-
Είμαι έτοιμος να τσιμπήσω peugeot 508 2016 1.6 bluehdi με το αυτόματο ΕΑΤ6 πάνω του. Οντας κάτοχος παλαιοτερα octavia 2011 1.6tdi με το dsg7 κλάψανε μανούλες όταν μου χάλασε ο εγκέφαλος του σασμάν. Εχει κανένας απο εδώ εικόνα για καμία βλάβη ή ο,τιδήποτε για το ΕΑΤ6?
-
Είμαι έτοιμος να τσιμπήσω peugeot 508 2016 1.6 bluehdi με το αυτόματο ΕΑΤ6 πάνω του. Οντας κάτοχος παλαιοτερα octavia 2011 1.6tdi με το dsg7 κλάψανε μανούλες όταν μου χάλασε ο εγκέφαλος του σασμάν. Εχει κανένας απο εδώ εικόνα για καμία βλάβη ή ο,τιδήποτε για το ΕΑΤ6?
-
Είμαι έτοιμος να τσιμπήσω peugeot 508 2016 1.6 bluehdi με το αυτόματο ΕΑΤ6 πάνω του. Οντας κάτοχος παλαιοτερα octavia 2011 1.6tdi με το dsg7 κλάψανε μανούλες όταν μου χάλασε ο εγκέφαλος του σασμάν. Εχει κανένας απο εδώ εικόνα για καμία βλάβη ή ο,τιδήποτε για το ΕΑΤ6?
Είναι το αντίθετο του κιβωτίου DSG, είναι ιαπωνικής σχεδίασης κιβώτιο της εταιρείας Aisin που θεωρείται κορυφαίας αξιοπιστίας, έχει μετατροπέα ροπής και κλασικό σύστημα πλανητικών γραναζιών κι όχι διπλό συμπλέκτη. Γενικώς είναι ίσως πιο αξιόπιστο κι από χειροκίνητο κιβώτιο καθώς δεν θα σου 'κάψει δίσκο' κλπ.
Αν το αυτοκίνητο είναι μεταχειρισμένο, εξαρτάται από τα χιλιόμετρα και τη χρήση που έχουν κάνει, αλλά και πάλι για 100-150 χιλιάδες χλμ. δεν προβλέπεται κάποια συντήρηση, ίσως σε αυτά τα χιλιόμετρα κι ανάλογα τα χρόνια χρήσης θα ήταν καλό να γίνει μια αλλαγή των υγρών του κιβωτίου ας πούμε 'για προληπτικούς λόγους'. Αν δεν έχει τρακάρει ή κακοποιηθεί με κάποιο τρόπο αυτό το κιβώτιο, πιθανόν είναι το πιο αξιόπιστο μηχανολογικό κομμάτι του οχήματος.
edit: υπάρχει μεγάλη συζήτηση για την αλλαγή λαδιού του κιβωτίου. Αν ρωτήσεις στη Peugeot μάλλον θα σου πουν πως το κιβώτιο είναι σφραγγισμένο και δεν ανοίγεται ποτέ. Εγώ έχω 105,000χλμ σε Μάζντα, δεν προβλέπεται κάποια συντήρηση του κιβωτίου. Πολλοί λένε πως είναι μηχανικό κομμάτι και καλό θα ήταν να κάνεις αλλαγή. Αν απλά ανοιχτεί η τάπα του, σχεδόν το μισό λάδι θα μείνει μέσα στο κύκλωμα... για πραγματική πλήρη αλλαγή λαδιού, χρειάζεται ειδική αντλία που θα 'πλύνει' το κιβώτιο από το παλιό λάδι και θα το αφήσει γεμάτο με το καινούριο. Αλλά για να γίνει σωστά, πρέπει να καθαρίζεται αυτή η αντλία ή να χρησιμοποιείται μόνο με ένα συγκεκριμένο τύπο λαδιού. Είναι πολύ εξειδικευμένη εργασία που απαιτεί ειδικευμένο κατάστημα δύσκολο να βρεθεί.
Όμως στο πρόγραμμα και το βιβλίο συντήρησης θα δεις να γράφει 'sealed for lifetime, maintainance free' και θεωρώ πως το πιο σωστό θα ήταν εφόσον δουλεύει σωστά να μην το πειράξεις ποτέ. Το κιβωτίο αυτό το χρησιμοποιούν πολλοί κατασκευαστές στον πλανήτη και θεωρείται ίσως το πιο αξιόπιστο όλων των εν ενεργεία κιβωτίων.
-
Η μόνη αντίρρηση που έχω Πηλιορείτη είναι αυτό για την αλλαγή του λαδιού στο κιβώτιο. Σαφώς και πολύ σωστά αναφέρεις οι περισσότεροι κατασκευαστές μιλάγανε για 'sealed for life' με πρώτη να το καθιερώνει η BMW. Εαν όμως μιλήσεις μα ανθρώπους που ασχολούνται με αυτόματα κιβώτια (ή με κάποιο μηχανικό σε συνεργείο που βλέπει πολλά από δαύτα, π.χ. BMW που έχει πάρα πολλά αυτόματα) θα δείς ότι δεν ισχύει στην πράξη. Ναι είναι 'sealed for life' για την Ευρώπη που στις 200.000χλμ το πολύ το έχουν αλλάξει το αυτοκίνητο. Εαν όμως θές το κιβώτιο να κρατήσει όσο και το μοτέρ (ή και περισσότερο!!), τότε η αλλαγή λαδιών στις 90-120.000χλμ (με τον τρόπο που αναφέρεις) καθώς και του φίλτρου του (σίτα) είναι επιβεβλημένη. Εαν τώρα κάνεις λίγα χιλιόμετρα και δεν σε ενδιαφέρει το κιβώτιο να κρατήσει τόσο πολύ (γιατί στις 150.000χλμ π.χ. θα το έχεις πουλήσει), ναι δεν χρειάζεται κάποιος να ασχοληθεί.
-
Συμφωνώ με τον Φάνη. Ας αλλάζεις έστω και το 50-60% κάθε πχ 80κ χλμ και σίγουρα έχεις καλύτερο αποτέλεσμα από το να τα αφήσεις όλα όπως είναι.
-
Το θέμα είναι, υπάρχει συνεργείο που μπορεί να κανει ΣΩΣΤΑ αυτή τη δουλειά; Που θα κάνει σωστό Flushing του κιβωτίου, με αντλία που έχει καθαριστεί προηγουμένως ώστε να μην έχει ίχνη χημικών ή λιπαντικών από άλλο διαφορετικό κιβώτιο, και θα βάλει τα ΣΩΣΤΑ λάδια του κατασκευαστή; Και έπειτα με τί κόστος; Στο εξωτερικό υπάρχουν ειδικευμένα συνεργεία που το κάνουν αυτό με κόστος 200 δολάρια.
Αν αυτή η δουλειά δεν γίνει με 'εργοστασιακές' προδιαγραφές, πιστεύω πως είναι καλύτερα να μη γίνει καθόλου, δεν θα καταστραφεί το κιβώτιο αν δεν γίνει. Αν γίνει λάθος όμως, κάτι που δούλευε μια χαρά ίσως αρχίσει να παίρνει τη κάτω βόλτα. Αυτό που θα κάνουν οι περισσότεροι, να αδειάσουν όσα λάδια μπορούν και να συμπληρώσουν με καινούρια που θα ανακατευτούν με όσα παλιά έχουν μείνει, νομίζω πως είναι ξεκάθαρα ΛΑΘΟΣ, αλλά στα πλαίσια της 'λαϊκής σοφίας' ιδιοκτητών και μαστόρων που θέλουν την αμοιβή τους, συμβαίνει...
-
Το θέμα είναι, υπάρχει συνεργείο που μπορεί να κανει ΣΩΣΤΑ αυτή τη δουλειά; Που θα κάνει σωστό Flushing του κιβωτίου, με αντλία που έχει καθαριστεί προηγουμένως ώστε να μην έχει ίχνη χημικών ή λιπαντικών από άλλο διαφορετικό κιβώτιο, και θα βάλει τα ΣΩΣΤΑ λάδια του κατασκευαστή; Και έπειτα με τί κόστος; Στο εξωτερικό υπάρχουν ειδικευμένα συνεργεία που το κάνουν αυτό με κόστος 200 δολάρια.
Με τη λογική σου, δεν έπρεπε να πάρεις ποτέ αυτοκίνητο. Ούτε αλλαγή λαδιών δεν γίνεται με τον χειρουργικό τρόπο που αναφέρεις.
Αν αυτή η δουλειά δεν γίνει με 'εργοστασιακές' προδιαγραφές, πιστεύω πως είναι καλύτερα να μη γίνει καθόλου, δεν θα καταστραφεί το κιβώτιο αν δεν γίνει. Αν γίνει λάθος όμως, κάτι που δούλευε μια χαρά ίσως αρχίσει να παίρνει τη κάτω βόλτα. Αυτό που θα κάνουν οι περισσότεροι, να αδειάσουν όσα λάδια μπορούν και να συμπληρώσουν με καινούρια που θα ανακατευτούν με όσα παλιά έχουν μείνει, νομίζω πως είναι ξεκάθαρα ΛΑΘΟΣ, αλλά στα πλαίσια της 'λαϊκής σοφίας' ιδιοκτητών και μαστόρων που θέλουν την αμοιβή τους, συμβαίνει...
Να πεις 'Όχι απόλυτα σωστό/ενδεδειγμένο' να το καταλάβω, μερικώς. Το 'ξεκάθαρα ΛΑΘΟΣ' με κεφαλαία που χορταίνουν το μάτι, γιατί;
-
Ξεχνάτε τον απλό κανόνα για αυτά τα σασμάν.ΠΟΤΕ ολοκληρωτική αλλαγή λαδιών και αν έχουν να αλλαχθούν από όταν αγοράστηκε το αμάξι αλλάζουμε λίγα λίγα τα λάδια. Είναι λάθος να θυμηθούμε κάποτε να τα αλλάξουμε όλα.
-
Το θέμα είναι, υπάρχει συνεργείο που μπορεί να κανει ΣΩΣΤΑ αυτή τη δουλειά; Που θα κάνει σωστό Flushing του κιβωτίου, με αντλία που έχει καθαριστεί προηγουμένως ώστε να μην έχει ίχνη χημικών ή λιπαντικών από άλλο διαφορετικό κιβώτιο, και θα βάλει τα ΣΩΣΤΑ λάδια του κατασκευαστή; Και έπειτα με τί κόστος; Στο εξωτερικό υπάρχουν ειδικευμένα συνεργεία που το κάνουν αυτό με κόστος 200 δολάρια.
Ναι υπάρχουν και αρκετά μάλιστα, είτε εξουσιοδοτημένα είτε εξειδικευμένα. Εαν πας π.χ. σε ένα εξουσιοδοτημένο BMW (το λέω επειδή το έχω κάνει) δεν υπάρχει κανένα από τα θέματα που αναφέρει,πέραν του αυξημένου κόστους. Γιατί όλα τα κιβώτια είναι ίδια, άρα έχουν το ίδιο λάδι και δεν υπάρχει θέμα με την αντλία. Επίσης εαν πας π.χ. σε τεχνικό της ZF θα κάνει ότι χρειάζεται, πάλι με συγκεκριμένα λάδια, αφού αλλάζει μόνο σε ZF. Το αυτό κανονικά ισχύει σε όλα τα συνεργεία που ειδικεύονται.
Χωρίς να κάνω διαφήμιση, αυτά τα 2 μου έχουν αναφέρει για καλά συνεργεία για αυτόματα κιβώτια και υπάρχουν αρκετά ακόμα:
https://asteros.gr/el/use.html
https://www.transmission.gr/el/texnika -
Ξεχνάτε τον απλό κανόνα για αυτά τα σασμάν.ΠΟΤΕ ολοκληρωτική αλλαγή λαδιών και αν έχουν να αλλαχθούν από όταν αγοράστηκε το αμάξι αλλάζουμε λίγα λίγα τα λάδια. Είναι λάθος να θυμηθούμε κάποτε να τα αλλάξουμε όλα.
Γιατι????
Σε ολα ή μονο σ αυτα με μετατροπεα ροπης ?
-
Καταρχήν, σας ευχαριστώ όλους που ανταποκριθήκατε άμεσα. Καταρχάς δε θα μπω σε διαδικασία με τάγκ και παραθέσεις, παρά θα σχολιάσω και θα εκθέσω εκ νέου ερωτήματα. Πιλιουρίτη το Μάζντα σου έχει καριβώς τον ίδιο τύπου κιβώτιο; Φανης75 δηλαδή αφήνεις να εννοηθεί πως τα αυτόματα έχουν ημερομηνία λήξης πολύ νωρίτερα του κινητήρα; Με βάση αυτό που λες, δε θα έπαιρνε κανένας μεταχειρισμένα αυτόματα με 120-150 χλμ καθώς θα ήτο δεδομένο οτι θα χαλάσει το κιβώτιο ή θα προκύψει κάποιο σφάλμα. Γνωρίζει κανείς κάποιον που να είχε πρόβλημα με το ΕΑΤ6 ή να του έχει μείνει στο χέρι όπως εμένα το dsg7 λόγω του mechatronic? Φανης75 είσαι θεός με τα λινκ και σιγά τη διαφήμιση ρε συ. Αυτοί οι τύποι στα λινκ επισκευάζουν αυτόματα; Εμπορεύονται; Τέλος, έχει κανείς σας εδώ ιδέα, αν μου χαλάσει το ΕΑΤ6, πόσο έχει η αντικατάσταση του απο καινούριο, μεταχειρισμένο ή αν είναι ακριβή η επισκευή του.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων τσακάλια μου
-
και το delta di 1.8 με τα 200 αλογα και 32 κιλα ροπης εχει το ιδιο ακριβως ασπαστο σασμαν και ειχα προσπαθησει πολυ να το σπασω με τις βλακειες μου αλλα δεν μασησε ποτε. και τα βιταρα 1.4t auto επισης οπου οσο και να ζοριστει στο off road δεν καταλαβαινει τπτ σε αντιθεση με το διπλοσυμπλεχτο που εχουν τα πετρελαια βιταρα και αναβει αμεσως. βασικα εχοντας περασει απο φαου και dsg ετρεμα και εγω τα αυτοματα. αλλα τα aisin ειναι εγγυηση και βασικα δεν θελουν ποτε συντηρηση, πρωτα θα διαλυθει το αμαξωμα και το σασμαν θα ειναι ακομη λειτουργικο.
-
W202 AMG wrote:
Ξεχνάτε τον απλό κανόνα για αυτά τα σασμάν.ΠΟΤΕ ολοκληρωτική αλλαγή λαδιών και αν έχουν να αλλαχθούν από όταν αγοράστηκε το αμάξι αλλάζουμε λίγα λίγα τα λάδια. Είναι λάθος να θυμηθούμε κάποτε να τα αλλάξουμε όλα.
Γιατι????
Σε ολα ή μονο σ αυτα με μετατροπεα ροπης ?
Γράφω όσα έχω καταφέρει να μάθω, και θα ήθελα οι πιο γνώστες να συμπληρώσουν-διορθώσουν (αν όντως είναι γνώστες κι όχι απά γιατί 'έτσι πιστεύουν').
Μιλάει για κιβώτια με μετατροπέα ροπής, όπως το ΕΑΤ6 που συζητάμε (θεωρητική απεικόνιση παλιότερων σχεδιάσεων παρακάτω)
Υποτίθεται ότι με τη φθορά του χρόνου θα υπάρξουν ρινίσματα μετάλλων τα οποία 'κάθονται' σε σημεία του κυκλώματος. Αν απλά ανοίξεις την τάπα, θα χυθούν περίπου θα μισά λάδια (τα υπόλοιπα βρίσκονται μέσα στον μετατροπέα ροπής) κι άλλα τόσα θα συμπληρώσεις, χωρίς να επηρεάσεις αυτές τις επικαθήσεις... αν χρησιμοποιηθεί αντλία για να 'ξεπλύνει' τα παλιά λάδια και να τα αντικαταστήσει πλήρως με καινούρια, ρισκάρεις να μετακινηθούν ρινίσματα και να βουλώσουν βαλβίδες του υδραυλικού συστήματος του κιβωτίου με αποτέλεσμα να 'κολήσει' και να μη μπορούν να γίνουν οι αλλαγές και να πρέπει να πάει για άνοιγμα... αυτό έχω καταλάβει, για να μας πουν και οι γνώστες!
Τώρα όσον αφορά στην αλλαγή... όσοι έχουν οικονομικό κέρδος από την αντικατάσταση λαδιών, συμβουλεύουν να αλλάζονται τακτικά, σε διαστήματα παραπλήσια με τις αλλαγές στις βαλβολίνες στα χειροκίνητα. Βασικά για 'προληπτικούς λόγους' και επηρεασμένοι ίσως από παλιότερα κιβώτια και πρακτικές. Αν ρωτήσεις κάποιον να σου **αιτιολογήσει **υπεύθυνα ΠΟΤΕ πρέπει να αλλαχτούν τα λάδια, θα πει 'να δούμε το πρόγραμμα συντήρησης'. Στα καινούρια αυτοκίνητα το πρόγραμμα γράφει πως είναι 'εφ' όρου ζωής σφραγγισμένο κουτί' και δεν προβλέπεται αλλαγή. Δεν έχουν ούτε δείκτη στάθμης τα περισσότερα καινούρια κιβώτια, ούτε είναι δυνατόν να 'ελέγξεις' τα λάδια, καθώς πρέπει να ανοιχτεί η τάπα από κάτω.
Το παρακάτω άρθρο στα αγγλικά, περιγράφει περίπου την κατάσταση...
https://www.chicagotribune.com/news/ct-xpm-2000-03-12-0003120058-story.html
-
Το λάδι στα αυτόματα με μετατροπέα φιλτράρονται συνεχώς για ρινίσματα κτλ. Η λογική δεν αλλάζω όλα τα ξεχασμένα λαδια σε αυτόματο υπάρχει εδώ και δεκαετίες.Συχνα δε τα προβλήματα μετά από τέτοιες πρακτικές προκύπτουν την ίδια ή τις επόμενες ημέρες.
Ένα καλό αυτόματο με μετατροπέα ροπής θα αντέξει περισσότερο από κάθε εξάρτημα του αυτοκινήτου. Καλο και φρέσκο λάδι θέλει.Αν υπερθερμανθεί αλλάζουμε λάδια.
-
Φανης75 δηλαδή αφήνεις να εννοηθεί πως τα αυτόματα έχουν ημερομηνία λήξης πολύ νωρίτερα του κινητήρα; Με βάση αυτό που λες, δε θα έπαιρνε κανένας μεταχειρισμένα αυτόματα με 120-150 χλμ καθώς θα ήτο δεδομένο οτι θα χαλάσει το κιβώτιο ή θα προκύψει κάποιο σφάλμα. Γνωρίζει κανείς κάποιον που να είχε πρόβλημα με το ΕΑΤ6 ή να του έχει μείνει στο χέρι όπως εμένα το dsg7 λόγω του mechatronic? Φανης75 είσαι θεός με τα λινκ και σιγά τη διαφήμιση ρε συ. Αυτοί οι τύποι στα λινκ επισκευάζουν αυτόματα; Εμπορεύονται; Τέλος, έχει κανείς σας εδώ ιδέα, αν μου χαλάσει το ΕΑΤ6, πόσο έχει η αντικατάσταση του απο καινούριο, μεταχειρισμένο ή αν είναι ακριβή η επισκευή του.
Να τα πάρω με την σειρά:
-
Όχι, επ' ουδενί δε εννοώ κάτι τέτοιο! Λέω απλά ότι ένα αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα, εαν δεν συντηρηθεί ποτέ, μπορεί στα 250.000, στα 300.000 μπορεί και παραπάνω να σου μείνει. Εαν συντηρηθεί σωστά θα κρατήσει παραπάνω και από τον κινητήρα και από το ίδιο το αυτοκίνητο. Εξαρτάται όμως από πολλά πράγματα όπως το κιβώτιο (π.χ. κάποια ZF είχαν συγκεκριμένα θέματα που 'πόναγαν'), την ροπή και ισχύ του μοτέρ, την χρήση που κάνει ο ιδιοκτήτητης κλπ.
-
Γενικά, εκτός κάποιας αστοχίας, δεν έχει προβλήματα το ΕΑΤ6 (6αρι της Aisin με μετατροπέα).
-
Αυτά τα συνεργεία κυρίως επισκευάζουν και κάνουν σέρβις σε αυτόματα κιβώτια. Σαν δευτερεύουσα εργασια πουλάνε και κάποια επισκευασμένα ή μεταχειρισμένα.
-
Το πόσο έχει, είναι πολύ γενική ερώτηση. Καινούργιο στο επίσημο δίκυτο εικάζω περί τα €5.000, αλλά δεν γνωρίζω (το ίδιο κιβώτιο στο Μίνι είχε € 6.500). Στο εμπόριο σίγουρα πιο φτηνά. Τώρα για επισκευή εξαρτάται που θα το πάς και τι βλάβη θα έχει. Εαν το πάς σε κάποια από τις εταιρείες που ειδικεύονται σε αυτόματα θα είναι από €500 έως και €2.000, ανάλογα με την βλάβη. Όμως, κατά 95% δεν θα βγάλει βλάβη, είναι σχεδόν αλεξίσφαιρα κιβώτια.
-
-
Φάνη καταλήγουμε πως εκτός αν πέσεις σε σπάνια περίπτωση, το αυτόματο κιβώτιο τύπου ΕΑΤ6 που ο κατασκευαστής το πουλάει ως κλειστό κουτί χωρίς συντήρηση, στο 90% των περιπτώσεων χρήσης, είτε θα παροπλιστεί το αυτοκίνητο ή (χτύπα ξύλο) θα τρακάρει, ή θα πουληθεί, χωρίς να κάνει κιχ... αν μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, εκτός από ταξιτζήδες το 90% των ιδιοκτητών δεν θα τα φτάσει ποτέ, ούτε δεύτερο χέρι.
Οπότε μένουν οι περιπτώσεις χρήσης παραπλήσιας ταξί, που μέχρι τότε θα χες αλλάξει 3-4 φορές δίσκο-πλατώ σε χειροκίνητο, και δυο-τρεις φορές κιβώτιο σε DSG... ε, για μένα, ΑΝ τυχόν υπάρξει πρόβλημα τότε, το λύνεις, κατεβάζοντας μια φορά κιβώτιο και πληρώνοντας τα 500-1000€ ευρώ που θα χρειαστούν, ΑΝ χρειαστούν... μιλάμε όμως για μονοψήφια ποσοστά %
-
Για την Ελλάδα συμφωνώ. Επειδή όμως υπάρχουν και άλλες χώρες και αυτοκίνητα εισαγωγής, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο αυτοκίνητο 3-4 ετών να έχει 150.000 ακόμα και 180.000χλμ. Για αυτό αναφέρω όλες τις παραμέτρους. Προσωπικά σε όλα μου τα αυτοκίνητα που είχαν αυτόματο κιβώτιο, άλλαζα τα λάδια στην 5ετιά (όσα κράτησα τόσο) ή στα 100.000χλμ περίπου. Το ίδιο έκανα και με του πατέρα μου και αυτό συστήνω. Αλλά δεν είναι ούτε θέσφατο, ούτε υποχρεωτικό. Το έκανα γιατί εκτός των συζητήσεων με μηχανικούς, είχα διαβάσει και ένα τεχνικό άρθρο της ZF όπου έλεγε πότε πρέπει να αλλάζουν τα λάδια και γιατί.
-
Πως ακριβώς γινόταν η αλλαγή; έχω διαβάσει διάφορα... μέχρι ότι μαζεύουν όσα λάδια βγαίνουν, τα περνάνε από καθαρό τούλι και τα ξαναβάζουν αλλαζοντας μόνο π.χ. 700γρ. στα 7 λίτρα κάθε φορά, ανά δέκα- δεκαπέντε χιλιάδες χιλιόμετρα... εσύ απλά άφηνες να χυθεί όσο χυνόταν και μετά συμπλήρωμα αντίστοιχη ποσότητα, ας πούμε τα μισά λίτρα απ τη συνολική χωρητικότητα μαζί με τον μετατροπέα ροπής;
Έχει μια λογική η αλλαγή σε τόσα χλμ. αλλά γίνεται με αξιόπιστη μέθοδο; διαβάζω περιπτώσεις που τα καθαριστικά που περιέχονται στο φρέσκο λάδι, 'ξέπλεναν' τους συμπλέκτες απ ότι 'μάκα' είχαν πιάσει και μετά πατινάριζε το κιβώτιο... γι αυτό λέω πως μάλλον είναι καλύτερη αντιμετώπιση το 'κλειστό κουτί' για τον πολύ κόσμο που δεν κάνει χιλιόμετρα σαν ταξιτζής.
-
Πως ακριβώς γινόταν η αλλαγή; έχω διαβάσει διάφορα... μέχρι ότι μαζεύουν όσα λάδια βγαίνουν, τα περνάνε από καθαρό τούλι και τα ξαναβάζουν αλλαζοντας μόνο π.χ. 700γρ. στα 7 λίτρα κάθε φορά, ανά δέκα- δεκαπέντε χιλιάδες χιλιόμετρα... εσύ απλά άφηνες να χυθεί όσο χυνόταν και μετά συμπλήρωμα αντίστοιχη ποσότητα, ας πούμε τα μισά λίτρα απ τη συνολική χωρητικότητα μαζί με τον μετατροπέα ροπής;
Το έκαναν στον Σπανό, με την διαδικασία που προέβλεπε η BMW (πριν τα δηλώσει 'sealed for life'), με αντλία, άδειαζαν όλο το λάδι, γιατί θυμάμαι ότι έβαζαν κάπου 6.5-7 λίτρα νέο λάδι. Το κόστος είναι αρκετά μεγάλο, περί τα €250 (με εκπτώσεις).
Αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6