-
Πόσο κρατάει η μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Επηρεάζεται από τη ζέστη; Πότε θα φτάσει η στιγμή που θα χαλάσει, πόση αυτονομία θα χάσει και πότε θα χρειαστεί αντικατάσταση; Αυτά είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα.
Την καλύτερη απάντηση σε όλα τα παραπάνω δίνει ένα ηλεκτρικό ταξί μάρκας Hyundai το οποίο κυκλοφορεί στην Κύπρο, αφού έχει κάνει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, με την μπαταρία να είναι σαν καινούρια.
Όπως αναφέρει το philenews. com, πρόκειται για ένα Hyundai Ioniq 5 το οποίο ανήκει σε μία εταιρεία με ταξί, ιδιοκτησίας του κυρίου Φώτη. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κυκλοφορεί στην Κύπρο εδώ και τρία χρόνια.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα έχει «γράψει» στο κοντέρ 311.117 km, οπότε στο πλαίσιο της συντήρησης ο ιδιοκτήτης το πήγε σε μια αντιπροσωπεία της Hyundai στην Κύπρο για να ελέγξει την υγεία της μπαταρίας. Δηλαδή σε ποια κατάσταση είναι σε σχέση με την πρώτη μέρα που αγοράστηκε.
Ο έλεγχος έγινε στα 305.000 km και το αποτέλεσμα προκάλεσε έκπληξη, αφού η μπαταρία του Hyundai Ioniq 5 βρέθηκε να έχει υγεία 100%. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι με μία πλήρη φόρτιση μπορεί να προσφέρει ακριβώς την ίδια αυτονομία που πρόσφερε όταν αγοράστηκε.
Ο ίδιος ο κ. Φώτης δήλωσε «Είμαι πολύ ευχαριστημένος με το Ioniq 5. Με αυτονομία πάνω από 450 km, με οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, με τον τεράστιο χώρο αποσκευών και το άνετο σαλόνι του, πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα για ταξί, έχω συμπληρώσει 311.100 χιλιόμετρα.»
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, ο μισός στόλος των ταξί που έχει η εταιρεία του κ. Φώτη αποτελείται από ηλεκτρικά Hyundai, κίνηση αναμενόμενη από τη στιγμή που βλέπει αυτήν την αντοχή στον χρόνο.
Αποτελέσματα όπως αυτό επιτυγχάνονται με σωστή θερμική διαχείριση της μπαταρίας από το αυτοκίνητο, πιστή εφαρμογή της προληπτικής συντήρησης όπως αλλαγή του ψυκτικού υγρού όποτε προβλέπεται και πιθανόν, καλές συνήθειες όπως η κατά το δυνατόν διατήρηση της φόρτισης στο εύρος 20% - 80%.
Επίσης, υπάρχει φημολογία στο internet ότι η Hyundai εφαρμόζει μία ιδιαίτερη τακτική για τη μακροζωία της μπαταρίας. Σύμφωνα με αυτήν τη φήμη, κάθε φορά που το BMS (σύστημα ελέγχου) διαπιστώνει ότι υπάρχει μείωση στην απόδοση, απελευθερώνει ένα κομμάτι από το buffer (επιπλέον χωρητικότητα που μένει αχρησιμοποίητη και υφίσταται σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Έτσι, καθυστερεί πάρα πολύ η εμφάνιση φθοράς.
Δεν ξέρουμε αν αυτή η φημολογία ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ή όχι, όμως δεν έχει και πολύ σημασία. Ακόμα κι αν η Hyundai κάτι τέτοιο, το αποτέλεσμα για τον οδηγό είναι το ίδιο. Χρόνια μετά την αγορά και έχοντας καλύψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, έχει ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί όπως την πρώτη μέρα.
-
@dg79 said in Hyundai IONIQ 5:
Πόσο κρατάει η μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Επηρεάζεται από τη ζέστη; Πότε θα φτάσει η στιγμή που θα χαλάσει, πόση αυτονομία θα χάσει και πότε θα χρειαστεί αντικατάσταση; Αυτά είναι μερικά από τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα.
Την καλύτερη απάντηση σε όλα τα παραπάνω δίνει ένα ηλεκτρικό ταξί μάρκας Hyundai το οποίο κυκλοφορεί στην Κύπρο, αφού έχει κάνει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, με την μπαταρία να είναι σαν καινούρια.
Όπως αναφέρει το philenews. com, πρόκειται για ένα Hyundai Ioniq 5 το οποίο ανήκει σε μία εταιρεία με ταξί, ιδιοκτησίας του κυρίου Φώτη. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κυκλοφορεί στην Κύπρο εδώ και τρία χρόνια.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα έχει «γράψει» στο κοντέρ 311.117 km, οπότε στο πλαίσιο της συντήρησης ο ιδιοκτήτης το πήγε σε μια αντιπροσωπεία της Hyundai στην Κύπρο για να ελέγξει την υγεία της μπαταρίας. Δηλαδή σε ποια κατάσταση είναι σε σχέση με την πρώτη μέρα που αγοράστηκε.
Ο έλεγχος έγινε στα 305.000 km και το αποτέλεσμα προκάλεσε έκπληξη, αφού η μπαταρία του Hyundai Ioniq 5 βρέθηκε να έχει υγεία 100%. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι με μία πλήρη φόρτιση μπορεί να προσφέρει ακριβώς την ίδια αυτονομία που πρόσφερε όταν αγοράστηκε.
Ο ίδιος ο κ. Φώτης δήλωσε «Είμαι πολύ ευχαριστημένος με το Ioniq 5. Με αυτονομία πάνω από 450 km, με οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, με τον τεράστιο χώρο αποσκευών και το άνετο σαλόνι του, πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα για ταξί, έχω συμπληρώσει 311.100 χιλιόμετρα.»
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, ο μισός στόλος των ταξί που έχει η εταιρεία του κ. Φώτη αποτελείται από ηλεκτρικά Hyundai, κίνηση αναμενόμενη από τη στιγμή που βλέπει αυτήν την αντοχή στον χρόνο.
Αποτελέσματα όπως αυτό επιτυγχάνονται με σωστή θερμική διαχείριση της μπαταρίας από το αυτοκίνητο, πιστή εφαρμογή της προληπτικής συντήρησης όπως αλλαγή του ψυκτικού υγρού όποτε προβλέπεται και πιθανόν, καλές συνήθειες όπως η κατά το δυνατόν διατήρηση της φόρτισης στο εύρος 20% - 80%.
Επίσης, υπάρχει φημολογία στο internet ότι η Hyundai εφαρμόζει μία ιδιαίτερη τακτική για τη μακροζωία της μπαταρίας. Σύμφωνα με αυτήν τη φήμη, κάθε φορά που το BMS (σύστημα ελέγχου) διαπιστώνει ότι υπάρχει μείωση στην απόδοση, απελευθερώνει ένα κομμάτι από το buffer (επιπλέον χωρητικότητα που μένει αχρησιμοποίητη και υφίσταται σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Έτσι, καθυστερεί πάρα πολύ η εμφάνιση φθοράς.
Δεν ξέρουμε αν αυτή η φημολογία ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ή όχι, όμως δεν έχει και πολύ σημασία. Ακόμα κι αν η Hyundai κάτι τέτοιο, το αποτέλεσμα για τον οδηγό είναι το ίδιο. Χρόνια μετά την αγορά και έχοντας καλύψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, έχει ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί όπως την πρώτη μέρα.
Λυπάμαι αλλά δεν το πιστεύω. Τρία ενδεχόμενα δίνω.
Είδαν κάποια λάθος ένδειξη, πχ «η μπαταρία είναι ok» αλλά όχι πραγματικό health test
Ο bms δεν δίνει σωστά δεδομένα
Το όχημα σταδιακά απελευθερώνει κομμάτι του buffer, όσο αυξάνεται το degradation, ώστε να κρατάει το usable capacity το ίδιο. -
Το τρίτο υποστηρίζει και ο συντάκτης. Πιθανόν, όταν τελειώσει το buffer θα σου δείξει απότομα πχ -10% degradation.
Βέβαια στα 3 χρόνια και 300.000+ χιλιόμετρα δεν έγινε ακόμα αυτό. -
Αν ισχύει αυτό, μιλάμε για κατασκευαστική ντροπή.
Χύθηκε νερό στο πάτωμα ενός Hyundai Ioniq 5 και προκάλεσε ζημιά άνω των 10.000 ευρώ
Κι ύστερα λέμε για τα Stellantis.

-
@katafractos17 said in Hyundai IONIQ 5:
Αν ισχύει αυτό, μιλάμε για κατασκευαστική ντροπή.
Χύθηκε νερό στο πάτωμα ενός Hyundai Ioniq 5 και προκάλεσε ζημιά άνω των 10.000 ευρώ
Κι ύστερα λέμε για τα Stellantis.

Αυτό είναι μεμονωμένο περιστατικό όπου δεν έχουμε ιδέα τι πραγματικά συμβαίνει. Τα πραγματικά προβλήματα των ηλεκτρικών του ομίλου (τουλάχιστον για ioniq 5, ev6) είναι το iccu και η τρύπα στην αντικλεπτικη προστασία που επιτρέπει man in the middle attacks.
-
-
@dg79 said in Hyundai IONIQ 5:
@dettol said in Hyundai IONIQ 5:
iccu
Έγιναν ανακλήσεις διαβάζω. Δε φτιάχτηκαν αυτά τα προβλήματα;
αν εχω καταλαβει σωστα το προβλημα, θα πρεπει να αλλαξει σε ΟΛΑ τα οχηματα το συγκεκριμενο ανταλλακτικο. Πολυ προσφατα ηδη youtube video απο αμερικη οπου αναφερει οτι "εμεινε" λογω του συγκεκριμενου προβληματος και οταν εγινε η επισκευη δεν ελαβε σαφη απαντηση οτι δεν θα επαναληφθει το προβλημα.
Για το θεμα της κλοπης δεν εχω δει να υπαρχει καποιο update. Εχεις διαφορετικη πληροφορια; -
@dettol said in Hyundai IONIQ 5:
Για το θεμα της κλοπης δεν εχω δει να υπαρχει καποιο update. Εχεις διαφορετικη πληροφορια;
Όχι δεν έχω, αλλά υπέθεσα οτι μέχρι τώρα θα το είχαν λύσει με κάποια ανάκληση και αυτό το θέμα.
-
Το πιο φρέσκο που βρήκα (Αύγουστος 2025)
https://www.hyundai.com/uk/en/owners/owning-a-hyundai/security-and-locking-systems.htmlIONIQ 5 Optional Upgrade
All vehicles produced by Hyundai are developed and certified in accordance with all applicable security and regulatory standards in place at the time of production and sale, including the applied security systems installed.Recently, evolving security threats, including the use of unauthorised electronic devices to bypass vehicle locking systems have become more prevalent in the UK. This is an industry-wide issue and Hyundai is providing appropriate responses in line with industry practices.
As part of the Company’s commitment to supporting our customers, we are able to offer a subsidised software and hardware upgrade for a customer contribution of £49.
Ζητάνε και λεφτά για να φτιάξουν πρόβλημα στο κενό ασφαλείας

Hyundai IONIQ 5