-
Εχουν πρότυπα ρύπων και τα καράβια, και ποιος σου είπε ότι θα ρίχνουν πρόσθετα και θα τα καλυτερεύουν;
-
Ναι, τα πρότυπα ρύπων στα καράβια είναι τα εξής (διεθνής ναυσιπλοΐα): Σας παρακαλούμε μην ρυπαίνετε πολύ.
-
"Ρε" (φιλικά το εννοώ) Λαπ, αν δεν πάμε σε μπαταριοκίνητα και τα μισά ΙΧ στην Ευρώπη γίνουν κάποιας μορφής βενζινοκίνητα (υβριδικα κλπ), όπως και τα φορτηγάκια, βανάκια κλπ οχήματα, (όχι τα βαριά φορτηγά, χωματουργικά και οι νταλίκες και τέτοια, αυτά θα είναι ντίζελ μέχρι να εφαρμοστεί η τηλεμεταφορά απ το Σταρ-τρεκ, χωρίς μύγα στο θάλαμο) θα πρέπει τουλάχιστον να διπλασιαστεί η παραγωγή βενζίνης, άρα και όλων των "υποπαραγώγων" της διύλισης, ένα βασικό εκ των οποίων είναι το ντίζελ.
Το οποίο δεν νομίζω να το χύσουμε σε βάραθρα ή να το ποντίσουμε σε βαρέλια στον ωκεανό, όπως κάνουν τα ραδιενεργά απόβλητα.
Άρα θα πρέπει να καεί (για να μην κοστίζει και η βενζίνη της διύλισης 10€ το λίτρο).
Αν το καίμε στα καράβια, ή στη θέρμανση κτιρίων ή στους λέβητες ηλεκτροπαραγωγής ή όπου αλλού, είναι καλύτερα για το περιβάλλον απ το να καίγεται στην αυτοκίνηση προδιαγραφών euro6+ νεοτέρων;
Για να μην πούμε και για τη διάθεση όλων των άλλων παραγώγων της διύλισης και τα logistics ή τις εμπορικές επιπτώσεις στην τιμή.
Υπάρχει πολύ συγκεκριμένο εύρος ορίων για την παραγωγή των προϊόντων και πολλοί παράγοντες είναι αλληλένδετοι, όχι μόνο στην πετροχημική βιομηχανία.
Καταλαβαίνεις τί θέλω να πω;
Δεν έχω εγώ κόλλημα με το ντήζελ, ας το απαγορέψουν όσο πιο σύντομα γίνεται. Υπάρχουν όμως πεπερασμένα όρια.
Όχι μόνο στα πετροχημικά. Ακόμη και οι αναλογίες κρέατος-γάλακτος που μπορεί να παραχθούν και καταναλωθούν συνολικά, είναι συγκεκριμένου εύρους. -
Αυτήν την στιγμή ένα μεγάλο πρόβλημα της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι το κοστος των καυσίμων. Εάν η εφοδιαστική αλυσίδα παραμείνει σε diesel για μια 20 ετία ακόμα τότε το πλεονάζον diesel από τα ιχ θα πιέσει τις τιμές πιο κάτω και θα επωφεληθεί η οικονομία.
Τα μεγάλα πλοία ,φορτηγά κτλ μπορούν να έχουν καταλύτες και συστήματα που περιορίζουν αισθητά τους ρύπους διότι πιάνουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους κατά τα ταξίδια.
Τα diesel αυτοκίνητα πόλης δεν τα πιάνουν και μολύνουν. Άσε που δεν χωράνε τόσοι καταλύτες σε ένα diesel αυτοκίνητο για να έχουν τέλεια αποτέλεσμα ούτε μπορεί να υπάρξει η οικονομία κλίμακας στο πλήθος και μεγεθος των φίλτρων και των καταλυτών όπως σε ένα καράβι. -
Αυτό με την απόσταξη υδρογονανθράκων είναι γεγονός. Δεν παίζει ρόλο μόνο η συνολική ποσότητα, αλλά και οι επιμέρους αναλογίες. Όταν παράγεται πετρέλαιο καύσης, παράγεται και βενζίνη, και πίσα, κσι παραφίνη, και νέφτι, και υγραέριο, κ.ο.κ. και πρέπει όλα να απορροφηθούν από την αγορά. Είναι δυνατό π.χ. να βγάλεις σχεδόν μόνο βενζίνη, αλλά η τιμή ανά λίτρο θα πάει στα ουράνια, οπότε παράγεις λίγο απ' όλα. Επίσης μέτρα περιορισμού της ρύπανσης υπάρχουν και τα τη ναυτιλία, τα οποία κλιμακώνονται και αυτά χρόνο με το χρόνο, αλλά είναι γενικά πιο πίσω από τα ιχ και τα φορτηγά. Ένα μέτρο πχ που υπάρχει εδώ και χρόνια είναι να καίνε καλό πετρέλαιο χαμηλού (σχετικά) θείου στα λιμάνια και αρόδου και να το γυρίζουν στο βαρύ ναυτιλιακό όταν πιάσουν διεθνή ύδατα. Ένα άλλο είναι όταν είναι στα λιμάνια να συνδέονται με καλώδια στην ακτή για να μην δουλεύουν οι γεννήτριες. Τα είχε γράψει μια φορά ένας μηχανικός στα καράβια, τώρα γράφει στο ακατανόμαστο.
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Αυτήν την στιγμή ένα μεγάλο πρόβλημα της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι το κοστος των καυσίμων. Εάν η εφοδιαστική αλυσίδα παραμείνει σε diesel για μια 20 ετία ακόμα τότε το πλεονάζον diesel από τα ιχ θα πιέσει τις τιμές πιο κάτω και θα επωφεληθεί η οικονομία.
Τα μεγάλα πλοία ,φορτηγά κτλ μπορούν να έχουν καταλύτες και συστήματα που περιορίζουν αισθητά τους ρύπους διότι πιάνουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους κατά τα ταξίδια.
Τα diesel αυτοκίνητα πόλης δεν τα πιάνουν και μολύνουν. Άσε που δεν χωράνε τόσοι καταλύτες σε ένα diesel αυτοκίνητο για να έχουν τέλεια αποτέλεσμα ούτε μπορεί να υπάρξει η οικονομία κλίμακας στο πλήθος και μεγεθος των φίλτρων και των καταλυτών όπως σε ένα καράβι.Δηλαδή ένα καράβι θα καίει το ντήζελ πιο καθαρά απ' ότι ένα ΙΧ euro 6+, όπως άλλωστε το καίει κι ένα σημερινό φορτηγό ε;
επειδή εσύ έχεις μια εμμονή με το ντίζελ (έχεις παρανοήσει την ρυπαρότητά του σε σύγκριση με την βενζίνη, με τις σημερινές τεχνολογίες) δεν πρόκειται να αποφάσισουν σύσσωμοι οι εφοπλιστές της γης να αλλάξουν τεχνολογία στα καράβια τους. Μακάρι να γινόταν, εγώ μαζί σου. Διάβασε:
https://www.naftemporiki.gr/afieromata/story/1356658/ta-nautiliaka-kausima-meta-to-2020 -
Το "καλό" πετρέλαιο που καίνε τα πλοία στα λιμάνια είναι 1000 ppm θείο και στα διεθνή ύδατα (π.χ. Μεσόγειος) 5000 ppm.
Στα αυτοκίνητα/φορτηγά είναι 10 ppm ...Αλλά όντως βελτιώνονται τα πράματα. Από το 2025 όλη η Μεσόγειος θα γίνει με όριο τα 1000 ppm. Πρόοδος.
Fun fact, η Ελλάδα είναι γενικά από τις χώρες που αντιτίθενται συνήθως σε πιο αυστηρά όρια για καυσαέρια, αναδρομικά όρια, μείωσεις CO2 κ.τ.λ. Αναρωτιέμαι γιατί.
-
Αυτά τα ppm σε θείο χρειάζονται έξτρα επεξεργασία μετά το διυλιστήριο ή είναι έτοιμο παράγωγο από την διύλιση;
Γιατί αυτοί οι περιορισμοί πιάνουν τον ελληνικό στόλο ο οποίος είναι ο πρώτος σε τοναζ στον πλανήτη. Τα μέτρα τα ζητούν χώρες που δεν έχουν στόλο και δεν έχουν κόστος στην εφαρμογή. Χαίρω πολύ.
-
Οι μονάδες αποθείωσης είναι τεράστια συγκροτήματα και είναι μέρος των διυλιστηρίων. Νομίζω στη μότορ όιλ είχε κοστίσει καμιά 120μύρια προ 20ετίας περίπου, αλλά έγιναν και κάποιες άλλες εργασίες.
-
Συνεπώς αυξάνουν την τελική τιμή. Συνεπώς το παράγωγο του diesel για τα καράβια είναι πολύ φθηνότερο. Εάν βάλουμε μέσα και τις ποσότητες που προορίζονται για τα ιχ τότε αυτό ρίχνει περαιτέρω την τιμή. Αυτό λέω.
-
Κάπου ήξερα την επιβάρυνση σε δραχμές ήταν κάτω από τάληρο στο λίτρο αν θυμάμαι. Αλλά ήταν να κατεβάσεις το πετρέλαιο από κάτι σε 30-50 ppm σε 10, όχι από τα μερικές χιλιάδες ppm στα 10. Τώρα βγάζουν και ναυτικές μηχανές που καίνε LNG, το νέο ελδοράδο.
-
Αυτά θα πάνε για τα επόμενα 50 έτη και μετά βλέπουμε
-
@dstou said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Οι μονάδες αποθείωσης είναι τεράστια συγκροτήματα και είναι μέρος των διυλιστηρίων. Νομίζω στη μότορ όιλ είχε κοστίσει καμιά 120μύρια προ 20ετίας περίπου, αλλά έγιναν και κάποιες άλλες εργασίες.
Όχι και τεράστιες είναι ανάλογες της παραγωγής του εκάστοτε διυλιστηρίου η τιμή είναι σχετική 120 μύρια για την αποθειωσης diesel πολλά μου φαίνονται..
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Συνεπώς αυξάνουν την τελική τιμή. Συνεπώς το παράγωγο του diesel για τα καράβια είναι πολύ φθηνότερο. Εάν βάλουμε μέσα και τις ποσότητες που προορίζονται για τα ιχ τότε αυτό ρίχνει περαιτέρω την τιμή. Αυτό λέω.
Το καύσιμο imo (μαζούτ 0.1%) είναι ακριβό λόγω μικρής παγκόσμιας παραγωγής η οποία είναι πολύ μικρότερη της ζήτησης το ίδιο ισχύει για το diesel γενικότερα είναι ελλειμματικό επίσης στην τιμή διυλιστηρίου μέχρι πρόσφατα ήταν ακριβότερο από τη βενζίνη 95 πριν δλδ επιδοτηθεί από το κράτος
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Αυτά τα ppm σε θείο χρειάζονται έξτρα επεξεργασία μετά το διυλιστήριο ή είναι έτοιμο παράγωγο από την διύλιση;
Γιατί αυτοί οι περιορισμοί πιάνουν τον ελληνικό στόλο ο οποίος είναι ο πρώτος σε τοναζ στον πλανήτη. Τα μέτρα τα ζητούν χώρες που δεν έχουν στόλο και δεν έχουν κόστος στην εφαρμογή. Χαίρω πολύ.
Χρειάζεται έξτρα επεξεργασία στο διυλιστήριο και παράγεται έτοιμο προς χρήση προϊόν
-
Εάν φύγουν από την αγορά τα diesel ιχ, επαρκούν οι διαθέσιμοι βιομηχανικοι πόροι για να καλύψουν την ζήτηση και να μετριάσουν την τιμή του καυσίμου με το χαμηλό ποσοστό σε θείο ?????
Η διαδικασία είναι παρόμοια αλλά ο όγκος είναι μεγάλος; Ή απαιτείται από την αρχή νέα οργάνωση και εγκαταστάσεις; -
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Αυτά θα πάνε για τα επόμενα 50 έτη και μετά βλέπουμε
Σκέψου ότι σαν ΕΛΠΕ κατασκευάσαμε και ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2011 στην Ελευσίνα το νέο μας διυλιστήριο που το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του είναι diesel μηδενικού θείου ξοδεύοντας σχεδόν 1.8δις € χωρίς να βάζω τους τόκους των δανείων που χρειάστηκε. Λες να κατασκευάστηκε με ορίζοντα λειτουργίας 10-20 ετών;
-
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Εάν φύγουν από την αγορά τα diesel ιχ, επαρκούν οι διαθέσιμοι βιομηχανικοι πόροι για να καλύψουν την ζήτηση και να μετριάσουν την τιμή του καυσίμου με το χαμηλό ποσοστό σε θείο ?????
Η διαδικασία είναι παρόμοια αλλά ο όγκος είναι μεγάλος; Ή απαιτείται από την αρχή νέα οργάνωση και εγκαταστάσεις;Εν μέρει ναι αν και το έλλειμμα είναι αρκετά μεγάλο και προς στιγμήν αυξάνεται επίσης για τη παραγωγή το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των μονάδων είναι πολύ μεγάλο επίσης δαπανούνται τεράστια ποσά σε ρεύμα και άλλα.
-
Κατάλαβα...
Πολύ χρήσιμη η γνώση σου για τη συζήτηση.
Τι πιστεύεις για το diesel κινησης; Έχει συγκεκριμένο ορίζοντα όπως ακούγεται λόγω euro7 ή όχι; -
@lap said in Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά:
Κατάλαβα...
Πολύ χρήσιμη η γνώση σου για τη συζήτηση.
Τι πιστεύεις για το diesel κινησης; Έχει συγκεκριμένο ορίζοντα όπως ακούγεται λόγω euro7 ή όχι;Είναι πολύ σκληρό για να πεθάνει δεν θα κοπεί τόσο γρήγορα όσο η Ευρώπη κυρίως θέλει...
Σίγουρα όμως μετά το 35-40 (προσωπική εκτίμηση)θα αρχίσουν τα υγρά καύσιμα να μειώνονται σιγά σιγά (μελέτες δείχνουν το 2050 ότι θα φτάσουν στην κορύφωση ζήτησης) εκτός απροόπτου με τελευταίο να μας εγκαταλείπει το καύσιμο jet.
Βενζίνη vs Diesel vs Υγραέριο vs ΦΑ vs Υβρίδια vs Ηλεκτρικά