-
@lap said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
@fiverg said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
@lap said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Γιατί είναι σε σύγκριση με το 2021 που ήταν όλα κλειστά.
Με το 2019;
Δηλαδή αυτά τα νούμερα είναι σε ονομαστικές τιμές, δηλαδη πληθωρισμενες και μετά από περιόδους lock down είτε σε εμάς είτε στις χώρες που εξάγουμε. Μάλιστα την ίδια περίοδο είχαμε και αύξηση εισαγωγων. Μάλιστα το ισοζύγιο χειροτέρεψε κατά 12% και αυτό είναι δείγμα της παθογένειας της οικονομίας μας και της μη βελτίωσης της. Διότι κάθε φορά που αυξάνουμε τις εξαγωγές εν τέλη μεγαλώνουμε το έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου
Άιντε πάλι, πάρε το 2018 (33 δις)
https://www.seve.gr/ιστορικό-ρεκόρ-εξαγωγών-το-2018/#:~:text=Επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις του ΣΕΒΕ,το οποίο %(#ff0000)[Colored Text Here]%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%AF%20%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B7%20%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8C%CF%81.και το 19 (33.8)
https://www.capital.gr/oikonomia/3409629/sebe-neo-rekor-gia-tis-ellinikes-exagoges-to-2019και πες μου ότι τα 50 δις του 22 είναι τα 34 του 19 πληθωρισμένα, έλεος δλδ...
Ο πληθωρισμος στη χώρα μας από το 2018 έως τωρα
Η αύξηση των εξαγωγών μας ξεκίνησε από την εποχή της κρίσης και αυτό λόγω απομείωσης της οικονομίας μας, εξωστρέφειας των επιχειρήσεων για να βρουν αγορές να πουλήσουν μιας και εμείς είχαμε χαμηλή αγοραστική δύναμη.
Όπως βλέπεις και σε εμάς αλλά και στη Ευρώπη όπου κάνουμε το μεγαλύτερο μέρος του εμπορίου μας υπάρχει υψηλός πληθωρισμός. Δηλαδή κάθε τρίμηνο οι τιμές των συναλλαγών είναι υψηλότερες. Αυτό όντως καταγράφεται ως μια αύξηση των εξαγωγών σε ονομαστικές τιμές αν το συγκρίνουμε με εποχές προ πληθωρισμού. Μπορεί δηλαδή να εξάγουμε ας πούμε 1 κιλο πατάτες για 60 λεπτά ευρώ και μετά από δύο έτη το ίδιο κιλο για 80 λεπτά. Εμείς όμως εξάγουμε ένα κιλό. Δεν συντελέστηκε μετασχηματισμός της οικονομίας μας ώστε να μπορούμε να εξάγουμε πουρέ πατάτας που έχει προστιθέμενη αξία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως ταυτόχρονα με τις εξαγωγές μας έχουμε και τεράστια αύξηση των ονομαστικών τιμών των εισαγωγών.
Αυτό κατά την ταπεινή μου άποψη μπορούμε να το ερμηνεύσουμε ως εξής:
Είτε, εχουμε μείωση των πραγματικών όγκων εξαγωγών ( προϊόντων και υπηρεσιών) και αυτό φαίνεται από το αρνητικό ισοζύγιο μεταξύ εισαγωγων και εξαγωγων που μεγαλώνει. Αν είχαμε αύξηση των εξαγωγών, δηλαδή αν γινόμασταν μια εξαγωγική χώρα θα είχαμε μείωση του αρνητικού ισοζυγίου και όχι αύξηση ρεκόρ.
Είτε οι εξαγωγές μας έγιναν σε τομείς που αναγκαστικά χρειαζόμασταν εισαγωγή πρώτης ύλης που δεν διαθέτουμε για αυτό και αυξήθηκε το έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου.
Η αλήθεια ίσως είναι κάπου στη μέση
Lap το 50 ειναι συν 47% απο το 34. Δεν γινεται λογω πληθωρισμου μονο. Λογικα δινω μεγαλυτερες πιθανοτητες στην δευτερη εξηγηση. Π.χ εξαγουμε -λεμε τωρα- περισσοτερη φετα αλλα ολες οι ζωοτροφες ειναι εισαγομενες.
-
-
Αυτα ειναι τα "ωραια" του καπιταλισμου και των μονοπολειων. Μια πρωϊα ενας CFO δεν βλεπει ενα νουμερακι οπως θα το θελε στο IDLE cost και πατα το κουμπι σαν αλλος Κιμ, και μερικες χιλιαδες βρισκονται αντιμετωποι με Acces Denied.
-
Πολύ στενάχωρο για τα παιδιά αλλά έχουν πλούσια βιογραφικά και είναι σε τομέα με μεγάλη ζήτηση!
Αντίστοιχα σε όλον τον πλανήτη απολύονται κάθε μέρα χιλιάδες άνθρωποι που είναι και σε μεγαλύτερη ηλικία έχουν οικογένειες και δεν είναι ΙΤ. Το έχω ζήσει και εγω στην μεγάλη κριση της χώρας μας.
Δεν θυμάμαι να ασχολήθηκε κάνεις με εμένα τους συναδέλφους μου που απολυθηκαμε λόγω οικονομικής κρίσης. Τότε μάλιστα καλπαζαν οι ΙΤ διότι γινόταν η μεταστροφή της οικονομίας και των υπηρεσιών σε υποστήριξη ψηφιακών συστημάτων κτλ
Τις προάλλες κοντινό μου πρόσωπο απολύθηκε μαζί με πόσους άλλους πάνω που ήθελε να ξεκινήσει την οικογένεια του. Και δεν είναι ΙΤ. Κανείς δεν έγραφε άρθρα για αυτόν στην άλλη άκρη του πλανήτη. Ούτε στην Ελλάδα εδώ ασχολήθηκε κάποιος.
Με λίγα λόγια μας έχουν πρήξει με τους ΙΤ και τις δυσκολίες τους στις μεγάλες πολυεθνικές. Συμπάσχουμε στα παιδιά, είναι άδικο για αυτούς αλλά θα βρουν ξανά δουλειά. Είναι περιζήτητοι ως επαγγελματίες.
Ο 50 αρης μη ΙΤ που απολύεται να δούμε πως θα ζήσει την οικογένειά του.
-
Νομίζω ότι τα άρθρα αυτά έχουν να κάνουν περισσότερο με την προοπτική ύφεσης στον ορίζοντα και όχι με το "δράμα" κάποιων νέων χρυσοπληρωμένων παιδιών που αφ' ενός μεν έχουν αρκετές πιθανότητες να βρουν δουλειά άμεσα και αφ εταίρου αρκετοί από αυτούς έχουν και πολλές εκατοντάδες μηδενικά κομπόδεμα από μετοχές.
Για τον 50ρη lap που πλήρωνε φόρους θα έπρεπε να υπάρχει κρατική μέριμνα αλλά φευ. Γι αυτό και όπως σου έγραφαν στα συνταξιοδοτικά όσοι μπορούν να φοροδιαφύγουν τα μαζεύουν και τα κάνουν μασούρια και τούβλα να έχουν κάτι να ακουμπήσουν σε τέτοιες περιπτώσεις. Αλί στους υπόλοιπους.
-
Βρετανία: Η μεγαλύτερη απεργία της δεκαετίας
Μισό εκατομμύριο εργαζομένων σε δημόσιους τομείς βρίσκονται σήμερα εκτός εργασίας ζητώντας αυξήσεις. Η συντηρητική κυβέρνηση μοιάζει ανήμπορη να αντιστρέψει την κατάσταση.
-
@fiverg said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Για τον 50ρη lap που πλήρωνε φόρους θα έπρεπε να υπάρχει κρατική μέριμνα αλλά φευ
Συμφωνώ και επαυξάνω!
-
@piliourits said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Βρετανία: Η μεγαλύτερη απεργία της δεκαετίας
Μισό εκατομμύριο εργαζομένων σε δημόσιους τομείς βρίσκονται σήμερα εκτός εργασίας ζητώντας αυξήσεις. Η συντηρητική κυβέρνηση μοιάζει ανήμπορη να αντιστρέψει την κατάσταση.
Πραγματικά απορώ με αυτούς που πίστευαν ότι το UK θα βγει από την ΕΕ και ΑΜΕΣΩΣ θα ξεκίναγε η οικονομική του εκτόξευση που του την έκοβε η ΕΕ.
-
Αυτά μόνο στο μέρα25 τα σκέφτονται.
-
@antonakis said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Αυτά μόνο στο μέρα25 τα σκέφτονται.
εγώ τους ακροδεξιούς "pronewsστας" είχα κυρίως στο μυαλό μου
-
@antonakis said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Αυτά μόνο στο μέρα25 τα σκέφτονται.
Έχει πει ο Βαρουφάκης ποτέ πως εκτός ΕΕ θα ήταν καλύτερα τόσο για εμάς όσο και για τους Άγγλους;
-
Σκέφτομαι αν μόνο εγώ τραβάω ζόρι με την απόσταση της εργασίας από την οικία.
Είναι αποτρεπτικός λόγος για απόρριψη εργασίας η μεγάλη απόσταση από την οικία προς την εργασία;Π.χ. εγώ μένω Χαλάνδρι και βρίσκω αγγελίες εταιρειών που είναι (για μένα) στου διαόλου τα κέρατα. π.χ. εταιρείες στα Νότια ή Δυτικά προάστια
Φρενάρω αμέσως.Μόνο στην σκέψη να κάνω 20 και 30 χιλιόμετρα με το δίκυκλο με πιάνει πανικός. Από την άλλη με το αυτοκίνητο θα τρώω όλη τη μέρα μέσα στους δρόμους. Και δεν μπορώ να οδηγώ για πολύ ώρα αυτοκίνητο.
Και άντε η εταιρεία να είναι προς Ανατολικά προάστια. Έχει και εξοχή από εκεί, ανοίγει και λίγο ο δρόμος, το μάτι βλέπει και λίγο πράσινο.
Αλλά από Χαλάνδρι προς Νότια ή Δυτικά προάστια το βλέπω σαν βασανιστήριο.
Γεράματα; Μάλλον...
-
@storm said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Σκέφτομαι αν μόνο εγώ τραβάω ζόρι με την απόσταση της εργασίας από την οικία.
Είναι αποτρεπτικός λόγος η μεγάλη απόσταση από την οικία προς την εργασία;
Π.χ. εγώ μένω Χαλάνδρι και βρίσκω αγγελίες εταιρειών που είναι (για μένα) στου διαόλου τα κέρατα. π.χ. εταιρείες στα Νότια ή Δυτικά προάστια
Φρενάρω αμέσως.Έχοντας ζήσει Β.Π. και δουλέψει Ν.Π. για αρκετά χρόνια, θα πω ναι και όχι. Αναλόγως των υποχρεώσεων.
π.χ. Η εταιρία τότε επέτρεπε ευέλικτο ωράριο, οπότε μπορούσα να είμαι 6μιση-7 το πρωί στο γραφείο, γλυτώνοντας κίνηση στο πήγαινε και γύρνα (με αμάξι ποτάμι). Βέβαια 70 χλμ τη μέρα έτσουζε αλλού, οπότε το έκανα συχνά και με ΜΜΜ.Αλλά το να χάνεις 2-3 ώρες τη μέρα σε πήγαινέλα, είναι κάτι που ειδικά με οικογένεια, μπορεί να μην είναι βιώσιμο.
Μηχανή στην πόλη δεν έχω μυαλό, οπότε όχι.
Αν εξυπηρετούν τα μέσα σε λογικό χρόνο, δεν θα το θεωρούσα αποτρεπτικό. -
@storm said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Σκέφτομαι αν μόνο εγώ τραβάω ζόρι με την απόσταση της εργασίας από την οικία.
Είναι αποτρεπτικός λόγος για απόρριψη εργασίας η μεγάλη απόσταση από την οικία προς την εργασία;Π.χ. εγώ μένω Χαλάνδρι και βρίσκω αγγελίες εταιρειών που είναι (για μένα) στου διαόλου τα κέρατα. π.χ. εταιρείες στα Νότια ή Δυτικά προάστια
Φρενάρω αμέσως.Μόνο στην σκέψη να κάνω 20 και 30 χιλιόμετρα με το δίκυκλο με πιάνει πανικός. Από την άλλη με το αυτοκίνητο θα τρώω όλη τη μέρα μέσα στους δρόμους. Και δεν μπορώ να οδηγώ για πολύ ώρα αυτοκίνητο.
Και άντε η εταιρεία να είναι προς Ανατολικά προάστια. Έχει και εξοχή από εκεί, ανοίγει και λίγο ο δρόμος, το μάτι βλέπει και λίγο πράσινο.
Αλλά από Χαλάνδρι προς Νότια ή Δυτικά προάστια το βλέπω σαν βασανιστήριο.
Γεράματα; Μάλλον...
#geramata
εκανα τις εποχες σκληρου πασοκ, απο 1993 μεχρι 2008, χωρις δρομοι αλλα και με κλειστοι δρομοι για εργα, καθημερινα πετρουπολη - παγκρατι. με μηχανη. σεξ και βια. ομως η αληθεια ειναι οτι ξεσπαγα. το βραδυ-ξημερωματα που δεν ειχε κινηση. ειχα ενα νταιβερσιον χαμαλη και ενα φέιζερ 1000. εκτος απο τη νιντζα (zx9). και χρεπια αμαξια.
τωρα ακομη και να περασω καθετα το ποταμι με συγκλονιζει.... -
@storm said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Σκέφτομαι αν μόνο εγώ τραβάω ζόρι με την απόσταση της εργασίας από την οικία.
Είναι αποτρεπτικός λόγος για απόρριψη εργασίας η μεγάλη απόσταση από την οικία προς την εργασία;Π.χ. εγώ μένω Χαλάνδρι και βρίσκω αγγελίες εταιρειών που είναι (για μένα) στου διαόλου τα κέρατα. π.χ. εταιρείες στα Νότια ή Δυτικά προάστια
Φρενάρω αμέσως.Μόνο στην σκέψη να κάνω 20 και 30 χιλιόμετρα με το δίκυκλο με πιάνει πανικός. Από την άλλη με το αυτοκίνητο θα τρώω όλη τη μέρα μέσα στους δρόμους. Και δεν μπορώ να οδηγώ για πολύ ώρα αυτοκίνητο.
Και άντε η εταιρεία να είναι προς Ανατολικά προάστια. Έχει και εξοχή από εκεί, ανοίγει και λίγο ο δρόμος, το μάτι βλέπει και λίγο πράσινο.
Αλλά από Χαλάνδρι προς Νότια ή Δυτικά προάστια το βλέπω σαν βασανιστήριο.
Γεράματα; Μάλλον...
Καθόλου. Ειδικά μετά τον COVID και την αλλαγή στον τρόπο εργασίας (remote, hybrid κλπ) ο κόσμος πλέον το έχει πολύ ψηλά στους λόγους προτίμησης εργασίας. Πολλοί συνάδελφοί μας που είχαν έρθει εν μέσω remote συνθηκών, όταν ξεκίνησε η επιστροφή στο γραφείο 2 μέρες την εβδομάδα μετά από λίγο παραιτήθηκαν λόγω απόστασης. Δεν είχαν υπολογίσει ότι κάποια στιγμή πιθανώς να γυρνούσαμε στο γραφείο και δεν ήθελαν να χαραμίζουν 2-3 ώρες καθημερινά στον δρόμο και να τρώνε Χ χρήματα σε καύσιμα.
Εγώ μένω Πειραιά και εργάζομαι Κηφισιά, οπότε τρώω όλο τον Κηφισό. Κάποιες φορές δεν παλεύεται. Αν αναγκαζόμουν πλέον να το κάνω 5 φορές την έβδομάδα θα παραιτούμουν. Μέχρι 2 φορές είναι οκ, ειδικά αν φύγεις λίγο πιο αργά, κατα τις 9, ώστε να είσαι γραφείο 10 παρά.
-
@gatoz said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
εκανα τις εποχες σκληρου πασοκ, απο 1993 μεχρι 2008, χωρις δρομοι αλλα και με κλειστοι δρομοι για εργα, καθημερινα πετρουπολη - παγκρατι.
Άσε έκανα και γω κηφισίας προ μετρό... Θυμάμαι σε μια απεργία ΜΜΜ να έχω ρίξει πλάτη στο κάθισμα και να πηγαίνω βήμα βήμα βλέποντας μόνο την οροφή του μπροστινού... Α ρε εποχές.
Τώρα με κόβιντ βγήκαν όλοι στους δρόμοι και έγινε ζούγκλα. Ειδικά πέρσυ σιχάθηκα το αμάξι ορισμένες μέρες. Ευτυχώς που ακρίβυνε η βενζίνη και έσπασε λίγο η κίνηση.
-
@storm said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Σκέφτομαι αν μόνο εγώ τραβάω ζόρι με την απόσταση της εργασίας από την οικία.
Είναι αποτρεπτικός λόγος για απόρριψη εργασίας η μεγάλη απόσταση από την οικία προς την εργασία;Π.χ. εγώ μένω Χαλάνδρι και βρίσκω αγγελίες εταιρειών που είναι (για μένα) στου διαόλου τα κέρατα. π.χ. εταιρείες στα Νότια ή Δυτικά προάστια
Φρενάρω αμέσως.Μόνο στην σκέψη να κάνω 20 και 30 χιλιόμετρα με το δίκυκλο με πιάνει πανικός. Από την άλλη με το αυτοκίνητο θα τρώω όλη τη μέρα μέσα στους δρόμους. Και δεν μπορώ να οδηγώ για πολύ ώρα αυτοκίνητο.
Και άντε η εταιρεία να είναι προς Ανατολικά προάστια. Έχει και εξοχή από εκεί, ανοίγει και λίγο ο δρόμος, το μάτι βλέπει και λίγο πράσινο.
Αλλά από Χαλάνδρι προς Νότια ή Δυτικά προάστια το βλέπω σαν βασανιστήριο.
Γεράματα; Μάλλον...
έχεις ένα δίκιο αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι ξημερώνει. Ξεκίνησα σε μια δουλειά 40 χλμ από το σπίτι μου και με ζόρικη κίνηση, μετά ήρθε η τηλεεργασία λόγω covid και τώρα μετακομίζει στο κέντρο κοντά σε μετρό όπου θα κάνω το πολύ ένα 20λεπτο να πάω αφού έχω στάση δίπλα...
-
@storm said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Σκέφτομαι αν μόνο εγώ τραβάω ζόρι με την απόσταση της εργασίας από την οικία.
Είναι αποτρεπτικός λόγος για απόρριψη εργασίας η μεγάλη απόσταση από την οικία προς την εργασία;Η απάντηση είναι ναι και όχι και για εμένα. Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Προφανώς και προτιμώ να μην είναι μακριά και η απόσταση είναι ένας από του παράγοντες που εξετάζω όταν είναι να αλλάξω δουλειά (μαζί με μισθό, συνθήκες εργασίας, προοπτικές κλπ.). Τώρα εαν έβρισκα δουλειά με 50% αύξηση στα 40χλμ μακριά μου θα πήγαινα άνετα!! Με τα ίδια λεφτά όχι.
Επίσης, μετράει και η ώρα που κινείσαι, εαν έχει πάρκινγκ η δουλειά, εαν έχει κοντά μετρό κλπ. Π.χ. για 1 χρόνο πήγαινα κάθε μέρα Αγ. Παρασκευή - Αμφιθέας. Με αυτοκίνητο ήθελα 1+ ώρα, με μετρό και λεοφωρείο ήθελα 1.5 ώρα. Όταν όμως μου έδωσαν πάρκινγκ, προτίμησα το αυτοκίνητο (από Α.Ο) και έτσι σε 45' ήμουν γραφείο και χωρίς ταλαιπωρία να παρκάρω...το έκανε πιο βιώσιμο.
-
@fanis75 said in Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....:
Επίσης, μετράει και η ώρα που κινείσαι, εαν έχει πάρκινγκ η δουλειά, εαν έχει κοντά μετρό κλπ. Π.χ. για 1 χρόνο πήγαινα κάθε μέρα Αγ. Παρασκευή - Αμφιθέας. Με αυτοκίνητο ήθελα 1+ ώρα, με μετρό και λεοφωρείο ήθελα 1.5 ώρα. Όταν όμως μου έδωσαν πάρκινγκ, προτίμησα το αυτοκίνητο (από Α.Ο) και έτσι σε 45' ήμουν γραφείο και χωρίς ταλαιπωρία να παρκάρω...το έκανε πιο βιώσιμο.
Πολύ σωστό. Εγώ μετράω το πόρτα σπιτιού-πόρτα γραφείου στη σύγκριση μεταφορικών μέσων. Γιατί καλό είναι π.χ. να σκας ατσαλάκωτος με το αμαξάκι σου στο γραφείο, αλλά αν είναι να κάνεις γύρους μισή ώρα να παρκάρεις ένα τέταρτο μακριά, ε κάτι πάει λάθος ίσως.
-
Χθες πήγα να στείλω βιογραφικό σε μία εταιρεία και τελευταία στιγμή είδα ότι η εταιρεία είναι στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη... Αυτό ήταν.
Χαλάνδρι - Άγιο Ιωάννη Ρέντη... 20 χιλιόμετρα και όλα μέσα στην Αθήνα.
Αμέσως κόλλησα.Κάθε μέρα πήγαινε-έλα 3 ώρες;
Και άλλες τουλάχιστον 8 ώρες εργασία.Δεν παλεύεται αυτό.
Ελλάδα , εργασία , αμοιβές , κλπ....