-
Για μένα -για την Ελλάδα μιλώντας-, έπρεπε πρώτα να δοθούν σοβαρά κίνητρα για full hybrid κι αφού εξοικειωθεί ο κόσμος με την ηλεκτροκίνηση (έστω και για αυτονομία 2-3χλμ. διαδρομής),με την ανάκτηση ενέργειας,με την οδήγηση -έστω σε μικρή γεύση- που χρειάζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο,μετά από 5-6 χρόνια να περάσουμε στα BEV και plug-in. Εδώ άτομα που ασχολούμαστε με την αυτοκίνηση και δυσκολευόμαστε να εξοικειωθούμε,πόσο μάλλον ο μπαρμπά Μήτρος,η θεία Κούλα,η Κικίτσα που πάει για καφέ με τις φίλες της,ο κάθε κάγκουρας, που καλά-καλά δεν έχουν οδηγησει ποτέ με το βασικό εξάρτημα των υβριδικών κι ηλεκτρικών,το αυτόματο κιβώτιο.Και ξαφνικά θέλουμε να μάθει αυτά,συν και να ξέρει πως και που να φορτίσει,προσθέτοντας του και το άγχος της αυτονομίας..
Δε γίνεται τον οδηγό ενός λεωφορείου από τη μια στιγμή στην άλλη να τον βάλεις να οδηγήσει Formula 1...
-
Εγώ πάντως προχθές που ρώτησα (μου κατέβηκε ιδέα χωρίς να το χω ψάξει καθόλου όμως) να κάνω μονάδα με φωτοβολταϊκά, η απάντηση ήταν πως θέλει πολύ ψάξιμο γιατί δεν υπάρχουν πολλές άδειες και δεν υπάρχουν γραμμές να τα σηκώσει η ΔΕΗ. Οπότε για ποια ηλεκτροκινηση μιλάμε εδώ δεν μπορούν να βγάλουν γραμμές για να παίρνουν ρεύμα πως θα δίνουν? Στο τέλος βλέπω να έχουμε όλοι ηλεκτρικά αλλά να πηγαίνουμε με τα πόδια και με άλογα γιατί δεν θα τα σηκώνει το δίκτυο, βλ κλιματιστικά στις πόλεις.
-
Έβλεπα εχθές μια δοκιμή του Audi e-tron 50 quattro.
300χλμ αυτονομία η έκδοση με τη μικρή μπαταρία. Αυτή ανακοινώνει το εργοστασιο που σημαίνει ότι για να την πιάσεις πρέπει να πηγαίνεις με 100χλμ και άδειος ( μόνο με τον οδηγό). Δηλαδή φορτωμένο για καμιά εξόρμηση με αποσκευές, οικογένεια, κλιματιστικό και 130-140χλμ στο κοντέρ, άντε να βγάλει 150-180χλμ.
Δηλαδή θα πάρεις ένα τεράστιο υπερλούξ αυτοκίνητο, θα σκάσεις ένα σωρό λεφτά και θα το σκέφτεσαι να βγεις ένα ταξίδι. Μιλάμε για αστειότητα. Τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα που η φόρτιση στο εθνικό οδικό και επαρχιακό δίκτυο είναι απλά σε στάδιο δειγματισμού και κοστίζει ακριβά.
Η ηλεκτροκίνηση είναι σα να λέμε ότι σε έξι μήνες θέλουμε να διοργανώσουμε ολυμπιακούς αγώνες, αλλά όχι μόνο δεν έχουμε ξεκινήσει να σκάβουμε για να φτιάξουμε τις εγκαταστάσεις αλλά ούτε καν έχουμε βρει τα μηχανήματα και το δυναμικό που θα τα τρέξει και θα τα κατασκευάσει.
Η Ευρωπαϊκή επιτροπή βγάζει αποφάσεις και μετά πετάει το μπαλάκι της εφαρμογής τους στις χώρες και τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τόσες δεκαετίες για το περιβάλλον σφύριζαν όλοι αδιάφορα και τώρα που ζορίζει το πράγμα τρέχουν και δε φτάνουν.
-
Μην κοιτάτε τι προωθούν οι εταιρείες, ας δούμε τι επιλέγει ο κόσμος. Εξάλλου και η πρόταση της ΕΕ για κατάργηση θερμικών το 2035 ήδη συναντά αντιδράσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ως ασύμφορη. Άρα παίζεται ένα διπλό παιχνίδι, αλλά προωθούμε σαν εταιρικό image (μετά το dieselgate για να μην ξεχνιόμαστε) και άλλου στηρίζουμε τα οικονομικά μας, έως ότου βγαίνουν τα κουκιά.
-
Καλησπέρα παιδιά! Στα περισσότερα άρθρα λένε για υβριδικά και ηλεκτρικά και μόνο στο newsauto το εξειδικευει σε Plug-In υβριδικα. Φανταζομαι οτι θα ξεκαθαρισει μονο με τον νομο.
-
''Κάτσε να χρεώνονται με τέλη Πράσινης Ενέργειας,''
Όταν αρχίσουν να χρεώνονται με τέτοια τέλη δεν θα υπάρχουν καν θερμικοί κινητήρες.
Εγώ λέω σε 2 χρόνια δεν θα συζητάμε καν για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα . Ανοίξτε την σελίδα με τα μοντέλα της VW να
πάρετε μια ιδέα.
2 χρόνια;! Το 2023 θα αγοράσουν ΟΛΟΙ ηλεκτρικά;! Βρε συ, πραγματικά, αυτή είναι η εκτίμησή σου; Άναυδο με αφήνεις κάθε φορά!
Από 93% τα οχήματα με Μ.Ε.Κ (gas/diesel/PHEV/hybrids) αυτή τη στιγμή που μιλάμε (1ο 6μηνο του 2021), θα πάμε στο 0 σε 2 χρόνια;?!
Πραγματικά μου κάνει εντύπωση η υπεραισιόδοξη εκτίμησή σου για τα ηλεκτρικά. Ούτε ο Elon Musk ο ίδιος δεν έχει κάνει τέτοια εκτίμηση.
-
Masterauto wrote:
''Κάτσε να χρεώνονται με τέλη Πράσινης Ενέργειας,''
Όταν αρχίσουν να χρεώνονται με τέτοια τέλη δεν θα υπάρχουν καν θερμικοί κινητήρες.
Εγώ λέω σε 2 χρόνια δεν θα συζητάμε καν για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα . Ανοίξτε την σελίδα με τα μοντέλα της VW να
πάρετε μια ιδέα.
2 χρόνια;! Το 2023 θα αγοράσουν ΟΛΟΙ ηλεκτρικά;! Βρε συ, πραγματικά, αυτή είναι η εκτίμησή σου; Άναυδο με αφήνεις κάθε φορά!
Από 93% τα οχήματα με Μ.Ε.Κ (gas/diesel/PHEV/hybrids) αυτή τη στιγμή που μιλάμε (1ο 6μηνο του 2021), θα πάμε στο 0 σε 2 χρόνια;?!
Πραγματικά μου κάνει εντύπωση η υπεραισιόδοξη εκτίμησή σου για τα ηλεκτρικά. Ούτε ο Elon Musk ο ίδιος δεν έχει κάνει τέτοια εκτίμηση.
Δυστηχώς κάποιοι μπερδέυουν το : 'Τι θα θέλαμε να γίνει' με το το τι 'εκτιμούμε αντικιμενικά ότι θα γίνει'
Δεν είναι καθόλου αρνητικό να υποστηρίζεις φανατικά τα ηλεκτρικά τουναντίων το βλεπω θετικά είναι το μέλλον και γιατι να μην έχει υποστηρικτες. Εγω ανηκω στους παλιότερους δεινόσαυρους που θέλουμε και ήχο από κινητηα εξάτμιση κτλ και πάλι το βλέπω θετικα. Απλά εγω έχω προβληματισμους για ποιο σοβαρα θεματα όπως από που θα προέλθει η ενεργεια να ηλεκτροδοτησει αυτα τα αυτοκίνητα οπως ανελυσα παραπάνω για να μην επαναλαμβάνομαι.
Αλλα είναι κακό σε μια συζήτηση να μπερδεύεις πράγματα στο μυαλό σου και να μη βλέπεις καθαρα σαν ένα φανατικό οπαδο ομάδος και να λες πχ ποια Barcelona θα τις βάλει 3 μπαλάκια ο Θρύλος (και γω γαύρος είμαι αλλά το εκτιμώ κάπως διαφορετικα το αποτέλεσμα μες το Καμπ νου πχ).
Το σε 2 χρόνια να πουλούνται ΜΟΝΟ ηλεκτρικά έχει ακόμα λιγότερες πιθανότητες αλλά δεν ήθελα να το τραβήξω δεν είναι σκοπός μου η ειρωνεία.
Ας επελθει η σοβαρή σκέψη και να δούμε το θέμα σφαιρικά και όχι μονομπαντα και 'οπαδικα'
-
Έβλεπα εχθές μια δοκιμή του Audi e-tron 50 quattro.
300χλμ αυτονομία η έκδοση με τη μικρή μπαταρία. Αυτή ανακοινώνει το εργοστασιο που σημαίνει ότι για να την πιάσεις πρέπει να πηγαίνεις με 100χλμ και άδειος ( μόνο με τον οδηγό). Δηλαδή φορτωμένο για καμιά εξόρμηση με αποσκευές, οικογένεια, κλιματιστικό και 130-140χλμ στο κοντέρ, άντε να βγάλει 150-180χλμ.
Δηλαδή θα πάρεις ένα τεράστιο υπερλούξ αυτοκίνητο, θα σκάσεις ένα σωρό λεφτά και θα το σκέφτεσαι να βγεις ένα ταξίδι. Μιλάμε για αστειότητα. Τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα που η φόρτιση στο εθνικό οδικό και επαρχιακό δίκτυο είναι απλά σε στάδιο δειγματισμού και κοστίζει ακριβά.
Η ηλεκτροκίνηση είναι σα να λέμε ότι σε έξι μήνες θέλουμε να διοργανώσουμε ολυμπιακούς αγώνες, αλλά όχι μόνο δεν έχουμε ξεκινήσει να σκάβουμε για να φτιάξουμε τις εγκαταστάσεις αλλά ούτε καν έχουμε βρει τα μηχανήματα και το δυναμικό που θα τα τρέξει και θα τα κατασκευάσει.
Η Ευρωπαϊκή επιτροπή βγάζει αποφάσεις και μετά πετάει το μπαλάκι της εφαρμογής τους στις χώρες και τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τόσες δεκαετίες για το περιβάλλον σφύριζαν όλοι αδιάφορα και τώρα που ζορίζει το πράγμα τρέχουν και δε φτάνουν.
Η έκδοση με τη μικρή μπαταρία είναι για όποιον το θέλει καθαρά για αστική χρήση ή τέλος πάντων έχει κάτι άλλο για να ταξιδεύει. Κι αν αποφασίσει ή αναγκαστεί να ταξιδέψει με δαύτο, θα είναι τελείως κρετίνος αν κινείται με 130-140.
Υπάρχουν ήδη ηλεκτρικά με θαυμάσια αυτονομία και χωρίς να κοστίζουν μια περιουσία ( ID.3 με τη μεγάλη μπαταρία, 550 χιλιόμετρα αυτονομίας, 35 χιλιάρικα, όχι περισσότερα από ένα Golf αντίστοιχης ιπποδύναμης) αλλά και πάλι, το πρόβλημα των ηλεκτρικών ΔΕΝ είναι η αυτονομία τους. Είναι ο χρόνος φόρτισης κι η έλλειψη υποδομών. Έχω υγραέριο με μικρή αυτονομία (350 χιλιόμετρα) και δε με προβληματίζει καθόλου. Άρα ΔΕΝ είναι εκεί το θέμα.
-
Δεν υπάρχει κανένας φανατισμός , καμία οπαδοποίηση .Δεν είμαι υπέρμαχος καμίας ηλεκτροκίνησης .Απλά προσπαθώ να μεταφέρω μια πραγματικότητα που αντιλαμβάνομαι .Θα δώσω τις προσλαμβάνουσες :
1.Όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν τις τελευταίες εκδόσεις με κεκ των πιο εμβληματικών μοντέλων τους .
2.Όλο και περισσότερες εταιρείες κονταίνουν το χρονικό διάστημα από το οποίο θα πάψουν να παράγουν κεκ.
3.Αυξάνονται διαρκώς τα κίνητρα για απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και wall box σε όλη την Ευρώπη.
4.Τρελλές προσφορές για επαγγελματικά εταιρικά με leasing σε ηλεκτρικά .
5.Εξαγγελία για δεκάδων ηλεκτρικών μοντέλων σε πιο προσιτές τιμές από την επόμενη χρονιά .
6.Παραγκώνιση και υποβάθμιση των εξελίξεων σε μοντέλα με κεκ . Όλοι ασχολούνται με τις αυτονομίες , την ταχύτητα φόρτισης, τις επιταχύνσεις κλπ
Νομίζω αυτά και άλλα περισσότερα που διαβάζω στον ευρωπαϊκό ειδικό τύπο με κάνουν πραγματικά να πιστέυω ότι έρχεται άμεσα το τέλος μιας εποχής.
Δεν είπα ότι πιστεύω ότι αύριο όλοι θα πετάξουν τα ΙΧ τους και θα τρέξουν να αγοράσουν ηλεκτρικά .Σε πρώτη φάση αυτοί που θα επηρεαστούν άμεσα είναι κατα την γνώμη μου :
- Οι υποψήφιοι αγοραστές τα επόμενα 1 με 3 χρόνια .
2.Οι στόλοι με τα εταιρικά αυτοκίνητα
3.Τα ΤΑΧΙ και τα λεωφορεία
4.Οι ευκατάστατοι αγοραστές .
5.Οι πωλητές μεταχειρισμένων
Όλοι αυτοί ανήκουν σε κατηγορίες που θα αγγίξει άμεσα η επερχόμενη ηλεκτροκίνηση .
Εδώ είμαστε να δούμε πόσο έξω θα πέσω . Το κομμάτι που θα πληγεί περισσότερο είναι οι νέοι αγοραστές αυτοκινήτων με κεκ . Κάποιος που αγόρασε ΙΧ με κεκ το 2021 και έδωσε ας πούμε 30.000 θα είχε την προσδοκία ,όταν πουλήσει το αυτοκίνητό του το 2026 να λάβει ας πούμε 17 με 18 χιλιάδες . Κάνω πρόβλεψη ότι το πραγματικό νούμερο θα απέχει έτη φωτός από την προσδοκία του .
-
O γρίφος της ηλεκτροκίνησης είναι τι θα γίνει στον αστικό ιστό. Παρ'όλο που το άγχος του σημερινού αγοραστή είναι στην αυτονομία του ταξιδίου, αυτό λύνεται με ταχυφορτιστές και δίκτυο που θα πατήσει πάνω στα υπάρχοντα βενζινάδικα στις εθνικές που είναι εύκολο και υπάρχει χώρος για ειδικές ηλεκτρομηχανικές εγκαταστάσεις.
Στον αστικό ιστό όμως, σε κτίρια που δεν έχουν πάρκινγ, σε όλους αυτούς που παρκάρουν απλά στο δρόμο, που η δουλειά τους δεν έχει πάρκινγκ να το φορτίζουν εκεί κλπ κλπ, δεν μπορώ να δω πως μπορεί να λυθεί το πρόβλημα με wallbox. Μόνο ευρέως διαθέσιμη ταχυφόρτιση της ταξεως των 20-30 λεπτών για να μπορείς να κυκλοφορείς.
Το βλέπω στην Κοπεγχάγη όπου σε διάφορα σημεία φυτρώνουν κολωνάκια με φορτιστές, πάντα είναι κάποιο άδειο τώρα που δεν υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά. Έχεις κάποιο κοντά στη γειτονιά σου, πας, φορτίζεις. Αν τα ηλεκτρικά της πόλης τριπλασιαστούν, οι πιθανότητες να μην έχεις κάτι κοντά σου διαθέσιμο είναι μεγάλες. Ίσως να πρέπει μέσω κινητού να δεσμεύεις συγκεκριμένη ώρα. Τίποτε το αδύνατο αλλά σίγουρα θα αργήσει πάνω από 1-3 χρόνια για να είναι βιώσιμο, και για να μάθει ο κόσμος την τεχνολογία και τα μαραφέτια...
-
Όσον αφορά τη δική μου καθημερινότητα, ηλεκτρικά ταξί, ηλεκτρικά λεωφορεία, ηλεκτρικά παπάκια ντελίβερι θα κάνουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά όχι μόνο στη μόλυνση αλλά και στην ηχορύπανση! Εκεί πιστεύω η πολιτεία πρέπει να πατήσει γκάζι (χαχα)
-
Όσον αφορά τη δική μου καθημερινότητα, ηλεκτρικά ταξί, ηλεκτρικά λεωφορεία, ηλεκτρικά παπάκια ντελίβερι θα κάνουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά όχι μόνο στη μόλυνση
Στην μολυνση του περιβαλλοντος δεν θα κανουν καμία διαφορα αν δεν κάνουν κάτι σοβαρό για το ΠΡΩΤΕΥΩΝ ζήτημα που έχω γράψει αλλά δεν απανταει κανείς.
Τι κάνουμε για Υποδομές που θα παράγουν ΚΑΘΑΡΗ ΠΡΑΣΙΝΗ ενεργεια όπως ανεμογεννητριες και ηλιακα πάρκα?
Ολα τα ηλεκτρικα που γράφετε ότι θα κατακλύσουν την αγορά και θα κινούνται με ηλεκτρικό ρεύμα είναι ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ χωρίς υποδομές που θα παράγουν καθαρή ενεργεια.
Η μονη διαφορα στην ρύπανση είναι στα αστικά κέντρα αλλά τα εργοστάσια λιγνήτη, μαζουτ κτλ που παραγουν τον ηλεκτρισμό??? Η ρύπανση ίδια και χειρότερη απλά δεν θα βγαίνει από εξατμίσεις αυτοκινητων οπότε..................... αυτό είναι το ζητουμενο που θελετε?
μακριά από τον κώλο μας απλά?
-
Δεν υπάρχει κανένας φανατισμός , καμία οπαδοποίηση .Δεν είμαι υπέρμαχος καμίας ηλεκτροκίνησης .Απλά προσπαθώ να μεταφέρω μια πραγματικότητα που αντιλαμβάνομαι .Θα δώσω τις προσλαμβάνουσες :
1.Όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν τις τελευταίες εκδόσεις με κεκ των πιο εμβληματικών μοντέλων τους .
2.Όλο και περισσότερες εταιρείες κονταίνουν το χρονικό διάστημα από το οποίο θα πάψουν να παράγουν κεκ.
3.Αυξάνονται διαρκώς τα κίνητρα για απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και wall box σε όλη την Ευρώπη.
4.Τρελλές προσφορές για επαγγελματικά εταιρικά με leasing σε ηλεκτρικά .
5.Εξαγγελία για δεκάδων ηλεκτρικών μοντέλων σε πιο προσιτές τιμές από την επόμενη χρονιά .
6.Παραγκώνιση και υποβάθμιση των εξελίξεων σε μοντέλα με κεκ . Όλοι ασχολούνται με τις αυτονομίες , την ταχύτητα φόρτισης, τις επιταχύνσεις κλπ
Νομίζω αυτά και άλλα περισσότερα που διαβάζω στον ευρωπαϊκό ειδικό τύπο με κάνουν πραγματικά να πιστέυω ότι έρχεται άμεσα το τέλος μιας εποχής.
Δεν είπα ότι πιστεύω ότι αύριο όλοι θα πετάξουν τα ΙΧ τους και θα τρέξουν να αγοράσουν ηλεκτρικά .Σε πρώτη φάση αυτοί που θα επηρεαστούν άμεσα είναι κατα την γνώμη μου :
- Οι υποψήφιοι αγοραστές τα επόμενα 1 με 3 χρόνια .
2.Οι στόλοι με τα εταιρικά αυτοκίνητα
3.Τα ΤΑΧΙ και τα λεωφορεία
4.Οι ευκατάστατοι αγοραστές .
5.Οι πωλητές μεταχειρισμένων
Όλοι αυτοί ανήκουν σε κατηγορίες που θα αγγίξει άμεσα η επερχόμενη ηλεκτροκίνηση .
Εδώ είμαστε να δούμε πόσο έξω θα πέσω . Το κομμάτι που θα πληγεί περισσότερο είναι οι νέοι αγοραστές αυτοκινήτων με κεκ . Κάποιος που αγόρασε ΙΧ με κεκ το 2021 και έδωσε ας πούμε 30.000 θα είχε την προσδοκία ,όταν πουλήσει το αυτοκίνητό του το 2026 να λάβει ας πούμε 17 με 18 χιλιάδες . Κάνω πρόβλεψη ότι το πραγματικό νούμερο θα απέχει έτη φωτός από την προσδοκία του .
με αυτα που περιγράφεις δεν προκύπτει καθόλου ότι σε 2 χρόνια θα έχουμε μόνο ηλεκτρικα.
Δεν μίλησα για την μεταπώληση και πόσο θα πέφτεις έξω εκει. αυτό τωρα το έγραψες. Δεν ξέρω είναι η απάντηση ίσως και να συμβει αυτό,δεν με πολυαπασχολει.
οπως είπα και πριν Σταδιακά θα γίνουν όλα. Ξαναλέω υπάρχει ταση προς την αγορά ηλεκτρικου. ΤΑΣΗ. Η μεγαλη πλειοψηφία αγοράζει θερμικό κινητήρα γιατί είναι φτηνός και τόσο αντέχει οικονιμικα και υπάρχουν και υποδομές. προφανώς και θα αλλάξει αυτό (οταν φτηνήνουν τα ηλεκτρικα και υπάρχουν περισσότερες υποδομες) αλλά σε 2 χρόνια το αποκλείω να είναι πρώτα σε πωλήσεις τα ηλεκτρικά απλά δεν γίνεται τόσο γρήγορά όσο και να το θέλουν όλοι
-
@Masterauto όσο 'ενοχλητικό' και λογικό είναι το επιχείρημά σου περί αγοράς νέου αυτοκινήτου με ΚΕΚ τόσο δεν μπορώ να το ανατρέψω. Περισσότερο πιστεύω στο σταδιακό που λέει ο @cirus αλλά και πάλι, αν δεν αλλάζουμε αυτοκίνητο κάθε 2-3 χρόνια αλλά σε 5-10 χρόνια, η χασούρα θα είναι μεγάλη.
Παρόμοια χασούρα όμως θα είχες αν έπαιρνες ηλεκτρικό με 200km αυτονομίας τη στιγμή που θα βγαίνουν ηλεκτρικά με 700 km αυτονομίας και ταχύτερη φόρτιση.
Οπότε την περίοδο που διανύουμε αν δεν θέλεις να διακινδυνεύσεις να χάσεις πολύ σε αξία μεταπώλησης δεν αγοράζεις νέο αυτοκίνητο. Βέβαια η ζωή μας είναι περιορισμένη και άνετα μπορεί να πεθάνει κανείς περιμένοντας το κατάλληλο οικονομοτεχνικό timing...
-
Νομίζω ότι με γνώμονα την οικονομοτεχνικη υφή του θέματος, η επιλογή ενός leasing diesel με 180 ευρώ το μήνα γ 48 μήνες θα δημιουργούσε λιγότερη χασούρα, από το να προβείς στην αγορά οποιοδήποτε ιχ αυτήν τη στιγμή.
-
Στην μολυνση του περιβαλλοντος δεν θα κανουν καμία διαφορα αν δεν κάνουν κάτι σοβαρό για το ΠΡΩΤΕΥΩΝ ζήτημα που έχω γράψει αλλά δεν απανταει κανείς.
Τι κάνουμε για Υποδομές που θα παράγουν ΚΑΘΑΡΗ ΠΡΑΣΙΝΗ ενεργεια όπως ανεμογεννητριες και ηλιακα πάρκα?
Ολα τα ηλεκτρικα που γράφετε ότι θα κατακλύσουν την αγορά και θα κινούνται με ηλεκτρικό ρεύμα είναι ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ χωρίς υποδομές που θα παράγουν καθαρή ενεργεια.
Η μονη διαφορα στην ρύπανση είναι στα αστικά κέντρα αλλά τα εργοστάσια λιγνήτη, μαζουτ κτλ που παραγουν τον ηλεκτρισμό??? Η ρύπανση ίδια και χειρότερη απλά δεν θα βγαίνει από εξατμίσεις αυτοκινητων οπότε..................... αυτό είναι το ζητουμενο που θελετε?
μακριά από τον κώλο μας απλά?
Θα πω κάτι που θα ακουστεί (και όντως είναι) κυνικό: Προφανώς και το ζητούμενο είναι η παραγωγή του ρεύματος να γίνεται από ΑΠΕ. Ακόμη όμως και με την παρούσα κατάσταση με μεγάλο μέρος της παραγωγής να είναι εξαιρετικά ρυπογόνο, θα υπάρχει κέρδος με την ηλεκτροκίνηση. Γιατί με το 70% του πληθυσμού να ζει στις 5-6 μεγάλες πόλεις, η ρύπανση θα μειωθεί σημαντικά εκεί. Και βεβαίως θα υπάρξει αύξηση της ρύπανσης π.χ. στην Πτολεμαΐδα και στη Μεγαλόπολη. Θα αφορά όμως πολύ μικρότερους πληθυσμούς και (για να είμαστε ειλικρινείς) κατά βάση πληθυσμούς που έχουν τρόπον τινά πουλήσει ακριβά το τομάρι τους στη ΔΕΗ, με αντίτιμο πολύ καλύτερα εισοδήματα. Κυνικότατοι υπολογισμοί όντως, αλλά έτσι γίνεται ο σχεδιασμός σε εθνικό επίπεδο...
-
Ακόμα κι αν όλο το ρεύμα προερχόταν από βρώμικη παραγωγή, πετυχαίνεις πολύ υψηλότερο βαθμό απόδοσης σε μια υψικάμινο αντί σε μερικές δεκάδες χιλιάδες κινητήρες. Πάλι λοιπόν θα ήταν πιο οικολογικά τα ηλεκτρικά. Πόσο μάλλον τώρα που η συμμετοχή των ΑΠΕ αυξάνεται συνεχώς και που οι υψικάμινοι ΔΕΝ τοποθετούνται στο κέντρο των πόλεων, που είναι το μεγάλο πρόβλημα.
-
Ακόμα κι αν όλο το ρεύμα προερχόταν από βρώμικη παραγωγή, πετυχαίνεις πολύ υψηλότερο βαθμό απόδοσης σε μια υψικάμινο αντί σε μερικές δεκάδες χιλιάδες κινητήρες. Πάλι λοιπόν θα ήταν πιο οικολογικά τα ηλεκτρικά. Πόσο μάλλον τώρα που η συμμετοχή των ΑΠΕ αυξάνεται συνεχώς και που οι υψικάμινοι ΔΕΝ τοποθετούνται στο κέντρο των πόλεων, που είναι το μεγάλο πρόβλημα.
δεν έχω κανει τα μαθηματικά αλλά εμένα δεν μου φαίνεται μεγάλη διαφορά, μικρή ίσως και να έχεις δίκιο. Αλλά δεν είναι Γιάννης είναι Γιαννακης αυτό που λες
ΔΕΝ είναι το μεγαλο πρόβλημα που τοποθετούνται, το μεγαλο πρόβλημα είναι να αποκτήσουμε ΚΑΘΑΡΗ ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, θεε μου τι καθομαι και λέω τα αυτονόητα.............................
Αν εσένα σου φαίνεται λογικό να καίμε λιγνίτη και να το παίζουμε οικολόγοι με τα ηλεκτρικα εμένα οχι μόνο μου φαίνεται ΠΑΡΑΛΟΓΟ αλλά απορώ που τα λέτε και δημοσια αυτα..........
Που θα μπει η υψικάμινος είναι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε αλήθεια???? ΑΛΗΘΕΙΑ??? αυτό είναι η απάντηση???? Ελπιζω μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου να καταλάβεις ότι είναι τελείως λάθος αυτο που έγραψες.
Δεν ξαναγράφω ΤΙΠΟΤΑ εδω μη σας χαλάω το νήμα με τα ηλεκτρικα αυτοκίνητα. ΑΠΟΓΟΗΤΕΫΤΗΚΑ πληρως με αυτο το σχόλιο από ποιο νέους απο μένα ανθρώπους
-
Τελος ο λιγνιτης για την παραγωγη ενεργειας. Θα αγοραζουμε ρευμα απ οξω .
-
...... Απ όξω όπου θα καίνε αυτοί λιγνίτη.
Good deal
Μόνο plug-in υβριδικα ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον ?