-
Πολλές φορές σκέφτομαι περνώντας από σημεία που έχουν γίνει ατυχήματα με τραυματίες αν οι άνθρωποι αυτοί ήταν τυχεροί να έρθει σύντομα το ασθενοφόρο κάτι που δεν συμβαίνει δυστυχώς συχνά ή αν έτυχε να περνά κανείς γιατρός από εκεί για να τους δώσει συχνά τις σωτήριες πρώτες βοήθειες.
Άραγε αν οι περισσότεροι από εμάς γνώριζαν να δώσουν αυτή τη βοήθεια ίσως να βοηθούσαμε να σωθούν συνάνθρωποι μας ή να γλιτώσουν από σοβαρότερους τραυματισμούς. Έχω ακούσει ιστορίες που μάρτυρες ατυχημάτων προσπαθώντας να βοηθήσουν σήκωσαν σαν τσουβάλια με πατάτες ανθρώπους με κακώσεις στον σβέρκο με αποτέλεσμα να τους κάνουν ανάπηρους.
Που μπορούμε να πάρουμε ανάλογα μαθήματα. Ξέρει κάποιος να μας πεις Έχει ίσως κάποιος από μας δεχθεί τέτοια μαθήματα και από πού;
Πως θα σας φαινόταν να κανονίζαμε μια συγκέντρωση στην οποία να μας έδειχνε κάποιος γιατρός (ίσως και μέλος του Forum) κάποια βασικά πράγματα. Θα μπορούσε ίσως να εμπλουτιστεί με κάποιον γνώστη των πυροσβεστήρων ο οποίος να μας μιλήσει για τα είδη των πυρκαγιών τα υλικά κατάσβεσης και τον τρόπο χρήσης τους. Περιμένω κατάθεση γνώσεων και απόψεων.
Εθελοντές υπάρχουν; -
Πολλές φορές σκέφτομαι περνώντας από σημεία που έχουν γίνει ατυχήματα με τραυματίες αν οι άνθρωποι αυτοί ήταν τυχεροί να έρθει σύντομα το ασθενοφόρο κάτι που δεν συμβαίνει δυστυχώς συχνά ή αν έτυχε να περνά κανείς γιατρός από εκεί για να τους δώσει συχνά τις σωτήριες πρώτες βοήθειες.
Άραγε αν οι περισσότεροι από εμάς γνώριζαν να δώσουν αυτή τη βοήθεια ίσως να βοηθούσαμε να σωθούν συνάνθρωποι μας ή να γλιτώσουν από σοβαρότερους τραυματισμούς. Έχω ακούσει ιστορίες που μάρτυρες ατυχημάτων προσπαθώντας να βοηθήσουν σήκωσαν σαν τσουβάλια με πατάτες ανθρώπους με κακώσεις στον σβέρκο με αποτέλεσμα να τους κάνουν ανάπηρους.
Που μπορούμε να πάρουμε ανάλογα μαθήματα. Ξέρει κάποιος να μας πεις Έχει ίσως κάποιος από μας δεχθεί τέτοια μαθήματα και από πού;
Πως θα σας φαινόταν να κανονίζαμε μια συγκέντρωση στην οποία να μας έδειχνε κάποιος γιατρός (ίσως και μέλος του Forum) κάποια βασικά πράγματα. Θα μπορούσε ίσως να εμπλουτιστεί με κάποιον γνώστη των πυροσβεστήρων ο οποίος να μας μιλήσει για τα είδη των πυρκαγιών τα υλικά κατάσβεσης και τον τρόπο χρήσης τους. Περιμένω κατάθεση γνώσεων και απόψεων.
Εθελοντές υπάρχουν; -
Πολλές φορές σκέφτομαι περνώντας από σημεία που έχουν γίνει ατυχήματα με τραυματίες αν οι άνθρωποι αυτοί ήταν τυχεροί να έρθει σύντομα το ασθενοφόρο κάτι που δεν συμβαίνει δυστυχώς συχνά ή αν έτυχε να περνά κανείς γιατρός από εκεί για να τους δώσει συχνά τις σωτήριες πρώτες βοήθειες.
Άραγε αν οι περισσότεροι από εμάς γνώριζαν να δώσουν αυτή τη βοήθεια ίσως να βοηθούσαμε να σωθούν συνάνθρωποι μας ή να γλιτώσουν από σοβαρότερους τραυματισμούς. Έχω ακούσει ιστορίες που μάρτυρες ατυχημάτων προσπαθώντας να βοηθήσουν σήκωσαν σαν τσουβάλια με πατάτες ανθρώπους με κακώσεις στον σβέρκο με αποτέλεσμα να τους κάνουν ανάπηρους.
Που μπορούμε να πάρουμε ανάλογα μαθήματα. Ξέρει κάποιος να μας πεις Έχει ίσως κάποιος από μας δεχθεί τέτοια μαθήματα και από πού;
Πως θα σας φαινόταν να κανονίζαμε μια συγκέντρωση στην οποία να μας έδειχνε κάποιος γιατρός (ίσως και μέλος του Forum) κάποια βασικά πράγματα. Θα μπορούσε ίσως να εμπλουτιστεί με κάποιον γνώστη των πυροσβεστήρων ο οποίος να μας μιλήσει για τα είδη των πυρκαγιών τα υλικά κατάσβεσης και τον τρόπο χρήσης τους. Περιμένω κατάθεση γνώσεων και απόψεων.
Εθελοντές υπάρχουν; -
Οταν ημουν μικρος, ειχα παρακολουθησει μαθηματα ναυαγοσωστικης στη Ναυπακτο, τα οποια επανελαβα οταν εκανα μαθηματα ιστιοπλοϊας ανοιχτης θαλασσης... Εκει τα πραγματα ειναι σχετικα απλα! Μπορεις να μεταφερεις καποιον ο οποιος εχει παθει κατι στη θαλασσα, εξω στη στερια και να του παρασχεις τις πρωτες βοηθειες (φιλι της ζωης, τεχνητη αναπνοη ή οτιδηποτε αλλο)... Στην περιπτωση τροχαιου, ομως, τα πραγματα ειναι πολυ πιο περιπλοκα, νομιζω... Ολα ξεκινουν απο το να εισαι σε θεση να κρινεις αν ο τραυματιας ειναι σε θεση να μεταφερθει απο εσενα χωρις να του προξενησεις μεγαλυτερη ζημια ή πρεπει να χρησιμοποιηθει φορειο.. Εκει παιζονται ολα... Βεβαια, αυτο ειναι προσωπικη μου εκτιμηση και ισως θα μπορουσε ο tsilis να μας δωσει τα φωτα του που ξερει περισσοτερα!
-
Καλημέρα ,κι απο μένα.
Δεν έχω γνώσεις για να βοηθήσω αλλά νομίζω ότι ο Ερυθρός Σταυρός και παρόμοιοι οργανισμοί κάνει παρεμφερή σεμινάρια στους ενδιαφερόμενους. Αρκεί να μαζευτεί ένα γκρούπ ανθρώπων και να το ζητήσει. Με αυτό τον τρόπο όταν ήμουν Ηράκλειο είχαμε κάνει σεμινάρια καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης και ναυαγοσωστικής.
Το μόνο που ξέρω για περίπτωση ατυχήματος είναι ότι εάν δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος χειρότερου τραυματισμού (απο φωτιά για παράδειγμα) δεν μετακινείς τον τραυματία με τίποτα, για την αποφυγή χειρότερης ζημιάς όπως λές κι εσύ Μανώλη. Μάλιστα μια φορά που ήμουν μπροστά σε ατύχημα (στην Εθνική πριν το Ρέθυμνο) μόνο που δεν πλακώθηκα με κάποιους απο τους παρευρισμόμενους που θέλανε να μετακινήσουν τον τραυματία.
-
Για τη μεταφορά θύματος τροχαίου που αναφέρατε πιο πάνω έχετε δίκιο απλά να προσθέσω ότι όταν είναι απολύτως αναγκαίο να μεταφερθεί(πχ όταν αιμορραγεί πολύ) τότε πρέπει να τοποθετείται πάνω σε κάτι σταθερό(πχ σανίδα η κάτι τέτοιο) και να μεταφέρεται με μεγάλη προσοχή και με όσο το δυνατόν λιγότερες κινήσεις του κεφαλιού.
Για την παροχή πρώτων βοηθειών νομίζω ότι όντως ο ερυθρός σταυρός οργανώνει κατά καιρούς σεμινάρια για το κοινό,οπότε το μόνο που μένει είναι να πάει ο κάθε ενδιαφερόμενος να δει στη γραμματεία του νοσοκομείου πότε και που γίνονται.
Αυτά απο μένα,αν θέλετε καμια επιπλέον πληροφορία ιατρικού περιεχομένου εδώ είμαστε......... -
Ο χρήστης kvlachos έγραψε:
όταν είναι απολύτως αναγκαίο να μεταφερθεί(πχ όταν αιμορραγεί πολύ) τότε πρέπει να τοποθετείται πάνω σε κάτι σταθερό(πχ σανίδα η κάτι τέτοιο) και να μεταφέρεται με μεγάλη προσοχή και με όσο το δυνατόν λιγότερες κινήσεις του κεφαλιού.Είναι καλή πρακτική να σταθεροποιείται το σώμα (ειδικότερα το κεφάλι) δένοντάς το στο πρόχειρο 'φορείο' με ό,τι βρείτε πρόχειρο.
Επίσης είναι πολύ σημαντικό να μη δώσετε στον τραυματία να πιει νερό ακόμα και αν το ζητά επίμονα.
-
Νομίζω πως ο ερυθρός σταυρός όντως διοργανώνει τέτοια
σεμινάρια.
Πάντως πρέπει να γίνει υποχρεωτική η παρακολούθησή τους
από όσους υποψήφιους μέλλοντες κατόχους άδειας οδήγησης,
όπως είναι σε άλλες (αν όχι σε όλες) χώρες της Ευρωπαικής
Ένωσης!! Δεν είναι δυνατόν να μας δίνουν το δίπλωμα χωρίς
να έχουμε ιδέα από πρώτες βοήθειες (λες και έχουμε απο ΚΟΚ-
γενικά μιλάω)Να προσθέσω και γω πως εφόσον ο τραυματίας είναι αναίσθητος,
αναπνέει όμως και ο σφυγμός του είναι αισθητός, πρέπει να γυρίσει
σε σταθερή πλάγια θέση (όχι ανάσκελα ούτε βέβαια μπρούμυτα)
ώστε σε περίπτωση εμετού να μην πνιγεί, αλλά να μπορέσουν τα
υγρά να βγουν προς τα έξω και όχι προς τους πνεύμονες (στόμα
ανοιχτό). Αυτό όμως πρέπει να το μάθει κανείς από αρμόδιο και
να το επαναλάβει αρκετές φορές με κάποιο άλλο άτομο για να
μάθει να το κάνει σωστά, όπως και ό,τι άλλο έχει να κάνει με
πρώτες βοήθειες.
Γιαυτό και τελικά δε βλέπω πολύ νόημα στο να γράφει ο
καθένας εδώ ό,τι θυμάται (εμ θα μου πείτε εσύ τι έκανες ),
αλλά να τα μάθει από πρώτο χέρι.Να ένα ενδιαφέρον θέμα για αφιέρωμα στους 4Τ!!
-
Μπορεί νά υπάρχει κάποιο σάϊτ στό ίντερνετ τό οποίο νά έχει καί καμμιά φωτογραφία καί νά τά εξηγεί καλύτερα.Τώρα πώς θά τό βρούμε δέν ξέρω!!!
-
Ελληνικός ερυθρός σταυρός :
http://www.redcross.gr
εκεί νομίζω έχει τουλάχιστον τηλέφωνα και
διευθύνσεις. -
Προσωπικά θα ενδιαφερόμουν για το πώς πρεπει να αντιμετωπίζουμε απρόβλεπτες καταστάσεις.
π.χ. οδηγούμε στην Εθνική και έχουμε πιάσει φωτιά. Πρόσφατα έμαθα ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σταματήσουμε γιατί θα μας περικυκλώσει η φωτιά σε δευτερόλεπτα και θα καούμε ζωντανοί.
-
Ο χρήστης salome έγραψε:
Προσωπικά θα ενδιαφερόμουν για το πώς πρεπει να αντιμετωπίζουμε απρόβλεπτες καταστάσεις.Ένα τέτοιο 'μάθημα' μαζί με τα βασικά για πρώτες βοήθειες θα ήταν μια πολύτιμη προσθήκη στο SafeTrack, ίσως σαν extra υπηρεσία που θα χρεώνεται επιπλέον (αλλά όχι πολύ για να το παρακολουθεί ο περισσότερος κόσμος), ίσως υποχρεωτικό για ομαδικά σεμινάρια.
-
Ο χρήστης salome έγραψε:
π.χ. οδηγούμε στην Εθνική και έχουμε πιάσει φωτιά. Πρόσφατα έμαθα ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σταματήσουμε γιατί θα μας περικυκλώσει η φωτιά σε δευτερόλεπτα και θα καούμε ζωντανοί.Χμμμ, ενδιαφέρον... Οπότε τι κάνουμε ? Συνεχίζουμε να τρέχουμε στην Εθνική μέχρι να καούμε σιγά σιγά ?
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
π.χ. οδηγούμε στην Εθνική και έχουμε πιάσει φωτιά. Πρόσφατα έμαθα ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σταματήσουμε γιατί θα μας περικυκλώσει η φωτιά σε δευτερόλεπτα και θα καούμε ζωντανοί.
Χμμμ, ενδιαφέρον... Οπότε τι κάνουμε ? Συνεχίζουμε να τρέχουμε στην Εθνική μέχρι να καούμε σιγά σιγά ?
Παίρνουμε φόρα και βουτάμε με το αυτοκίνητο στην κοντινότερο ποτάμι/λίμνη/θάλασσα που θα βρούμε!
-
Πέρα από πλάκα, αυτή είναι μια πολύ δύσκολη περίπτωση. Διότι ενώ θεωρητικά δεν πρέπει να ανοίξουμε το καπό (υποθέτοντας πως η φωτιά είναι στον χώρο του κινητήρα), διότι τότε η φωτιά θα 'φουντώσει' λόγω περισσότερου αέρα, αλλά από την άλλη πως την σβήνουμε αν δεν ανοίξουμε το καπό ?
-
Ψεκάζουμε από κάτω!
-
Αν δεν έχουμε συγκεκριμένο λόγο (άμεσος κίνδυνος θανάτου) να μετακινήσουμε κάποιον τον αφήνουμε εκεί που είναι.
Πρώτα κοιτάμε αυτόν που δε μιλάει, τον πιο ήσυχο, ο άλλος που φωνάζει τουλάχιστον μπορεί να φωνάζει άρα αναπνέει καλά!
Ισχύουν τα ABC (airways, breathing, circulation ή κάτι τέτοιο) δηλαδή πρώτα ελέγχουμε ότι αναπνέει και ότι δεν είναι κλειστή η μύτη του και οι αναπνευστικές οδοί. Μετά μας απασχολεί το κυκλοφορικό του δηλαδή σφυγμό (σε λαιμό, χέρια και πόδια) η απώλεια αίματος αιμορραγίες κλπ. Από αυτά πεθαίνει κάποιος άμεσα μέσα σε λίγα λεπτά (και από άλλα αλλά μόνο για αυτά μπορούμε να κάνουμε κάτι).
Για το A kai B: Καθαρίζουμε στόμα μύτη από τυχόν ξένα σώματα, φαγιά από εμετό κλπ. Αν υπάρχει απώλεια αέρα από πουθενά (τρύπα στο θώρακα) τη βουλώνουμε με οτιδήποτε και ψιλοπιέζουμε την περιοχή! Αν δεν αναπνέει προσπάθεια για τεχνητή αναπνοή (φιλί της ζωής)
Για το αν υπάρχει εμφανής αιμορραγία πιέζουμε το σημείο. (τα δεμένα πουκάμισα και ζώνες που βλέπουμε στον James Bond κλπ έχουν πιο περιορισμένη δράση και μειονεκτήματα)
Αν δεν υπάρχει σφυγμός ούτε ήχος καρδιάς μπορούμε να δοκιμάσουμε καρδιακή μάλαξη (κοινώς μπουνιά στο στήθος!!). Και συνεχίζουμε πιο ήπια με σπρώξιμο στη μέση του στέρνου (3-5 σπρωξίματα παύση μία αναπνοή κοκ) με τα δύο χέρια (όχι δάχτυλα αλλά πίσω άκρο παλάμης) και η κίνηση γίνεται από τους ώμους με τεντωμένα χέρια. Ο θώρακας έχει σημαντική ελαστικότητα και πρέπει σε κάθε κίνηση να υποχωρεί αρκετά (υποθέτω περίπου 10 εκατοστά σε ενήλικο άντρα). Αν τυχόν σπάσουμε και κανένα πλευρό θεωρείται ότι ασκήσαμε επαρκή δύναμη (ψιλοπροβλέπεται!).
Τα παραπάνω είναι πολύ κουραστικά και θα χρειαστεί γρήγορα αντικαταστάτης.Μετά (αν και αν έχουμε φτάσει σε τεχνητές αναπνοές δεν ισχύουν τα επόμενα μέχρι να επανέλθει ο ατυχής) ασχολούμαστε με άλλα σημαντικά όπως εγκέφαλος (επικοινωνία, αντίδραση σε φως, πόνο, προσανατολισμός σε χώρο-χρόνο, ποιός είναι, που είναι, τι θυμάται, ποιός ο πρωθυπουργός κλπ αν έχει αλλεργίες, αν πάσχει από κάτι, αν παίρνει φάρμακα αν ξέρει ομάδα αίματος, συγγενείς τηλέφωνα).
Μετά βλέπουμε τι κουνάει τι δεν κουνάει, τι πονάει κλπ.
Και μετά ξανά από την αρχή αλλά πιο χαλαρά και πιο προσεκτικά. Μετράμε σφυγμούς, αναπνοές και καλό θα είναι να καταγραφούν όλα τα παραπάνω και με ώρα (για να εκτιμηθεί η ταχύτητα εξέλιξης κάποιας εγκεφαλικής αιμορραγίας ή η ποσότητα αίματος που έχει χαθεί κλπ).
Και μετά κουβέρτα, κάποιος που χάνει αίμα και που έχει τρακάρει και φοβάται χάνει θερμότητα.Αν υπάρχει εμφανής παραμόρφωση καλό είναι να ανατάσεται (πχ ένα πόδι που κοιτάει αλλού καλό είναι να έρθει στα ίσια του). Αυτό γίνεται κυρίως με τράβηγμα και όχι απλά με σπρώξιμα.
Σε τυχόν μεταφορά κάποιος κρατάει μόνο το κεφάλι σε ευθεία ή όπως ήταν αλλά τραβηχτά (το τραβηχτά εκμεταλλεύεται τους μυς και συνδέσμους ώστε να μην κουνιούνται τα κόκαλα σε σπασίματα αυχένα και κόψουν τον νωτιαίο μυελό) από το σαγόνι και από πίσω ώστε ο τραυματίας να κοιτάει λίγο ψηλά. Καλό είναι αν τοποθετηθεί σε πόρτα-σανίδα κλπ να ακινητοποιηθεί το κεφάλι με μονωτική ταινία κάτω από το σαγόνι και στο μέτωπο και γύρω από τη σανίδα. Γενικά όλα τα κατάγματα μεταφέρονται τραβηχτά για τον ίδιο λόγο (αποφυγή τραυματισμού μαλακών ιστών). Ο αυχένας λίγο τραβηχτά αρκεί αλλά τα χέρια και πόδια πολύ τραβηχτά, θέλουν δύναμη αλλά και κάποιος να εξουδετερώνει την κίνηση (όχι να τραβάει ένας το πόδι και ο άλλος να κρατάει κόντρα τραβώντας το κεφάλι....!).
Για τη σωστή μεταφορά απαιτούνται τουλάχιστον 3 άτομα (κεφάλι, σώμα, πόδια).
Όσο λιγότερες μετακινήσεις τόσο καλύτερα. Όχι πρώτα στο δρόμο, μετά σε κουβέρτα και μετά στο φορείο. Μια και καλή στο φορείο.
Ισχύει το ότι αν κάποιος έχει τάση για εμετό τον γυρίζουμε στο δεξί πλάι (ώστε το στομάχι που είναι αριστερά να είναι ψηλά και να αδειάζει εύκολα) και το ότι γενικά δεν δίνουμε τροφή ούτε υγρά.
Επίσης καλό είναι να καταγραφούν στοιχεία και για άλλους που μπορεί να δείχνουν καλά αλλά μέσα σε λίγα λεπτά να χειροτερέψουν.
Αυτά αλλά αχρείαστα να είναι. Άσε που ακόμα και σχετικοί άνθρωποι (γιατροί, οδοντίατροι, νοσοκόμες) τα παίζουν αν βρεθούν με τραυματία εκτός έδρας (νοσοκομείο)! -
Ακριβώς αφού τα παίζουν γιατροί και νοσοκόμες φανταστείτε οι
υπόλοιποι.
Γιαυτό δεν αρκούν πηγές από το ίντερνετ και φωτογραφίες.
Είναι καλές πηγές για ενημέρωση αλλά... αυτά τα πράγματα πρέπει
να τα μάθει κανείς από πρώτο χέρι γιαυτό και συνιστώ στον
καθένα να επισκευτεί ένα σχετικό σεμινάριο. Και να τα επαναλαμβάνει
συχνά.
Γιατί ποιος θα εμπιστευτεί στον εαυτό του να αναλάβει μια τέτοια
ευθύνη όταν δεν είναι σίγουρος για το τι κάνει;;;
Όταν αναλαμβάνουμε να βοηθήσουμε σε μια τέτοια περίπτωση
και έχουμε όμως άγνοια, είμαστε σαν τον χειρούργο που
χειρουργεί χωρίς να ξέρει ανατομία, ή σαν τον μηχανικό που
ξεκινάει να επισκευάσει ένα αυτοκίνητο χωρίς να έχει ιδέα.
Για το πω πιο σωστά : είναι υποχρεωμένος κάθε οδηγός που
σέβεται τον εαυτό του και τους υπόλοιπους να μάθει να προσφέρει
πρώτες βοήθειες από τη στιγμή που αναλαμβάνει την ευθύνη να κινεί
ένα όχημα.
Αυτά. -
Το ίδιο θέμα το συζήτησα σήμερα σε παρέα συναδέλφων. Ακούστε τι μου είπε άνθρωπος που έκανε αρκετούς μήνες λόγο ΝΑΤΟ σε μονάδες της Γερμανίας. Επιμόρφωσαν τους Γερμανούς στρατιωτικούς για παροχή πρώτων βοηθειών στους χώρους εργασίας με συχνές επαναλήψεις (ανά εξάμηνο αν θυμόταν καλά) και το αποτέλεσμα ήταν μείωση κατά 80% των θανάτων εν ώρα υπηρεσίας.
Το νούμερο είναι τρομαχτικό. Σκεφτείτε πόσοι θα είχαν σωθεί αν την ώρα της κρίσης υπήρχε στο σπίτι ή στη δουλειά ή στο δρόμο κάποιος να τους βοηθήσει.
Νομίζω ότι αξίζει να το ψάξουμε περισσότερο. Δεν νομίζετε; -
Γενικά η παροχή πρώτων βοηθειών είναι πολύ βασικό θέμα και έχει παρατηρηθεί πολλές φορές οτι άνθρωποι που δεν ξέρουν στην προσπάθεια τους να βοηθήσουν θύματα τροχαίου η άλλου ατυχήματος έχουν προκαλέσει πολύ μεγαλύτερες βλάβες.Γιαυτό είναι προτιμότερο να κάνουμε αυτά που ξέρουμε οτι θα βοηθήσουν και να μην το ρίχνουμε στο φιλότιμο,μπορεί να έχουμε καλές προθέσεις αλλά όπως είπα μπορεί αυτό να είναι επικίνδυνο!
Συμφωνώ με αυτούς που είπαν παραπάνω οτι θα πρέπει να εκπαιδεύονται όλοι οι οδηγοί σε βασικά πράγματα σχετικά με τις πρώτες βοήθειες γιατι ως γνωστόν στην Ελλάδα το ΕΣΥ και το ΕΚΑΒ νοσούν πάρα πολύ και γίνονται αιτία να χάνονται άνθρωποι στους δρόμους,δυστυχώς.............
Πρώτες βοήθειες και προσφορά βοήθειας σε τραυματίες ατυχήματ