-
Πριν απο κάμποσο καιρό είχα διαβάσει άρθρο σε Ελληνικό Site σχετικά με το πάγωμα των τελών κυκλοφωρίας στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε οτι πιθανόν να εξετάζεται τρόπος αλλαγής του υπολογισμού τους με βάση τις καινούργιες ρυθμίσεις της κατάργησης των τεκμηρίων τους τελεύταιους μήνες. Συγκεκριμένα όπως αναφέρθηκαν απο δίαφορες ανεπίσημες πληρωφορίες οτι πιθανόν να το κόστος να μεταφερθεί απο την κατωχή στην χρήση.
Κακά τα ψέματα η κλιμάκωση των ΤΚ κατά 90% προσαρμώζεται μεχρι τα 2000cc και τα ποσά είναι αρκετά σημαντικά.
Αν τα ΤΚ τελικά αλλάζανε πως θα προτιμούσατε να αλλάζανε! -
Πριν απο κάμποσο καιρό είχα διαβάσει άρθρο σε Ελληνικό Site σχετικά με το πάγωμα των τελών κυκλοφωρίας στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε οτι πιθανόν να εξετάζεται τρόπος αλλαγής του υπολογισμού τους με βάση τις καινούργιες ρυθμίσεις της κατάργησης των τεκμηρίων τους τελεύταιους μήνες. Συγκεκριμένα όπως αναφέρθηκαν απο δίαφορες ανεπίσημες πληρωφορίες οτι πιθανόν να το κόστος να μεταφερθεί απο την κατωχή στην χρήση.
Κακά τα ψέματα η κλιμάκωση των ΤΚ κατά 90% προσαρμώζεται μεχρι τα 2000cc και τα ποσά είναι αρκετά σημαντικά.
Αν τα ΤΚ τελικά αλλάζανε πως θα προτιμούσατε να αλλάζανε! -
Πριν απο κάμποσο καιρό είχα διαβάσει άρθρο σε Ελληνικό Site σχετικά με το πάγωμα των τελών κυκλοφωρίας στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε οτι πιθανόν να εξετάζεται τρόπος αλλαγής του υπολογισμού τους με βάση τις καινούργιες ρυθμίσεις της κατάργησης των τεκμηρίων τους τελεύταιους μήνες. Συγκεκριμένα όπως αναφέρθηκαν απο δίαφορες ανεπίσημες πληρωφορίες οτι πιθανόν να το κόστος να μεταφερθεί απο την κατωχή στην χρήση.
Κακά τα ψέματα η κλιμάκωση των ΤΚ κατά 90% προσαρμώζεται μεχρι τα 2000cc και τα ποσά είναι αρκετά σημαντικά.
Αν τα ΤΚ τελικά αλλάζανε πως θα προτιμούσατε να αλλάζανε! -
Το ότι το κόστος μεταφέρεται από την αγορά στη χρήση είναι γεγονός όμως δεν έχει σχέση με τον τρόπο υπολογισμού των ΤΚ αλλά με το συνολικό ποσό που μάλλον θα τείνει να αυξηθεί.
Το τι είναι δίκαιο είναι δύσκολο να ειπωθεί, πολλά πράματα πρέπει να ληφθούν υπόψη .... ό,τι και να βγεί θα αδικεί κάποιους.
Αν τιμωρηθούν πχ τα κυβικά κάποιοι θα πούν ότι αναγκάζονται να αγοράζουν υποτονικά άρα επικίνδυνα αυτοκίνητα.
Αν τιμωρηθεί η ιπποδύναμη πολλοί θα αναγκαστούν να πάρουν αυτοκίνητα υποτονικά (εκτός αν επιτραπούν τα diesel=πολλή ροπή σε σχέση με ισχύ)
Αν αρχίσουν να υπολογίζονται αριθμός παιδιών κλπ για να έχει ελαφρυντικό ο οικογενειάρχης για μεγάλο αυτοκίνητο αδικείται ο εργένης που ταξιδεύει πολύ ή θέλει χώρους για να κουβαλάει την ανάπηρη προγιαγιά του ή επαγγελματικά είδη.
Αν υπολογίζονται οι σχέσεις του κιβωτίου (αν είναι κοντές είναι πιο σπόρ άρα όχι πρακτικό εργαλείο αλλά αντικείμενο διασκέδασης.... όπως ήταν στη Γαλλία) τότε εξοστρακίζονται τα πιο κατάλληλα αυτοκίνητα για τις ελληνικές σνθήκες.
Αν υπολογιστούν οι ρύποι τότε έμμεσα τιμωρείται η αυξημένη κατανάλωση άρα τα αυτοκίνητα με μεγάλο κινητήρα και βάρος και θεωρώ ότι θα αποτελούσε αρκετά καλή λύση (αν και όχι τέλεια). Αν και δεν είμαι φανατικός οικολόγος μάλλον συμπεριλαμβάνει αρκετά τιμωρήσιμα στοιχεία και μοιάζει σε εμένα πιο δίκαιο από τα προηγούμενα!
Στην Αγγλία μάλιστα στα επαγγελματικά τα ΤΚ έχουν τεράστιο εύρος (και πάνε πολύ πιο πάνω από ότι στα ιδιωτικά) με αποτέλεσμα να έχει σημασία τι αυτοκίνητο αγοράζεις, έχει επηρεαστεί η αγορά επαγγελματικού και εταιρικού αυτοκινήτου. -
Να καταργηθούν.
Και να προστεθεί φόρος στα καύσιμα.
Εξηγούμαι:
Έστω πως κάθε αυτοκίνητο κάνει κατά μέσο όρο 15.000 χιλιόμετρα ετησίως, με μια κατανάλωση 10 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Άρα ξοδεύει 1.500 λίτρα καυσίμου ετησίως. Αν λοιπόν σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας είναι περίπου 150 ευρώ κατά μέσο όρο, αν τα διαιρούσαμε με τα 1500 λίτρα θα έβγαινε μια τιμή 10 λεπτών στο λίτρο καυσίμου.Βάλτε λοιπόν 10 λεπτά το λίτρο ακριβότερα ΤΟ ΚΑΘΕ ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΥΠΟΥ, και κόφτε τα τέλη.
Θα πληρώνουν και οι ξένοι!
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Να καταργηθούν.
Και να προστεθεί φόρος στα καύσιμα.Καλή ιδέα, ίσως αδικεί λίγο αυτούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα αλλά από την άλλη αυτοί χρησιμοποιούν και περισσότερο το δρόμο! Μου πέρασε από το μυαλό αλλά δεν την ανέφερα ως εξωπραγματική ..... είναι δυνατόν το ελληνικό δημόσιο να καταργήσει φορολογικό έσοδο??? Και θα κρατήσει κάποιας μορφή ΤΚ και επιπλέον θα αυξήσει και τον φόρο στο καύσιμο!
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Να καταργηθούν.
Και να προστεθεί φόρος στα καύσιμα.Καλή ιδέα, ίσως αδικεί λίγο αυτούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα αλλά από την άλλη αυτοί χρησιμοποιούν και περισσότερο το δρόμο! Μου πέρασε από το μυαλό αλλά δεν την ανέφερα ως εξωπραγματική ..... είναι δυνατόν το ελληνικό δημόσιο να καταργήσει φορολογικό έσοδο??? Και θα κρατήσει κάποιας μορφή ΤΚ και επιπλέον θα αυξήσει και τον φόρο στο καύσιμο!
Θα αυξήσουν τους φόρους στα καύσιμα ούτος η άλλος......Αλλά δεν νομίζω οτι τα ΤΚ θα καταργηθούνε.
-
Κι εγώ πιστεύω ότι το πιο δίκαιο είναι να μεταφερθούν στη χρήση. Η επιβολή φόρου κυκλοφορίας στα καύσιμα μου φαίνεται ως η πιο λογική λύση, λόγω ευθείας αναλογικότητας με τη χρήση - επιπλέον ίσως να μας μάθει να ρίχνουμε λίγο περισσότερο βάρος στην κατανάλωση κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου.
Από την άλλη, θα συμφωνήσω με τον onyx!
'..... είναι δυνατόν το ελληνικό δημόσιο να καταργήσει φορολογικό έσοδο??? Και θα κρατήσει κάποιας μορφή ΤΚ και επιπλέον θα αυξήσει και τον φόρο στο καύσιμο! '
-
Τα τελη κυκλοφοριας πρεπει να μεινουνε ως εχουνε γιατι αλλιως θα αγοραζει ο νεοελληνας σαραβαλακια για να εχει χωρο να παρκαρει... τωρα κατι του στοιχιζει...
-
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
Τα τελη κυκλοφοριας πρεπει να μεινουνε ως εχουνε γιατι αλλιως θα αγοραζει ο νεοελληνας σαραβαλακια για να εχει χωρο να παρκαρει... τωρα κατι του στοιχιζει...Γιατί;
Μήπως σου αρέσει η 'Νεοελληνική' Νοοτροπία του 'Αφού πληρώνω τέλη κυκλοφορίας το παρκάρω οπου γουστάρω'
η μήπως κάποιους που παρατάνε το αμάξι επι μήνες παρκαρισμένο σε δημόσιο δρόμο επειδή το ασφαλίζουν για 6-μηνες μονο.
Σε ορισμένες Ευρωπαίκες χώρες άμα το αμάξι μείνει παρκαρισμένο επι 4-5 εβδομάδες έρχεται γερανός και το σηκώνει. Άμα πάλι το αμάξι είναι ανασφάλιστο απαγορεύεται να βρίσκεται στον δρομο...έστω και ακινητοποιημένο.
-
Ο χρήστης Antiriad έγραψε:
Τα τελη κυκλοφοριας πρεπει να μεινουνε ως εχουνε γιατι αλλιως θα αγοραζει ο νεοελληνας σαραβαλακια για να εχει χωρο να παρκαρει... τωρα κατι του στοιχιζει...
Γιατί;
Μήπως σου αρέσει η 'Νεοελληνική' Νοοτροπία του 'Αφού πληρώνω τέλη κυκλοφορίας το παρκάρω οπου γουστάρω'
η μήπως κάποιους που παρατάνε το αμάξι επι μήνες παρκαρισμένο σε δημόσιο δρόμο επειδή το ασφαλίζουν για 6-μηνες μονο.
Σε ορισμένες Ευρωπαίκες χώρες άμα το αμάξι μείνει παρκαρισμένο επι 4-5 εβδομάδες έρχεται γερανός και το σηκώνει. Άμα πάλι το αμάξι είναι ανασφάλιστο απαγορεύεται να βρίσκεται στον δρομο...έστω και ακινητοποιημένο.
Οχι δεν νομιζω να δειχνω απο τα λεγομενα μου στο φορουμ οτι μου αρεσουν τετοιες συνπεριφορες...
Μακαρι να γινοτανε ολα οπως ειναι στο εξωτερικο αλλα δυστηχως και ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ αλλα και τοτε ολοι θα ξεσηκωνονταν γιατι τους 'καταπιεζουνε'...
τελοσπαντων... ετοιμαζω την νεα κοινωνικη μου προσφορα!!! Συγκεντρωνω κινητα τηλεφωνα απο ατομα που διπλοπαρκαρουνε ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ και θα τα δημοσιοποιησω εδω για φαρσες, και αλλα τετοια... -
Λογικά πάντα τα τέλη κυκλοφορίας είναι ένας άμεσος φόρος που
επιβάλεται στους αυτοκινητιστές και καλύπτει τα έξοδα του δημοσίου
που σχετίζονται με το να μπορεί το κάθε όχημα να κινείται με ασφάλεια.Τα τέλη λογικά καλύπτουν.
α. Τα έργα οδοποιίας (νέα και συντήρηση)
β. Το κόστος επιτήρησης των κανόνων κυκλοφορίας
γ. Το κόστος στάθμευσης.
δ. Άλλα έξοδα που σχετίζονται με τη κίνηση των οχημάτων (πρόσθετα
έξοδα περίθαλψης λόγω τροχαίων κλπ.)Η ενσωμάτωση του φόρου αυτού στα υγρά καύσιμα θα πλήξει και
άλλες ομάδες που δεν έχουν αυτοκίνητο και χρησιμοποιούν υγρά
καύσιμα (γενήτριες diesel σε περιοχές χωρίς ηλεκτρικό).Το κόστος ενός οχήματος για το Δημόσιο έχει ένα σταθερό παράγοντα
και ένα παράγοντα που συναρτάται από τη χρήση του. Ένα όχημα που
για 12 μήνες παραμένει σταματημένο έχει ανάγκη φύλαξης από το Δημό-
σιο και καταλαμβάνει χώρο για στάθμευση.Τώρα στα καθ'ημάς.
Τα τέλη κυκλοφορίας όπως τώρα υπολογίζονται είναι για τα γκράβαρα
και εξηγούμε. Τα ίδια τέλη κυκλοφορίας πληρώνει το Hundai με τους
10 φορολογήσιμους και η Maserati με το δίλιτρο turbo κινητήρα. Σίγουρα
είναι αναγκαία η προσαρμογή των τελών κυκλοφορίας. Στην Ιταλία
συνδυάζουν τα τέλη κυκλοφορίας με την ιπποδύναμη. Αποτέλεσμα
αυτού να ακους για οχήματα με 75 άλογα ιπποδύναμη και πραγματική
πάνω από 90 (Golf 1.4 16v).Η καλύτερη λύση θα ήταν ένας συνδυαστικός τύπος που να εξετάζει.
α. Την ενεργητική ασφάλεια του οχήματος.
β. Την παθητική ασφάλεια του οχήματος.
γ. Την κατανάλωση του.
δ. Το κόστος αγοράς.Π.χ. ένας απλός τύπος του στυλ
ΤΚ=αβγδΤΑ
όπου α συντελεστής ενεργητικής ασφάλειας (ρεπρίζ του οχήματος με
3η 4η 5η ταχύτητα, ύπαρξη ABS και άλλων ενεργητικών
συστημάτων ασφαλείας)
β παθητική ασφάλεια (αστέρια από το τεστ Euroncap ή όποιο άλλο
τεστ σχετιζόμενη όμως και με τις τιμές της επιτάχυνσης στους
επιβάτες όπως μετρώνται κατά την ανάλυση των ατυχημάτων)
γ κατανάλωση στους 3 κύκλους
δ ποσοστό επί της τιμής αγοράς
ΤΑ τιμή αγοράς.Οι συντελεστές αυτοί θα εξετάζονται ως προς έναν μέσο όρο και πρέπει
η απόφαση να ληφθεί σε επίπεδο ΕΕ.Τα τέλη με τη λογική αυτή αναπροσαρμόζονται ανά έτος καθώς τα νέα
οχήματα θα μεταβάλουν το μέσο όρο. Οι εταιρίες θα είναι υποχρεωμένες
με το omologation στην Ευρωπή να καταθέτουν και τα στοιχεία αυτά
(μία ανεξάρτητη αρχή θα μπορούσε να ελέγχει τη πιστότητα με τυχαία
δειγματοληψία 10~20 οχημάτων και την πραγματοποίηση των τεστ
αυτών).Το πλεονέκτημα του τύπου αυτού είναι ότι θα πιέσει τους ιδιοκτήτες να
πετανε τα σαπάκια από τη μία αλλά από την άλλη θα είναι μία πρώτη
προσπάθεια το κόστος να υπολογίζεται βάσει του πραγματικού κόστους
στην Οικονομία μίας χώρας.Ο καθένας θα μπορούσε να προσθέσει ό,τι θέλει στο τύπο αυτό (όπως
τη πιθανότητα ατυχήματος κλπ).Όσο για το κόστος της διαδικασίας αυτής δεν είναι και τόσο υψηλό
όσο φαίνεται. Τα 20x7 (διαφορετικοί κινητήρες) = 140 αυτοκίνητα
που απαιτούνται για ένα top of the line model είναι νούμερο που
συγκρίνεται με το πλήθος των δημοσιογραφικών αυτοκινήτων που
απαιτούνται για τη παρουσίαση ενός νέου μοντέλου. Ας μην ξεχάσουμε
δε ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα μπορούσαν στη συνέχεια να δωθούν
στους εργαζόμενους τις εταιρίας (όπως και συνήθως γίνεται) για τις
μετακινήσεις τους ως οχήματα της εταιρίας. -
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Η καλύτερη λύση θα ήταν ένας συνδυαστικός τύπος που να εξετάζει.α. Την ενεργητική ασφάλεια του οχήματος.
β. Την παθητική ασφάλεια του οχήματος.
γ. Την κατανάλωση του.
δ. Το κόστος αγοράς.Να συμπληρώσω επίσης:
ε. Μέγεθος (μεγαλύτερο όχημα = περισσότερος χώρος στο δρόμο, λιγότερη ευελιξία άρα μεγαλύτερη πιθανότητα παρεμπόδισης της κυκλοφορίας, μεγαλύτερος χώρος στάθμευσης)
στ. Βάρος (βαρύτερο όχημα = μεγαλύτερη φθορά στην άσφαλτο που χρησιμοποιεί). -
Έτσι που πάμε δεν θα φτάσει το αλφάβητο για να γράψουμε στο τέλος τον τύπο για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας.
Χωρίς πλάκα καλές οι προτάσεις σας αλλά ποιος θα τις εφαρμόσει στην χώρα μας;
Ίσως κάτι ποίο απλό θα μπορούσε να είναι ποιο ρεαλιστικό στην εφαρμογή του. Ίσως ένας συνδυασμός βάρους με διαστάσεις όπως είπε ο Kyan. -
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Η καλύτερη λύση θα ήταν ένας συνδυαστικός τύπος που να εξετάζει.
α. Την ενεργητική ασφάλεια του οχήματος.
β. Την παθητική ασφάλεια του οχήματος.
γ. Την κατανάλωση του.
δ. Το κόστος αγοράς.Να συμπληρώσω επίσης:
ε. Μέγεθος (μεγαλύτερο όχημα = περισσότερος χώρος στο δρόμο, λιγότερη ευελιξία άρα μεγαλύτερη πιθανότητα παρεμπόδισης της κυκλοφορίας, μεγαλύτερος χώρος στάθμευσης)
στ. Βάρος (βαρύτερο όχημα = μεγαλύτερη φθορά στην άσφαλτο που χρησιμοποιεί).Το ποιο δίκαιο και απλό θα ήταν να υπάρχει ενα στάνταρντ κόστος για όλους το οποίο θα προσαυξάνεται ανάλογα τον τύπο του αυτοκινήτου. Πχ 100 Ευρώ + Κλάση αυτοκινήτου. Οπου κλάση:
Α- Μικρά, πόλης - 20 Ευρώ
Β- Μεσαία οικογενειακά - 50 Ευρώ
Γ- Μεγάλα Οικογενειακά - 80 Ευρώ
Δ- Αναψηχής (Κάμπριο, Διθέσια, σπορ) - 120 Ευρώ
Ε- SUVς - 200 Ευρώ
Ζ- Πολυτελείας - 300 Ευρώ -
Ο χρήστης Antiriad έγραψε:
Δ- Αναψηχής (Κάμπριο, Διθέσια, σπορ) - 120 ΕυρώΓιατί τα αυτοκίνητα 'αναψυχής' πρέπει να 'τιμωρούνται' με αυξημένα τέλη κυκλοφορίας; Μου φαίνεται σαν διάκριση αυτό. Επίσης τα κριτήρια είναι λίγο άδικα: 'Κάμπριο' είναι το C3 Pluriel και η Merc SLK. 'Σπορ' είναι και το SportKa και το 350Z. Θα πληρώνουν τα ίδια τέλη αυτά;
Ζ- Πολυτελείας - 300 Ευρώ
Είναι ενδιαφέρουσα 'νομικίστικη' άσκηση να οριστεί επακριβώς ο όρος 'αυτοκίνητο πολυτελείας'.
Συμπέρασμα: Μάλλον δεν τα σκέφτηκες καλά αυτά που έγραψες.
-
Συμφωνώ με τον kyan και τον Χρήστο...Τι κρίμα που τέτοιες ιδέες απουσιάζουν από τα μυαλά (τα ποια;;;) στις εκάστοτε αρχές...
-
Η γνώμη μου (η οποία εκφράστηκε και πιο πάνω) είναι ότι βασικά κριτήρια θα πρέπει να είναι το μέγεθος και το βάρος του οχήματος, καθώς και το επίπεδο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στο οποίο βρίσκεται. Με βάση τα στοιχεία του κατασκευαστή πάντοτε.
Ζητήματα που αφορούν ασφάλεια, δεν έχουν να κάνουν κατά την ταπεινή μου άποψη με το τι πρέπει να ζητά το κράτος, αλλά με το τι πρέπει να ζητούν (και αντίστοιχα να προσφέρουν) οι ασφαλιστικές εταιρείες.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Δ- Αναψηχής (Κάμπριο, Διθέσια, σπορ) - 120 Ευρώ
Γιατί τα αυτοκίνητα 'αναψυχής' πρέπει να 'τιμωρούνται' με αυξημένα τέλη κυκλοφορίας; Μου φαίνεται σαν διάκριση αυτό. Επίσης τα κριτήρια είναι λίγο άδικα: 'Κάμπριο' είναι το C3 Pluriel και η Merc SLK. 'Σπορ' είναι και το SportKa και το 350Z. Θα πληρώνουν τα ίδια τέλη αυτά;
Ζ- Πολυτελείας - 300 Ευρώ
Είναι ενδιαφέρουσα 'νομικίστικη' άσκηση να οριστεί επακριβώς ο όρος 'αυτοκίνητο πολυτελείας'.
Συμπέρασμα: Μάλλον δεν τα σκέφτηκες καλά αυτά που έγραψες.
Ίσως για αυτο τον λόγο στην Ελλάδα να εφαρμόζεται η 'Προκρούστεια' λογική, γιατί κακά τα ψέματα πιο εύκολο είνα να αυξηθούνε τα ΤΚ για τα μικρά και τα μεσσαία παρά για τα μεγάλα, πχ δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξί της SLK200 και τou VW 2.0 του οικογενειάρχη.
Δεν είπα ότι αυτα που είπα είναι σωστά αλλά και ίσος για αυτο κάνουμε διάλογο. Επίσης ούτε είπα οτι δεν συμφωνώ με τις απόψεις σου αλλα απο την στιγμή που δεν υπάρχει μια 'ανεξάρτητη' αρχή στην Ελλάδα για την 'ταξινόμηση' των οχημάτον βάσην εργοστασιακών δεδομένων δεν πρόκειται να γίνει τίποτα. Το ίδιο ισχύει επίσης με τις τιμές των μεταχειρισμένων. Άμα δε βγεί μια ανεξάρτητη αρχή που να οριοθετήσει τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ο κεθένας δεν θα ζητάει τον 'πάπου' του.
Και το Ελληνικό κράτος πάει να μας πιάσει όπως μπορεί. Τα ΤΚ επίσης είναι ο μοναδικός θεσμός στον τομέα του αυτοκινήτου που η Ευρωπαική Ένωση δεν έχει καμία επιρροή. Η μείωση φόρων τα τελευταία χρόνια στον τομέα του αυτοκινήτου ωφείλεται κατά μεγάλο παράγοντα στις συστάσης της ΕΕ για την φορολόγηση των αυτοκινήτων στην Ελληνική αγορα.
-
Ο χρήστης Antiriad έγραψε:
Η καλύτερη λύση θα ήταν ένας συνδυαστικός τύπος που να εξετάζει.
α. Την ενεργητική ασφάλεια του οχήματος.
β. Την παθητική ασφάλεια του οχήματος.
γ. Την κατανάλωση του.
δ. Το κόστος αγοράς.Να συμπληρώσω επίσης:
ε. Μέγεθος (μεγαλύτερο όχημα = περισσότερος χώρος στο δρόμο, λιγότερη ευελιξία άρα μεγαλύτερη πιθανότητα παρεμπόδισης της κυκλοφορίας, μεγαλύτερος χώρος στάθμευσης)
στ. Βάρος (βαρύτερο όχημα = μεγαλύτερη φθορά στην άσφαλτο που χρησιμοποιεί).Το ποιο δίκαιο και απλό θα ήταν να υπάρχει ενα στάνταρντ κόστος για όλους το οποίο θα προσαυξάνεται ανάλογα τον τύπο του αυτοκινήτου. Πχ 100 Ευρώ + Κλάση αυτοκινήτου. Οπου κλάση:
Α- Μικρά, πόλης - 20 Ευρώ
Β- Μεσαία οικογενειακά - 50 Ευρώ
Γ- Μεγάλα Οικογενειακά - 80 Ευρώ
Δ- Αναψηχής (Κάμπριο, Διθέσια, σπορ) - 120 Ευρώ
Ε- SUVς - 200 Ευρώ
Ζ- Πολυτελείας - 300 ΕυρώΣτο θέμα του μεγέθους να αναφέρω ότι το κόστος αυξάνεται όσο
αυξάνεται και η κατηγορία του οχήματος. Για το βάρος απλά να
θυμίσω ότι επηρεάζει τη κατανάλωση οπότε και περικλείεται εκεί.Για τις κατηγορίες που αναφέρει ο antiriad τις βρίσκω λογικές αν
και το τι είναι πχ. μεσαίο οικογενειακό δύσκολο να το κρίνει κάποιος
με αντικειμενικά κριτήρια. Το AVENSIS πχ είναι στη κατηγορία
των μεσαίων οικογενειακών με διαστάσεις μαούνας όμως. Στην
ίδια κατηγορία έχεις και το Stilo Weekend που μέλη της οικογένειας
του ανήκουν στην μικρο-μεσαία κατηγορία.
Πιστεύετε οτι τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται δικαίως...