-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Αν τελικά αποδειχθεί ότι το κρέας εργαστηρίου είναι πολύ πιο θρεπτικο με λιγότερο λίπος, με μηδέν τοξικές ουσίες για τον ανθρώπινο οργανισμό και ίσως και πιο νόστιμο (διότι οι πρώτες δοκιμές λένε πως είναι υπερβολικά νόστιμο, όσοι έφαγαν έμειναν κάγκελο που λένε με το πόσο καλές ίνες και ποιότητα ειχε),
Αυτό είναι μεγάλη κουβέντα μια και είμαστε σε θέμα με καύσιμα, ας το θεωρήσουμε καύσιμο για το σώμα για να μην είμαστε offtopic.
Το κρέας ακόμα και το σημερινό υπάρχουν μεγάλες διαφωνίες για το πιο είναι πιο ποιοτικό και πιο νόστιμο. Παίζει ρόλο και η ράτσα, η χώρα ανατροφής, το κλίμα, η τροφή μπουρουμπουρουκλπ...Πάντως για μένα, υπάρχουν ήδη πολύ καλά vegan προϊόντα για κάποιον που θέλει μόνο τη γεύση και δε θέλει να τρώει ρίζες ακατέργαστες. Εντάξει, κάτι βλακείες μπριζόλα από καρπούζι δεν αγγίζω, αλλά και σήμερα μπορεί κανείς να μειώσει το κρέας που τρώει (αν θέλει).
-
Ναι είμαστε off topic.
Κάτι τελευταίο,
Και πάλι αυτός ο τρόπος παραγωγής κρέατος προϋποθέτει φάρμες αλλά για ελάχιστα ζώα. Κλάσμα των σημερινών. Όπου θα τα έχουν στα πούπουλα διότι παίρνουν κύτταρα από διάφορα μέρη που θέλουν να παράξουν κρέας.
Σκέψου στο μελλον μια μικρή βιομηχανία κρέατος, τοπική, να έχει 5-10 ζώα όλα και όλα που θα είναι ελευθέρας βοσκής. Να παράγει το κρέας από τα κύτταρα του ζώου. Δηλαδή θα αλλάξει και ο ανταγωνισμός και η αγορά . Διότι το να τρώμε μαζικά κρέας από ζώα ελευθέρας βοσκής είναι πρακτικά αδύνατον. Οπότε οι περισσότεροι τρώμε κρέας με ορμόνες μέσα και από άθλιες φάρμες με χιλιάδες στοιβαγμένοι ζώα που δεν βλέπουν ποτέ στην ζωή τους το φως του ήλιου μέχρι να πάνε να τα σφάξουν.
Μάλιστα με τα εργαστήρια όπως λένε, μπορούν να έχουν ένα εξαιρετικό ζώο με ποιοτικούς μύες εκ φύσεως λόγω της ράτσας του, που θα το χρησιμοποιούν ως βάση για να εξάγουν τα κύτταρα του για να παράγουν κρέας. Ενώ τώρα μονάχα το πολύ ακριβό κρέας είναι τέτοιας ποιότητας και το λαϊκό φθηνό είναι πολύ μέτριο και υποδεέστερο.
Θα δείξει το μέλλον τι θα ισχύει και τι όχι.Συγνώμη για το offtopic
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Ο πλανήτης έχει πεπερασμένες δυνατότητες. Στο κρέας που αναφέρεις πρέπει να ψάξεις να δεις πως πολλές χώρες στις περιοχές που έχουν τεράστια κτηνοτροφία δε έχουν πλέον πόσιμο νερό για τους κατοίκους τους λόγω της κτηνοτροφίας.
Η υπερκατανάλωση οδηγεί σε ανωμαλία της ισορροπίας του οικοσυστήματος.
Οπότε, η πιο έξυπνη λύση που βλέπω είναι το κρέας εργαστηρίου ταυτόχρονα με το φυσικό, για να επέλθει μια ισορροπία στο τι μπορεί να προσφέρει ο πλανήτης και τι ζητάμε εμείς.
H πιο εξυπνη λυση ειναι η αλλαγη συστηματος γιατι η υπερκαταναλωση και η υπερσυσσωρευση κεφαλαιων που ειναι δομικα στοιχεια του καπιταλισμου οδηγουν στην καταστροφη του περιβαλλοντος χωρις τους πορους του πλανητη να τους καρπωνονται οι πολλοι αλλα μια καστα ελαχιστων που παρασιτουν εις βαρος των πολλων.
Ολα τα υπολοιπα ειναι για αμερικανακια και σανοφαγους που πιστευουν αυτους που τους λενε οτι για τη μολυνση φταιει το οτι χρησιμοποιει το μεκ τους για να πανε για δουλεια τη στιγμη που οι ιδιοι παιρνουν το τζετ τους για αποστασεις 2-3 ωρων με μεσα σταθερης τροχιας.
Και κατσε εσυ να υποστηριζεις απ'τη μια ολους τους απατεωνες αυτους που εξαντλουν τους πορους του πλανητη για την πλακα τους κι απ'την αλλη να μας λες να τρωμε τεχνητο κρεας και να κινουμαστε με γαιδουρια. -
@driver-m said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Και κατσε εσυ να υποστηριζεις απ'τη μια ολους τους απατεωνες αυτους που εξαντλουν τους πορους του πλανητη για την πλακα τους κι απ'την αλλη να μας λες να τρωμε τεχνητο κρεας και να κινουμαστε με γαιδουρια.
Προφανώς και είναι έτσι, αλλά όλοι αυτοί οι απατεώνες αποφασίζουν (και διατάζουν) για εμάς...όχι τον εαυτό τους. Το ίδιο κάνουμε και στην εταιρία που εργάζομαι, μιλάμε για περιβάλλον, μετράε CO2 σε κάθε ταξίδι μας, ESG, CSR κλπ. αλλά ο πρόεδρος έχει 2 learjets και 1 yacht και κυκλοφορεί....ό,τι λέει ισχύει για εμάς, όχι για αυτόν!! Έτσι είναι και οι πολιτικοί και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα...ή μάλλον δεν θέλουμε να κάνουμε τίποτα. Οπότε θα το φάμε και αυτό και όλα καλά.
I twist the truth, I rule the world, my crown is called deceit
I am the emperor of lies, you grovel at my feet
I rob you and I slaughter you, your downfall is my gain
And still you play the sycophant and revel in your pain
And all my promises are lies, all my love is hate
I am the politician, and I decide your fateπηγή: orgasmatron lyrics.
-
@driver-m Λαϊκιζεις κατά την άποψη μου.
Όλοι οι τομείς και οι κλαδοι θα συμβάλουν με τον τρόπο τους με σκοπό την μείωση της ρύπανσης του πλανήτη από την ανθρώπινη δραστηριότητα ως μια ολιστική προσέγγιση.
Για παράδειγμα στα ιχ αυτοκίνητα μια λύση όπως μας λένε είναι τα ηλεκτρικά, ή τα βιοκαύσιμα. Ακόμα δεν έχουμε καταλήξει ποια μπαταρία θα είναι αυτή που θα κυριαρχήσει στο μελλον ή αν θα επιτρέψουν τελικά και τα βιοκαύσιμα. Οπότε ακόμα ως ανθρωπότητα είμαστε στο στάδιο εξέλιξης. Το ίδιο και στα αεροπλάνα όπου στο μέλλον ίσως καταναλώνουν βιοκαύσιμα ή και τα εμπορικά πλοία καταναλώνουν υδρογόνο ή τβιοκαύσιμα. Αν όντως πάμε σε εποχές με βιοκαύσιμα με μηδενικό co2 αποτύπωμα τότε δεν θα μπορούμε να έχουμε και κτηνοτροφία στα τεράστια μεγέθη που έχουμε σήμερα. Οπότε, η λύση στο κρέας εργαστηριου ίσως μας δώσει αυτήν την άνεση χωρίς να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες.
Δηλαδή βλέπεις πως όλα θα μπουν σε μια σειρά σε κάθε κλαδο και όλα θα εξελιχθούν έτσι ώστε να υπηρετούν το όραμα που λέει πως πρέπει να μειώσουμε τους ρύπους.
Εδώ κάποια ωραία στατιστικά στοιχεία.
-
@fanis75 said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@driver-m said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Και κατσε εσυ να υποστηριζεις απ'τη μια ολους τους απατεωνες αυτους που εξαντλουν τους πορους του πλανητη για την πλακα τους κι απ'την αλλη να μας λες να τρωμε τεχνητο κρεας και να κινουμαστε με γαιδουρια.
Προφανώς και είναι έτσι, αλλά όλοι αυτοί οι απατεώνες αποφασίζουν (και διατάζουν) για εμάς...όχι τον εαυτό τους. Το ίδιο κάνουμε και στην εταιρία που εργάζομαι, μιλάμε για περιβάλλον, μετράε CO2 σε κάθε ταξίδι μας, ESG, CSR κλπ. αλλά ο πρόεδρος έχει 2 learjets και 1 yacht και κυκλοφορεί....ό,τι λέει ισχύει για εμάς, όχι για αυτόν!! Έτσι είναι και οι πολιτικοί και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα...ή μάλλον δεν θέλουμε να κάνουμε τίποτα. Οπότε θα το φάμε και αυτό και όλα καλά.
I twist the truth, I rule the world, my crown is called deceit
I am the emperor of lies, you grovel at my feet
I rob you and I slaughter you, your downfall is my gain
And still you play the sycophant and revel in your pain
And all my promises are lies, all my love is hate
I am the politician, and I decide your fateπηγή: orgasmatron lyrics.
Μια χαρα μπορουμε να τ'αλλαξουμε ολα. Το γιατι δεν το κανουμε ειναι ειτε γιατι καποιοι νομιζουν οτι δεν μπορουμε ειτε γιατι καποιοι αλλοι εχουν φαει μια χαρα το παραμυθι και γινονται βασιλικοτεροι του βασιλεως παπαγαλιζοντας παπατζες που ωφελουν μονο τους λιγους κι αυτους τους κανουν τη ζωη ακομα πιο δυσκολη και ασχημη. Και η δευτερη κατηγορια ειναι ακομα χειροτερη απ'την πρωτη γιατι δεν προκειται να ξυπνησει ποτε.
-
Εξήγησε μου κάτι γιατί γράφεις συχνά έτσι φωτογραφίζοντας ως ηλίθιο όποιον δεν έχει τις απόψεις σου.
Γιατί θεωρείς τον εαυτό σου πιο ευφυη ή μη κορόιδο ή δεν ξέρω εγώ ότι άλλο; Από πού πηγάζει αυτή η σιγουριά σου; Πώς το επιβεβαιωσες ότι οντως είσαι κάτι το διαφορετικό;
Τέλος, επικαλείσαι την αλλαγή. Οκ κάθε εποχή κάνει τις αλλαγές της και αυτό πρέπει να γίνεται και είναι κάτι το φυσικό. Η εναλλακτική που υπονοείς, ποια είναι; Για κάντο ταλιρακια
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@driver-m Λαϊκιζεις κατά την άποψη μου.
Όλοι οι τομείς θα συμβάλουν με τον τρόπο τους με σκοπό την μείωση της ρύπανσης του πλανήτη από την ανθρώπινη δραστηριότητα ως μια ολιστική προσέγγιση.
Για παράδειγμα στα ιχ αυτοκίνητα μια λύση όπως μας λένε είναι τα ηλεκτρικά, ή τα βιοκαύσιμα. Ακόμα δεν έχουμε καταλήξει ποια μπαταρία θα είναι αυτή που θα κυριαρχήσει στο μελλον ή αν θα επιτρέψουν τελικά και τα βιοκαύσιμα. Οπότε ακόμα ως ανθρωπότητα είμαστε στο στάδιο εξέλιξης. Το ίδιο και στα αεροπλάνα όπου στο μέλλον ίσως καταναλώνουν βιοκαύσιμα ή και τα εμπορικά πλοία καταναλώνουν υδρογόνο ή τβιοκαύσιμα. Αν όντως πάμε σε εποχές με βιοκαύσιμα με μηδενικό co2 αποτύπωμα τότε δεν θα μπορούμε να έχουμε και κτηνοτροφία στα τεράστια μεγέθη που έχουμε σήμερα. Οπότε, η λύση στο κρέας εργαστηριου ίσως μας δώσει αυτήν την άνεση χωρίς να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες.
Δηλαδή βλέπεις πως όλα θα μπουν σε μια σειρά σε κάθε κλαδο και όλα θα εξελιχθούν έτσι ώστε να υπηρετούν το όραμα που λέει πως πρέπει να μειώσουμε τους ρύπους.
Εδώ κάποια ωραία στατιστικά στοιχεία.
Εσυ κατσε να μετρας τους ρυπους και να νομιζεις οτι ολα θα μπουν σε ταξη ενω πλεον κατι ρημαδια με τελικη 40χλμ την ωρα κοστιζουν 15 χιλιαρικα και δεν εχουν καν παραθυρα.
Ταυτοχρονα αυτοι που σου πασαρουν τις παπατζες αυτες σαν λυση στα προβληματα του πλανητη εχουν απο καμια 50αρια supercars ο καθενας.
Και κατσε εσυ να μου μιλας για εξελιξη με το να μην τρωμε κρεας, να κυκλοφορουμε με ηλεκτρικα πατινια, να πινουμε τον καφε με μακαρονι και σε λιγο θα μας.πειτε να ζουμε και σε καμια σπηλια που ειναι πιο "οικολογικη" απ'τις πολυκατοικιες. Ετσι κι αλλιως οταν πρεπει να δουλευεις 30 χρονια για να αγορασεις ενα ρημαδοδιαμερισμα, σε σπηλια θα καταντησεις να ζεις.
Αλλα οταν καποιοι σαν εσενα την μιζερια και την ανεχεια που μας επιφυλασσουν για να τρωνε με χρυσα κουταλια στις πλατες μας την εχετε βαφτισει προοδο, τοτε τουλαχιστον θα μενετε στη σπηλια αλλα θα ειστε κανοποιημενοι γιατι θα νομιζετε οτι επιτελειτε καποιον ανωτερο σκοπο. -
-
@driver-m said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
@driver-m Λαϊκιζεις κατά την άποψη μου.
Όλοι οι τομείς θα συμβάλουν με τον τρόπο τους με σκοπό την μείωση της ρύπανσης του πλανήτη από την ανθρώπινη δραστηριότητα ως μια ολιστική προσέγγιση.
Για παράδειγμα στα ιχ αυτοκίνητα μια λύση όπως μας λένε είναι τα ηλεκτρικά, ή τα βιοκαύσιμα. Ακόμα δεν έχουμε καταλήξει ποια μπαταρία θα είναι αυτή που θα κυριαρχήσει στο μελλον ή αν θα επιτρέψουν τελικά και τα βιοκαύσιμα. Οπότε ακόμα ως ανθρωπότητα είμαστε στο στάδιο εξέλιξης. Το ίδιο και στα αεροπλάνα όπου στο μέλλον ίσως καταναλώνουν βιοκαύσιμα ή και τα εμπορικά πλοία καταναλώνουν υδρογόνο ή τβιοκαύσιμα. Αν όντως πάμε σε εποχές με βιοκαύσιμα με μηδενικό co2 αποτύπωμα τότε δεν θα μπορούμε να έχουμε και κτηνοτροφία στα τεράστια μεγέθη που έχουμε σήμερα. Οπότε, η λύση στο κρέας εργαστηριου ίσως μας δώσει αυτήν την άνεση χωρίς να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες.
Δηλαδή βλέπεις πως όλα θα μπουν σε μια σειρά σε κάθε κλαδο και όλα θα εξελιχθούν έτσι ώστε να υπηρετούν το όραμα που λέει πως πρέπει να μειώσουμε τους ρύπους.
Εδώ κάποια ωραία στατιστικά στοιχεία.
Εσυ κατσε να μετρας τους ρυπους και να νομιζεις οτι ολα θα μπουν σε ταξη ενω πλεον κατι ρημαδια με τελικη 40χλμ την ωρα κοστιζουν 15 χιλιαρικα και δεν εχουν καν παραθυρα.
Ταυτοχρονα αυτοι που σου πασαρουν τις παπατζες αυτες σαν λυση στα προβληματα του πλανητη εχουν απο καμια 50αρια supercars ο καθενας.
Η δίλιτρη BMW σου που αγόρασες ως πράξη λαϊκής αντίστασης στο σύστημα, της οποίας BMW ο Δ.Σ και τα στελέχη της ζουν σε φτωχικά διαμερίσματα, παράγει λιγότερα co2 και άλλους τοξικούς ρύπους από μια αντίστοιχη λαϊκή bmw του 60-70 διότι επιβλήθηκαν κανόνες ως προς την προστασία του περιβάλλοντος. Εάν μιλούσες με τον αντίστοιχο driverm του 60 θα σου έλεγε τα ίδια που λες εσύ τώρα.
Και κατσε εσυ να μου μιλας για εξελιξη με το να μην τρωμε κρεας, να κυκλοφορουμε με ηλεκτρικα πατινια, να πινουμε τον καφε με μακαρονι και σε λιγο θα μας.πειτε να ζουμε και σε καμια σπηλια που ειναι πιο "οικολογικη" απ'τις πολυκατοικιες. Ετσι κι αλλιως οταν πρεπει να δουλευεις 30 χρονια για να αγορασεις ενα ρημαδοδιαμερισμα, σε σπηλια θα καταντησεις να ζεις.
Χαζομαρουλες, δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό το επίπεδο. Για τα σπίτια συμφωνώ αλλά είναι άλλο θέμα και έχει να κάνει με συμφέροντα που δεν βάζουν στο σχέδιο πόλης περιοχές καθώς επίσης και του τρόπου κατασκευής τους.
Αλλα οταν καποιοι σαν εσενα την μιζερια και την ανεχεια που μας επιφυλασσουν για να τρωνε με χρυσα κουταλια στις πλατες μας την εχετε βαφτισει προοδο, τοτε τουλαχιστον θα μενετε στη σπηλια αλλα θα ειστε κανοποιημενοι γιατι θα νομιζετε οτι επιτελειτε καποιον ανωτερο σκοπο.
Έλα ντε, το να βλέπεις θετικά μια οικονομία που αλλάζει τους τρόπους παραγωγής και δραστηριότητα της σε πιο οικολογικούς δρόμους είναι αμάρτημα και δείγμα χαμηλής νοημοσύνης. Άλλωστε ο πλανήτης δημιουργήθηκε μονάχα για εμάς και μετά από εμάς το χάος
-
Η γυναίκα ενός φίλου την έστειλε προχθές η δουλειά στην Βιέννη. Ποια άλλη επιλογή έχει εκτός από το long haul flight; Πόσες ώρες θα κάνει το τρένο ή το λεωφορείο;
-
Εσύ γυναίκα έχεις;
Τα στατιστικά δίνονται για να κατανοήσουμε τα μεγέθη όχι για να λέμε χαζομαρουλες
-
Βάλε με σε παρακαλώ σε λίστα αγνοησης αφού δεν θες να διαβάζεις <<χαζομαρουλες>>.
-
Το post του driver-m στην τελευταία σελίδα πρέπει να καρφιτσωθεί ως παράδειγμα και δεν το λέω ειρωνικά. Αρκετά και με το virtue signalling, με τις πρασινοενοχές της εποχής και με όλα τα συμπλέγματα που κάποιοι προσπαθούν να μας δημιουργήσουν.
Αν κάποιος απο εδώ μέσα θέλει να χρησιμοποιεί μακαρόνια για τον καφέ όπως σωστά αναφέρθηκαν, ηλεκτρικά πατίνια, υπόθετα τύπου Ami, 4 φούτερ για να μην κάψει πετρέλαιο και κάθε λογής ενοχικές χιπστεριές, by all means do that. Οι υπόλοιποι έχουμε εξίσου δικαίωμα να ζήσουμε. Αν ο σκοπός είναι να επιστρέψουμε στην εποχή των σπηλαίων ή σε δυστοπικές και προφανώς ξενέρωτες καταστάσεις οπου θα απαγορεύεται η κατοχή ιδιωτικού αυτοκινήτου, η κατανάλωση κρέατος, αλκοόλ και εγώ δεν ξέρω τι άλλου για να "σώσουμε το περιβάλλον", count me out.
Το χρέος μου το κάνω με την ανακύκλωση και αρκετά. Να πάνε να ζητήσουν τα ρέστα από τους μεγιστάνες και τους ολιγάρχες.
-
@super-t said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Βάλε με σε παρακαλώ σε λίστα αγνοησης αφού δεν θες να διαβάζεις <<χαζομαρουλες>>.
Είπαμε τα στατιστικά τα ποσταρα για να έχουμε μια σχετική άποψη και κατανόηση των μεγεθών για αυτά που συζητούμε. Όχι για να λέμε χαζομαρουλες και να λαϊκιζουμε
-
@diego1960 said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Το post του driver-m στην τελευταία σελίδα πρέπει να καρφιτσωθεί ως παράδειγμα και δεν το λέω ειρωνικά. Αρκετά και με το virtue signalling, με τις πρασινοενοχές της εποχής και με όλα τα συμπλέγματα που κάποιοι προσπαθούν να μας δημιουργήσουν.
Αν κάποιος απο εδώ μέσα θέλει να χρησιμοποιεί μακαρόνια για τον καφέ όπως σωστά αναφέρθηκαν, ηλεκτρικά πατίνια, υπόθετα τύπου Ami, 4 φούτερ για να μην κάψει πετρέλαιο και κάθε λογής ενοχικές χιπστεριές, by all means do that. Οι υπόλοιποι έχουμε εξίσου δικαίωμα να ζήσουμε. Αν ο σκοπός είναι να επιστρέψουμε στην εποχή των σπηλαίων ή σε δυστοπικές και προφανώς ξενέρωτες καταστάσεις οπου θα απαγορεύεται η κατοχή ιδιωτικού αυτοκινήτου, η κατανάλωση κρέατος, αλκοόλ και εγώ δεν ξέρω τι άλλου για να "σώσουμε το περιβάλλον", count me out.
Το χρέος μου το κάνω με την ανακύκλωση και αρκετά. Να πάνε να ζητήσουν τα ρέστα από τους μεγιστάνες και τους ολιγάρχες.
Ρε συ γιατί παίρνεις ακραίες περιπτώσεις και τις βάζεις ως τον κανόνα.
Δεν θα καις πετρέλαιο αλλά θα καις αντλία θερμότητας ή δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Δεν θα είσαι με 4 φούτερ.
Γνωρίζεις ας πούμε τι σημαίνει παθητικό σπίτι ή net zero. Έχεις ψάξει; Θα μείνεις άναυδος αν μάθεις για αυτά. Ακόμα και το οικονομικό όφελος από ένα τέτοιο σπίτι είναι τεράστιο. Δηλαδή πολλές οικολγικοτερες προτάσεις σε πολλές περιπτώσεις προσφέρουν μεγάλο οικονομικό όφελος.Ούτε θα κυκλοφορείς μονάχα με αμι. Πιο πιθανόν να έχουμε αυτοκίνητα σαν διαστημόπλοια, με επιδόσεις θερμικών σουπερκαρ.
Όπως έχω πει όλα θα έρθουν σε μια ισορροπία. Απλώς θα έχει αλλάξει το μίγμα ενέργειας για τον πολιτισμό μας και κάποιοι τρόποι παραγωγής αυτών που καταναλώνουμε.
-
Αν πιστεύεις οτι ο κόσμος θα γίνει καλύτερος αντί για περισσότερο δυστοπικός τότε βλέπουμε εντελώς διαφορετικά τα πράγματα.
Η ηλεκτροκίνηση για παράδειγμα, για να μην είμαστε off topic θα δέσει με την αυτόνομη οδήγηση όταν το επιτρέψει η τεχνολογία. Εσύ μπορεί να το βρίσκεις πρόοδο αυτό, εγώ το βρίσκω φυλακή. Παίρνουν με τη βία τους κινητήρες, παίρνουν τα κιβώτια, στο τέλος θα πάρουν και το τιμόνι. Δε θα υπάρξουν "αυτοκίνητα-διαστημόπλοια" δυστυχώς αλλά τάμπλετ με ρόδες που θα υπακούουν μόνα τους τα σήματα και τα όρια ταχύτητας και εσύ θα είσαι απλά επιβάτης. Πρώτο βήμα ο περιοριστής ταχύτητας για νέα οχήματα από το 2024. Να συνηθίζουμε τον έλεγχο παντού σιγά σιγά. Για το καλό μας φυσικά, μην πάει το μυαλό σας στο πονηρό.
Στο θέμα των σπιτιών δε θα είχα κανένα πρόβλημα να αλλάξω συνήθειες θέρμανσης και να φύγω από το πετρέλαιο αρκεί το κράτος να επωμιστεί 100% το όποιο κόστος μετάβασης και φυσικά να μη δυσκολέψει η ζωή μου καθόλου. Δε θα βάλω ούτε ευρώ όμως από την τσέπη μου. Δεν το βλέπω να γίνεται έτσι, ίσως το πάνε με την κλασική ύπουλη μέθοδο αύξησης τιμών πετρελαίου θέρμανσης ή οτιδήποτε ωστε να το καταστήσουν ασύμφορο για το μέσο κακομοίρη υπαλληλάκο των 800ων ευρώ. There ain't no such thing as a free lunch όπως λένε οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι.
Η μόνη ισορροπία που βλέπω γενικά στην οποία θα φτάσουμε σύντομα δεν είναι η ενεργειακή μετάβαση, αλλά το γεγονός οτι οι νέες γενιές θα μάθουν ακόμα περισσότερο να ζουν μέσα από μια οθόνη. Οθόνη στο κινητό, το αμάξι, τηλεοράσεις για τα πάντα, Νετφλιξάκι, ακόμα και για τα κωλο-αιρκοντίσιον θα γίνονται όλα μέσω application. Βγαίνεις έξω βράδια στο κέντρο και βλέπεις παρέες να κοιτάζουν οι μισοί τις οθόνες στα μπαρ, μιλάμε για δυστοπία τύπου Black Mirror. Και εννοείται φλερτ πουθενά, μόνο Τίντερ. Τι το κάναμε;
-
@diego1960 said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Αν πιστεύεις οτι ο κόσμος θα γίνει καλύτερος αντί για περισσότερο δυστοπικός τότε βλέπουμε εντελώς διαφορετικά τα πράγματα.
Ειδικά για λαούς όπως ο Έλληνας, που θεωρεί το αυτοκίνητο ως επέκταση του εγώ του, το μέλλον δεν θα είναι ευχάριστο.
Κανείς δεν παίρνει στα σοβαρά ότι οι πόροι αυτού του πλανήτη είναι περιορισμένοι. Δεν μπορούμε να τρώμε ορυκτά καύσιμα για πάντα. Διάολε αυτή τη στιγμή καθόμαστε και στίβουμε (κυριολεκτικά) πέτρες, επειδή περιέχουν πετρέλαιο.
Ίσως βρούμε κάποια άλλη πηγή καυσίμου για ΜΕΚ (πες από βιοκαύσιμα), αλλά και οι αγροτικές καλλιέργιες πάλι περιορισμένες είναι. Κάποια στιγμή θα πρέπει να επιλέξουμε αν θα τρώμε ή αν θα έχουμε καλλιέργιες βιομηχανικού τύπου.
Όλο αυτό κάποια στιγμή θα πονέσει. Ίσως η γενιά μας απλά να πληρώνει σε χρήμα τις ελλείψεις, αλλά μακροχρόνια δεν ξέρω τι θα γίνει.
Αν μπορούσαμε να έχουμε φθηνή κεντρική παραγωγή ενέργειας, πέστο ανανεώσιμες, πέστο σύντηξη, πέστο ότι βρούμε, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι η καλύτερη λύση. -
Για την κοινωνία και όσα αναφέρεις θεωρώ πως όλα θα έρθουν σε μια ισορροπία που θα ικανοποιούν τους ανθρώπους και τις ανάγκες τους, όπως έχει συμβεί και στο παρελθόν άπειρες φορές.
Δες τις εποχές των χίπις. Ήταν μια άποψη και τρόπος ζωής που ήταν εκδιαμετρου αντίθετη με αυτήν στην οποία γεννήθηκαν και μεγάλωσαν. Σήμερα υπάρχει αυτός ο τρόπος ζωής; Όχι. Ούτε όμως ο προηγούμενος που είχαν οι νέοι πριν τους χίπις. Δηλαδή επήλθε μια ισορροπία σε ενα άλλο επίπεδο υιοθετώντας όσα στοιχεία είχαν σημασία για τους ανθρώπους από τους δύο τρόπους ζωής και πήγαμε παρακάτω.
Σήμερα είναι γεγονός πως όλοι είναι με μια οθόνη στο χέρι. Κάποτε θα περιοριστεί και αυτό. Ήδη σε πολλές παρέες ακούω πως όταν βγαίνουν έξω θεωρείται ως αγένεια το να κοιτάνε συνεχώς το κινητό τους. Και το έχω συζητήσει με άλλους και το ίδιο μου λένε και αυτοί. Δηλαδή βλέπεις πως δημιουργείται σταδιακά στις κοινωνίες των νέων ενας άγραφος κανόνας που λέει πως αν θες να είσαι αρεστός δεν πρέπει να κοιτάς συνεχώς το κινητό όταν είσαι σε παρέα. Όχι ότι δεν θα το κάνεις κάποια στιγμή αλλά γενικά ξεκινά ο κόσμος και το αναφέρει. Μάλιστα όταν κάποιος το κάνει συνεχώς του κάνουν παρατήρηση είτε τον διώχνουν από τις παρέες τους. Οπότε βλέπεις πως κάτι που ούτε που θα μας περνούσε από το μυαλό πριν 30 έτη, η κοινωνία το φτάνει στα άκρα της καθως το υιοθετεί και μετά βρίσκει μια νέα ισορροπία όπου θα συνδιάζει ότι πραγματικά την ενδιαφέρει.
Για τις πολιτικές της μετάβασης σε άλλες πιο οικολογικές τεχνολογίες θέρμανσης λογικά θα συμβεί ότι και στο παρελθόν. Θα υπάρχουν κάποια οικονομικά κινητρα ως ποσοστό του κόστους και παράλληλα νομοθεσία κατάργησης των ρυπογόνων τρόπων.
Όπως έγινε και με τα καταλυτικά αυτοκίνητα. Δηλαδη καλό είναι μιας και το ξέρεις νωρίτερα πως σε κάποια έτη θα γίνει υποχρεωτική η αλλαγή και αν σου περισσεύουν κάποια χρήματα στο σήμερα να το έχεις στο πίσω μέρος του μυαλό σου πως θα χρειαστεί να κάνεις την μετάβαση και να πληρώσεις κάτι.
-
@driver-m , @diego1960 και λοιποί haters
https://news.climate.columbia.edu/2019/06/20/climate-change-economy-impacts/
Για να μπορέσετε να δικαιολογήσετε όλη την προσπάθεια που βλέπετε γύρω σας, μέσω νομοθεσιών και διεθνών συνθηκών για το περιβάλλον, δηλαδή προς μια οικολογικοτερη ανθρώπινη δραστηριότητα, καταλήγετε σε δυστοπικα σενάρια και σε συνωμοσιολογίες. Λες και αν συνεχίσουμε στο ίδιο μοτίβο το μέλλον, σύμφωνα με μελέτες όπως αυτές του λινκ, δεν θα είναι δυστοπικό.
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά