-
Ένας από του λόγους αυτής της αύξησης κατά 21% είναι απόρροια και του γεγονότος πως τα νέα αυστηρότερα standards και η προσπάθεια παρακολούθησης αυτών δεν αφήνει περιθώρια για αυτοκίνητα που θα προσφέρουν σταθερά έσοδα μέσα από τη μαζική πώληση τους,ώστε να χρηματοδοτήσουν την εξέλιξη των ηλεκτρικών.
Έτσι όπως το βλέπω οι βιομηχανίες προσπαθούν ταυτόχρονα να εξελίξουν δύο κατηγορίες οχημάτων.Των συμβατικών και των ηλεκτρικών. Αυτή η χρονική πίεση που ασκείται εν τέλη περνά σε κόστος στους καταναλωτές.
-
Τα αυτοκίνητα με τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης για μηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων και συστημάτων προώθησης -ποια μπαταρία και ποια ενεργειακή κυψέλη θα επικρατήσει δεν ξέρω αλλα οτι γίνει θα γίνει για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης - θα είναι πολύ ακριβά ακόμη και για την μεσαία τάξη , οπότε θα είναι διαθέσιμα σε πλατφόρμες διαμοίρασης -κοινοκτημοσύνης που θα ανταγωνίζονται με προσφορές για την πελατεία όπως τώρα οι εταιρίες κινητής.
Αν μετρήσει κανείς κάτω χαρτί και μολύβι θα δει πως θα συμφέρει καλλίτερα αυτό το μοντέλο ''ιδιοκτησίας'' και αν βάλει και άλλους παράγοντες όπως η ξεγνοιασιά απο τις καθημερινές δουλείες του ΙΧ που υπομένει κάποιος που δεν εχει πχ πάρκινγ τότε ΚΑΡΑΣΥΜΦΕΡΕΙ!!
-
H μεγάλη αύξηση της τιμής σε συνδυασμό και με άλλα μέτρα όπως τα 30 χλμ όριο σε όλο σχεδόν το Παρίσι και σε πολλές άλλες πόλεις της Ευρώπης, κάνουν αμαξάκια σαν το ΑΜΙ το νέο αμάξι πόλης .
Ακόμα το ΑΜΙ φέρνει τον διαμοιρασμό πιο κοντά και τις άλλες λογικές που ξεχνάνε τις ιδιοκτησίες και τα γκαράζ.Υπάρχει και πρόβλημα στάθμευσης σε πολλές πόλεις και όλα αυτά μας δείχνουν ότι αμάξι θα έχουμε μόνο για χρήση το ΣΚ και στις διακοπές.
Και μήπως τελικά δεν θα έχουμε , αλλά θα νοικιάζουμε ?
Ο ξάδερφος μου που ζεί στο Παρίσι εδώ και κάποια χρόνια, μου λέει ότι ήδη πολλοί εκεί δεν έχουν δικό τους αμάξι και νοικιάζουν όταν χρειάζονται . Ιδιαίτερα όσοι μένουν στις κεντρικές περιοχές , μια και τα προάστια εκεί έχουν θέματα ασφαλείας .Φαίνεται ότι αυτή η δεκαετία θα είναι πολύ σημαντική για την ιστορία του αυτοκινήτου, αλλά και της αυτοκίνησης σαν ιδέα.
-
Στο μέλλον ακόμα ακριβότερα τα αυτοκίνητα!!
https://www.autoblog.gr/2021/09/07/ford-ta-nea-autokinhta-tha-einai-akomh-akribotera
Επειδή συζητάμε για την έλλειψη micrοchips, πάνω από 300 σε ένα απλό αυτοκίνητο και 3.000 σε ένα ηλεκτρικό!! Για αυτό επηρεάζει τόσο πολύ την παραγωγή.
-
Περί ΑΜΙ και συναφών "αυτοκινήτων".
Εγώ περιμένω να δω λίστα τιμών ανταλλακτικών φανοποιείας κλπ... για να βγάλω πόρισμα ότι μπορούν να παίξουν το ρόλο προσιτού μεταφορικού μέσου.
Γιατί αν είναι να πάρω π.χ. ένα ΑΜΙ, κατέβω στην Σόλωνος, παρκάρω στο δρόμο και γυρίσω και το βρω με τον προφυλακτήρα κάτω, αν η Citroen μετά νομίζει ότι είμαι ο Ωνάσης τότε ας τα βάλει τα ΑΜΙ εκεί που ξέρει...
Και αυτό αφορά όλα τα αυτοκίνητα.
Για πόλη κανά LADA, YUGO άντε και στο τσακίρ κέφι κανά FIAT MIRAFIORI, UNO, TIPO.
-
-
Νομίζω ότι με τις ανακοινώσεις για τον δακτύλιο , τα προβλεπόμενα για το 2031 , έρχονται ίσως το 2025 και θα είναι διαφορετικά , από ότι ξέραμε .
Αν μένεις εντός δακτυλίου , πλέον η επιλογή σου είναι να έχεις ηλεκτρικό αμάξι . Τι αμάξι όμως ? Θα δώσεις 30-35000 για ένα ηλεκτρικό που θα κάνει όλες τις δουλειές ή θα δώσεις 7-12000 για να πάρεις κάτι σαν το ΑΜΙ και τα υπόλοιπα που θα κάνει μόνο τις δουλειές μέσα στην πόλη.
Και για τις έξω δουλειές και βόλτες ?
Προφανώς εδώ η επιλογή της ενοικίασης όποτε χρειάζεται , αρχίζει και γίνεται ελκυστική.
Αν λοιπόν θέλεις 20000 για ένα αμάξι για όλες τις χρήσεις και πάρεις ένα φτηνό ηλεκτρικό για 10000 , τότε έχεις 10000 για ενοικιάσεις , συν την διαφορά ασφαλίστρων , τελών , συντηρήσεως , ελαστικών και κατανάλωσης , που ίσως και να είναι 1500-3000 ετησίως.
Μία επαφή με κάποια εταιρία ενοικιάσεως που θα σου δίνει σε καλές τιμές , δηλαδή γύρω στα 30-40 ημερησίως για αμάξι που μπορείς να κάνεις ταξίδι , που μόνο η διαφορά των 1500 ευρώ, ακόμα και 1000 θα σου βγάζει 30 μέρες ενοικίαση τον χρόνο , βάλε και την αναλογία του οφέλους των 10000 ως κεφάλαιο που θα κερδίσεις , να δούμε τι όφελος θα έχεις τελικά.
Αν όμως δεν μένεις μέσα στην πόλη , στον δακτύλιο και δεν σε ενοχλούν τα μονά-ζυγά τόσο , ΄τότε η αλλαγή είναι σε άλλο επίπεδο.
Γιατί να πάρω υβριδικό και όχι ένα ντίζελ ?
Το ντίζελ θα έχει μονά ζυγά όπως και το υβριδικό , αλλά στον ανοικτό δρόμο θα είναι οικονομικότερο και πιο άνετο από το υβριδικό.
Τελικά η μεταβατική περίοδος που ζούμε , έχει έντονο ενδιαφέρον.
-
Συμφωνώ εν γένει κρούζερ. Μερικές ακόμα σκέψεις:
- Εαν μένεις στο κέντρο θα έχεις κάρτα κατοίκου (όπως είχα) άρα δεν σε νοιάζει τελικά το ηλεκτρικό και με το υβρίδιο κινείσαι οικονομικά.
- Εαν μένεις στο κέντρο, θα χρησιμοποιείς περισότερο τα ΜΜΜ, αφού υπάρχουν (ενώ π.χ στον Γέρακα δεν υπάρχουν) και τα οποία λένε θα βελτιωθούν και άλλο.
- Εαν μένεις στο κέντρο, κατά 80-90% δεν έχεις θέση στάθμευσης, άρα και δεν έχεις να φορτίζεις και σπάνια κουνάς το αυτοκίνητό σου. Όταν έμενα κέντρο χρησιμοποιούσα αυτοκίνητο τα ΣΚ μόνο.
-
Ή απλά, καταργεις το αυτοκίνητο ως μέσον μετακίνησης στα κέντρα των πόλεων, κι έχεις δίκυκλο-ΜΜΜ-ποδια-δίκυκλο-ταξι-δίκυκλο-"δανεισμος" κοινοχρήστων αυτοκινήτων, συνεπιβάτη, οτιδήποτε άλλο τέλος πάντων απ το "μπαίνω στο αμάξι μου και πάω".
Γιατί αυτός είναι ο σκοπός των δακτυλίων και άλλων μέτρων. Είναι απλά θέμα χρόνου το πότε θα μποτιλιαριστει το κέντρο από ηλεκτρικά. Η αλλαγή κινητήρα δεν λύνει το πρόβλημα μποτιλιαρίσματος και στάθμευσης.
Είπα για τα δίκυκλα και τα ποδήλατα;
Τα έχουν ανακαλύψει εδώ και 100 χρόνια, δισεκατομμύρια ανθρώπων. -
Η Θεσσαλία είχε ποδήλατα παντού , εδώ και δεκαετίες . Βοηθούσε ο κάμπος.
Στην Αθήνα που να ανέβεις με ποδήλατο την Κηφισίας και μπροστά να βγάζει ντουμάνι ο ταξιτζής και το φορτηγό...
-
Στο Παρίσι, στο Λονδίνο, στη Βουδαπέστη, ξέρω γω σε οποιαδήποτε άλλη πρωτεύουσα εκατομμυρίων, παίρνει κάποιος το αμάξι, συνήθως 1 άτομο ανά αυτοκίνητο, και πάει;
Κι άμα πάει, που παρκάρει; -
@piliourits said in ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 2031:
Στο Παρίσι, στο Λονδίνο, στη Βουδαπέστη, ξέρω γω σε οποιαδήποτε άλλη πρωτεύουσα εκατομμυρίων, παίρνει κάποιος το αμάξι, συνήθως 1 άτομο ανά αυτοκίνητο, και πάει;
Κι άμα πάει, που παρκάρει;Το παίρνει, εφόσον είναι από ένα οικονομικό επίπεδο και πάνω. Για παράδειγμα, στο γραφείο μας στο Λονδίνο ελάχιστοι πάνε με αυτοκίνητο (όσοι δικαούνται θέση στάθμευσης και έχουν χρήματα για καύσιμα και διόδια). Από την άλλη στο Λουξεμβούργο (άλλο μας γραφείο) το 70% πάει με αυτοκίνητο, γιατι έχει μέτρια ΜΜΜ (αν και δωρεάν) και ένα 20% με ποδήλατο. Αλλά στο Λουξεμβούργο (όπως και στην Αθήνα) υπάρχουν θέσεις στάθμευσης για ΟΛΟ το προσωπικό...και στην Αθήνα (Μαρούσι είναι τα γραφεία), όλοι με αυτοκίνητο έρχονται αφού έχουν να παρακάρουν και δεν βολεύει η συγκοινωνία.
-
@criuser said in ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 2031:
Στην Αθήνα που να ανέβεις με ποδήλατο την Κηφισίας και μπροστά να βγάζει ντουμάνι ο ταξιτζής και το φορτηγό...
Τα είπες όλα με μια πρόταση... Σε πρόσφατη επίσκεψη φίλων Γερμανών στην Αθήνα, με ρώτησαν αν γνωρίζω κανένα bike rental για να γυρίσουν την Αθήνα. Άφού τους απέτρεψα να το κάνουν για λόγους ασφαλείας, στην επιστροφή τους με ευγνωμωνούσαν για αυτή μου τη συμβουλή.
-
@criuser said in ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 2031:
Νομίζω ότι με τις ανακοινώσεις για τον δακτύλιο , τα προβλεπόμενα για το 2031 , έρχονται ίσως το 2025 και θα είναι διαφορετικά , από ότι ξέραμε .
Αν μένεις εντός δακτυλίου , πλέον η επιλογή σου είναι να έχεις ηλεκτρικό αμάξι . Τι αμάξι όμως ? Θα δώσεις 30-35000 για ένα ηλεκτρικό που θα κάνει όλες τις δουλειές ή θα δώσεις 7-12000 για να πάρεις κάτι σαν το ΑΜΙ και τα υπόλοιπα που θα κάνει μόνο τις δουλειές μέσα στην πόλη.
..........
Τελικά η μεταβατική περίοδος που ζούμε , έχει έντονο ενδιαφέρον.Την λειτουργία -χρήση του δακτύλιου θα αλλάξουν , ούτε θέσεις Prarking θα μοιράσουν ούτε λεφτά για να πάρει ο κόσμος ηλεκτρικά , τα προβλήματα θα παραμείνουν . Η μόνη λύση είναι καλύτερες μελέτες για τα ΜΜΜ , δεν γίνετε απο τα καμίνια για π.Φάληρο (4χλμ) να πρέπει να αλλάξεις 2 συγκοινωνίες και να θές 40' να φτάσεις .Μεγαλύτερο δίχτυο μετρό και περισσότερα λεωφορεία .
-
Ξεκίνησα σήμερα 7.45 το πρωί από Χαλάνδρι (Λ.Μεσογείων) για Μέγαρο ΟΤΕ Κηφισίας. Φυσικά με το δίκυκλο.
7 χιλιόμετρα απόσταση. Το έκανα σε 10 λεπτά. 7.55 πάρκαρα έξω από το Μέγαρο.Το ενδιαφέρον όμως δεν είναι αυτό. Το ενδιαφέρον είναι ότι και τα 7 χιλιόμετρα ήταν ένα μποτιλιάρισμα αυτοκινήτων. Όλη τη διαδρομή την έκανα με διήθηση μέσα στο μποτιλιάρισμα.
Δεν θέλω καν να σκέφτομαι πόσο χρόνο θα έκανα αν ήμουν με το αυτοκίνητο και που θα πάρκαρα σε αυτό το χάος.
-
@storm said in ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 2031:
Δεν θέλω καν να σκέφτομαι πόσο χρόνο θα έκανα αν ήμουν με το αυτοκίνητο και που θα πάρκαρα σε αυτό το χάος.
Περίπου μισή ώρα...όσο για παρκάρισμα μόνο σε θέση στάθμευσης. Τόσο κάνω και εγώ από Αγ. Παρασκευή σε Μαρούσ, αλλά από στενά, όχι Κηφισίας.
-
Δεν βρήκα άλλο γενικό θέμα για την Αγορά και έτσι και αλλιώς το 2031 είναι 9 χρόνια μεν μακριά , αλλά όταν τα αμάξια θέλουν 12-15 μήνες για να έλθουν μετά την παραγγελία τους , αυτό έρχεται κοντύτερα.
Αφορμή για το σχόλιο , είναι το πόσο γρήγορα η Στελλάντις φθάνει στην πρώτη θέση των πωλήσεων.
https://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/machi-vw-group-stellantis-eyropi/
Και αυτό ενώ η Αλφα ακόμα πρακτικά έχει 2 ακριβά αμάξια μόνο, η Λάντσια δεν υπάρχει, η Τζίπ πρέπει να μπεί στην νέα εποχή των χαμηλών ρύπων και η Φίατ προσπαθεί με το 500 και το Τίπο να πει ότι έχει γκάμα.
Η σιτροέν επίσης ψάχνεται , ενώ τα πιο εύκολα να πουληθούν αμάξια, το 3 και το 3 αιρκρος, είναι μοντέλα στο τέλος της ζωής τους, χωρίς υβριδική, ή ηλεκτρική έκδοση.
Κάτι ανάλογο ισχύει για την όπελ και την ds και μόνο η πεζώ έχει καινούργια τα βασικά της αμάξια.
Δηλαδή σε 2-3 χρόνια , θα έχουμε άλλη γκάμα, πιο σύγχρονη για την Στελλάντις, ενώ η Βάγκ και αυτή προσπαθεί και είναι λίγο πιο μπροστά σήμερα σε υβριδικά κλπ.
-
Δεν ανακόπτεται το κύμα Stellantis , έχει μπει σε σταθερές ράγες.
Και την Opel ξεχνάς που με τα Astra και Mokka πιστεύω θα τα πάει περίφημα σε γερμανόφιλες αγορές.
Και το κερασάκι στην τούρτα θα είναι η AR αν καταφέρει να την ξαναφέρει στο προσκήνιο με μια επιτυχημένη Guillieta και την νέα Tonale.
Ακόμη και από την Fiat δηλαδή αν τσιμπήσουν κάτι ακόμα τα Tipo / 500X με τους νέους mild hybridκαι δώσει και ένα καινούργιο Panda στους Ιταλούς που το λατρεύουν, εχει μόνο να κερδίζει. -
Οι τιμές των καινούριων έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.
Οι τιμές των μεταχειρισμένων έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.
Η πανδημία, το ενεργειακό, τα προβλήματα με τις βιομηχανίες θα επηρεάζουν για πολλά χρόνια ακόμη την παραγωγή και τις πωλήσεις.Ποια γκρουπ αυτοκινητοβιομηχανιών θα βγουν αλώβητα από όλη αυτή την κατάσταση;
Μα, εκείνα τα γκρουπ που έχουν φροντίσει να έχουν πραγματικά φτηνές μάρκες υπό την κατοχή τους. Π.χ. Renault Group. Με Dacia και Lada έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα για τα επόμενα χρόνια.
Οι υπόλοιποι, δύσκολα τα πράγματα. Προβλέπω λουκέτα σε λογότυπα. Πολλά λουκέτα.
-
Το duster και το sandero, τα φθηνότερα αυτοκίνητα εν έτη 2031 ξεκινούν από τις 35.000 ευρώ αφού από το 2022 κάθε λίγο και λιγάκι τσιμπουσαν 800 με 900 ευρώ, κάνοντας για κάθε Έλληνα την απόκτηση καινούριου τουτού όνειρο θερινής νυκτός.
Τα ηλεκτρικά όντως φαντάζουν πλέον φθηνά! Οι εταιρείες πέτυχαν τον σκοπό τους!
Λεφτά όμως δεν υπάρχουν.
Τη λύση δίνει ξανά ένας Έλληνας, αποδεικνύοντας πως η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει!
Το ελληνικό υπεραυτοκινητο προσφέρεται πανάκριβα στους κουτοφραγκους αλλά σχεδόν τσάμπα στην Ελλάδα.
Κάθε ελληνικό νοικοκυριό αποκτά ένα chaos και στο δρόμο ξεχύνονται εκατομμύρια αλόγων!
ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 2031