-
Καλοτάξιδο και σε εσένα!
-
Καλοτάξιδο! Το παρέλαβες στον χρόνο που σου είχαν πει;
Εγώ το περιμένω μέσα Μαϊου
Ποιά έκδοση πήρες;
-
Αναφορικά με τον χρόνο παράδοσης.
Η παραγγελία και η προκαταβολή δόθηκε στις 31/07/20 (Παρασκευή), εικάζω ότι καταχωρήθηκε από τον αντιπρόσωπο την επόμενη εβδομάδα 03/08/20 (Δευτέρα) γι' αυτό και έπεσα στην αλλαγή του μοντέλου και πήρα τον Χ 186 αντί για τον Χ 180 που είχα παραγγείλει.
Αυτή η αλλαγή είχε αποτέλεσμα την καθυστέρηση της παραγωγής του οχήματος κατά ένα μήνα, γεγονός που δεν με πείραξε καθόλου αφού έλαβα κάτι καλύτερο από αυτό που είχα αρχικά παραγγείλει.
Η επόμενη καθυστέρηση αφορά την μεταφόρτωση του αυτοκινήτου από την Αμβέρσα, αφού το αμάξι ήταν στο Βέλγιο από τις 28/12/20 και έφυγε στις 27/01/21.
Κάπως έτσι οι 4-5 μήνες έγιναν 7 μήνες παρά πέντε ημέρες, αλλά δεν πειράζει άξιζε και με το παραπάνω η αναμονή.
Συνολικά βγήκα κερδισμένος γιατί εκτός από τις βελτιώσεις στον κινητήρα, έχω χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας λόγω WLTP και γλίτωσα 440€ ΦΠ που θα έδινα φέτος εάν παραλάμβανα όπως υπολόγιζα μέσα με τέλη Δεκέμβρη.
-
Από ότι έχω καταλάβει, όποιοι δώσαμε παραγγελίες από τον Ιούλιο και μετά (έως περίπου Οκτώβριο), παραλάβαμε σχεδόν ταυτόχρονα το Φεβρουάριο.
Σχετικά με το φόρο πολυτελείας, αρχικά είχα κι εγώ την ίδια εντύπωση, και επιθυμούσα διακαώς να μη παραλάβω μέσα στο 2020 (η παραγγελία είχε γίνει Αύγουστο) πιστεύοντας πως θα γλίτωνα έτσι, το φόρο πολυτελείας για χρήση του 2020, αλλά μετά από κουβέντα που έκανα με λογιστή, κατάλαβα ότι τελικά δεν έχει σημασία γιατί ο Φ.Π. δε πηγαίνει με το χρόνο, αλλά με τους μήνες που έχεις στη κατοχή σου το όχημα. Έτσι, δε παίζει ρόλο ποιό μήνα παραλαμβάνεις. Θα ήταν άδικο άλλωστε, να παραλάβει κανείς τέλος Δεκεμβρίου και για λίγες μέρες να 'φάει στο κεφάλι' 440€...
Το αντίθετο βέβαια συμβαίνει με τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία είσαι υποχρεωμένος να πληρώσεις για όλη τη χρονιά ακόμα κι αν παραλάβεις 30 Δεκεμβρίου!
Εμείς λοιπόν που παραλάβαμε Φεβρουάριο, θα κληθούμε του χρόνου να πληρώσουμε Φ.Π. για τους αναλογούντες μήνες του 2021, δηλαδή περίπου 400€ (αν δεν έχει μειωθεί στο μισό μέχρι τότε ο Φ.Π.).
-
Αν και έκανα την παραγγελια στις 28 Ιουλίου, παρέλαβα 7 Δεκεμβρίου (φυσικά MY2020 με 180 ίππους)
Ξέρω ότι θα πληρώσω τον ΦΠ , όπως πληρωσα και τα τέλη (103Euro) στην ουσία για τρεις εβδομάδες και μάλιστα σε lockdown, αλλά ήταν επιλογή μου.
Αυτό που δεν μπορώ να βρω κάπου είναι ότι ο ΦΠ υπολογίζεται με τους μήνες κυριότητας.
Βρήκα τον νόμο του 2013, αν θέλετε το σχετικό άρθρο είναι το 44 στη σελιδα 31. Δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο εκτός αν καταλαβαίνω διαφορετικά -
Υπάρχει κάποια έκδοση με ανεξάρτητη ανάρτηση πίσω, ή ημιάκαμπτο σε όλα,;
-
Αν και έκανα την παραγγελια στις 28 Ιουλίου, παρέλαβα 7 Δεκεμβρίου (φυσικά MY2020 με 180 ίππους)
Ξέρω ότι θα πληρώσω τον ΦΠ , όπως πληρωσα και τα τέλη (103Euro) στην ουσία για τρεις εβδομάδες και μάλιστα σε lockdown, αλλά ήταν επιλογή μου.
Αυτό που δεν μπορώ να βρω κάπου είναι ότι ο ΦΠ υπολογίζεται με τους μήνες κυριότητας.
Βρήκα τον νόμο του 2013, αν θέλετε το σχετικό άρθρο είναι το 44 στη σελιδα 31. Δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο εκτός αν καταλαβαίνω διαφορετικάKατ'αρχήν καλοτάξιδο το mazda σου!
Ο Φ.Π. υπολογίζεται με βάση το τεκμήριο (από 2.000 κ.εκ. και πάνω). Για το CX-30,το 2λιτρο, το τεκμήριο είναι 8.800 στους 12 μήνες κατοχής.Ο Φ.Π. είναι 440 ευρώ (δηλ. 8.800Χ5%) για επίσης 12 μήνες,για την 1η 5ετία.Για τον ένα μήνα που είχες το αμάξι το 2020,το τεκμήριο είναι 8.800/12=733 ευρώ, άρα κι ο Φ.Π. είναι 733Χ5%= 36,6ευρώ.
Μετά την 5ετία το τεκμήριο μειώνεται νομίζω 30%,άρα αναλόγως θα μειωθεί και ο Φ.Π.(δηλ. ~ 308ευρώ). Στη 10ετία το τεκμήριο είναι 50% μειούμενο,άρα κι ο Φ.Π. μετά την 10ετία θα είναι 440/2= 220 ευρώ.
-
Ενδιαφέρον, δεν γνώριζα ότι ο ΦΠ είναι αναλογικός, νόμιζα ότι είναι σαν τα τέλη κυκλοφορίας.
-
Μα το εξήγησα παραπάνω.
Ο Φ.Π. υπολογίζεται με το μήνα.
Τα τέλη κυκλοφορίας όχι
-
Νομίζω ότι όλα έχουν ημιάκαμπτο άξονα, ακόμα και τα 2,5 turbo που δεν έρχονται στην Ευρώπη.
-
Μα το εξήγησα παραπάνω.
Ο Φ.Π. υπολογίζεται με το μήνα.
Τα τέλη κυκλοφορίας όχι
Ναι το είδα αλλά δεν μπόρεσα να βρω την αναφορά στην νομοθεσία περί αναλογικότητας, προφανώς αυτό ισχύει επειδή υπολογίζεται με βάση τα τεκμήρια.
Κάτι άσχετο, έκανες μήπως update στους χάρτες του navi ;
-
Με μια αρχική ματιά που έριξα, CMU και Gracenote database είναι οι τελευταίες.
AMP δε ξέρω που το βρίσκεις...
Έχεις καμιά ιδέα;
Γενικώς, δεν έχω πολυασχοληθεί με το infotainment. Προσπαθώ σε αυτή τη φάση να πάρω κυρίως feedback από το αυτοκίνητο (κινητήρας, αυτόματο κιβώτιο κλπ) και τη κατανάλωση (όσο το μαθαίνω τόσο μειώνεται).
-
Το CMU όντως έχει την τελευταία, η βάση της Gracenote όμως όχι γιατί έκανα ενημέρωση σήμερα το απόγευμα. Επίσης πρόσεξα ότι ο χάρτης δεν έναι ο τελευταίος, δεν θέλω όμως να πειράξω το navi πριν κάνω backup την κάρτα sd.
Το AMP θα το βρεις στο service menu κοίταξε το link με τις οδηγίες:
Κοίταξε από το 1 έως το 7 εξηγεί πως μπαίνεις στο service menu, εκεί θα βρεις τα χαρακτηριστικά του AMP και όποια άλλη πληροφορία θέλεις, μην δοκιμάσεις όμως να κάνεις το update πριν επιβεβαιώσουμε ότι είναι κατάλληλο για τα ΜΥ2021.
-
alf1 & Nioa θυμάστε με τι πίεση ελαστικών σας παρέδωσαν το όχημα ή τι τιμές δίνει το tpms εν κινήσει;
-
stavrosb δε το κοίταξα γιατί πήγα το αυτοκίνητο κατευθείαν για αλλαγή ελαστικών.
Εκεί βάλαμε 2,5 bar, όσο προβλέπει ο κατασκευαστής δηλαδή.
-
Για ποιό λόγο άλλαξες τα εργοστασιακα ελαστικά άμεσα;;;
-
Για ποιό λόγο άλλαξες τα εργοστασιακα ελαστικά άμεσα;;;
Για να βάλω all season.
Το εξηγώ αναλυτικά νωρίτερα.
-
Παιδιά από κατανάλωση τι νέα?
Μπορεί το αυτοκίνητο να φτάσει την κατανάλωση που λέει ο κατασκευαστής?
-
Μπορεί το αυτοκίνητο να φτάσει την κατανάλωση που λέει ο κατασκευαστής?
Πολύ δύσκολα (με αυγό στο πόδι και χωρις κίνηση) έως και αδύνατον. Κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να το κάνει αυτό (ίσως κανένα υβριδικό), παρά μόνο σε πολύ συγκεκριμένες, ιδανικές συνθήκες.
-
Είναι νωρίς ακόμα για να βγουν συμπεράσματα για την κατανάλωση, όμως δεν νομίζω ότι κάποιος από όσους έχουν αγοράσει το cx-30 περιμένει να δει τις ονομαστικές καταναλώσεις που δίνει ο κατασκευαστής.
Τα αμάξι όταν το παρέλαβα είχε 12km στο οδόμετρο και 20lt μέση κατανάλωση νούμερο που είναι πλασματικό.
Έπειτα από 313km η μέση κατανάλωση έχει πέσει στα 8,7lt και διαρκώς κατεβαίνει.
Υπολογίζόμενη με βάση το καύσιμο που έχω καταναλώσει (κάτι λιγότερο από μισό ντεπόζιτο) και την απόσταση που έχω διανύσει η πραγματική μέση κατανάλωση είναι περίπου 7,6lt με κατανομή διαδρομών 60km Εθνική Οδό, 140km εντός Αθήνας με κίνηση σε ώρες αιχμής και τα υπόλοιπα 113km σε περιαστικούς δρόμους με μέτρια κίνηση και φορτίο 3 άτομα.
Ενδεικτική κατανάλωση στις διαδρομές στην Αθήνα 7,5lt και σε Εθνική Οδό με ταχύτητα μέχρι 120km/h περίπου 5lt.
Όπως όμως προείπα το αμάξι είναι άστρωτο και είναι νωρίς ακόμα για συμπεράσματα, όταν θα έχω κάνει 3.000km θα μπορώ να έχω επαρκή δεδομένα για αξιολόγηση της κατανάλωσης του αυτοκινήτου.
Mazda CX-30