-
Ξεκινάω αυτό το thread έχοντας την αγνή απορία να μάθω το πως γίνονται οι μετρήσεις επιδόσεων στις διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Με ενδιαφερουν οι μετρήσεις επιτάγχυνσης-ρεπρίζ-τελικής ταχύτητας
Ζητώ συγνώμη αν έχει ξανασυζητηθεί το θέμα αλλά επειδή παραθέτω ένα κάρο ερωτήσεις είναι καλύτερα οι απαντήσεις να είναι μαζεμένες σε ένα thread για όποιον ενδιαφέρει να αναζητήσει απαντήσεις.
Θα ήταν ενδιαφέρον αν ο καθένας παραθέσει τον τρόπο μέρησης της εταιρίας του ώστε να δημιουργηθεί ένα 'Aρχείο' που ίσως μας επιτρέπει να διαβάζουμε με περισσότερη 'αλήθεια' τους πίνακες των περιοδικών.
Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω τα εξής:
- Υπάρχουν standards (ISO κλπ)?
- Aπό ποιες εταιρίες και ποια standards εφαρμόζονται αν υπάρχουν?
- Υπάρχει έλεγχος σωστής τήρησης των standards και ποιές κυρώσεις υπάρχουν σε
περίπτωση παραπλάνησης του κοινού? - Με τι όργανα γίνονται οι μετρήσεις(GPS, laser, κλπ) ?
- Οι μετρήσεις γίνονται με βενζίνη 95 , 98 ή 100 οκτανίων?
6.Οι μετρήσεις ιπποδύναμης με τι βενζίνη γίνονται? - Το ρεζερβουάρ είναι άδειο, μισογεμάτο ή γεμάτο?
- Υπάρχεί μόνο ο οδηγός ή υπάρχει και συνοδηγός + αποσκευές και τι βάρος έχουν αυτές?
- Με τι κινητήρα γίνεται η μέτρηση? Για παράδειγμα έχουν ένα 1600άρι «στρωμένο» και τον φοράνε σε όλα τα μοντέλα ή επιλέγουν ένα πλήρως κατασκευασμένο μοντέλο με τον κινητήρα μόλις να βγήκε από την γραμμή παραγωγής?
- Τι ελαστικά φοράει το αμάξι? Βάζουν ζάντες αλουμινίου ή σιδερένιες? Με τα ίδια ελαστικά μετράνε επιτάγχυνση και μέγιστη ταχύτητα? Επιλέγουν μεγάλης ή μικρής διαμέτρου ρόδα? Τα έχουν σε σωστή πίεση ή τα φουσκώνουν παραπάνω πριν την μέτρηση?
- Το αμάξι είναι φουλ σε υγρά ή αφαιρούν πχ λάδι, φρέον και υγρό φρένων κατά την διάρκεια της μέτρησης?
- Σε τι συνθήκες θερμοκρασίας-υγρασίας-ανέμου γίνονται οι μετρήσεις? Επιλέγεται κάποια συγκεκριμένη χώρα που τις περισσότερες μέρες τηρεί αυτές τις συνθήκες? Περιμένουν πότε θα είναι κατάλληλες οι συνθήκες για την μέτρηση? Υπάρχουν διορθωτικοί συντελεστές με βάση τους οποίους εξομαλύνεται ο επηρρεασμός από το περιβάλλον?
- Οι μετρήσεις επαναλαμβάνονται και κράτανε τον μέσο όρο, την καλύτερη ή την χειρότερη? Αν επαναλαμβάνονται επαναλαμβάνοντει με το ίδιο όχημα ή επιλέγουν έναν αριθμό οχημάτων?
- Οι μετρήσεις γίνονται σε κάποιο δυναμόμετρο ή στο δρόμο?
- Οι μέτρηση επιτάγχυνσης γίνεται από το ρελαντί και μαρσάρισμα ή έχουν στροφές και απλά αφήνουν συμπλέκτη?
- Οι μετρήσεις ταχύτητας γίνονται με συγκεκριμένο μήκος δρόμου πχ 1000-2000-5000 μέτρα ή το αφήνουν σε ευθεία και όσο πιάσει όποτε την πιάσει?
Υ.Γ.Δεν θέλω το thread αυτό να καταντήσει brands wars, για το ποιός είναι πιο αντικειμενικός και τίμιος κλπ
-
Ξεκινάω αυτό το thread έχοντας την αγνή απορία να μάθω το πως γίνονται οι μετρήσεις επιδόσεων στις διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Με ενδιαφερουν οι μετρήσεις επιτάγχυνσης-ρεπρίζ-τελικής ταχύτητας
Ζητώ συγνώμη αν έχει ξανασυζητηθεί το θέμα αλλά επειδή παραθέτω ένα κάρο ερωτήσεις είναι καλύτερα οι απαντήσεις να είναι μαζεμένες σε ένα thread για όποιον ενδιαφέρει να αναζητήσει απαντήσεις.
Θα ήταν ενδιαφέρον αν ο καθένας παραθέσει τον τρόπο μέρησης της εταιρίας του ώστε να δημιουργηθεί ένα 'Aρχείο' που ίσως μας επιτρέπει να διαβάζουμε με περισσότερη 'αλήθεια' τους πίνακες των περιοδικών.
Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω τα εξής:
- Υπάρχουν standards (ISO κλπ)?
- Aπό ποιες εταιρίες και ποια standards εφαρμόζονται αν υπάρχουν?
- Υπάρχει έλεγχος σωστής τήρησης των standards και ποιές κυρώσεις υπάρχουν σε
περίπτωση παραπλάνησης του κοινού? - Με τι όργανα γίνονται οι μετρήσεις(GPS, laser, κλπ) ?
- Οι μετρήσεις γίνονται με βενζίνη 95 , 98 ή 100 οκτανίων?
6.Οι μετρήσεις ιπποδύναμης με τι βενζίνη γίνονται? - Το ρεζερβουάρ είναι άδειο, μισογεμάτο ή γεμάτο?
- Υπάρχεί μόνο ο οδηγός ή υπάρχει και συνοδηγός + αποσκευές και τι βάρος έχουν αυτές?
- Με τι κινητήρα γίνεται η μέτρηση? Για παράδειγμα έχουν ένα 1600άρι «στρωμένο» και τον φοράνε σε όλα τα μοντέλα ή επιλέγουν ένα πλήρως κατασκευασμένο μοντέλο με τον κινητήρα μόλις να βγήκε από την γραμμή παραγωγής?
- Τι ελαστικά φοράει το αμάξι? Βάζουν ζάντες αλουμινίου ή σιδερένιες? Με τα ίδια ελαστικά μετράνε επιτάγχυνση και μέγιστη ταχύτητα? Επιλέγουν μεγάλης ή μικρής διαμέτρου ρόδα? Τα έχουν σε σωστή πίεση ή τα φουσκώνουν παραπάνω πριν την μέτρηση?
- Το αμάξι είναι φουλ σε υγρά ή αφαιρούν πχ λάδι, φρέον και υγρό φρένων κατά την διάρκεια της μέτρησης?
- Σε τι συνθήκες θερμοκρασίας-υγρασίας-ανέμου γίνονται οι μετρήσεις? Επιλέγεται κάποια συγκεκριμένη χώρα που τις περισσότερες μέρες τηρεί αυτές τις συνθήκες? Περιμένουν πότε θα είναι κατάλληλες οι συνθήκες για την μέτρηση? Υπάρχουν διορθωτικοί συντελεστές με βάση τους οποίους εξομαλύνεται ο επηρρεασμός από το περιβάλλον?
- Οι μετρήσεις επαναλαμβάνονται και κράτανε τον μέσο όρο, την καλύτερη ή την χειρότερη? Αν επαναλαμβάνονται επαναλαμβάνοντει με το ίδιο όχημα ή επιλέγουν έναν αριθμό οχημάτων?
- Οι μετρήσεις γίνονται σε κάποιο δυναμόμετρο ή στο δρόμο?
- Οι μέτρηση επιτάγχυνσης γίνεται από το ρελαντί και μαρσάρισμα ή έχουν στροφές και απλά αφήνουν συμπλέκτη?
- Οι μετρήσεις ταχύτητας γίνονται με συγκεκριμένο μήκος δρόμου πχ 1000-2000-5000 μέτρα ή το αφήνουν σε ευθεία και όσο πιάσει όποτε την πιάσει?
Υ.Γ.Δεν θέλω το thread αυτό να καταντήσει brands wars, για το ποιός είναι πιο αντικειμενικός και τίμιος κλπ
-
Ξεκινάω αυτό το thread έχοντας την αγνή απορία να μάθω το πως γίνονται οι μετρήσεις επιδόσεων στις διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Με ενδιαφερουν οι μετρήσεις επιτάγχυνσης-ρεπρίζ-τελικής ταχύτητας
Ζητώ συγνώμη αν έχει ξανασυζητηθεί το θέμα αλλά επειδή παραθέτω ένα κάρο ερωτήσεις είναι καλύτερα οι απαντήσεις να είναι μαζεμένες σε ένα thread για όποιον ενδιαφέρει να αναζητήσει απαντήσεις.
Θα ήταν ενδιαφέρον αν ο καθένας παραθέσει τον τρόπο μέρησης της εταιρίας του ώστε να δημιουργηθεί ένα 'Aρχείο' που ίσως μας επιτρέπει να διαβάζουμε με περισσότερη 'αλήθεια' τους πίνακες των περιοδικών.
Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω τα εξής:
- Υπάρχουν standards (ISO κλπ)?
- Aπό ποιες εταιρίες και ποια standards εφαρμόζονται αν υπάρχουν?
- Υπάρχει έλεγχος σωστής τήρησης των standards και ποιές κυρώσεις υπάρχουν σε
περίπτωση παραπλάνησης του κοινού? - Με τι όργανα γίνονται οι μετρήσεις(GPS, laser, κλπ) ?
- Οι μετρήσεις γίνονται με βενζίνη 95 , 98 ή 100 οκτανίων?
6.Οι μετρήσεις ιπποδύναμης με τι βενζίνη γίνονται? - Το ρεζερβουάρ είναι άδειο, μισογεμάτο ή γεμάτο?
- Υπάρχεί μόνο ο οδηγός ή υπάρχει και συνοδηγός + αποσκευές και τι βάρος έχουν αυτές?
- Με τι κινητήρα γίνεται η μέτρηση? Για παράδειγμα έχουν ένα 1600άρι «στρωμένο» και τον φοράνε σε όλα τα μοντέλα ή επιλέγουν ένα πλήρως κατασκευασμένο μοντέλο με τον κινητήρα μόλις να βγήκε από την γραμμή παραγωγής?
- Τι ελαστικά φοράει το αμάξι? Βάζουν ζάντες αλουμινίου ή σιδερένιες? Με τα ίδια ελαστικά μετράνε επιτάγχυνση και μέγιστη ταχύτητα? Επιλέγουν μεγάλης ή μικρής διαμέτρου ρόδα? Τα έχουν σε σωστή πίεση ή τα φουσκώνουν παραπάνω πριν την μέτρηση?
- Το αμάξι είναι φουλ σε υγρά ή αφαιρούν πχ λάδι, φρέον και υγρό φρένων κατά την διάρκεια της μέτρησης?
- Σε τι συνθήκες θερμοκρασίας-υγρασίας-ανέμου γίνονται οι μετρήσεις? Επιλέγεται κάποια συγκεκριμένη χώρα που τις περισσότερες μέρες τηρεί αυτές τις συνθήκες? Περιμένουν πότε θα είναι κατάλληλες οι συνθήκες για την μέτρηση? Υπάρχουν διορθωτικοί συντελεστές με βάση τους οποίους εξομαλύνεται ο επηρρεασμός από το περιβάλλον?
- Οι μετρήσεις επαναλαμβάνονται και κράτανε τον μέσο όρο, την καλύτερη ή την χειρότερη? Αν επαναλαμβάνονται επαναλαμβάνοντει με το ίδιο όχημα ή επιλέγουν έναν αριθμό οχημάτων?
- Οι μετρήσεις γίνονται σε κάποιο δυναμόμετρο ή στο δρόμο?
- Οι μέτρηση επιτάγχυνσης γίνεται από το ρελαντί και μαρσάρισμα ή έχουν στροφές και απλά αφήνουν συμπλέκτη?
- Οι μετρήσεις ταχύτητας γίνονται με συγκεκριμένο μήκος δρόμου πχ 1000-2000-5000 μέτρα ή το αφήνουν σε ευθεία και όσο πιάσει όποτε την πιάσει?
Υ.Γ.Δεν θέλω το thread αυτό να καταντήσει brands wars, για το ποιός είναι πιο αντικειμενικός και τίμιος κλπ
-
Ομολογώ ότι με έβαλες σε σοβαρό προβληματισμό.
Δεν έχει πέσει στην αντίληψη μου κανένα πρότυπο για μέτρηση επιδόσεων αυτοκινήτου μέχρι σήμερα.
Γενικά πάντως πρέπει η κάθε εταιρεία να κάνει του κεφαλιού της.
Πολλές φορές τα αποτελέσματα των εργοστασιακών μετρήσεων είναι καλύτερα από τα πραγματικά, αυτό σημαίνει, μειωμένο βάρος, αλλά και ιδανικές συνθήκες (πίστα με κάλή πρόσφυση κλπ).
-
Αυτό είναι πολύ μεγάλο θέμα. Δεν ξέρω να απαντήσω για το αν υπάρχει κάποια μέθοδος πιστοποίησης στις μετρήσεις αλλά αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι σχεδόν κανένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί δεν έχει τις επιδόσεις επιτάγχυνσης που αναφέρει ο κατασκεαυαστής.
-
Υπάρχουν εταιρίες που οι μετρήσεις παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση και άλλες όπου οι μετρήσεις είναι σχεδόν ίδιες. Θα προσπαθήσω να αναφέρω κάποια παραδείγματα τις επόμενες μέρες.
-
Mε βάση τους χρήστες (Sakiss-8c2900)του alfisti.gr η Alfa Romeo μετράει τα τελευταία μοντέλα της κατά **Din-ready to drive με 100% **==>καυσιμα,υγρα(φουλ λάδια, φρέον κλπ),75kg(οδηγος και αποσκευες-συγκεκριμενα στο 0-100 αν και γινεται σε ευννοικες συνθηκες χρησιμοποιουν 2 ενηλικες). Δεν ξέρω αν ισχύει, απλά το αναφέρω. Ίσως γι’αυτό και οι τιμές μετρησεων των 147(10.5-10.6 0-100)-GT(10.6-10.7 0-100) επιβεβαιώνουν τις εργοστασιακές.
-
Ο χρήστης xsara16v έγραψε:
...., αλλά και ιδανικές συνθήκες (πίστα με κάλή πρόσφυση κλπ).Ιδανικές συνθήκες για μετρήσεις επιδόσεων σε ευθεία δεν είναι απαραίτητα η καλή πρόσφυση.... Καλή πρόσφυση σημαίνει μεγαλύτερη τριβή άρα και θερμότητα στο ελαστικό=χαμένη ενέργεια. Μην ξεχνάμε τα energy ελαστικά που υπόσχονται οικονομία και άλλα.... που πάει στην ερώτηση με τι λάστιχα γίνονται οι μετρήσεις....
Κακή πρόσφυση εκτός από καλύτερη τελική σε μερικές περιπτώσεις σημαίνει και καλύτερη εκκίνηση κατά την μέτρηση 0-100χλμ, 0-400μ, 0-1000μ γιατί μπορείς να ξεκινήσεις με ελεγχόμενο σπινάρισμα κρατώντας τις στροφές εκεί που τις θέλεις....Πολύ ενδιαφέρον θέμα, μακάρι να βγούνε πληροφορίες...
-
Πάντως εγώ για το XSARA 1.6 που έχω έχω δεί 3 διαφορετικές μετρήσεις 0-100 σε περιοδικά........
Η μία είναι 9,6'' (ΥΠΕΡΑΙΣΙΟΔΟΞΗ) ή άλλη 10,6'' σε πολλά περιοδικά και η τρίτη 11,6'' (Μάλλον για λόγους μάρκετινγκ)
Επειδή έχω GTECH, ασχολήθηκα λίγο με μετρησεις 0-100 και διαπίστωσα ότι ο μέσος όρος του αυτοκινήτου με ένα άτομο μέσα είναι 10,6''. (σε 20 μετρήσεις στην ίδια ευθεία και στισ 2 φορές)
Με 2 άτομα ο μέσος όρος είναι 11,2''
Κατά τα άλλα μπορείς με καλή εκκίνηση να πετύχεις και 10,4''.Το εργοστάσιο από όσο ξέρω δίνει 10,6'' άρα μάλλον μετράει με ένα άτομο.
Από εβδομάδα που θα φοράω το νέο μου πρόγραμμα που ετοιμάζω θα αρχίσω μετρήσεις με πρόγραμμα για να δούμε τι κερδίζεις σε ένα ατμοσφαιρικό 16βάλβιδο με ΦΠΕ.Η καλύτερη μέτρηση πάντως επιδόσεων είναι το 400αρι και όχι το 0-100.
Και εξηγώ, ο κόφτης της 2ας μου τώρα φτάνει τα 97χλμ , και η αλλαγή από 2α σε τρίτη μου πιάνει 0,6'' , αν μετατοπίσω τον κόφτη μερικές στροφές επάνω, γλιτώνω μία αλλαγή στο 0-100, οπότε νάσου πολύ εύκολα ένα ξερό 10'' στο 0-100 με μια απλή μετετόπιση κόφτη. -
Ο χρήστης xsara16v έγραψε:
Η καλύτερη μέτρηση πάντως επιδόσεων είναι το 400αρι και όχι το 0-100.
Και εξηγώ, ο κόφτης της 2ας μου τώρα φτάνει τα 97χλμ , και η αλλαγή από 2α σε τρίτη μου πιάνει 0,6'' , αν μετατοπίσω τον κόφτη μερικές στροφές επάνω, γλιτώνω μία αλλαγή στο 0-100, οπότε νάσου πολύ εύκολα ένα ξερό 10'' στο 0-100 με μια απλή μετετόπιση κόφτη.To ίδιο μπορεί να συμβεί και στα 400 m (μια λιγότερη αλλαγή ταχύτητας, πχ. 4η σε 5η).
Από αυτή την άποψη μόνο το 0-1000m είναι ακόμα καλύτερο.
Αν και πολλοί λένε πως η καλύτερη μέτρηση είναι 0-160-0
-
Εγω δεν ξερω πως μετρανε το 0-100 δηλαδη πως ακριβως κανουν εκκινηση:Με τερμα γκαζι και οσο σπινιαρει( ; ), με καλη εκκινηση(θεμα υποκειμενικο, ασφαλτου...). ΕΠισης δεν μπορω να καταλαβω πως στα κομματια μετρανε το 100-0 ολοι και βγαζουν διαφορετικο αποτελεσμα. Βγαζει πχ το ενα περιοδικο 41 μετρα και λεει πολυ καλο και στο αλλο περιοδικο αυτοκινητο ιδιας κατηγοριας βγαζει πανω απο 40 μετρα και δεν ειναι καλο!!! Παντα οι τιμες απο περιοδικο σε περιοδικο παιζουν 2-3 μετρα διαφοαρα σε ολα τα μοντελα με τα ιδια που δοκιμασε αλλο περιοδικο! ΤΟ 41 μετρα τι ειναι; Απ'οταν πατησε το φρενο, απ'οταν επιασε το φρενο, απ'οταν αφησε το γκαζι;;;;
-
Ο χρήστης enginekiller έγραψε:
Εγω δεν ξερω πως μετρανε το 0-100 δηλαδη πως ακριβως κανουν εκκινηση:Με τερμα γκαζι και οσο σπινιαρει( ; ), με καλη εκκινηση(θεμα υποκειμενικο, ασφαλτου...). ΕΠισης δεν μπορω να καταλαβω πως στα κομματια μετρανε το 100-0 ολοι και βγαζουν διαφορετικο αποτελεσμα. Βγαζει πχ το ενα περιοδικο 41 μετρα και λεει πολυ καλο και στο αλλο περιοδικο αυτοκινητο ιδιας κατηγοριας βγαζει πανω απο 40 μετρα και δεν ειναι καλο!!! Παντα οι τιμες απο περιοδικο σε περιοδικο παιζουν 2-3 μετρα διαφοαρα σε ολα τα μοντελα με τα ιδια που δοκιμασε αλλο περιοδικο! ΤΟ 41 μετρα τι ειναι; Απ'οταν πατησε το φρενο, απ'οταν επιασε το φρενο, απ'οταν αφησε το γκαζι;;;;Στην πλειοψηφία τους τα περιοδικά μετράνε με τέρμα γκάζι και απότομο άφημα συμπλέκτη
Οι μετρήσεις γίνονται στη Θήβα, άρα δημόσιος (παρά)δρομος με μέτρια άσφαλτο. Το 0-1000μ το ξεκινάνε συνήθως από σταθερό σημείο (λίγο μετά το πρώην βενζινάδικο). Οι μετρήσεις γίνονται και προς Αθήνα και προς Λαμία, αφού υπάρχει κατωφέρεια/ανωφέρεια και βγαίνει μέσος όρος
Στα φρένα οι δοκιμές γίνονται με 'νεκρά' με -πραγματική- ταχύτητα πχ 122 ή 103 και η μέτρηση αρχίζει από το 'στρογγυλό'
Προφανώς είναι πολύ δύσκολο να υπάρξουν ίδιες μετρήσεις στα φρένα, ειδικά μεταξύ περιοδικών, αφού άλλοι επιβάτες είναι στο ένα, άλλα τα φορτία καυσίμου και ίσως το κυριότερο, διαφορετικό σημείο μέτρησης (άσφαλτος)
Πριν μερικά χρόνια οι δοκιμές γίνονταν με εξωτερικό τροχό, ή με βιδωτό τροχό στα μπουλόνια μη κινητήριου τροχού (πρόβλημα στα τετρακίνητα). (Peisseler)
Αργότερα τα φωτοκύτταρα (Datron) με εξωτερική βεντούζα και σύνδεση με laptop και τα πιο σύγχρονα με GPS, τα V-Box
Υπήρχαν και τα Correvit, αλλά πολύ δύσκολα στο στήσιμο.
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Οι μετρήσεις γίνονται και προς Αθήνα και προς Λαμία, αφού υπάρχει κατωφέρεια/ανωφέρεια και βγαίνει μέσος όρος
Μαθηματικά ισχύει αυτό?
Έχω την εντύπωση ότι ευνοεί τα ελαφρά αμάξια.
Κάποιος φυσικός ή μηχανολόγος ας μας εξηγήσει!!
-
Ο χρήστης Babbis έγραψε:
Μαθηματικά ισχύει αυτό?Έχω την εντύπωση ότι ευνοεί τα ελαφρά αμάξια.
Κάποιος φυσικός ή μηχανολόγος ας μας εξηγήσει!!
Το βαρύ αμάξι ευνοείται στην κατηφόρα (μεγαλύτερη θετική συνιστώσα βάρους), ενώ το ελαφρύ στην ανηφόρα (μικρότερη αρνητική συνιστώσα βάρους)...
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Μαθηματικά ισχύει αυτό?
Έχω την εντύπωση ότι ευνοεί τα ελαφρά αμάξια.
Κάποιος φυσικός ή μηχανολόγος ας μας εξηγήσει!!
Το βαρύ αμάξι ευνοείται στην κατηφόρα (μεγαλύτερη θετική συνιστώσα βάρους), ενώ το ελαφρύ στην ανηφόρα (μικρότερη αρνητική συνιστώσα βάρους)...
Νομίζω ότι όλα τα σώματα πέφτουν με την επιτάγχυνση της Βαρύτητας=g!!
Αυτή είναι ανεξάρτητη της μάζας
Ο Γαλιλαίος είχε κάνει και το πείραμα με την μεγάλη και μικρή μπάλλα!!
Άρα και όταν έχουμε κλίση δηλαδή γενίκευση της κατακόρυφης πτώσης τα αποτελέσματα είναι ανάλογα.
Άρα το βαρύ δεν ευνοείτε στην κατηφόρα.
Αλλά και να ευνοείτε μάλλον είναι μεγαλύτερο το μειονέκτημα της ανηφόρας από το πλεονέκτημα της κατηφόρας.
Που κάνω λάθος?
-
Εννοείται ότι το να μετρήσεις την επιτάγχυνση στην ανηφόρα και στην κατηφόρα και να βγάλεις τον μέσο όρο είναι εντελώς λάθος ακόμη και αν είναι ελαφρά η κλίση. Βάλε ένα αμάξι με 20 κιλά ροπή και βάλε και ένα με 12. Το ίδιο επηρεάζονται από την ανηφόρα? Επίσης πάρε δύο αμάξια με 100 άλογα στις 6.000. Το ένα 1.4 και το άλλο 1.6. Στην ευθεία έχουν παραπλήσιο 0-100, στην ανηφόρα όμως?
-
Και επειδή τυγχάνει να είμαι και φυσικός μπορώ να σας αποδείξω με τύπους γιατί το να πάρεις το μέσο όρο της επιτάγχυνσης στην ανηφόρα και στην κατηφόρα δεν ισούται με την επιτάχυνση στην απόλυτη ευθεία. Να σας πω την αλήθεια επειδή έχει τύπους βαριέμαι να το γράψω, αλλά αν θέλετε να το προσπαθήσω.
-
Ο χρήστης Babbis έγραψε:
Οι μετρήσεις γίνονται και προς Αθήνα και προς Λαμία, αφού υπάρχει κατωφέρεια/ανωφέρεια και βγαίνει μέσος όρος
Μαθηματικά ισχύει αυτό?
Έχω την εντύπωση ότι ευνοεί τα ελαφρά αμάξια.
Κάποιος φυσικός ή μηχανολόγος ας μας εξηγήσει!!
γι' αυτό και το smiley. Δεν είναι ο καλύτερος τρόπος φυσικά μετρήσεων, αλλά απλώς δεν υπάρχει άλλος και τον χρησιμοποιούν όλα τα περιοδικά, άρα είναι 'αποδεκτός'
Γι' αυτό λέμε ότι οι μετρήσεις, ειδικά όταν γίνονται σε δημόσιο δρόμο, ότι είναι ενδεικτικές. Στις ρεπρίζ, που είναι και πιο σημαντικές, οι μετρήσεις είναι πιο ασφαλείς, αλλά και πάλι υπάρχει περιθώριο σφάλματος.
Παράδειγμα: ξεκινάς με 3η από 26χλμ./ώρα μέχρι τον κόφτη στην κατωφέρεια και κάνεις Χ μέτρα.
Στην ανηφόρα από που θα ξεκινήσεις; Από το σημείο που μπήκε ο κόφτης; και πως θα μαρκάρεις το ακριβές σημείο;
άρα στην άνοδο θα 'χεις πέσει σίγουρα μερικά μέτρα έξω και η κλίση του εδάφους θα είναι διαφορετική. Αν περάσετε μία βόλτα από την 'πίστα' θα καταλάβετε τι εννοώ
-
Pavleoura μην παιδεύεσαι. Από την προσωπική μας πείρα επιβεβαιώνεται ότι είναι μέγα λάθος ο μέσος όρος ανωφέρειας-κατωφέρειας.
Προσωπικό πρακτικό καθημερινό παράδειγμα:
Έχουμε δύο οδηγούς με αυτοκίνητα Peugeot 206, ο Α με μοτέρ 2.0 ~138 ίππων και ροπή ~20χλγρ, και ο Β με 1.6 ~118 ίππων και ~15χλγρ.
Τα κοντράρουμε από στάση:- Σε ισιάδι και μέχρι τα 140χαω η διαφορά είναι λιγότερο από μία καρότσα υπέρ του Α. Ο Β κοιτάζει με περηφάνια τον Α στα μάτια.
- Σε ανηφόρα 10% η διαφορά είναι 'χάσετομέτρημασεκαρότσες' υπέρ του Α. Ο Β πάει να κρυφτεί σφυρίζοντας αδιάφορα, προσπαθώντας να σκαρφιστεί διάφορες δικαιολογίες (πχ έψαχνα στο ράδιο, χτύπησε το κινητό, στραμπούληξα το πόδι μου κλπ).
Το παραπάνω τεστ το έχω κάνει εγώ με έναν φίλο μου (εγώ ήμουν ο Β).
Απλά τα πράγματα: Ροπή=Δύναμη!
-
Ο χρήστης pavleouras έγραψε:
Και επειδή τυγχάνει να είμαι και φυσικός μπορώ να σας αποδείξω με τύπους γιατί το να πάρεις το μέσο όρο της επιτάγχυνσης στην ανηφόρα και στην κατηφόρα δεν ισούται με την επιτάχυνση στην απόλυτη ευθεία. Να σας πω την αλήθεια επειδή έχει τύπους βαριέμαι να το γράψω, αλλά αν θέλετε να το προσπαθήσω.Μας έπεισες
Αλλά αν μπορείς απάντησε στον προβληματισμό μου για το αν ευνοεί ο μέσος όρος το βαρύτερο ή ελαφρύτερο αμάξι, υποθέτωντας ότι έχουν ίδιο κινητήρα
Περί μετρήσεων και επιδόσεων.