Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

1196 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
futurist
Εικόνα futurist
Offline
Last seen: Πριν από 4 μήνες 19 ώρες
Joined: 19/09/2018 - 21:45
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

--- inherited from forum platform transition ---

up
8 users have voted.
futurist
Εικόνα futurist
Offline
Last seen: Πριν από 4 μήνες 19 ώρες
Joined: 19/09/2018 - 21:45
Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Καλησπέρα στην παρέα!

Καθώς το θέμα της ηλεκτροκίνησης συζητιέται εκτενώς παράπλευρα σε άλλες συζητήσεις εντός του φόρουμ, ανοίγω ένα ξεχωριστό θέμα που μπορεί να φιλοξενεί όλες τις συζητήσεις πάνω στην προοπτική της ηλεκτροκίνησης τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς.

Ακόμα είναι νωρίς για αμιγώς ηλεκτρικά στη χώρα μας και αρκετά ακριβά ακόμα για τους περισσότερους, αλλά σίγουρα μέσα στα επόμενα χρόνια όλο και περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές θα μπαίνουν στο δίλημμα, πρώτα με τα άμεσα επερχόμενα plug-in υβριδικά και μελλοντικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά.

up
8 users have voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 36 λεπτά
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Προς το παρόν, άσχετοι συντάκτες σπεύδουν να την υπονομεύουν. Διάβασε τραγικό άρθρο:

https://www.caranddriver.gr/panagiotis_ ... o-7723015/

Τι δεν έχει βγει να πει κανείς:
1) τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εισάγονται χωρίς δασμούς.
2) πολλά μοντέλα της πρώτης γενιάς των ηλεκτρικών δεν έχουν τις τερατώδεις μπαταρίες που ακούμε πλέον γύρω μας. Για αυτό και βιώνουν φοβερή απαξίωση τιμής στο εξωτερικό.
3) Όμως, για τα καθημερινά χιλιόμετρα (που αυτά είναι ο μεγάλος όγκος), το πήγαινε έλα στη δουλειά, τα δρομολόγια για τις δραστηριότητες των παιδιών, κάνα γυμναστήριο το βράδυ, είναι λουκούμια.
4) Τα έξοδα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μηδαμινά: μηδέν τέλη, μηδέν σέρβις, κόστος κίνησης 1-1,5 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα, ασφάλεια σαν 1.200 κυβικά.
5) το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν κρύβει τις παγίδες του θερμικού κινητήρα. Ελέγχεις ακριβώς πόση χωρητικότητα έχουν οι μπαταρίες. Κάνεις και μια καλή βόλτα να ελέγξεις ότι όλα δουλεύουν σωστά κι αυτό είναι. Τα μοτέρ είναι αθάνατα, δεν έχεις κάτι άλλο να χαλάσει.
6) Η οδήγησή του είναι τόσο αγχολυτική, που ένα απίστευτα υψηλό ποσοστό (πάνω από 95%) των κατόχων ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο εξωτερικό δηλώνουν ότι δε θα ξαναπάρουν θερμικό κινητήρα.

Εν ολίγοις, θα περίμενα ένα άρθρο που να λέει ότι για δεύτερο, αστικής χρήσης, αξίζει με τα χίλια να φέρεις απ' έξω ένα μεταχειρισμένο σε τιμή σοκ. Καλή ώρα:
https://www.autoscout24.de/angebote/ren ... ?cldtidx=2

https://www.autoscout24.de/angebote/ren ... ?cldtidx=2

Να υπολογίσουμε άλλα 2 χιλιάρικα για την πληρωμή του εμπόρου; Που θα τρέξει τον έλεγχο εκεί (αν και θα μπορούσε να συνδυαστεί με ταξιδάκι στας Ευρώπας) και τη μεταφορά του με νταλίκα;

Φόρτιση κάθε βράδυ με νυχτερινό τιμολόγιο, ουσιαστικά το αντιμετωπίζεις σαν το κινητό, κάθε βράδυ στην πρίζα. Αν παίζουν πολλά δρομολόγια, όποτε γυρνάς σπίτι το πριζώνεις να πάρει λίγο τα πάνω του. Και το βράδυ η μεγάλη φόρτιση.

up
8 users have voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 36 λεπτά
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Για όποιον θέλει να ζει επικίνδυνα, υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μεγάλες μπαταρίες που βγαίνουν από τον αστικό ιστό.
Σε φυσιολογικά χρήματα, δεσπόζουν τα Hyundai Kona Electric και Kia Niro EV. Αμφότερα με μπαταρία 64 kWh, 200 ίππους και 40 κιλά ροπής. Από το ρελαντί, με ακαριαία απόκριση. Παραπονιούνται στο εξωτερικό ότι σπινάρουν πολύ, 40 κιλά ακαριαίας ροπής στους μπροστινούς τροχούς, μιλάμε για πεζοδρομιοκυνηγό.

Η Νορβηγία είναι η πρώτη σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Το 2017, τα αμιγώς ηλεκτρικά ήταν στο 38,7% των πωλήσεων. Το 2018, ηλεκτρικά κι υβριδικά ξεπέρασαν το 50%.
https://www.reuters.com/article/us-envi ... SKBN1ES0WC

Έτσι λοιπόν, έχω επιλέξει να ενημερώνομαι από ένα Νορβηγό μπλόγκερ, ο οποίος δοκιμάζει ταχύτατα τα νέα μοντέλα. Για παράδειγμα, όταν το σάιτ του Drive έκανε την πρώτη του αναφορά στο Kia Niro, ο Νορβηγός το είχε ήδη δοκιμάσει για να δει αν ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο. Δύο βδομάδες πριν...

https://youtu.be/ZnYWWtUNykA

Ιδού πώς τα κατάφερε το αδερφάκι του:

https://youtu.be/kq3OoZoUZBA

up
12 users have voted.
dstou
Offline
Last seen: Πριν από 53 λεπτά 36 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Ο ελ συντάκτης δεν είναι άσχετος, περιγράφει καλά, αν και μονότονα και μονόπλευρα την ωμή πραγματικότητα ενός ηλεκτρικού ιχ στην Αθήνα του 2018. Όμως πολλά από τα προβλήματα που αναφέρει θα απαλυνθούν με το χρόνο.
Στο φινάλε αφενός δεν είναι για όλους τα ηλεκτρικά, αφεδύο έχουν μερικές πολύ ενδιαφέρουσες πτυχές, τις οποίες προσπερνά ασχολίαστες με αποτέλεσμα το άρθρο του να γέρνει μονόπαντα.

1. Ναι, προς το παρόν
2. Να δεις απαξίωση που θα βιώσουν και αυτά με τις τερατώδεις μπαταρίες σε λίγα χρόνια
3. Ναι, αν μπορείς να εξασφαλίσεις φόρτιση σε μόνιμη βάση
4. Μόνο μηδαμινά δεν είναι. Τώρα κινούνται ατελώς, αλλά έχουν τεράστιο αρχικό κόστος απαξίωση με το χρόνο, κάποια μικρά έξοδα σέρβις, και την παγίδα του μεταβλητού κόστος κίνησης που εξαρτάται από το πως και που φορτίζεις = μπορεί να σου βγει περίπου όσο ένα συμβατικό ιχ! αν πηγαίνεις καμαρωτός σε γκαράζ και ψάχνεις για φορτιστή
5.Τις κρύβει και καλύτερα μάλιστα. Μία βλάβη στα ηλεκτρονικά του, ή μια υπερθέρμανση μπαταρίας μπορεί να το κάνει να κατεβάσει ρολά στο πι και φι ΑΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΑ.
6. Ναι

Να γράψουμε και τα μείον των ηλεκτρικών τώρα, για να μην γέρνουμε και εμείς μονόπαντα? Πάμε:

1. Πανάκριβα ακόμη σε αρχικό κόστος, παρά τη μείωση που έχει επιτευχθεί
2. Τεράστια απαξίωση με το χρόνο
3. Διαρκές άγχος ακτίνας δράσης και εύρεσης φορτιστή
4. Ευρέως μεταβλητό κόστος φόρτισης (βραδεία/ταχεία φόρτιση, ταχεία, μέρα ή με νυχτερινό, στο γκαράζ μας ή αλλού, με ανάγκη ειδικού φορτιστή ή με απλή μπαλαντέζα, με χαμηλή τιμη κιλοβατώρας ή με ακριβή, κ.α.)
5. Tεράστιος ο αναγκαίος χρόνος για την επαναφόρτισή τους = ακινητοποίηση του οχήματος
6. Ταξίδια μετ' εμποδίων, πιθανών παρακάμψεων και στάσεων, ο χρόνος είναι χρήμα θυμίζω
7. Απειροελάχιστα διαθέσιμα μοντέλα
8. Μη διαπιστωμένες ακόμη σε όλη τους την έκταση οι περιβαλ. συνέπειες της μαζικής κατασκευής συσσωρευτών
10. Σχεδόν μηδαμινές υποδομές παγκοσμίως για σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου, για τα fuel cell ηλεκτρικά
11. Αδυναμία εξειδικευμένης τεχνικής υποστήριξης για παλαιότερα ή μη εισηγμένα μοντέλα
12. Ευρέως μεταβλητή ακτίνα δράσης ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, την λειτουργία κλιματισμού, το φορτίο
13. Μεταβλητές επιδόσεις, ανάλογα με το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας και τα χρονάκια της
14. Χώρος αποσκευών και βάρος φόρτωσης αντιστρόφως ανάλογο της χωρητικότητας της μπαταρίας

up
8 users have voted.
Super@T
Offline
Last seen: Πριν από 17 ώρες 56 λεπτά
Joined: 09/08/2012 - 22:16
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Ψάξτε λίγο για τις μπαταρίες της πρώτης γενιάς Leaf και πείτε μου τι βρήκατε.

up
4 users have voted.
kapami
Offline
Last seen: Πριν από 2 μήνες 2 εβδομάδες
Joined: 22/04/2010 - 21:52
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Η μιση Καλιφορνια εχει προπαραγγειλει Τεσλα 3.

Αυτο τα λεει ολα για το τι θα γινεται σε 5 χρονια.

up
7 users have voted.
kiloMeater
Offline
Last seen: Πριν από 3 μήνες 1 εβδομάδα
Joined: 12/05/2005 - 15:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Αυτη η λύση που κουβέντιαζεται εδώ και εκεί απο μη ειδικούς όπως εμείς, της ανάπτυξης μπαταριών που μπορείς να αλλάζεις γρήγορα σε σταθμούς φόρτισης η βενζινάδικα, εχει εξερευνηθεί σοβαρά άραγε, γίνεται έρευνα σε αυτό; Άμα εχει κανείς κανα Link ας δώσει

Μια τέτοια λύση εκτός απο το πρόβλημα της φόρτισης σήμερα θα έκανε και τα αυτοκίνητα πιο futureproof αφού θα έκανε decouple την τεχνολογια του αμαξιού με τις εξελίξεις στις μπαταρίες
Οταν με το καλό έβγαιναν καλύτερες μπαταρίες απλά θα κουμπώνει καλύτερες ο χρήστης και θα βλέπει άμεσα αποτελέσματα .

up
7 users have voted.
criuser
Offline
Last seen: Πριν από 1ημέρα 5 ώρες
Joined: 17/11/2008 - 12:19
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Εδώ και χρόνια οι ντιζελοκίνητες μηχανές τρένων , είναι Δ/Η . Δηλαδή έχουν ένα πετρελαιοκινητήρα , που δουλεύει μία γεννήτρια που δίνει ρεύμα κίνησης στις μηχανές , αν τα ξέρω καλά .

Αν το σκεφτόμαστε ανάποδα , δηλαδή αντί για μικρό ηλεκτροκινητήρα στα υβριδικά και μεγάλο βενζίνης , είχαμε έναν μικρό 300-500 κεκ βενζίνας που φόρτιζε την μπαταρία , δεν θα ήταν μία λύση ?

Γιατί πράγματι η έννοια του ΑΥΤΟ-κινήτου , αναιρείται όταν έχεις τόσο μικρή αυτονομία και χρειάζεται τόση ώρα φόρτιση .

Γιατί η ηλεκτροκίνηση όπως είναι σήμερα είναι για συγκεκριμένες χρήσεις μόνο και είναι πανάκριβη στην αγορά , αλλά και στην αλλαγή των μπαταριών .

Το να φτάναμε από βενζινάδικα σε μπαταριάδικα , σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει μικρή τυποποίηση στις μπαταρίες , ώστε να ταιριάζουν σε όλα τα μοντέλα , ενώ το κόστος της αλλαγής θα είναι τέτοιο που πρακτικά θα αυξάνεται το κόστος λειτουργίας του αυτοκινήτου .

Για παράδειγμα τα κόστη των μπαταριών από ότι ακούω είναι 3-6000 € . Αρα αν πάμε στην λύση του μπαταριάδικου , σημαίνει ότι ένα τέτοιο κόστος , αυξημένο με διάφορα κέρδη εμπόρων , θα πρέπει να μοιράζεται στην λειτουργία ενός αυτοκινήτου σε διάρκεια 5-6 ετών .

up
11 users have voted.
dstou
Offline
Last seen: Πριν από 53 λεπτά 36 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Η αλλαγή μπαταριών μέσα σε λίγα λεπτά σε ειδικούς σταθμούς, προυποθέτει μια ωρίμανση της τεχνολογίας, αλλά και του χρήστη, καθώς και συνέργειες μεταξύ των εργοστασίων, και την ύπαρξη ενός τεράστιου εύρους αγοράς, πράγματα που απαιτούν πολλά χρόνια για να υλοποιηθούν, και αν.
Κάποια στιγμή στο μέλλον μπορεί και να γίνει πραγματικότητα.
Προς το παρόν έχει ξεκινήσει από Κίνα, με μπαταριάδικα που αλλάζουν μπαταρίες σε σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα κοινού τύπου. Είναι μια αρχή και αυτό. Επίσης εξετάζεται να γίνει σε εταιρείες με στόλο ταξί του ιδίου τύπου, το θέμα είναι να βρεθεί αυτοκίνητο που αλλάζει τις μπαταρίες του σαν κασσέτα και δεν θα θέλει φορμά μετά ο εγκέφαλος.

Η ύπαρξη κινητήρα που θα καίει πετρέλαιο ή βενζίνα και θα φορτίζει την μπαταρία, εφαρμόζεται ήδη στο i3. Λύνει , εν μέρει το πρόβλημα της αυτονομίας, αλλά δημιουργώντας ένα σκασμό άλλα μειονεκτήματα, όπως κόστος, πολυπλοκότητα, μετριότατη οικονομία, ρύπους, δέσμευση χώρου και όγκου, πρόσθετο βάρος κ.α.
Για ένα μεταβατικό στάδιο, αυτό μέχρι τα ηλεκτρικά να γίνουν κυρίαρχα, δεν είναι άσχημα, χωρίς να είναι ότι καλύτερο.

up
7 users have voted.
Fanis75
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 6 ώρες 27 λεπτά
Joined: 12/06/2002 - 18:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

criuser":2bd6lfuk wrote:
Εδώ και χρόνια οι ντιζελοκίνητες μηχανές τρένων , είναι Δ/Η . Δηλαδή έχουν ένα πετρελαιοκινητήρα , που δουλεύει μία γεννήτρια που δίνει ρεύμα κίνησης στις μηχανές , αν τα ξέρω καλά .

Αν το σκεφτόμαστε ανάποδα , δηλαδή αντί για μικρό ηλεκτροκινητήρα στα υβριδικά και μεγάλο βενζίνης , είχαμε έναν μικρό 300-500 κεκ βενζίνας που φόρτιζε την μπαταρία , δεν θα ήταν μία λύση ?

Πράγματι και αυτό προσπάθησε να κάνει η BMW με το i3 REX (Range Extender) αλλά κατά την γνώμη μου είναι ελλιπής υλοποίηση γιατί:
1. Το μοτέρ είναι πάρα πολύ βαρύ (κάπου 100 κιλά προσθέτει το REX) και επιδρά αρνητικά στις επιδόσεις και κυρίως στην αυτονομία
2. Καίει πάρα πολύ. Θα έπρεπε να εξελίξει ένα νέο μοτέρ οικονομικό και ειδικά για αυτή την χρήση (φόρτιση μπαταριών) και όχι να πάρει ένα έτοιμο από τις μοτοσυκλέτες.
3. Απλά διατηρεί την φόρτιση των μπαταριών στο επίπεδο που ήταν πριν ενεργοποιηθεί το ReX και δεν μπορεί να αυξήσει το επίπεδο φόρτισης (π.χ από το 50% να το πάει στο 80%).

Ίσως στην επόμενη γενιά να υλοποιηθεί πιο σωστά.

up
5 users have voted.
Super@T
Offline
Last seen: Πριν από 17 ώρες 56 λεπτά
Joined: 09/08/2012 - 22:16
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Το κατάργησε το range extender i3 η BMW.

up
7 users have voted.
polo2002
Offline
Last seen: Πριν από 4 μήνες 2 εβδομάδες
Joined: 12/01/2017 - 20:14
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Κάτι τέτοιο (γεννήτρια σε ηλεκτρικό) είχανε κάνει παλιότερα στο TOP GEAR χρησιμοποιώντας μια γεννήτρια του εμπορίου, που έκανε απίστευτο θόρυβο. Αλλά νομίζω ότι, μέχρι είτε να βγουν μπαταρίες με πολύ καλύτερη αυτονομία ή να γίνει δίκτυο αλλαγής μπαταριών, αυτή η λύση θα καλύψει πολύ κόσμο. Για εντός πόλης κινείται κανείς ηλεκτρικά , και εκτός έχεις τη σιγουριά οτι δεν θα μείνεις. Δεν μπορούν όλοι να έχουν 2 και 3 αυτοκίνητα.
Υπάρχει βέβαια θέμα πρόσθετου βάρους. Αλλά κάθε λύση έχει τα υπερ και τα κατά.

up
13 users have voted.
Fanis75
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 6 ώρες 27 λεπτά
Joined: 12/06/2002 - 18:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Super@T":1rartt4c wrote:
Το κατάργησε το range extender i3 η BMW.

To κατήργησε τώρα (που εμφανίστηκε το i3 με ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία, 3η έκδοση) για τις πωλήσεις από το 2019 και μετά και μόνο για την Ευρώπη (στην Αμερική θα διατίθεται κανονικά). Καλά έκαναν, γιατί (για εμένα) ήταν κακή υλοποίηση και τώρα με την ακόμα μεγαλύτερη μπαταρία, η ανάγκη του REx είναι ακόμα μικρότερη.

up
11 users have voted.
dstou
Offline
Last seen: Πριν από 53 λεπτά 36 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Αυτοκίνητα τύπου rex προδιαγράφονται από τη νομοθεσία στην αμερική, αυτός είναι ο λόγος που κυρίως το έβγαλε. Το κυκλοφόρησε και εδώ, και καλά έκανε, μπας και σταυρώσει και κανα δίφραγκο και από ευρώπη.

up
8 users have voted.
Fanis75
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 6 ώρες 27 λεπτά
Joined: 12/06/2002 - 18:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

dstou":3esaa4po wrote:
Αυτοκίνητα τύπου rex προδιαγράφονται από τη νομοθεσία στην αμερική, αυτός είναι ο λόγος που κυρίως το έβγαλε. Το κυκλοφόρησε και εδώ, και καλά έκανε, μπας και σταυρώσει και κανα δίφραγκο και από ευρώπη.

Δεν το γνώριζα αυτό...ευχαριστώ για την πληροφορία!

up
8 users have voted.
Super@T
Offline
Last seen: Πριν από 17 ώρες 56 λεπτά
Joined: 09/08/2012 - 22:16
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Αυτό που περιγράφετε με το rex και παλιότερα με το Chevrolet Volt είναι ένα series hybrid σύστημα, ο πιο απλός σχεδιασμός για hybrid οχήματα.

up
5 users have voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 36 λεπτά
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

kiloMeater":1hf1ruaz wrote:
Αυτη η λύση που κουβέντιαζεται εδώ και εκεί απο μη ειδικούς όπως εμείς, της ανάπτυξης μπαταριών που μπορείς να αλλάζεις γρήγορα σε σταθμούς φόρτισης η βενζινάδικα, εχει εξερευνηθεί σοβαρά άραγε, γίνεται έρευνα σε αυτό; Άμα εχει κανείς κανα Link ας δώσει

Μια τέτοια λύση εκτός απο το πρόβλημα της φόρτισης σήμερα θα έκανε και τα αυτοκίνητα πιο futureproof αφού θα έκανε decouple την τεχνολογια του αμαξιού με τις εξελίξεις στις μπαταρίες
Οταν με το καλό έβγαιναν καλύτερες μπαταρίες απλά θα κουμπώνει καλύτερες ο χρήστης και θα βλέπει άμεσα αποτελέσματα .

Την ίδια σκέψη με σένα είχε κι η Renault, η οποία είχε φτιάξει έτσι το Fluence EV ώστε να αλλάζεις μπαταρίες σε 3 λεπτά σε ειδικούς σταθμούς. Σαν πλυντήρια αυτοκινήτων, έμπαινες, ξεκούμπωνες, κούμπωνες κι έφευγες. Διάβασε περισσότερα εδώ: https://en.wikipedia.org/wiki/Better_Place_(company)

Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει σα δυνατότητα για κάποιο από τα διαθέσιμα ηλεκτρικά μοντέλα. Θυμίζει λίγο τους σταθμούς αλλαγής αλόγων στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία.

up
7 users have voted.
dstou
Offline
Last seen: Πριν από 53 λεπτά 36 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Το REX i3 δεν είναι υβρίδιο, είναι rex BEV, το Volt είναι υβρίδιο, σε μεγάλο φορτίο ο βενζινοκινητήρας συμπλέκεται άμεσα με τη μετάδοση και τη βοηθάει.
Τα οχήματα τύπου Range Extended Battery Electric Vehicle προδιαγράφονται από την αμερικάνικη νομοθεσία, και έχουν διάφορα μπόνους. Απαράβατος όρος, η ακτίνα δράσης με της μπαταρίας να είναι μεγαλύτερη από την ακτίνα δράσης που μπορεί να σου προσφέρει ο κινητήρας. Είναι ο λόγος που το ρεζερβουάρ στο i3 έχει συγκεκριμένη και σχετικά μικρή χωρητικότητα. Δεν τσιγγουνεύτηκαν ένα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ βενζίνης οι άνθρωποι.

up
9 users have voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 36 λεπτά
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

dstou":3qr04iog wrote:
Να γράψουμε και τα μείον των ηλεκτρικών τώρα, για να μην γέρνουμε και εμείς μονόπαντα? Πάμε:

1. Πανάκριβα ακόμη σε αρχικό κόστος, παρά τη μείωση που έχει επιτευχθεί

Χμ, ακριβά ναι, πανάκριβα όχι. Γιατί μην το βλέπεις μόνο από θέμα κατανάλωσης κι οικονομίας, δεν είναι μόνο εκεί η διαφορά, όπως ας πούμε με τα μοντέλα φυσικού αερίου. Το ηλεκτρικό προσφέρει μια τελείως διαφορετική εμπειρία οδήγησης, οπότε θα το πληρώσεις κι αυτό.
Αν επικεντρωθούμε στις τιμές, στο Kona για παράδειγμα, το πιο δυνατό βενζίνης και με το ανώτερο εξοπλισμό (γιατί και το ηλεκτρικό είναι πολύ πλούσια εξοπλισμένο) έχει 177 άλογα και 27 χιλιάρικα. Το πιο δυνατό πετρέλαιο έχει 25 χιλιάρικα αλλά μόνο 136 άλογα. Το ηλεκτρικό κοστίζει από 34 ως 40 χιλιάρικα έξω, έχει 200 ίππους και 40 κιλά ροπής, δηλαδή είναι πολύ πιο γρήγορο κι όχι τραγικά ακριβότερο.

dstou":3qr04iog wrote:
2. Τεράστια απαξίωση με το χρόνο

Προς το παρόν, έχουν. Νομίζω για δύο λόγους: πρώτον, γιατί η τεχνολογία τρέχει με απίστευτο ρυθμό. Τα ηλεκτρικά πρώτης γενιάς, με την αυτονομία των 150 χιλιομέτρων, θεωρούνται σήμερα φοβερά ξεπερασμένα όταν τα θηρία 500αρίζουν. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι ο κόσμος φοβάται το κόστος των μπαταριών και δεν έχει πεισθεί ακόμα ότι αντέχουν. Δηλαδή ηλεκτρικό με 100Κ χιλιόμετρα θεωρείται πεθαμένο.
Βέβαια, ο Νορβηγός αναφέρει για μετρήσεις σε μπαταρίες των 150Κ χιλιομέτρων που είχαν πτώση μόλις 5% της χωρητικότητάς τους. Και μιλάμε για μπαταρίες που τις έχουν ξελιγώσει σε ταχυφορτιστές και χαμηλές θερμοκρασίες εκεί στο Βορρά, καμία σχέση με το ελληνικό κλίμα και να τη φορτίζεις κάθε βράδυ αργά στο οικιακό ρεύμα.

dstou":3qr04iog wrote:
3. Διαρκές άγχος ακτίνας δράσης και εύρεσης φορτιστή

Στην Ελλάδα που δεν έχει καν φορτιστές; Δεν έχεις κανένα άγχος, έχεις σιγουριά: αν φύγεις μακριά, δεν έχεις να φορτίσεις, τόσο απλά.
Αν μιλάς για την πολιτισμένη Ευρώπη, δεν είναι καθόλου έτσι. Φορτίζουν παντού, τα βλέπουν όλα στο απλικέσιο, δεν αγχώνονται καθόλου. Έχει ταχυφορτιστές σε πάρα πολλά σημεία σε όλο το εθνικό δίκτυο.
Σε πολλές χώρες του εξωτερικού, τα ηλεκτρικά είναι πλειοψηφία στα ταξί (στο Λουξεμβούργο ας πούμε), ενώ τα χρησιμοποιούν και για δύσκολα επαγγέλματα, π.χ. πωλητές. Γενικώς, την τελευταία πενταετία, η Ευρώπη έχει πήξει στους ταχυφορτιστές:

Πάρε μάτι από την ανάπτυξη των φορτιστών της Tesla την τελευταία πενταετία:

https://www.youtube.com/watch?v=ZQmIlDIv5tg

dstou":3qr04iog wrote:
4. Ευρέως μεταβλητό κόστος φόρτισης (βραδεία/ταχεία φόρτιση, ταχεία, μέρα ή με νυχτερινό, στο γκαράζ μας ή αλλού, με ανάγκη ειδικού φορτιστή ή με απλή μπαλαντέζα, με χαμηλή τιμη κιλοβατώρας ή με ακριβή, κ.α.)

Γιατί είναι μειονέκτημα αυτό; Αφού πάντα βγαίνει φθηνότερα από οποιοδήποτε άλλο καύσιμο. Συμφωνώ ότι το κόστος του 1-1,5 ευρώ το πετυχαίνεις μόνο σπίτι σου με νυχτερινή χρέωση. Όμως, στα οδοιπορικά που κάνει ο Νορβηγός, φορτίζοντας σε ταχυφορτιστές με ληστρικές χρεώσεις, το ανώτερο που έχει πληρώσει είναι 3,5 ευρώ στα 100. Και μιλάμε για την Jaguar iPace των 2 τόνων και των 400 αλόγων, που δεν ξέρει τι πίνει. Οπότε, μπορεί σε δημόσιο φορτιστή να πληρώσεις 2,5 ευρώ αντί για 1κάτι στο σπίτι σου, αλλά δεν είναι και για σκότωμα προκειμένου να έχεις ένα μόνο αυτοκίνητο (το ηλεκτρικό) και να κάνεις τα ταξίδια σου. Τώρα μένει να γίνουμε Ευρώπη, ΔΕΔΔΗΕ ακούει;

dstou":3qr04iog wrote:
5. Tεράστιος ο αναγκαίος χρόνος για την επαναφόρτισή τους = ακινητοποίηση του οχήματος

Σε οδοιπορικό με το Kona Electric, το μανάρι σταματάει κάθε 300τόσα χιλιόμετρα, το πριζώνει για κάνα 45λεπτο στον ταχυφορτιστή, τρώει κάτι, πίνει τον καφέ του, ξεπιάνεται και συνεχίζει. Δηλαδή για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα κάνεις μια 45λεπτη στάση. Εγώ προσωπικά, με κινητήρα εσωτερικής καύσης, δε θα σταματούσα πάνω από μισάωρο. Ε, δεν είναι τραγική καθυστέρηση για τα 3-4 ταξίδια που θα κάνεις το χρόνο.
Βέβαια, για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, ο τύπος βάζει το cruise control στα 90 πραγματικά (93-94 στο κοντέρ) που είναι απάλευτη ταχύτητα. Αν πηγαίνεις με 120, τότε τα κορεατάκια μόλις που ξεπερνούν τα 300 χιλιόμετρα, οπότε θα χρειαστούν δύο στάσεις. Εν ολίγοις, όσο και να πηγαίνεις, ίδια ώρα θα κάνεις. Αν πηγαίνεις αργά με μία στάση, αν πηγαίνεις γρήγορα με δύο.
Πάντως, αυτός γκρινιάζει συνέχεια για το πότε θα έρθει η νέα γενιά ταχυφορτιστών που θα φορτίζουν με διπλάσια ταχύτητα από σήμερα.

dstou":3qr04iog wrote:
6. Ταξίδια μετ' εμποδίων, πιθανών παρακάμψεων και στάσεων, ο χρόνος είναι χρήμα θυμίζω

Δεν πειράζει, το έχεις εξοικονομήσει πολλαπλάσιο από το κόστος κίνησης. Αν πάλι είσαι ο πωλητής που γυρίζεις την Ελλάδα 4 φορές το μήνα, ναι, εσύ θα μαρτυρήσεις.

dstou":3qr04iog wrote:
7. Απειροελάχιστα διαθέσιμα μοντέλα

Σίγουρα περισσότερα από του φυσικού αερίου κι αναμένονται να πολλαπλασιαστούν σαν τις ακρίδες τα επόμενα 3-4 χρόνια.

dstou":3qr04iog wrote:
8. Μη διαπιστωμένες ακόμη σε όλη τους την έκταση οι περιβαλ. συνέπειες της μαζικής κατασκευής συσσωρευτών

Πάλι θα τις θάβουν στην Αφρική. Η μαύρη ήπειρος θα πληρώσει τα σπασμένα μας, όπως κάνει ήδη με άλλα επιβλαβή απόβλητα.

dstou":3qr04iog wrote:
10. Σχεδόν μηδαμινές υποδομές παγκοσμίως για σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου, για τα fuel cell ηλεκτρικά

Μα δε μιλάμε για τέτοια. Απλά πριζάτα θέμε! (νούμερο 9 δε βρήκα, μη νομίζεις ότι το έκανα γαργάρα)

dstou":3qr04iog wrote:
11. Αδυναμία εξειδικευμένης τεχνικής υποστήριξης για παλαιότερα ή μη εισηγμένα μοντέλα

Φαντάζομαι ότι αυτό αφορά τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά έναντι πινακίου φακής, που αναφέρω ως λύση για τις αστικές μας μετακινήσεις. Όντως, άντε να έχεις πάρει το Renault Zoe, ποιος θα το επισκευάσει αν χαλάσει κάτι; Ή κάτι μούρλια ηλεκτρικά Kangoo. Ελπίζω βέβαια ότι επειδή πρόκειται για ηλεκτρονικές βλάβες, θα είναι πολύ πιο εύκολη η τηλεδιάγνωση από τους Γάλλους. Το φισώνουν και βλέπουν. Αλλιώς, αν περιμένουμε από τους δικούς μας που θα το κοιτούν σαν εξωγήινο...

dstou":3qr04iog wrote:
12. Ευρέως μεταβλητή ακτίνα δράσης ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, την λειτουργία κλιματισμού, το φορτίο

Ισχύει όπως και στα υπόλοιπα καύσιμα. Απλώς εκεί μεταφράζεται ως αυξημένη κατανάλωση, εδώ ίσως χρειαστεί ένα έξτρα πρίζωμα, έστω και για 10 λεπτά, να πάρει απλώς τα πάνω του. Πάντως, δε θα ήθελα να με φανταστώ να πρέπει να προλάβω το πλοίο, να μην έχει άλλο δρομολόγιο μέσα στη μέρα, η μπαταρία να επαρκεί οριακά. Να μην ξέρεις αν θα το γκαζώσεις ή όχι, αν θα σε φτάσει ή όχι. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Μα δεν υπάρχει τεχνολογία που να είναι όλα υπέρ σου. Μετά βέβαια θυμήθηκα ότι η Πάτρα απέχει από τη Βουλιαγμένη 200κάτι χιλιόμετρα, οπότε δε θα ζοριστεί το Kona μου, όσο φορτωμένο και να είναι. Επίσης, στα βίντεο των Kona και Kia Niro, που ξεπερνούν τα 500 χιλιόμετρα, ο κλιματισμός είναι μονίμως αναμμένος.

dstou":3qr04iog wrote:
13. Μεταβλητές επιδόσεις, ανάλογα με το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας και τα χρονάκια της

Σχετικά με το ποσοστό φόρτισης, δεν είναι τίποτα μεμπτό άξιο λόγο, τουλάχιστον για τα σύγχρονα ηλεκτρικά. Εκτός αν εννοείς που όταν είσαι πια στο 5%, μειώνει την απόδοση και κλείνει το αρκουδίσιον. Τώρα, για τα χρονάκια, έγραψα τι λέει ο μάγκας για τα 150Κ χιλιόμετρα και την πτώση της χωρητικότητας κατά 5%. Σίγουρα όσο περνούν τα χρόνια κι οι φίλοι μας οι Ευρωπαίοι γράφουν χιλιόμετρα, θα έχουμε καλύτερη εικόνα.

dstou":3qr04iog wrote:
14. Χώρος αποσκευών και βάρος φόρτωσης αντιστρόφως ανάλογο της χωρητικότητας της μπαταρίας

Όταν θα έχουμε πολλά μοντέλα, απλώς θα διαλέγεις όποιο σου κάνει. Τόσο απλό. Ήδη ισχύει για τα κορεατάκια. Θες εμφάνιση και λίγο μεγαλύτερη αυτονομία; Kona. Θες χώρους; Niro.

up
9 users have voted.
futurist
Εικόνα futurist
Offline
Last seen: Πριν από 4 μήνες 19 ώρες
Joined: 19/09/2018 - 21:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Μέχρι να λυθούν όλα αυτά τα θέματα που έχουν αναφερθεί ήδη στα αμιγώς ηλεκτρικά, υπάρχει η κορυφαία λύση των plug-in υβριδικών.

up
16 users have voted.
futurist
Εικόνα futurist
Offline
Last seen: Πριν από 4 μήνες 19 ώρες
Joined: 19/09/2018 - 21:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Ο ΔΕΔΗΕ είναι έτοιμος να ανταποκριθεί στα αυξανόμενα φορτία ρεύματος που θα έρθουν;

up
9 users have voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 36 λεπτά
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

https://youtu.be/5FDaJQRHSfg

6% πτώση της μπαταρίας σε 75.000 χιλιόμετρα. Αναφέρει πως είναι υπερβολική μείωση σε σχέση με όσα καταγράφουν άλλα Tesla αλλά δικαιολογείται επειδή έχει ξεπατώσει την μπαταρία, τραβώντας συνέχεια τρέιλερ και φορτίζοντας μόνο σε ταχυφορτιστές.

up
5 users have voted.
Super@T
Offline
Last seen: Πριν από 17 ώρες 56 λεπτά
Joined: 09/08/2012 - 22:16
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Ποια έκδοση έχει και λέει new 82 kWh;

Γιατί

Quote:
Over the years, the Model X has been available with five lithium-ion battery packs, rated at either 60, 70, 75, 90, or 100 kW·h.
up
2 users have voted.
citastak
Offline
Last seen: Πριν από 1 έτος 1 εβδομάδα
Joined: 24/03/2003 - 19:50
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Τρομερός ο Νορβηγός. Και εγώ τον παρακολουθώ από πέρσι.
Ξελιγώνει την μπαταρία του X του, σε κρύα, με τρέιλερ.
Μπήκα σε S στην Ολλανδία (ταξί).

Προς το παρόν και για την Ελλάδα ένα Leaf για τα καθημερινά με την οικογένεια, εμένα δεν θα με χάλαγε καθόλου. Κάνουμε 500χλμ την εβδομάδα, οπότε θα το φορτίζαμε ένα βράδυ στο γκαραζ. Καθόλου κακό.
Αν βάλουν και κανένα ταχυφορτιστή σε κανένα mall/supermarket τότε ίσως να αξίζει να το δούμε.

up
10 users have voted.
dstou
Offline
Last seen: Πριν από 53 λεπτά 36 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Mε κόστος 33-40 χιλιάρικα το καινούργιο, και μέτρια εικόνα για την μπαταρία του Ληφ ΜΚ1, η οποία και θέλει 7.500 χιλιάρικα στο εξωτερικό για να αλλαχθεί (η μικρή κιόλας, όχι η μεγάλη), δεν θα το έλεγα καλό ντιλ.

up
14 users have voted.

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία logo