-
Με αφορμή μια αλλαγη συμπλεκτη που καναμε στο Λουπο και ενα θεμα που προέκυψε με την αυτορυθμιζομενη ντιζα του, η οποια για καποιο αγνωστο λογο δεν τραβαει οσο πρεπει για να γινονται σωστα οι αλλαγες, θυμηθηκα την περιπτωση του Toledo που ειχε παλια ο πατερας μου.
Εμπειρος οδηγος, πολυ ηπια χρηση, κυριως ταξιδια στην αρχη της ζωης του αυτοκινητου και ομως εμεινε απο συμπλεκτη στα 35 χιλιαδες χλμ.
Ο μηχανικος που ειχε παει (εξουσιοδοτημενο συνεργειο vw) του ειπε τοτε οτι υπευθυνη ηταν η αυτορυθμιζομενη ντιζα και μαλιστα μαζι με τον καινουριο συμπλεκτη του εβαλε και μια καινούρια, απλη ομως. Εκτοτε ο συμπλεκτης εβγαλε σχεδον τριπλασια χλμ και οταν πουληθηκε το αμαξι ειχε πολυ ψωμι ακομα.
Ο προβληματισμος μου λοιπον εχει να κανει σχετικα με το ποσο αξιζουν ολα αυτα τα πολυπλοκα μαραφετια που μας πασαρουν, ενω η δουλεια μας μπορει να γινει πολυ πιο απλα και αξιοπιστα. Και στο κατω κατω ποτε δε με ενδιεφερε ιδιαιτερα να μενει το πενταλ του συμπλεκτη στο ιδιο ακριβως υψος (υποτιθεται οτι αυτο ειναι η μονη προσφορα του αυτορυθμιζομενου) ανεξαρτητα απο τη φθορα του συστηματος. Δοξα τω Αυρτον το ποδι μου ακομα μπορει να προσαρμοζεται σε τετοιου ειδους μεταβολες, οπως προσαρμοζεται οταν βγαινω απο ενα αυτοκινητο και μπαινω σε ενα αλλο. Ασε που πιστευω οτι ειναι ιδανικοτερο να μεταβαλεται η διαδρομη του πενταλ, ειναι ενα δειγμα της υγειας του συμπλεκτη και κινδυνευει ετσι κανεις λιγοτερο απο το να βρεθει προ εκπληξεως.
Επισης ποιος ο λογος να προσφερεται και η απλη ντιζα για ενα μοντελο, εφοσον η αυτορυθμιζομενη ειναι για το εργοστασιο η 'ιδανικη'; Μηπως τελικα δεν ειναι η ιδανικη και απλα μας πουλανε φουμαρα; -
Με αφορμή μια αλλαγη συμπλεκτη που καναμε στο Λουπο και ενα θεμα που προέκυψε με την αυτορυθμιζομενη ντιζα του, η οποια για καποιο αγνωστο λογο δεν τραβαει οσο πρεπει για να γινονται σωστα οι αλλαγες, θυμηθηκα την περιπτωση του Toledo που ειχε παλια ο πατερας μου.
Εμπειρος οδηγος, πολυ ηπια χρηση, κυριως ταξιδια στην αρχη της ζωης του αυτοκινητου και ομως εμεινε απο συμπλεκτη στα 35 χιλιαδες χλμ.
Ο μηχανικος που ειχε παει (εξουσιοδοτημενο συνεργειο vw) του ειπε τοτε οτι υπευθυνη ηταν η αυτορυθμιζομενη ντιζα και μαλιστα μαζι με τον καινουριο συμπλεκτη του εβαλε και μια καινούρια, απλη ομως. Εκτοτε ο συμπλεκτης εβγαλε σχεδον τριπλασια χλμ και οταν πουληθηκε το αμαξι ειχε πολυ ψωμι ακομα.
Ο προβληματισμος μου λοιπον εχει να κανει σχετικα με το ποσο αξιζουν ολα αυτα τα πολυπλοκα μαραφετια που μας πασαρουν, ενω η δουλεια μας μπορει να γινει πολυ πιο απλα και αξιοπιστα. Και στο κατω κατω ποτε δε με ενδιεφερε ιδιαιτερα να μενει το πενταλ του συμπλεκτη στο ιδιο ακριβως υψος (υποτιθεται οτι αυτο ειναι η μονη προσφορα του αυτορυθμιζομενου) ανεξαρτητα απο τη φθορα του συστηματος. Δοξα τω Αυρτον το ποδι μου ακομα μπορει να προσαρμοζεται σε τετοιου ειδους μεταβολες, οπως προσαρμοζεται οταν βγαινω απο ενα αυτοκινητο και μπαινω σε ενα αλλο. Ασε που πιστευω οτι ειναι ιδανικοτερο να μεταβαλεται η διαδρομη του πενταλ, ειναι ενα δειγμα της υγειας του συμπλεκτη και κινδυνευει ετσι κανεις λιγοτερο απο το να βρεθει προ εκπληξεως.
Επισης ποιος ο λογος να προσφερεται και η απλη ντιζα για ενα μοντελο, εφοσον η αυτορυθμιζομενη ειναι για το εργοστασιο η 'ιδανικη'; Μηπως τελικα δεν ειναι η ιδανικη και απλα μας πουλανε φουμαρα; -
Με αφορμή μια αλλαγη συμπλεκτη που καναμε στο Λουπο και ενα θεμα που προέκυψε με την αυτορυθμιζομενη ντιζα του, η οποια για καποιο αγνωστο λογο δεν τραβαει οσο πρεπει για να γινονται σωστα οι αλλαγες, θυμηθηκα την περιπτωση του Toledo που ειχε παλια ο πατερας μου.
Εμπειρος οδηγος, πολυ ηπια χρηση, κυριως ταξιδια στην αρχη της ζωης του αυτοκινητου και ομως εμεινε απο συμπλεκτη στα 35 χιλιαδες χλμ.
Ο μηχανικος που ειχε παει (εξουσιοδοτημενο συνεργειο vw) του ειπε τοτε οτι υπευθυνη ηταν η αυτορυθμιζομενη ντιζα και μαλιστα μαζι με τον καινουριο συμπλεκτη του εβαλε και μια καινούρια, απλη ομως. Εκτοτε ο συμπλεκτης εβγαλε σχεδον τριπλασια χλμ και οταν πουληθηκε το αμαξι ειχε πολυ ψωμι ακομα.
Ο προβληματισμος μου λοιπον εχει να κανει σχετικα με το ποσο αξιζουν ολα αυτα τα πολυπλοκα μαραφετια που μας πασαρουν, ενω η δουλεια μας μπορει να γινει πολυ πιο απλα και αξιοπιστα. Και στο κατω κατω ποτε δε με ενδιεφερε ιδιαιτερα να μενει το πενταλ του συμπλεκτη στο ιδιο ακριβως υψος (υποτιθεται οτι αυτο ειναι η μονη προσφορα του αυτορυθμιζομενου) ανεξαρτητα απο τη φθορα του συστηματος. Δοξα τω Αυρτον το ποδι μου ακομα μπορει να προσαρμοζεται σε τετοιου ειδους μεταβολες, οπως προσαρμοζεται οταν βγαινω απο ενα αυτοκινητο και μπαινω σε ενα αλλο. Ασε που πιστευω οτι ειναι ιδανικοτερο να μεταβαλεται η διαδρομη του πενταλ, ειναι ενα δειγμα της υγειας του συμπλεκτη και κινδυνευει ετσι κανεις λιγοτερο απο το να βρεθει προ εκπληξεως.
Επισης ποιος ο λογος να προσφερεται και η απλη ντιζα για ενα μοντελο, εφοσον η αυτορυθμιζομενη ειναι για το εργοστασιο η 'ιδανικη'; Μηπως τελικα δεν ειναι η ιδανικη και απλα μας πουλανε φουμαρα; -
Αχχχχ αυτη η αυτορυθμιζόμενη στα VAG......
εχεις απολυτο δικιο
κι εγω παιδευομουν στο IBIZA μεχρι που εβαλα απλή.
κι η απλή υπαρχει γιατι πολυ απλά η VAG την κραταει ως κωδικό για αυτα που δεν ειχαν. -
Το μόνο αυτοκίνητο μου που είχε αυτορυθμιζόμενη ντίζα ήταν το Renault Super 5. Το μόνο που είχα παρατηρήσει ήταν ότι κοντά στην αλλαγή δοντιού δεν απομόνωνε καλά, όχι τίποτα σπουδαίο αλλά καλό ήταν να περιμένεις λίγο τον συγχρονιστή...μετά έκανε ένα 'κλακ' (άλλαζε δόντι?) και ήταν εντάξει...Πάντως δεν το είχα αντιμετωπίσει σαν πρόβλημα, μου άρεσε κιόλας...
-
Ο χρήστης tsargy έγραψε:
Το μόνο αυτοκίνητο μου που είχε αυτορυθμιζόμενη ντίζα ήταν το Renault Super 5. Το μόνο που είχα παρατηρήσει ήταν ότι κοντά στην αλλαγή δοντιού δεν απομόνωνε καλά, όχι τίποτα σπουδαίο αλλά καλό ήταν να περιμένεις λίγο τον συγχρονιστή...μετά έκανε ένα 'κλακ' (άλλαζε δόντι?) και ήταν εντάξει...Πάντως δεν το είχα αντιμετωπίσει σαν πρόβλημα, μου άρεσε κιόλας...r5 super εχουμε κι εμεις.... με σχεδον 300k χλμ
πως καταλαβαινω αν ενα αυτοκινητο εχει αυτορυθμιζομενη ντιζα?
-
Προσπαθώ να θυμηθώ...έχουν περάσει και 20 χρόνια...
Στο δικό μου είχα αλλάξει κινητήρα και είχα βάλει έναν 1,4 απο R9...ίσως γιαυτό μάλλον θυμάμαι έναν λευκό μηχανισμό στην βάση του πεντάλ (τα είχα κάνει όλα μόνος)...ίσως πάλι να είχε χρειαστεί να αλλάξω ντίζα και το είδα...δεν είμαι και σίγουρος...καταραμένο έμενταλ!!!
Επίσης θυμάμαι ότι αυτό (για τον αυτορυθμιζόμενο συμπλέκτη) μου το είχε πει φίλος μηχανικός με ειδικότητα στα ρενό... -
Tο μονο αμαξι μου που θυμαμαι να ειχε ντιζα ηταν η μπαρκετα.Ολα τα αλλα ειχαν/εχουν υδραυλικο συμπλεκτη.
-
Η Μπαρκέτα Μπιλ, καθώς και πολλά Fiat δεν έχουν αυτορυθμιζόμενο μηχανισμό. Το μυστικό τους είναι να μαζεύεις τον συμπλέκτη απο την πεταλούδα που έχει στην άκρη του συρματόσχοινου, πάνω στο σασμάν και να φέρνεις το πεντάλ του συμπλέκτη στο ίδιο ύψος με το φρένο. Η 155 μου έχει υδραυλικό και (δεν ξέρω πως) μάλλον ρυθμίζεται μόνος του...
-
Ο χρήστης tsargy έγραψε:
Η Μπαρκέτα Μπιλ, καθώς και πολλά Fiat δεν έχουν αυτορυθμιζόμενο μηχανισμό. Το μυστικό τους είναι να μαζεύεις τον συμπλέκτη απο την πεταλούδα που έχει στην άκρη του συρματόσχοινου, πάνω στο σασμάν και να φέρνεις το πεντάλ του συμπλέκτη στο ίδιο ύψος με το φρένο. Η 155 μου έχει υδραυλικό και (δεν ξέρω πως) μάλλον ρυθμίζεται μόνος του...Ουτε και θυμαμαι πως ηταν.
-
Ουπς!!!
Δεν υπάρχει πια η βαρκούλα? -
Ο χρήστης tsargy έγραψε:
Ουπς!!!
Δεν υπάρχει πια η βαρκούλα?Οχι.
Αυτορυθμιζόμενη ντίζα συμπλέκτη