-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Μάλλον η υπερπλήρωση είναι πιο δύσκολη. Είναι απλά πιο φθηνή όπου απλοποιείς την αρχιτεκτονική του κινητήρα,π.χ. πας σε εξακύλινδρο εν σειρά για να βγάλεις τα αλόγατα που βγάζεις αλλιώς από Βε8. Σε άλλες περιπτώσεις, π.χ. μικρά τετρακύλινδρα είναι πολλές φορές πιο ακριβό.
Και επίσης σηκώνει γαργάλημα πιο φθηνά από τον άτμο. Μια ολόκληρη βιομηχανία βγάζει το ψωμάκι της από τις μετατροπαί.
Ένα οικονομικό στοιχείο που έχω εγώ από Λαικό μεριά, είναι ότι ένας κινητήρας 1.800 άτμο έχει επιβάρυνση 200 ευρώ στην αξία τσιφ από έναν 1.400άρη άτμο, ενώ ένα τούρμπο για τετρακύλινδρο θέλει 1.000-1.500 ευρά τσιφ.Συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια. Μιλάμε για μοτέρ υψηλής απόδοσης. Για να βγάλεις λοιπόν 100 άλογα στο λίτρο μέσω στροφαρίσματος τα κόστη και οι δυσκολίες είναι πολύ μεγαλύτερες από ότι να κοτσάρεις ένα σαλιγκάρι. Παραδοσιακές κουλομαρίες στους κινητήρες (Λαικό που λες κι εσύ), έγιναν ξαφνικά μάγκες με τα τούρμπο. Ροϊκή εξέλιξη, μείωση τριβών, ελαφρύτερα αλλά ανθεκτικά μέρη για στροφάρισμα κλπ είναι πιο ζόρικα κόλπα από το να καρδαμώσεις τα σωθικά για να αντέχουν την πίεση και να βάλεις μια φτερωτή. Τώρα αν κάποιος δεν πιστεύει τους ίδιους τους μηχανολόγους που τα λένε, δεν μπορώ να κάνω κάτι. Σε απλά μοτέρ εννοείται ότι το τούρμπο θα είναι ακριβότερο.
-
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Τώρα αν κάποιος δεν πιστεύει τους ίδιους τους μηχανολόγους που τα λένε, δεν μπορώ να κάνω κάτι. Σε απλά μοτέρ εννοείται ότι το τούρμπο θα είναι ακριβότερο.Είναι άλλο πράγμα τι λένε (ποιοί?) και άλλο τι καταλαβαίνει ο καθένας ανάλογα με τις γνώσεις που -δεν- έχει.
-
Μ'αρέσει που από την πρώτη σελίδα του (λίγο ψυχωτικού, αλλά ωραίου) θέματος ασχολούμαστε με Μ.Ο. κυλίνδρων άνω του 8.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Μάλλον η υπερπλήρωση είναι πιο δύσκολη. Είναι απλά πιο φθηνή όπου απλοποιείς την αρχιτεκτονική του κινητήρα,π.χ. πας σε εξακύλινδρο εν σειρά για να βγάλεις τα αλόγατα που βγάζεις αλλιώς από Βε8. Σε άλλες περιπτώσεις, π.χ. μικρά τετρακύλινδρα είναι πολλές φορές πιο ακριβό.
Και επίσης σηκώνει γαργάλημα πιο φθηνά από τον άτμο. Μια ολόκληρη βιομηχανία βγάζει το ψωμάκι της από τις μετατροπαί.
Ένα οικονομικό στοιχείο που έχω εγώ από Λαικό μεριά, είναι ότι ένας κινητήρας 1.800 άτμο έχει επιβάρυνση 200 ευρώ στην αξία τσιφ από έναν 1.400άρη άτμο, ενώ ένα τούρμπο για τετρακύλινδρο θέλει 1.000-1.500 ευρά τσιφ.Συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια. Μιλάμε για μοτέρ υψηλής απόδοσης. Για να βγάλεις λοιπόν 100 άλογα στο λίτρο μέσω στροφαρίσματος τα κόστη και οι δυσκολίες είναι πολύ μεγαλύτερες από ότι να κοτσάρεις ένα σαλιγκάρι. Παραδοσιακές κουλομαρίες στους κινητήρες (Λαικό που λες κι εσύ), έγιναν ξαφνικά μάγκες με τα τούρμπο. Ροϊκή εξέλιξη, μείωση τριβών, ελαφρύτερα αλλά ανθεκτικά μέρη για στροφάρισμα κλπ είναι πιο ζόρικα κόλπα από το να καρδαμώσεις τα σωθικά για να αντέχουν την πίεση και να βάλεις μια φτερωτή. Τώρα αν κάποιος δεν πιστεύει τους ίδιους τους μηχανολόγους που τα λένε, δεν μπορώ να κάνω κάτι. Σε απλά μοτέρ εννοείται ότι το τούρμπο θα είναι ακριβότερο.
Αλέξανδρε αν νομίζεις πως απλά βάζουν ένα σετ ενισχυμένα μπιελοπίστονα και ένα σεσουάρ και βγάζουν μοτέρ, τότε απλά κάνεις λάθος.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Τι εννοείς εύκολο;Ας μας δείξει και οικονομικά στοιχείο ο Χόντα.
Ας μας στείλει κάποιο λινκ, έστω
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Ας μας δείξει και οικονομικά στοιχείο ο Χόντα.
Ας μας στείλει κάποιο λινκ, έστω
-
'Whatever quote you are reading about me on the interwebs is BS' - Soichiro Honda
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Ας μας δείξει και οικονομικά στοιχείο ο Χόντα.
Ας μας στείλει κάποιο λινκ, έστω
Epic
Έχει και νεκροφόρι 300C -
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Μ'αρέσει που από την πρώτη σελίδα του (λίγο ψυχωτικού, αλλά ωραίου) θέματος ασχολούμαστε με Μ.Ο. κυλίνδρων άνω του 8.+1
εχουν πιασει τα ακρα και στους ατμοσφαιρικους και στους τουρμπατους.Ετσι δεν βγαινει νοημα στην ερωτηση ατμο ή τουρμπο μιας και οταν μιλας για κινητηρες που εχουν τοποθετηθει σε αυτοκινητα που κοστιζουν απο 200κ -500κ δυσκολα θα βρεις μειονεκτηματα.
Εαν κατεβεις σε πιο γηινες καταστασεις εκει ξεκαθαριζει το τοπιο πολυ ευκολα.
Οτι και να κανει ενας ατμο,οσα αλογα και να βγαλει παντα θα ειναι αργοτερος απο εναν αντιστοιχης ιπποδυναμης τουρμπατο.
Επισης θα ηθελα να ηξερα ποσα χλμ βγαζουν αυτοι οι ατμο με την ειδικη ισχυ των 120 ιππων+ στο λιτρο μεχρι να χρειαζονται ριμπιλτ(εκτος χοντα).Και να συγκρινουμε και εναν αντιστοιχο τουρμπατο,ειτε σε απολυτη ειδικη ισχυ,ειτε ιδιας ιπποδυναμης σχετικα με τα χλμ που θα βγαλει μεχρι το ριμπιλντ..
Ωραιοι οι δυνατοι ατμο,μελωδια ο ηχος,ωραια η αισθηση του στροφαρισματος,αλλα στην καθημερινη χρηση του κουραζει και χανει απο αντιστοιχο τουρμπατο. -
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Έχει και νεκροφόρι 300CΜε ατμοσφαιρικό V8, για να είμαστε και on topic.
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Η 458 έχει 4499 κυβικά και άρα έχει ειδική απόδοση 127 ίππων στο λίτρο που φυσικά είναι ρεκόρ!!!
Έλα, 127hp/lt; Ουάου....
999cm^3
190.43 HP989cm
197,3 hp με την φιμωμένη εξάτμιση...
με την αγωνιστική αποδίδει 210... do the maths... -
Ο χρήστης Nikos! έγραψε:
Ο μόνος λόγος που η BMW γύρισε σε turbo είναι για να συμμαζέψει τις εκπομπές CO2 (εκεί που τις μετράνε) στη γκάμα της και να φτάσει το νούμερο που επιβάλλουν οι νέες νόρμες.
O μόνος λόγος που η Μπεμβέ το γύρισε σε τούρμπο στα Μ5, Μ6 (και σύντομα και αλλού), είναι ότι για να βγάλει τα άλογα που ήθελε, έπρεπε να πάει πλέον σε 12κύλινδρο 7.000 κυβικών. Τάδε έφη ο υπεύθυνος εξέλιξης της Μ σε συνέντευξή του σε μεγάλο ελληνικό περιοδικό αυτοκινήτου με την ευκαιρία της παρουσίασης του νέου V8 τουρμποκινητήρα. Τα υπόλοιπα περί διοξειδίου, ποσώς ενδιαφέρουν και την Μπεμβέ, και κυρίως το τμήμα Μ και τους πελάτες των μοντέλων αυτών.
Ο πόλεμος της ιπποδύναμης είναι σε πλήρη εξέλιξη εδώ και χρόνια σε όλες τις κατηγορίες, και δεν θα κοπάσει σύντομα.
Η ατμόσφαιρα θα παραμείνει σε δύο κατηγορίες και μόνο. Σε ορισμένα φθηνά, εκεί που η προσθήκη τούρμπο αυξάνει σε πολλές περιπτώσεις το κόστος αντί να το μειώνει, και στα πολύ ακριβά, εκεί που η αμεσότητα και γραμμικότητα στις αντιδράσεις είναι ύψιστης σημασίας.Την έχουμε ξανακάνει αυτή τη κουβέντα.
Ο λόγος είναι όντως οι ρύποι. Τα ατμοσφαιρικά τέλος εντελώς από τη BMW. **Σταματάει ο 6κυλ, σταματάει και ο V8 της Μ3 και τα 2λτ άτμο σύνολα. **
Η BMW μέχρι το 2015 πρέπει να μειώσει τους ρύπους της άλλο ένα 7%, αλλιώς θα πληρώσει πρόστιμα. Γιαυτό και η Merc γυρίζει στο turbo.
Εδώ: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=523654 ...γράφει:
Βασικα ο νεος κινητηρας τις Μ3 θα ειναι 6κυλινδρος αλλα με τουρμπο..
Παντως αυτο που θελω να πω ειναι οτι σαν λατρεις τις ατμοσφιαρας οφειλο να πω οτι θελω να δω και μι εκδοχη τουρμπο στην Bmw οχι μονο για την εξελιξη τις αλλα και για τον ανταγωνισμο! -
Ο χρήστης BMW Power έγραψε:
...
Την έχουμε ξανακάνει αυτή τη κουβέντα.
...Από σήμερα το πρωί πότε πρόλαβες να την ξανακάνεις??
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
...Δεν είναι έτσι. Η καινούρια SLK AMG φοράει έναν ολοκαίνουριο V8 5.5, ο οποίος είναι ουσιαστικά ο διτούρμπινος των SL, CL, S, CLS, E 63 AMG χωρίς τα τούρμπο.
Γυφτιά ολκής η χρησιμοποίηση του ίδιου μπλοκ από τη Μερσεντες, ή εγώ είμαι περίεργος?
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
...
Την έχουμε ξανακάνει αυτή τη κουβέντα.
...Από σήμερα το πρωί πότε πρόλαβες να την ξανακάνεις??
Έχει κάνει λάθος στο quote μάλλον.
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
...
Δεν είναι έτσι. Η καινούρια SLK AMG φοράει έναν ολοκαίνουριο V8 5.5, ο οποίος είναι ουσιαστικά ο διτούρμπινος των SL, CL, S, CLS, E 63 AMG χωρίς τα τούρμπο.
Γυφτιά ολκής η χρησιμοποίηση του ίδιου μπλοκ από τη Μερσεντες, ή εγώ είμαι περίεργος?
Eσυ είσαι ο περίεργος.
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
...
Την έχουμε ξανακάνει αυτή τη κουβέντα.
...Από σήμερα το πρωί πότε πρόλαβες να την ξανακάνεις??
Εχω κανει λαθος στην παραθεση..δεν ειναι δικο μου σχολιο το 'Εχουμε ξανακανει αυτη την κουβεντα'
Σωστα ανεφερε ο Νikos! -
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
989cm
197,3 hp με την φιμωμένη εξάτμιση...
με την αγωνιστική αποδίδει 210... do the maths...αυτοκινητο 1.5 τονου μπορει να συρει? οχι , αρα fail
και βρεγμενος στη βροχη και αγκαλια με το φιλο σου αν θελετε να πατε καπου βολτα
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
989cm
197,3 hp με την φιμωμένη εξάτμιση...
με την αγωνιστική αποδίδει 210... do the maths...αυτοκινητο 1.5 τονου μπορει να συρει? οχι , αρα fail
και βρεγμενος στη βροχη και αγκαλια με το φιλο σου αν θελετε να πατε καπου βολτα
Ασε που ειναι και ιταλικό. Και στο ρελαντί κάνει και σα χαλασμένο (που μάλλον ειναι δλδ)...
Αγαπώ ατμόσφαιρα.