-
To συγκεκριμένο ερώτημα με έχει απασχολήσει και παλιότερα.
Συγκεκριμένα, τι είναι καλύτερο και πιο συμφέρον για κάποιον που δεν έχει ιδιαίτερες ανάγκες για χώρους, ν αγοράσει ένα πολύ γρήγορο σούπερμινι ή να συμβιβαστεί με ένα πιο κλασάτο μικρομεσαίο?
Από τη μία έχουμε επιλογές σαν τα Corsa OPC, 207 RC, Clio RS, Ibiza Cupra, Fiesta ST (παλιότερα) και από την άλλη Golf, Focus, Astra με πιο αδύναμους όμως κινητήρες.
Αν εξαιρέσουμε το χώρο αποσκευών που είναι μικρότερος, τα ίδια άτομα περίπου θα μετακινηθούν είτε με σούπερμινι είτε με μικρομεσαίο. Μάλιστα τα δυνατά σούπερμινι δίνουν και περισσότερη ενεργητική ασφάλεια, ενώ και στην παθητική συγκαταλέγονται στα ασφαλέστερα αυτοκίνητα παραγωγής. Επιπλέον, οι εκδόσεις σούπερμινι που ανέφερα είναι και πλήρεις σε θέμα εξοπλισμού.Θα περίμενε λοιπόν κανείς σε μια ορεινή χώρα σαν την Ελλάδα που η ιπποδύναμη είναι απαραίτητη τα γρήγορα σούπερμινι να έχουν μεγαλύτερο μερίδιο... αλλά αντίθετα αυτά που τα ξεπερνούν κατά πολύ σε πωλήσεις είναι τα βαρύτερα μικρομεσαία με λιγότερο ισχυρούς κινητήρες... ας προσθέσουμε σε όλα αυτά και τον παράγοντα πόλη (που τα αυτοκίνητα κινούνται με 1-2 άτομα τον περισσότερο καιρό)... μήπως υπάρχει ακόμα η φιλοσοφία της κούρσας και του αγοράζω-με-το-μέτρο?
-
To συγκεκριμένο ερώτημα με έχει απασχολήσει και παλιότερα.
Συγκεκριμένα, τι είναι καλύτερο και πιο συμφέρον για κάποιον που δεν έχει ιδιαίτερες ανάγκες για χώρους, ν αγοράσει ένα πολύ γρήγορο σούπερμινι ή να συμβιβαστεί με ένα πιο κλασάτο μικρομεσαίο?
Από τη μία έχουμε επιλογές σαν τα Corsa OPC, 207 RC, Clio RS, Ibiza Cupra, Fiesta ST (παλιότερα) και από την άλλη Golf, Focus, Astra με πιο αδύναμους όμως κινητήρες.
Αν εξαιρέσουμε το χώρο αποσκευών που είναι μικρότερος, τα ίδια άτομα περίπου θα μετακινηθούν είτε με σούπερμινι είτε με μικρομεσαίο. Μάλιστα τα δυνατά σούπερμινι δίνουν και περισσότερη ενεργητική ασφάλεια, ενώ και στην παθητική συγκαταλέγονται στα ασφαλέστερα αυτοκίνητα παραγωγής. Επιπλέον, οι εκδόσεις σούπερμινι που ανέφερα είναι και πλήρεις σε θέμα εξοπλισμού.Θα περίμενε λοιπόν κανείς σε μια ορεινή χώρα σαν την Ελλάδα που η ιπποδύναμη είναι απαραίτητη τα γρήγορα σούπερμινι να έχουν μεγαλύτερο μερίδιο... αλλά αντίθετα αυτά που τα ξεπερνούν κατά πολύ σε πωλήσεις είναι τα βαρύτερα μικρομεσαία με λιγότερο ισχυρούς κινητήρες... ας προσθέσουμε σε όλα αυτά και τον παράγοντα πόλη (που τα αυτοκίνητα κινούνται με 1-2 άτομα τον περισσότερο καιρό)... μήπως υπάρχει ακόμα η φιλοσοφία της κούρσας και του αγοράζω-με-το-μέτρο?
-
To συγκεκριμένο ερώτημα με έχει απασχολήσει και παλιότερα.
Συγκεκριμένα, τι είναι καλύτερο και πιο συμφέρον για κάποιον που δεν έχει ιδιαίτερες ανάγκες για χώρους, ν αγοράσει ένα πολύ γρήγορο σούπερμινι ή να συμβιβαστεί με ένα πιο κλασάτο μικρομεσαίο?
Από τη μία έχουμε επιλογές σαν τα Corsa OPC, 207 RC, Clio RS, Ibiza Cupra, Fiesta ST (παλιότερα) και από την άλλη Golf, Focus, Astra με πιο αδύναμους όμως κινητήρες.
Αν εξαιρέσουμε το χώρο αποσκευών που είναι μικρότερος, τα ίδια άτομα περίπου θα μετακινηθούν είτε με σούπερμινι είτε με μικρομεσαίο. Μάλιστα τα δυνατά σούπερμινι δίνουν και περισσότερη ενεργητική ασφάλεια, ενώ και στην παθητική συγκαταλέγονται στα ασφαλέστερα αυτοκίνητα παραγωγής. Επιπλέον, οι εκδόσεις σούπερμινι που ανέφερα είναι και πλήρεις σε θέμα εξοπλισμού.Θα περίμενε λοιπόν κανείς σε μια ορεινή χώρα σαν την Ελλάδα που η ιπποδύναμη είναι απαραίτητη τα γρήγορα σούπερμινι να έχουν μεγαλύτερο μερίδιο... αλλά αντίθετα αυτά που τα ξεπερνούν κατά πολύ σε πωλήσεις είναι τα βαρύτερα μικρομεσαία με λιγότερο ισχυρούς κινητήρες... ας προσθέσουμε σε όλα αυτά και τον παράγοντα πόλη (που τα αυτοκίνητα κινούνται με 1-2 άτομα τον περισσότερο καιρό)... μήπως υπάρχει ακόμα η φιλοσοφία της κούρσας και του αγοράζω-με-το-μέτρο?
-
Τι να τα κάνεις τα άλογα άμα θες να πας ένα ταξίδι και δε χωράς στο αμάξι?
Κάτι 207, corsa, κ.λ.π., είναι μόνο για διακοπές κυριλέ στο ξενοδοχείο και με ένα βαλιτσάκι στο χέρι.
Έχει τύχει να πάμε δύο άτομα για μια βδομάδα κάμπινγκ, με μικρομεσαίο αμάξι, και με κατεβασμένα
τα καθίσματα δεν έβλεπες απ'τον κεντρικό καθρέφτη -
Οι 'κουρσες' παραμενουν καλυτερα αμαξια με την εννοια της λιγο ποιο απλας, τις καλυτερης ανεσης, τις καλυτερης ηχομονωσης, των καλυτερων υλικων, τις ποιο προσεγμενης κατασκευης, πιθανα και καλυτερου πατηματος στον δρομο...
Οπότε ναι... οι επιδόσεις καλες αν σε ενδιαφερει να πηγαινεις του σκοτωμου. Αν θες ομως να πηγαινεις ατσαλακωτος... τοτε θα προτιμησεις την χρυση τομη...
-
1000 φορές να πας κάποιον σε μια αντιπροσωπεία και να του δείξεις το supermini και το μικρομεσαίο, είναι 1000 φορές σίγουρο ότι θα πάρει το μικρομεσαίο. Το αυτό και για το μικρομεσαίο και το μεσαίο (π.χ. Auris - Avensis). Το αυτό και για το μεσαίο και το μεγάλο. Το μεγαλύτερο πάντα δείχνει πιο προσεγμένο.
Τώρα για τα συγκεκριμένα supermini, πραγματικά δεν ξέρω γιατί συμβαίνει, αφού είναι ολοκληρωμένα αυτοκίνητα (πλην Clio RS) χωρίς να υστερούν σε τίποτα, ενώ έχουν και ιδιαιτερότητα με τις σπορ εκδόσεις τους...Μήπως σκεπτόμεθα 'σιγά μη δώσω 20+ χιλιάδες ευρώ για το ίδιο αυτοκίνητο με την κόρη του γείτονα που έχει το 1.2αρι...
-
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που τα μικρομεσαία είναι προτιμότερα από τα γρήγορα σούπερμίνι
Καταρχάς είναι οι μεγαλύτεροι χώροι. Πολύς κόσμος έχει πραγματικά ανάγκη από χώρους για επιβάτες και αποσκευές και στην συντριπτική πλειοψηφία τα μικρομεσαία υπερτερούν των σούπερ μίνι. Το 'συντριπτική' το βάζω γιατί υπάρχει το παράδοξο ότι ένας υψηλόσωμος οδηγός θα χωράει σε ένα κόρσα τελευταίας γενιάς ενώ στο άστρα (όχημα ίδιας εταιρείας και ηλικίας) με κάθισμα τέρμα κάτω θα ακουμπάει ταβάνι!
Δεύτερον ένα μικρομεσαίο έχει σχεδόν πάντα πιο προσεγμένο εσωτερικό με λιγότερες τσιγκουνιές (τιμόνια που μπαίνουν μέσα έξω, πληρέστερο πίνακα οργάνων και άλλα στοιχεία εξοπλισμού) το οποίο μπορεί να διαπιστώσει κάποιος εύκολα και χωρίς να είναι ειδήμων σε θέματα αυτοκίνησης. Επίσης στα μικρομεσαία θα βρεις πιο συχνά δίσκους πίσω, ΕΣΠ και άλλα γκατζετάκια που κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη και ασφαλή.
Επιπλέον ένα μικρομεσαίο συνήθώς έχει δύο θανατηφόρα βέλη στη φαρέτρα της οδικής συμπεριφοράς. Μεγάλο μεταξόνιο και ανεξάρτητη ανάρτηση. Το μεγάλο μεταξόνιο σημαίνει καλύτερο και πιο άνετο ταξίδι και η ανεξάρτητη ανάρτηση μπορεί να κλέβει λίγο χώρο από τον χώρο αποσκευών αλλά είτε ψυχολογικά είτε πρακτικά για μένα είναι μεγάλο προσόν σε ένα αυτοκίνητο
έντιτ: φυσικά μιλάμε για τον πίσω άξονα...Σημαντικό ρόλο παίζει και η παθητική ασφάλεια. Ναι υπάρχουν διαμαντάκια τεχνολογίας σε θέματα παθητικής ασφάλειας όπως το iq και το 500 που τρακάρουν με 60+ σε τοίχο και βγαίνεις αλώβητος αλλά όταν κυκλοφορούν ένα σωρό μικροτσούτσουνοι (Κ.Κ. tm) με τεράστια σούβ για να καβαλάνε πεζοδρόμια έχεις δύο επιλογές προκειμένου να νικήσεις τους νόμους της φυσικής. Ή να δέσεις ένα 100κιλο τσουβάλι πατάτες στο καπώ σου ή να ανέβεις όσες κατηγορίες αντέχει το πορτοφόλι σου...
Είμαστε φυσικά ελληνάρες και το πουλ μουρ παίζει σημαντικότατο ρόλο στην επιλογή οχήματος και εσφαλμένα ή όχι νομίζουμε ότι μεγάλο αμάξι=μούρη. Οπότε τα αγοράζουμε.
Τέλος για την συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών οι επιδόσεις δεν είναι η πρώτη προτεραιότητα στην επιλογή αυτοκινήτου. Τα περι ενεργητικής ασφάλειας ενός μικρού καλοστημένου gti ίσως ισχύουν στην θεωρία αλλά οι ασφαλιστικές που συνδέουν το κυβικά (=χοντρά πυκνά επιδόσεις) με τον κίνδυνο ασφάλισης κάτι ξέρουν παραπάνω. Και μπορεί εδώ να λέμε ότι οι ασφαλιστικές ψάχνουν λεφτά με οποιο τρόπο, όμως έχοντας δει πως αυξάνονται γεωμετρικά τα ασφαλιστρα στα αυτοκίνητα με σπορ χαρακτήρα στο Η.Β. μπορώ να πω ότι έχουν δίκιο...
-
Πιστεύω πως όταν είναι τόσο κοντά οι τιμές θα προτιμήσεις το καλύτερο, ακόμα κι αν δεν το χρειάζεσαι. Για παράδειγμα, δεν βρίσκω το λόγο να προτιμήσει κάποιος το 207GT από το Bravo 150 όταν και τα δύο έχουν 20.000 ευρώ με παραπλήσιο εξοπλισμό (όχι και ίσο αλλά παραπλήσιο σίγουρα) εκτός αν θέλει οπωσδήποτε μικρότερο αμάξι. Ακόμα και 1.8Τ Leon ή Octavia παίρνεις με 20-21 χιλιάρικα! Το έζησα κι εγώ αυτό καθώς δεν έβλεπα τον λόγο να δώσω (τότε) 18.500 για 207 Rallye όταν έπαιρνα Golf με ουσιαστικά ίδιο εξοπλισμό με μόλις 360 ευρώ παραπάνω.
Παρόμοιες τιμές έχουν όλα αυτά τα γρήγορα B-segment όπως Corsa GSI, Mi.To που είναι ακόμα πιο ακριβή. Στα σχεδόν ίδια χρήματα παίρνεις καλύτερη ποιότητα υλικών, καλύτερη κύληση, πιο άνετη ανάρτηση που μάλλον δεν χάνει και τόσο πολύ στις στροφές στην πραγματικότητα, καλύτερους χώρους και ελαφρά λιγότερο εξοπλισμό. Από άλογα παίρνεις στην ουσία τα ίδια, αλλά χάνεις σε επιταχύνσεις λόγω του μεγαλύτερου βάρους. Και συνήθως η μεταπωλητική των μικρότερων αυτοκινήτων πέφτει πιο γρήγορα οπότε χάνεις κι από εκεί.
Το πρόβλημα των γρήγορων B-Segment κατ'εμέ είναι πως παραείναι ακριβά, σε σχέση με τα μικρομεσαία. Αν θες οπωσδήποτε τέτοια κλάση μεγέθους, είναι οκ. Αν βλέπεις πιο ανοιχτά την κατάσταση όμως, δεν συμφέρει το γρήγορο μικρό.
-
Είναι διαφορετικά αυτοκίνητα για διαφορετικές ανάγκες. Τα γρήγορα σουπερμίνι είναι σαφως πιο εξειδικευμένα. Ο μέσος αγοραστής θα βρεί την ανάρτηση πολύ σκληρή, το γκάζι υπερβολικό, την συντήρηση αλμυρούτσικη και την εμφάνιση ορισμένων πολύ extreme. Αντίθετα η πλειοψηφία θα εκτιμήσει την μεγαλύτερη άνεση ενός μικρομεσαίου, τους μεγαλύτερους χώρους και την καλύτερη απτή ποιότητα. Εξάλλου πολλές φορές τα μικρομεσαία εξυπηρετούν τις μεταφορικές ανάγκες ολόκληρης οικογένειας, χρήση που θα ζόριζε ένα superminι. Για κάθε ανάγκη υπάρχει και μια λύση, τίποτα δεν κάνει για όλους και για όλα.
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Το πρόβλημα των γρήγορων B-Segment κατ'εμέ είναι πως παραείναι ακριβά, σε σχέση με τα μικρομεσαία. Αν θες οπωσδήποτε τέτοια κλάση μεγέθους, είναι οκ. Αν βλέπεις πιο ανοιχτά την κατάσταση όμως, δεν συμφέρει το γρήγορο μικρό.
+1000
στιο ίδιο δίλημμα βρέθηκα και γω που καλόβλεπα την mi.to αντί του bravo sport.. αλλά τελικά τα έβαλα κάτω και σκέφτηκα πως με τα ίδια λεφτά πάνω κάτω θα έπαιρνα ενα μικρούλι αμάξι και απο χώρους θα ήμουνα εκεί που ήμουν και με το προηγούμενο.
για μένα μόνο αν κινείσαι σε περιοχές με σοβαρό πρόβλημα παρκαρίσματος είναι απογοητευτική επιλογή το μεγάλο αμαξι. -
+1000000 με τους προλαλύσαντες!
Αν και τα supermini έχουν κάνει κι αυτά άλματα στους τομείς της απτής ποιότητας των υλικών (βλέπε 207, Fiesta, sorry αν ξεχνάω και κάποιο άλλο), στην άνεση, στην ηχομόνωση, στους χώρους (έχουν φτάσει αισίως τα 4μ) εξακολουθούν να είναι λίγα μπροστά στα μικρομεσαία και η μικρές διαφορές (1000 ευρώ) μας βάζουν όλους στον πειρασμό να ανεβούμε κατηγορία.
Ούτως ή άλλως και τα μικρομεσαία έχουν πλέον επιδόσεις παραπάνω από ικανοποιητικές (tsi, t-jet, twinscroll) έτσι ώστε όσο κι αν αναπολούμε τα 'παιδικά' μας χρόνια με τις μικρές βολίδες (punto gt) να ικανοποιούν κι αυτά τις όποιες ανησυχίες μας!
Αυτά βέβαια όταν μιλάμε για πρώτο αυτοκίνητο, γιατί ξερογλύφωμαι για ένα GP abarth για 'μικρό' (προσπαθώ να πίσω το έταιρο ήμισυ )
-
Υπάρχει ομώς διαφορά εαν παίρνεις το 1ο η το 2ο αυτοκίνητο μιας οικογένειας...
Γρήγορο b-segment ή upgraded c-segment