-
Με αφορμή μια συζήτηση που είχα μ' ένα φίλο σχετικά με τη σκάντζα των μπροστινών ελαστικών με τα πίσω σκέφτηκα ν'ανοίξω αυτό το θέμα για να μοιραστούμε απόψεις κι εμπειρίες.
Τα ερωτήματα είναι αρκετά:- Προτιμάτε ν'αλλαζετε μια και καλή και τα 4 ελαστικά, μόνο τα ελαστικά του άξονα που έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη φθορά (π.χ. μπροστινού σε μπροσθοκίνητα) ή προσπαθείτε να παρατείνετε τη ζωή όλων των ελαστικών σας κατά το δυνατόν σκαντζάροντας τα εμπρός με τα πίσω? Αν ισχύει το τελευταίο, στα πόσα χλμ τα σκαντζάρετε συνήθως?... Εντάξει, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό κι από τον τρόπο οδήγησης (δε μιλάμε για track days!) κλπ, αλλά έτσι, για να έχουμε κάποιο μέτρο σύγκρισης...
- Tα ελαστικά σας είναι 'στρωμένα' για τον άξονα στον οποίο ήταν φορεμένα μέχρι τώρα. Κατά πόσον καλαβαίνετε διαφορές στο 'πάτημα' μετά τη σκάντζα (σε σχετικά ανεβασμένους, φυσικά, ρυθμούς)?
- Ξανακάνετε ζυγοστάθμιση στον κάθε τροχό κατά την αλλαγή ή [εφόσον δεν είχατε αισθητά τρεμουλιάσματα] βγάζετε και βάζετε απευθείας? Κάποιοι βουλκανιζατεράδες, πάντως, επιμένουν ότι και από 'μαμα κατάσταση' να βγουν οι τροχοί πρέπει να ξαναζυγοσταθμιστούν - κάτι που βέβαια τους συμφέρει από οικονομική άποψη (κόστος: πέρι τα 10 Ευρώ ο κάθε τροχός).
- Γενικά, αν το έχετε κάνει, είστε ικανοποιημένοι μετά από τέτοια σκάντζα όσον αφορά κραδασμούς στο τιμόνι, πρόσφυση, οδ. συμπεριφορά, κλπ? Ο συγκεκριμένος φίλος με τον οποίο το συζητούσα, ο οποίος σκάντζαρε τα ελαστικά του στις 15000 χλμ (σε 4WD) έλεγε ότι το μετάνοιωσε διότι του εμφανίστηκε ένα μικρό τρεμούλιασμα στο τιμόνι στα 130-140 το οποίο δε λέει να φύγει εντελώς (το ξαναπήγε για ζυγοστάθμιση και αλλού, αλλά τζίφος!), πράγμα που πιστεύει πως οφείλεται στο ότι η κορυφαία 'δυναμική' ζυγοστάθμιση του κατασκευαστή [με τους τροχούς επάνω στο αμάξι] δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί από τους ειδικούς της Ελληνικής πιάτσας...
-
Με αφορμή μια συζήτηση που είχα μ' ένα φίλο σχετικά με τη σκάντζα των μπροστινών ελαστικών με τα πίσω σκέφτηκα ν'ανοίξω αυτό το θέμα για να μοιραστούμε απόψεις κι εμπειρίες.
Τα ερωτήματα είναι αρκετά:- Προτιμάτε ν'αλλαζετε μια και καλή και τα 4 ελαστικά, μόνο τα ελαστικά του άξονα που έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη φθορά (π.χ. μπροστινού σε μπροσθοκίνητα) ή προσπαθείτε να παρατείνετε τη ζωή όλων των ελαστικών σας κατά το δυνατόν σκαντζάροντας τα εμπρός με τα πίσω? Αν ισχύει το τελευταίο, στα πόσα χλμ τα σκαντζάρετε συνήθως?... Εντάξει, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό κι από τον τρόπο οδήγησης (δε μιλάμε για track days!) κλπ, αλλά έτσι, για να έχουμε κάποιο μέτρο σύγκρισης...
- Tα ελαστικά σας είναι 'στρωμένα' για τον άξονα στον οποίο ήταν φορεμένα μέχρι τώρα. Κατά πόσον καλαβαίνετε διαφορές στο 'πάτημα' μετά τη σκάντζα (σε σχετικά ανεβασμένους, φυσικά, ρυθμούς)?
- Ξανακάνετε ζυγοστάθμιση στον κάθε τροχό κατά την αλλαγή ή [εφόσον δεν είχατε αισθητά τρεμουλιάσματα] βγάζετε και βάζετε απευθείας? Κάποιοι βουλκανιζατεράδες, πάντως, επιμένουν ότι και από 'μαμα κατάσταση' να βγουν οι τροχοί πρέπει να ξαναζυγοσταθμιστούν - κάτι που βέβαια τους συμφέρει από οικονομική άποψη (κόστος: πέρι τα 10 Ευρώ ο κάθε τροχός).
- Γενικά, αν το έχετε κάνει, είστε ικανοποιημένοι μετά από τέτοια σκάντζα όσον αφορά κραδασμούς στο τιμόνι, πρόσφυση, οδ. συμπεριφορά, κλπ? Ο συγκεκριμένος φίλος με τον οποίο το συζητούσα, ο οποίος σκάντζαρε τα ελαστικά του στις 15000 χλμ (σε 4WD) έλεγε ότι το μετάνοιωσε διότι του εμφανίστηκε ένα μικρό τρεμούλιασμα στο τιμόνι στα 130-140 το οποίο δε λέει να φύγει εντελώς (το ξαναπήγε για ζυγοστάθμιση και αλλού, αλλά τζίφος!), πράγμα που πιστεύει πως οφείλεται στο ότι η κορυφαία 'δυναμική' ζυγοστάθμιση του κατασκευαστή [με τους τροχούς επάνω στο αμάξι] δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί από τους ειδικούς της Ελληνικής πιάτσας...
-
Με αφορμή μια συζήτηση που είχα μ' ένα φίλο σχετικά με τη σκάντζα των μπροστινών ελαστικών με τα πίσω σκέφτηκα ν'ανοίξω αυτό το θέμα για να μοιραστούμε απόψεις κι εμπειρίες.
Τα ερωτήματα είναι αρκετά:- Προτιμάτε ν'αλλαζετε μια και καλή και τα 4 ελαστικά, μόνο τα ελαστικά του άξονα που έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη φθορά (π.χ. μπροστινού σε μπροσθοκίνητα) ή προσπαθείτε να παρατείνετε τη ζωή όλων των ελαστικών σας κατά το δυνατόν σκαντζάροντας τα εμπρός με τα πίσω? Αν ισχύει το τελευταίο, στα πόσα χλμ τα σκαντζάρετε συνήθως?... Εντάξει, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό κι από τον τρόπο οδήγησης (δε μιλάμε για track days!) κλπ, αλλά έτσι, για να έχουμε κάποιο μέτρο σύγκρισης...
- Tα ελαστικά σας είναι 'στρωμένα' για τον άξονα στον οποίο ήταν φορεμένα μέχρι τώρα. Κατά πόσον καλαβαίνετε διαφορές στο 'πάτημα' μετά τη σκάντζα (σε σχετικά ανεβασμένους, φυσικά, ρυθμούς)?
- Ξανακάνετε ζυγοστάθμιση στον κάθε τροχό κατά την αλλαγή ή [εφόσον δεν είχατε αισθητά τρεμουλιάσματα] βγάζετε και βάζετε απευθείας? Κάποιοι βουλκανιζατεράδες, πάντως, επιμένουν ότι και από 'μαμα κατάσταση' να βγουν οι τροχοί πρέπει να ξαναζυγοσταθμιστούν - κάτι που βέβαια τους συμφέρει από οικονομική άποψη (κόστος: πέρι τα 10 Ευρώ ο κάθε τροχός).
- Γενικά, αν το έχετε κάνει, είστε ικανοποιημένοι μετά από τέτοια σκάντζα όσον αφορά κραδασμούς στο τιμόνι, πρόσφυση, οδ. συμπεριφορά, κλπ? Ο συγκεκριμένος φίλος με τον οποίο το συζητούσα, ο οποίος σκάντζαρε τα ελαστικά του στις 15000 χλμ (σε 4WD) έλεγε ότι το μετάνοιωσε διότι του εμφανίστηκε ένα μικρό τρεμούλιασμα στο τιμόνι στα 130-140 το οποίο δε λέει να φύγει εντελώς (το ξαναπήγε για ζυγοστάθμιση και αλλού, αλλά τζίφος!), πράγμα που πιστεύει πως οφείλεται στο ότι η κορυφαία 'δυναμική' ζυγοστάθμιση του κατασκευαστή [με τους τροχούς επάνω στο αμάξι] δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί από τους ειδικούς της Ελληνικής πιάτσας...
-
Προσπαθώ να τα αλλάζω όλα μαζί.
Πρώτον για να είναι ομοίως φρέσκα,
δεύτερον ίδιου τύπου (μπορεί πχ να αποφασίσω την επόμενη φορά να αλλάξω μάρκα...),
τρίτον γιατί στην τετράδα συνήθως περυχαίνω καλύτερη έκπτωση.Γενικά κοιτάω να φθείρονται ομοίως, οπότε τα κάνω μπρος πίσω κάθε τόσο (έχω γρυλλάκι υδραυλικό και σταυρό, οπότε είναι εύκολο σχετικά).
Δεν έχω συγκεκριμένα χιλιόμετρα... Απλά όταν συνειδητοποιώ πως έχει αλλάξει η οδική συμπεριφορά (εμπροσθιοκίνητα οδηγώ, άρα όταν αρχίζει να βγάζει περισσότερα μούτρα...)
Ζυγοστάθμιση κάνω όποτε αλλάζω λάστιχα, και ΑΜΑ νιώσω τρέμουλο. Ποτέ άλλοτε.
Παράπονο από την όλη πρακτική δεν έχω...
-
http://www.4troxoi.gr/phpBB2/viewtopic. ... 4aa4370971
Κοίτα κι εδώ.
-
Ευχαριστώ tazio.
(ίσως έπρεπε να ψάξω λίγο καλύτερα πριν ανοίξω το θέμα με τις παραπάνω ερωτησεις! )
Προσωπικά το βλέπω ακριβώς όπως ο GeorgeTabs, πιο πάνω. Επίσης λέω να κατέβω σε κανένα βουλκανιζατερά να δω πως θα μου δικαιολογήσει την 'ανάγκη' για (επανα)ζυγοστάθμιση όταν το μόνο ζητούμενο είναι η σκάντζα εμπρός με πίσω...
-
- Tα ελαστικά σας είναι 'στρωμένα' για τον άξονα στον οποίο ήταν φορεμένα μέχρι τώρα. Κατά πόσον καλαβαίνετε διαφορές στο 'πάτημα' μετά τη σκάντζα (σε σχετικά ανεβασμένους, φυσικά, ρυθμούς)?
Στην αρχή θέλει σχετική προσοχή...σιγά σιγά όμως στρώνονται με τις νέες συνθήκες και το πρόβλημα εξαλείφεται.
Κάνε το αλλά αν είναι πολύ φθαρμένα θέλει προσοχή.
Απόλυτη αντένδειξη είναι όταν σε φρενάρισμα τείνουν να μπλοκάρουν πρώτα οι πίσω τροχοί οπότε ή αλλάζεις λάστιχα (θα είναι καιρός για κάτι τέτοιο) ή τα ξανααλάζεις εμπρός-πίσω. -
Συνέχεια εδώ http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic.php?t=13722
[moderator]
Σκάντζα ελαστικών εμπρός με πίσω