-
Tα vw πορεύονται και τα Toyota κονομιουνται
-
Λοιπόν διάβασα ολίγα από την obdii του Golf 1.5 eTSI (150ps, DSG) μπάς και ρίξω λίγο φως στο τι ακριβώς συμβαίνει με το 48v υβριδικό του σύστημα.
Τα όσα γράφει επίσημα η VW στις μπροσούρες (ότι χρησιμοποιείται μόνον κατά την εκκίνηση/επανεκκίνηση του μοτέρ κτλ κτλ) είναι απλά πίπες. Είμαι σίγουρος ότι στα τεχνικά εγχειρίδια γράφει αναλυτικά τα όσα συμβαίνουν - αν κάποιος έχει πρόσβαση ας ποστάρει.
Tι καταλαβαίνω από όσα είδα:
-
Κατ'αρχήν ο ηλεκτροκινητήρας, ενόσω τα επίπεδα φόρτισης της 48v μπαταρίας το επιτρέπουν, χρησιμοποιείται στην φάση της επιτάχυνσης υπό οποιεσδήποτε συνθήκες και με οποιαδήποτε ταχύτητα (τόσο από στάση όσο και εν κινήσει).
-
Κατά το coasting υπάρχει υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα (για πόσο χρόνο και σε ποιο βαθμό θέλει περισσότερο ψάξιμο).
Όταν ξαναλογκάρω σοβαρότερα θα επανέλθω.
-
-
Με ποιο πρόγραμμα logάρεις;
-
Ξέθαψα ένα παλιό obdeleven που είχα πάρει για να κάνω τον διαγνώστη σε ένα Golf mk7 της οικογενείας. Συνδρομές κτλ δεν έχω όμως το βασικό logging σε live data το κάνει κανονικά (με android κινητό γιατί με ios έχει πρόσθετους περιορισμούς νομίζω).
-
@argyn said in VW Golf MK 8:
Ξέθαψα ένα παλιό obdeleven που είχα πάρει για να κάνω τον διαγνώστη σε ένα Golf mk7 της οικογενείας. Συνδρομές κτλ δεν έχω όμως το βασικό logging σε live data το κάνει κανονικά (με android κινητό γιατί με ios έχει πρόσθετους περιορισμούς νομίζω).
Θα συνδέσω το OBDeleven όταν οδηγήσω το golf για να δω αν βγάζει πληροφορίες. Έχω ενεργή συνδρομή απλά δεν το έχω αφήσει ποτέ κουμπωμένο σε κίνηση.
-
@andya3 said in VW Golf MK 8:
Last time.
Ρε συ, όταν κατεβαίνεις μια κατηφόρα με 2α ας πούμε. Νοιώθεις αντίσταση μεγάλη από το μοτέρ? Που κόβει την ταχύτητα του αυτοκινήτου?
Ε, στο T-Roc με 2α δεν έχεις αντίσταση στην κατάβαση. Φεύγει σφαίρα τ' αμάξι.
Αυτό μπορείς να το αξιοποιήσεις σε κατηφορικές διαδρομές για να κινείσαι με ταχύτητα στο κιβώτιο, χωρίς να πατάς γκάζι και να κινείσαι με μηδενική κατανάλωση. Δεν κόβει το αυτοκίνητο.
Απλώς θέλω να το δοκιμάσω σε μεγάλη κατηφορική διαδρομή. Να δω αν αυτό το κάνει για λίγα δευτερόλεπτα. Και μετά με τις τριβές, αντιστάσεις κλπ αρχίζει να επιβραδύνει.
Δε μιλάμε για μεγάλες κατηφόρες. Ίσα να έχει λίγο κατηφορική κλίση ο δρόμος. Αφήνεις το γκάζι και πάει μόνο του.
Τι μαθηματικά συζητάμε, τόσο δύσκολο είναι να γίνει κατανοητό?
Φίλε andya, μήπως αυτό που περιγράφεις στους φίλους εδώ είναι η "ελεύθερη κύλιση"? Αν ναι, δες το βιβλίο του αυτοκινήτου, σελίδα 136, θεωρώ ότι είναι αυτό που περιγράφεις.
Εγώ έχω μάθει να την ενεργοποιω ανά πάσα στιγμή. -
Ο πιο οικονομικός τρόπος κίνησης είναι η πλήρης αποδέσμευση όλων των συστημάτων κίνησης, ηλεκτρικών ή μηχανικών, οποιαδήποτε ανταλλαγή ενέργειας επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου.
Υπάρχουν λίγα ηλεκτρικά οχήματα που κάνουν ακριβώς αυτό αλλά δεν είναι ο κανόνας, οι περισσότεροι κατασκευαστές επιλέγουν μέρος της κινητικής ενέργειας του οχήματος να την διοχετεύουν στην φόρτιση της μπαταρίας ή στην κίνηση του θερμικού. Αυτό συμβαίνει γιατί πρακτικά η οδήγηση με το όχημα να επιβραδύνει όταν ο χρήστης δεν πατάει το γκάζι είναι περισσότερο εύκολη και ελεγχόμενη από τον οδηγό. Η εξέλιξη του παραπάνω είναι το one pedal driving που εφαρμόζεται σε phev και ev λόγω δυνατότητας ισχυρής ανάκτησης, παρόλο που αυτή η μέθοδος κίνησης δεν είναι οικονομική, ειδικά μέσα στην πόλη βολεύει γιατί ο έλεγχος της συνεχώς μεταβαλλόμενης ταχύτητας του οχήματος γίνεται με ένα πέταλ.
Αν όντως τελικά τα mhev συντηρούν με ηλεκτρικό τρόπο την κίνηση του θερμικού, δίνοντας την δυνατότητα στο όχημα να μην μειώνει την κινητική του ενέργεια κατά το coasting, θα έλεγα ότι είναι μια περίεργη επιλογή κυρίως επειδή η οδήγηση με το αυτοκίνητο να μην επιβραδύνει δεν είναι ότι πιο εύκολο ειδικά σε συνθήκες πόλης.
-
@ataim said in VW Golf MK 8:
Αν όντως τελικά τα mhev συντηρούν με ηλεκτρικό τρόπο την κίνηση του θερμικού, δίνοντας την δυνατότητα στο όχημα να μην μειώνει την κινητική του ενέργεια κατά το coasting, θα έλεγα ότι είναι μια περίεργη επιλογή κυρίως επειδή η οδήγηση με το αυτοκίνητο να μην επιβραδύνει δεν είναι ότι πιο εύκολο ειδικά σε συνθήκες πόλης.
Ναι, θέλει περισσότερο ψάξιμο και επίσης πρόσβαση στα service manual του κατασκευαστή - που δεν έχω.
Για παράδειγμα μετρώντας την είσοδο/έξοδο ρεύματος της υβριδικής μπαταρίας του eTSI βλέπω τιμές έντασης ρεύματος (σε συνδυασμό με τις αντίστοιχες πτώσεις τάσης υπό φορτίο) που δείχνουν ξεκάθαρη υποβοήθηση στην φάση της επιτάχυνσης (και όχι μόνον στην εκκίνηση όπως γράφει η VW). πχ
Από την άλλη σε κατάσταση ελεύθερης_κύλισης/coasting βλέπω τιμές ρεύματος που είναι σίγουρα υψηλότερες από εκείνες που απαιτούνται για την συντήρηση των περιφερειακών ΕΑΝ πράγματι αποσυμπλέκει πλήρως το DSG από το θερμικό μοτέρ, όμως ταυτόχρονα πολύ χαμηλές για μια ουσιαστική υποβοήθηση της κύλισης ΕΑΝ ΔΕΝ αποσυμπλέκει πλήρως το DSG πχ
Οπότε στην ελεύθερη_κύλιση/coasting ακόμα και με μηδενικές περιφερειακές καταναλώσεις (κλειστά φώτα ac κτλ) η υβριδική μπαταρία σίγουρα συμμετέχει, όμως το ερώτημα του αν όντως υποβοηθεί (σε τι διάρκεια και σε ποιο βαθμό) μέσω του ιμάντα του ηλεκτροκινητήρα την κίνηση του στροφάλου με το DSG συμπλεγμένο ή όχι παραμένει.
Έχω προσπαθήσει να διαβάσω ειδικά τα block των δεδομένων της obd που αφορούν την λειτουργία του ηλεκτροκινήτηρα ώστε να δω τι γίνεται άμεσα (και όχι έμμεσα όπως τώρα με παρακολούθηση των I/O ρευμάτων της υβριδικής μπαταρίας) αλλά δεν τα έχω καταφέρει μέχρι στιγμής.
-
Πόσο θα μπορούσε να συμβάλει ο μικρός ηλεκτροκινητήρας του mh στη φάση της επιτάχυνσης, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε στροφές που δουλεύει το turbo? Εκτιμώ από ελάχιστα έως καθόλου.
Μήπως ο ηλεκτροκινητήρας σε τέτοια φάση δουλεύει σα γεννήτρια και φορτίζει την 24V μπαταρία του υβριδικού ή κάτι τέτοιο, γι' αυτό εμφανίζεται τάση.
-
Όταν βλέπεις αρνητικές τιμές σε αμπέρ σημαίνει ότι η υβριδική μπαταρία αδειάζει, όταν βλέπεις θετικές γεμίζει. Όταν την βλέπεις να αδειάζει σε κάθε πάτημα του γκαζιού και να γεμίζει σε κάθε πάτημα του φρένου τότε καταλαβαίνεις ότι συμμετέχει o ηλεκτροκινητήρας στις επιταχύνσεις - υποθέτω τόσο όσο χρειάζεται για να αντισταθμίσει το ευνούχισμα των θερμικών TSi μοτέρ για λόγους μείωσης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Πάντως τώρα που έριξα μια ματιά στο παρασκήνιο βλέπω ότι είναι απιστευτη η περιπλοκότητα των έξυπνων υβριδικών. Η παναγιά μαζί μας στο τι θα δούμε σε επίπεδο μακροχρόνιας αξιοπιστίας και κόστους επισκευής/συντήρησης.
-
@argyn said in VW Golf MK 8:
του στροφάλου με το DSG συμπλεγμένο ή όχι παραμένει.
Εφόσον δεν έχει σύμπλεξη όχι δεν υποβοηθά.
-
Όσο και να το 'χω ψάξει δεν έχω βρει καμιά χρησιμη πληροφορία για το πως ακριβώς δουλεύει το mh στο golf. Μούγκα στη στρούγκα η vw. Μόνο κάτι γενικότητες.
Για την αντιπροσωπεία γελάω ήδη, τα απλά θερμικά και με το ζόρι τα διαχειρίζονται. Η υποστήριξη είναι το μειονέκτημα στις σύγχρονες τεχνολογίες, όχι η πολυπλοκότητα.
-
-
Εδώ βρήκα και μια πιο αναλυτική περιγραφή
-
@limited_one said in VW Golf MK 8:
Εδώ βρήκα και μια πιο αναλυτική περιγραφή
Αν ψάξεις βρίσκεις διάφορα ακόμα και σε επίπεδο πυραυλικής επιστήμης πχ https://openinverter.org/forum/viewtopic.php?t=1520
Πάντως γενικά από τό λίγο που κοίταξα - δεν έχω καμία προηγούμενη σχέση με υβριδικά - ακόμα και στα ήπια υβριδικά όπως το etsi ο ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια παίζει να έχει καμιά 15αριά άλογα ιπποδύναμη και κανένα 5κιλο ροπή κάτι που δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο με την μπαταρία φορτισμένη.
-
Όταν πηγαίνατε κάποια suzuki γύριζαν.
-
-
@super-t said in VW Golf MK 8:
Ωραίος, ρίχνει φώς σε σκοτεινά σημεία, αν και θέλει ακόμα ψάξιμο. Επειδή αντίστοιχο πινακάκι δεν έχω βρεί σε κανένα από τα pdf owner's manual της VW που έχω ψάξει μήπως μπορείς να μας πείς από που προέρχεται η φωτό?
-
@argyn said in VW Golf MK 8:
@super-t said in VW Golf MK 8:
Ωραίος, ρίχνει φώς σε σκοτεινά σημεία, αν και θέλει ακόμα ψάξιμο. Επειδή αντίστοιχο πινακάκι δεν έχω βρεί σε κανένα από τα pdf owner's manual της VW που έχω ψάξει μήπως μπορείς να μας πείς από που προέρχεται η φωτό?
Είναι πίσω από paywall.
-
@super-t said in VW Golf MK 8:
@argyn said in VW Golf MK 8:
@super-t said in VW Golf MK 8:
Ωραίος, ρίχνει φώς σε σκοτεινά σημεία, αν και θέλει ακόμα ψάξιμο. Επειδή αντίστοιχο πινακάκι δεν έχω βρεί σε κανένα από τα pdf owner's manual της VW που έχω ψάξει μήπως μπορείς να μας πείς από που προέρχεται η φωτό?
Είναι πίσω από paywall.
Πάρε από το sci-hub να το δεις:
https://sci-hub.mksa.top/10.1007/s38313-019-0164-3Γενικώς επιστημονικά άρθρα κτλ όταν δεν είναι open access τα βρίσκεις στο sci-hub
VW Golf MK 8