο) στους -35°.
Προφανώς το Mobil 1 0W-40 είναι πιο Λεπτόρρευστο.
Νομίζω δεν έχει καν νόημα να συγκρίνουμε την τιμή από το calculator ενός λιπανικου με την επίσημη μέτρηση από ένα άλλο. Μόνο υποθέσεις κάνουμε.
Edit: όπως έχω ξαναγράψει έχω 5w-30, το έχω τρέξει πολλες φορές και για πολλή ώρα και ποτέ δε μου έχει κάψει. Τα σύγχρονα ´´συνθετικά´´ λιπαντικα αντέχουν στην εξαχνωση πολύ καλύτερα από τα παλαιότερα ´´ημισυνθετικά´´ παρά το ότι γενικά είναι λεπτοτερα.
-
Ο χρήστης IOANNISTSA έγραψε:
Ενώ οι υπολογιζόμενες τιμές μεταξύ 40° και 100° είναι «ακριβείς» οι τιμές εκτός περιέχουν σφάλμα το οποίο αυξάνεται όσο απομακρυνόμαστε από τα όρια των θερμοκρασιών 40° και 100°, έτσι για παράδειγμα οι τιμές ιξώδους στους 0° να αποτελούν ενδείξεις και δεν πρέπει να επιχειρείται σύγκριση μεταξύ τους για εξαγωγή συμπερασμάτων.
Για πιο ασφαλή συμπεράσματα/συγκρίσεις εκτός ορίων [40°-100°] στο διάγραμμα έπρεπε να γίνει χρήση για τιμές πέραν των 100° το ιξώδες στους 150° και κάτω των 40° το αντίστοιχο ιξώδες στους -35°, -30°, -25°, -20°, -15°, -10° ανάλογα το λιπαντικόΝομίζω δεν έχει καν νόημα να συγκρίνουμε την τιμή από το calculator ενός λιπανικου με την επίσημη μέτρηση από ένα άλλο. Μόνο υποθέσεις κάνουμε.
Κι όμως στην πράξη για αυτό που θέλουμε εμείς η ακρίβεια αυτού του τύπου υπολογισμών είναι απόλυτα ικανοποιητική. Δηλαδή και 5% ή ακόμα και 10% εκτός να έχει πέσει η μέτρηση στο κρύο η γενική εντύπωση του λαδιού δεν θα αλλάξει και σαφώς θα βοηθηθούμε στις επιλογές μας. Και στη ζέστη πάλι βγάζουμε άκρη σκεφτόμενοι και το HTHS στους 150.
Φυσικά και καλύτερα να είχαμε επίσημες μετρήσεις αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουμε τις επίσημες μετρήσεις αφού οι περισσότεροι κοινοποιούν μόνο το 40 και 100. Αυτό όμως δεν ακυρώνει τελείως τα υπολογισμένα ιξώδη. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ενώ οι υπολογιζόμενες τιμές μεταξύ 40° και 100° είναι «ακριβείς» οι τιμές εκτός περιέχουν σφάλμα το οποίο αυξάνεται όσο απομακρυνόμαστε από τα όρια των θερμοκρασιών 40° και 100°, έτσι για παράδειγμα οι τιμές ιξώδους στους 0° να αποτελούν ενδείξεις και δεν πρέπει να επιχειρείται σύγκριση μεταξύ τους για εξαγωγή συμπερασμάτων.
Για πιο ασφαλή συμπεράσματα/συγκρίσεις εκτός ορίων [40°-100°] στο διάγραμμα έπρεπε να γίνει χρήση για τιμές πέραν των 100° το ιξώδες στους 150° και κάτω των 40° το αντίστοιχο ιξώδες στους -35°, -30°, -25°, -20°, -15°, -10° ανάλογα το λιπαντικόΝομίζω δεν έχει καν νόημα να συγκρίνουμε την τιμή από το calculator ενός λιπανικου με την επίσημη μέτρηση από ένα άλλο. Μόνο υποθέσεις κάνουμε.
Κι όμως στην πράξη για αυτό που θέλουμε εμείς η ακρίβεια αυτού του τύπου υπολογισμών είναι απόλυτα ικανοποιητική. Δηλαδή και 5% ή ακόμα και 10% εκτός να έχει πέσει η μέτρηση στο κρύο η γενική εντύπωση του λαδιού δεν θα αλλάξει και σαφώς θα βοηθηθούμε στις επιλογές μας. Και στη ζέστη πάλι βγάζουμε άκρη σκεφτόμενοι και το HTHS στους 150.
Φυσικά και καλύτερα να είχαμε επίσημες μετρήσεις αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουμε τις επίσημες μετρήσεις αφού οι περισσότεροι κοινοποιούν μόνο το 40 και 100. Αυτό όμως δεν ακυρώνει τελείως τα υπολογισμένα ιξώδη.Πόσο δίνει το amsoil το calculator και πόσο off πέφτει;
-
Ο χρήστης theo13 έγραψε:
Μια και μιλάμε για λάδια, δείτε το βίντεο μέχρι τέλους, προφανώς και είναι από μοτό.
1.000.000 χλμ, Με Mobil 1
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... WgKxU&NR=1
Μια εικόνα χίλιες λέξεις
τεστ σε συνθηκες εργαστηριου με στανταρ φορτιο στην μηχανη?? δε νομιζω οτι ειναι οτι πιο κατατοπιστικο αφου δεν ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα. μονο στο δρομο και με κινηση με διαφορετικες συνθηκες μπορουμε να βγαλουμε ασφαλη συμπερασματα
Δεν έχεις άδικο, αλλά εδώ λέει 1.000.000 χλμ, ότι συνθήκες εργαστηρίου και να ήτανε, ( που δεν ήταν συνθήκες εργαστηρίου ακριβώς, δεν ήταν συνθήκες εργαστηρίου in vitro, ήταν συνθήκες in vivo ) τα χιλιόμετρα είναι πάρα, πάρα πολλά για να τα αγνοήσεις έτσι a priori, κάπου νομίζω ότι χάθηκε η μπάλα, όταν μιλάς για συνθήκες δρόμου στα πόσα χλμ δηλαδή ?
Εδώ λέει για 1.000.000, και ήτανε στο δυναμόμετρο, και έκανε 46 αλλαγές λαδιών, τι άλλο θέλει κάποιος για να πειστεί ?
Εκτός και αν μας λένε φίδια, οπότε πάσο. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Το παλικάρι ρώτησε ποιό από τα δύο αλλά απάντηση κατατοπιστική δε πήρε!
Αν και θα έπρεπε να μας πει για τι αμάξι πρόκειται, τι λάδι έβαζε πριν και σε τι συνθήκες οδηγάει όπως και σε τι θερμοκρασίες βρίσκεται για να του προτείνουν οι γνώστες.Το AMSOIL έχει ιξώδες στους -30° 6262, το Mobil 1 δεν αναφέρει αλλά είναι 0W όπου σύμφωνα με τον πίνακα κατάταξης το ιξώδες του στους -35° δεν υπερβαίνει τις 6200.
Άρα έχουμε AMSOIL 5W-30 6262 στους -30° VS Mobil 1 0W-40 6200 (μέγιστο) στους -35°.
Προφανώς το Mobil 1 0W-40 είναι πιο Λεπτόρρευστο.
Νομίζω δεν έχει καν νόημα να συγκρίνουμε την τιμή από το calculator ενός λιπανικου με την επίσημη μέτρηση από ένα άλλο. Μόνο υποθέσεις κάνουμε.
Edit: όπως έχω ξαναγράψει έχω 5w-30, το έχω τρέξει πολλες φορές και για πολλή ώρα και ποτέ δε μου έχει κάψει. Τα σύγχρονα ´´συνθετικά´´ λιπαντικα αντέχουν στην εξαχνωση πολύ καλύτερα από τα παλαιότερα ´´ημισυνθετικά´´ παρά το ότι γενικά είναι λεπτοτερα.
Για την σύγκριση δεν χρησιμοποιήθηκε κανένα calculator μόνο οι τιμές που ανακοινώνουν οι εταιρείες και στην περίπτωση της MOBIL μια που δεν έχει ανακοινώσει τιμή χρησιμοποιήσαμε της μέγιστη τιμή βάση SAE μια που είναι 0W.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ενώ οι υπολογιζόμενες τιμές μεταξύ 40° και 100° είναι «ακριβείς» οι τιμές εκτός περιέχουν σφάλμα το οποίο αυξάνεται όσο απομακρυνόμαστε από τα όρια των θερμοκρασιών 40° και 100°, έτσι για παράδειγμα οι τιμές ιξώδους στους 0° να αποτελούν ενδείξεις και δεν πρέπει να επιχειρείται σύγκριση μεταξύ τους για εξαγωγή συμπερασμάτων.
Για πιο ασφαλή συμπεράσματα/συγκρίσεις εκτός ορίων [40°-100°] στο διάγραμμα έπρεπε να γίνει χρήση για τιμές πέραν των 100° το ιξώδες στους 150° και κάτω των 40° το αντίστοιχο ιξώδες στους -35°, -30°, -25°, -20°, -15°, -10° ανάλογα το λιπαντικόΝομίζω δεν έχει καν νόημα να συγκρίνουμε την τιμή από το calculator ενός λιπανικου με την επίσημη μέτρηση από ένα άλλο. Μόνο υποθέσεις κάνουμε.
Κι όμως στην πράξη για αυτό που θέλουμε εμείς η ακρίβεια αυτού του τύπου υπολογισμών είναι απόλυτα ικανοποιητική. Δηλαδή και 5% ή ακόμα και 10% εκτός να έχει πέσει η μέτρηση στο κρύο η γενική εντύπωση του λαδιού δεν θα αλλάξει και σαφώς θα βοηθηθούμε στις επιλογές μας. Και στη ζέστη πάλι βγάζουμε άκρη σκεφτόμενοι και το HTHS στους 150.
Φυσικά και καλύτερα να είχαμε επίσημες μετρήσεις αλλά το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουμε τις επίσημες μετρήσεις αφού οι περισσότεροι κοινοποιούν μόνο το 40 και 100. Αυτό όμως δεν ακυρώνει τελείως τα υπολογισμένα ιξώδη.Ένα απλό παράδειγμα:
[list:2e5sl18b]AMSOIL 5w-30 AEL
Ιξώδες στους 40° 77
Ιξώδες στους 100° 12,30
Ιξώδες στους -30° 6262
Ιξώδες στους 150° 3,70[/list:u:2e5sl18b]
Βάζουμε τις τιμές στον πίνακα του site
Αλλάζουμε την θερμοκρασία σε -30° και 150° και οι τιμές που μας δίνει είναι :Ιξώδες στους -30° 11377 δηλαδή +5115 μονάδες διαφορά ήτοι +81%
Ιξώδες στους 150° 5,1 δηλαδή +1,4 μονάδες διαφορά ήτοι +38%Σου παραθέτω πίνακα παράδειγμα που κάνει χρήση τον ίδιο αλγόριθμο με το site αλλά χρησιμοποιεί όλες τις διαθέσιμες τιμές και όχι μόνο τις τιμές στους 40° και 100°.
Μπορείς να συγκρίνεις τις τιμές και να δεις το μέγεθος των διαφορών σε όλο το εύρος από -35° εως 150°.
-
Για να σε διευκολύνω onyx υπολόγισα όλες τις διαφορές στο συγκεκριμένο παράδειγμα.
Στο πίνακα φαίνονται οι τιμές, οι διαφορές, και το % σφάλμα από -35° έως 150°.
-
Wow! Κυριολεκτικά με αποστόμωσες!
Αν και δεν με ενδιαφέρουν οι κάτω του 0 θερμοκρασίες βλέπω ότι οι διαφορές στους 0/4 και 130 που με ενδιαφέρουν μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερες από όσο περίμενα καθιστώντας πιθανότατα τις μετρήσεις που στηρίζονται μόνο σε 40 και 100 αναξιόπιστες.
Πώς θα μπορούσα να αποκτήσω πρόσβαση στον τρόπο υπολογισμού που χρησιμοποιείς; Είναι από κάποιο site ή δική σου εφαρμογή; -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Wow! Κυριολεκτικά με αποστόμωσες!
Αν και δεν με ενδιαφέρουν οι κάτω του 0 θερμοκρασίες βλέπω ότι οι διαφορές στους 0/4 και 130 που με ενδιαφέρουν μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερες από όσο περίμενα καθιστώντας πιθανότατα τις μετρήσεις που στηρίζονται μόνο σε 40 και 100 αναξιόπιστες.
Πώς θα μπορούσα να αποκτήσω πρόσβαση στον τρόπο υπολογισμού που χρησιμοποιείς; Είναι από κάποιο site ή δική σου εφαρμογή;Δική μου εφαρμογή κατά ASTM D341
-
Μπορεί να είναι αλλά δεν είναι σωστή η δικαιολόγησή σας. Αντίθετα από τα δεύτερα νούμερα της ονομασίας τα πρώτα, τα 0 και 5 δεν αποτελούν στοιχεία απόλυτης τιμής. Δηλαδή μπορεί το 0 ενός λαδιού να είναι πιο παχύ από το 5 άλλου λαδιού.
Το ότι το 0-40 στους 40 είναι λεπτότερο από το άλλο στους 40 (75 αντί 77) αποτελεί μια ένδειξη. Μόνο όμως αν υπολογίσουμε το ιξώδες του κάθε λαδιού σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες μπορούμε να απαντήσουμε σίγουρα.Δεν μπορεί, αν η μέτρηση έχει γίνει με τα συγκεκριμένα στάνταρντς. Αν συνέβαινε αυτό, τότε το 5άρι λάδι θα κατατάσσετο αυτόματα ως Οw σύμφωνα με τα πρότυπα της SAE και όχι ως πεντάρι.
Και σύμφωνα με τη φωτό της Αμσόιλ, η κλάση ιξώδους του για το εν λόγω λάδι είναι κατά SAE.Therefore, an oil labeled as 10W-30 must pass the SAE J300 viscosity grade requirement for both 10W and 30, and all limitations placed on the viscosity grades (for example, a 10W-30 oil must fail the J300 requirements at 5W).
Άρα η απάντηση στο ερώτημα αν ένα 5w-30 είναι πιο παχύ από ένα 0w-40 σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, αν είναι με τα συγκεκριμένα στάνταρντς είναι μονοσήμαντα ΝΑΙ, χωρίς περεταίρω υπολογισμούς και φόρμουλες.
Φυσικά από κάποιο σημείο και πάνω το δεύτερο θα είναι πιο παχύ. -
Όλα τα λιπαντικά (μηχανέλαια) κατατάσσονται σύμφωνα με το SAE J300 όπως ειπώθηκε και παραπάνω.
Αυτό σημαίνει ότι ανάλογα το ιξώδες γίνεται και η αντίστοιχη κατάταξη του λιπαντικού ως[list:2ox0qrgb]0w, 5w, 10w, 15w, 20w, 25w
και
-10, -20, -30, -40, -50, -60[/list:u:2ox0qrgb]
Τα αντίστοιχα όρια τα βλέπουμε στον πίνακα SAE J300.Παράδειγμα :
[list:2ox0qrgb]εάν το ιξώδες στους -35° είναι μικρότερο ή ίσο από 6200 και στους -40° το pumping Viscosity είναι μικρότερο ή ίσο από 60000 το λιπαντικό κατατάσσετε ως 0w
εάν το ιξώδες στους -30° είναι μικρότερο ή ίσο από 6600 και στους -35° το pumping Viscosity είναι μικρότερο ή ίσο από 60000 το λιπαντικό κατατάσσετε ως 5wκλπ
εάν το ιξώδες στους 100° είναι μεταξύ 5,6 και < 9,3 με HSRV στους 150° μεγαλύτερο ή ίσο από 2,6 το λιπαντικό κατατάσσετε ως -20
εάν το ιξώδες στους 100° είναι μεταξύ 9,3 και < 12,5 με HSRV στους 150° μεγαλύτερο ή ίσο από 2,9 το λιπαντικό κατατάσσετε ως -30κλπ[/list:u:2ox0qrgb]
Άρα εκ της κατάταξης βάση SAE[list:2ox0qrgb]ένα 0w είναι πιο λεπτόρρευστο από ένα 5w
ένα 5w είναι πιο λεπτόρρευστο από ένα 10wκλπ
όπως και
ένα -20 είναι πιο λεπτόρρευστο από ένα -30
ένα -30 είναι πιο λεπτόρρευστο από ένα -40κλπ [/list:u:2ox0qrgb]
στις αντίστοιχες θερμοκρασίες/όρια κατάταξης (και κοντά σε αυτές)Στις ενδιάμεσες όμως θερμοκρασίες -35°:10° έως 100° δεν ισχύει και αυτό που παίζει ρόλο είναι το ιξώδες στους 40° όπως και πέραν των 100° ρόλο παίζει το HSRV στους 150°.
-
Βλεποντας το βιντεο της mobil ο κινητηρας ειναι βενζινης που πραγματι για αυτα τα χλμ ειναι ρεκορ αλλα απο οτι φαινεται εχουν γινει κατω απο ελεγχομενες συνθηκες αφου το αυτοκινητο εχει μπει σε roller test,αρα σιγουρα οι συνθηκες εργαστηριου δεν εχουν καμια σχεση με τις συνθηκες περιβαλλοντος οπως διακυμανσεις σε θερμοκρασια ,σκονη ,υγρασια..
Ο κινητηρας λογικα θα εσβηνε μονο για την αλλαγη λαδιων οποτε οι φθορες στην εκκινηση που ειναι και οι μεγαλυτερες δεν υπηρχαν...
Απο την αλλην ομως φιανεται οτι το λιπαντικο προστατεψε τον κινητηρα απο φθορα και υπολειματα..
Ομως δεν μας δινουν ασφαλη συμπερασματα για τις οποιες ακριβως συνθηκες,
υπαρχουν ταξι με παραπανω χλμ απο το συγκεκριμενο αλλα σε κινητηρα diesel αλλα σε πραγματικες συνθηκες με το χειροτερο τις συχνες εκκινησεις.
To λιπαντικο απο μονο του δεν αποτελει ολοκληρομενη προστασια κατα τις φθορας υπαρχουν και αλλοι παραγοντες που το επηρεαζουν..
Ο μεγαλυτερος το φιλτρο αερος. -
Εγώ γιατί θυμάμαι ότι στα πολύτυπα το νούμερο πριν το W δεν είναι απόλυτο αλλά σχετικό με το νούμερο μετά ή με κάτι;; Κάνω τελείως λάθος ή έχω μπερδέψει κάτι... και τί;
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Εγώ γιατί θυμάμαι ότι στα πολύτυπα το νούμερο πριν το W δεν είναι απόλυτο αλλά σχετικό με το νούμερο μετά ή με κάτι;; Κάνω τελείως λάθος ή έχω μπερδέψει κάτι... και τί;Το εξηγεί εδώ: http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]