-
Ανοιγω αυτό το θέμα για να ανταλλαξουμε αποψεις για τη χρήση ψηφιακών οδομέτρων στους αγώνες Regularity (σε αλλο ειδικο φόρουμ δεν έλαβα καμία απάντηση στο παρελθον...)
Aφορμή ειναι το γεγονος οτι σχεδον ολες οι εταιριες (Brantz,Terratrip κλπ) έχουν προσθέσει στη γκαμα τους ψηφιακά οδόμετρα σύμφωνα με τους κανονισμούς των αγώνων Ιστορικών , χωρίς τη δυνατότητα υπολογισμου μ.ω.τ.
Επιπλέον σε πολλές χώρες τις Ευρώπης χρησιμοποιούνται ήδη ελέυθερα, οπως και ηλεκτρονικα εργαλεία υπολογισμου/διατηρησης μ.ω.τ. (υπερβολή τα δευτερα κατ'εμε...).
Επίσης μην ξεχνάτε ότι τα συγχρονα ''αναλογικά'' οδόμετρα (πχ Retrotrip) ειναι στην ουσία ηλεκτρομηχανικα, και οι λειτουργιες τους δεν διαφέρουν με ενα απο τα προαναφερθεντα ψηφιακά περαν της διαφορας των ενδειξεων.
Ετσι πέρα απο το θέμα κόστος (μιας και τα ψηφιακά ειναι κατα πολύ φθηνοτερα) δεν θα αποκλειονται ή δεν θα επιβαρύνονται αδικως με ποινες πληρώματα που συμμετέχουν με αγωνιστικα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με τετοιας φυσης οδομετρα.
-
Ανοιγω αυτό το θέμα για να ανταλλαξουμε αποψεις για τη χρήση ψηφιακών οδομέτρων στους αγώνες Regularity (σε αλλο ειδικο φόρουμ δεν έλαβα καμία απάντηση στο παρελθον...)
Aφορμή ειναι το γεγονος οτι σχεδον ολες οι εταιριες (Brantz,Terratrip κλπ) έχουν προσθέσει στη γκαμα τους ψηφιακά οδόμετρα σύμφωνα με τους κανονισμούς των αγώνων Ιστορικών , χωρίς τη δυνατότητα υπολογισμου μ.ω.τ.
Επιπλέον σε πολλές χώρες τις Ευρώπης χρησιμοποιούνται ήδη ελέυθερα, οπως και ηλεκτρονικα εργαλεία υπολογισμου/διατηρησης μ.ω.τ. (υπερβολή τα δευτερα κατ'εμε...).
Επίσης μην ξεχνάτε ότι τα συγχρονα ''αναλογικά'' οδόμετρα (πχ Retrotrip) ειναι στην ουσία ηλεκτρομηχανικα, και οι λειτουργιες τους δεν διαφέρουν με ενα απο τα προαναφερθεντα ψηφιακά περαν της διαφορας των ενδειξεων.
Ετσι πέρα απο το θέμα κόστος (μιας και τα ψηφιακά ειναι κατα πολύ φθηνοτερα) δεν θα αποκλειονται ή δεν θα επιβαρύνονται αδικως με ποινες πληρώματα που συμμετέχουν με αγωνιστικα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με τετοιας φυσης οδομετρα.
-
Ανοιγω αυτό το θέμα για να ανταλλαξουμε αποψεις για τη χρήση ψηφιακών οδομέτρων στους αγώνες Regularity (σε αλλο ειδικο φόρουμ δεν έλαβα καμία απάντηση στο παρελθον...)
Aφορμή ειναι το γεγονος οτι σχεδον ολες οι εταιριες (Brantz,Terratrip κλπ) έχουν προσθέσει στη γκαμα τους ψηφιακά οδόμετρα σύμφωνα με τους κανονισμούς των αγώνων Ιστορικών , χωρίς τη δυνατότητα υπολογισμου μ.ω.τ.
Επιπλέον σε πολλές χώρες τις Ευρώπης χρησιμοποιούνται ήδη ελέυθερα, οπως και ηλεκτρονικα εργαλεία υπολογισμου/διατηρησης μ.ω.τ. (υπερβολή τα δευτερα κατ'εμε...).
Επίσης μην ξεχνάτε ότι τα συγχρονα ''αναλογικά'' οδόμετρα (πχ Retrotrip) ειναι στην ουσία ηλεκτρομηχανικα, και οι λειτουργιες τους δεν διαφέρουν με ενα απο τα προαναφερθεντα ψηφιακά περαν της διαφορας των ενδειξεων.
Ετσι πέρα απο το θέμα κόστος (μιας και τα ψηφιακά ειναι κατα πολύ φθηνοτερα) δεν θα αποκλειονται ή δεν θα επιβαρύνονται αδικως με ποινες πληρώματα που συμμετέχουν με αγωνιστικα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με τετοιας φυσης οδομετρα.
-
Άκρη δεν πρόκειται να βγάλεις, αλλά σε συγχαίρω που έχεις όρεξη για αγώνες σε μια τέτοια εποχή.
-
Τελικά είναι πράγματι φθηνότερα, σχεδόν μισή τιμή.
Προβληματίζομαι γιατί στον τελευταίο αγώνα το retrotrip τα έπαιξε ξαφνικά και μέχρι να το καταλάβουμε κάναμε 'κορυφαίους' χρόνους. Από όσο έψαξα τη ίδια δουλειά κάνουν ακριβώς και τα δύο, αλλά στα ψηφιακά δεν φθείρεται το μηχανικό κομάτι. Όπως έχω ακούσει από εμπειρότερους, τα μηχανικά έχουν ημερομηνία λήξης, αν έχει κανείς ανάλογη εμπειρία να την ακούσουμε.
Ο προβληματισμός μου είναι τι ψάχνω τώρα. Ακόμα και αν επιτραπεί από τις λέσχες εδώ, διστάζω να βάλω πρώτος το ψηφιακό μαραφέτι, αν τύχει και πάμε καλά στον πρώτο αγώνα θα μου αλλάξουν το nick σε Angel Monkey και άντι να τους πείσεις μετά ότι το αγόρασες γιατί είναι φτηνότερο...
Όσο για αγώνες και όρεξη, υπάρχει και το γνωμικό του σοφού μας λαού: 'Τρέχοντας ανοίγει η όρεξη' -
Bάσει ΦΙΛΠΑ/FIVA τα ψηφιακα απαγορευονται με ποινη αποκλεισμου.
Σε κάποιους αγώνες ο ΣΙΣΑ τα επιτρεπει με μικρή ποινη.
Για ΕΛΠΑ/FIA δεν γνωρίζω.Στο εξωτερικό πάντως επιτρέπονται ευρέως, (Βρετανικό Πρωτάθλημα, Historic Monte, Boucle de Spa κλπ...).
-
Up...καποια νεότερη γνώμη επι του θέματος εν όψει νέας χρονιάς?
Προσωπικά εχω σχεδόν αποφασισει το Brantz International 2....αλλα περιμένω να ακούσω και την άποψη κάποιου πιο εμπειρου και αρμόδιου...Σε πρόσφατο αγώνα ο κανονισμός ανάφερε επισης το εξής:
Επιτρέπονται εφαρμογές (application)σε smartphone (π.χ Apple, Xperia, κτλ) που προσομοιώνουν οδόμετρα (τύπου π.χ Brantz) με την προϋπόθεση της μη-σύνδεσης με το αυτοκίνητο
Οι περισσότερες εφαρμογες τέτοιο τύπου μετρούν και μ.ω.τ...
Μη μου πειτε τώρα οτι θα περνάμε ''Τεχνικο Ελεγχο Tablet''....? -
Ο χρήστης PyrgiotisRS έγραψε:
Up...καποια νεότερη γνώμη επι του θέματος εν όψει νέας χρονιάς?
Προσωπικά εχω σχεδόν αποφασισει το Brantz International 2....αλλα περιμένω να ακούσω και την άποψη κάποιου πιο εμπειρου και αρμόδιου...Σε πρόσφατο αγώνα ο κανονισμός ανάφερε επισης το εξής:
Επιτρέπονται εφαρμογές (application)σε smartphone (π.χ Apple, Xperia, κτλ) που προσομοιώνουν οδόμετρα (τύπου π.χ Brantz) με την προϋπόθεση της μη-σύνδεσης με το αυτοκίνητο
Οι περισσότερες εφαρμογες τέτοιο τύπου μετρούν και μ.ω.τ...
Μη μου πειτε τώρα οτι θα περνάμε ''Τεχνικο Ελεγχο Tablet''....?Μια εφαρμογή έχω δει προ εξαμήνου σε ένα iphone, έκανε ακριβώς τα ίδια πράγματα με ένα χρονόμετρο τύπου Brantz, απλώς τα νούμερα στην οθόνη ήταν πιο μεγάλα και φωτεινά. Γνώμη μου: Είτε υπολογίζουν ιδανικά μέτρα είτε μ.ω.τ. είναι το ίδιο πράγμα. Προσωπικά θα προτιμούσα να βλέπω τις αποκλίσεις σε δεκάδες μέτρα παρά να ψάχνω πως να φτιάξω την μ.ω.τ. σε δέκατα του χλμ/ώρα.
Πιστεύω πάντως ότι αγώνες δεν κερδίζονται από γκάτζετς αλλά από τη συγκέντρωση και συνεργασία οδηγού-συνοδηγού μέσα στην ειδική. -
Πλεον υπαρχουν και οδομετρα και rally computers που δεν εχουν αναγκη καν απο αισθητηρια στη ντιζα και δουλευουν με GPS.
Αυτα, μιας και δεν ειναι μονιμα συνδεδεμενα με το αυτοκινητο (που λενε και οι κανονισμοι....) να ερμηνευσω οτι επιτρέπονται...?????Αλλα ακομα και με αυτα χανεις γιατι αν δεν εχει γραφτει και το road-book με Gps χανεις τις αποκλισεις του.
Και πολυ σωστα, αν δεν εχει μυρωδια το πληρωμα και δεν μπορει να συνεργαστει δεν κανουμε τιποτα.Η κουβεντα απλα γινεται γιατι οταν υπαρχουν τοσα βοηθηματα στα κινητα ολων μας, που ουσιαστικα ειναι παρατυπα.
Προσωπικά εχω δοκιμάσει το GPS Tripmeter που τα βγαζει ΟΛΑ (χρονομετρο, μερικα χλμ, ολικα χλμ και μ.ω.τ.....), αλλα απαιτει καλη κεραια GPS, και το RallyTimer που ουσιαστικα ειναι ενα ηλεκτρονικο πινακακι.
Με το να κολλαμε στα οδομετρα και το αν εχουν τυμπανα και γραναζια ή οθονες υγρων κρυσταλλων , μαλλον κοροϊδευομαστε.... -
Πες κι άλλα, πες κι άλλα για να αισθάνομαι ακόμη πιο μ@λ@κας που έκανα μια βιαστική εγκατάσταση του Brantz παραμονή Ακρόπολις, η οποία μου στοίχισε τουλάχιστον 150 ευρώ παραπάνω από κακοτεχνίες του εγκαταστάτη (βλ. κόντυνε τη ντίζα του κοντέρ τόσο ώστε να είναι έτοιμη να κοπεί & τρύπησε το ταμπλό).
Δεν είμαι καθόλου αντίθετος στην εισαγωγή των ηλεκτρονικών μαντζαφλαριών, αρκεί το παιχνίδι να γίνεται επί ίσοις όροις. Κι επειδή διαβλέπω τη νομιμοποίησή τους*, το Brantz μου θα είναι άλλη μια επένδυση που απαξιώθηκε πάρα πάρα πολύ γρήγορα.
Συμφωνώ πάντως ότι τη διαφορά δεν την κάνουν τα gadgets όσο το πλήρωμα και η ικανότητα που έχει ν' αντιμετωπίσει οποιαδήποτε 'επιπλοκή' κατά τη διάρκεια του αγώνα (η αλλιώς η ικανότητα διόρθωσης). Σημαντικό ρόλο , επίσης, για την απόλαυση του αγώνα παίζει η θέσπιση ρεαλιστικών κανόνων και η τήρησή τους απ' όλους τους συμμετέχοντες.
- το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Αν η τεχνολογία έχει φτάσει να τα φέρνει όλα αυτά στο κινητό μας, πρακτικά δεν υπάρχει τρόπος ελέγχου.
-
Ο χρήστης PyrgiotisRS έγραψε:
Πλεον υπαρχουν και οδομετρα και rally computers που δεν εχουν αναγκη καν απο αισθητηρια στη ντιζα και δουλευουν με GPS.H γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να επιτρέπονται δεδομένου ότι, ούτως ή άλλως, δεν μπορούν να έχουν την ακρίβεια μέτρησης του αναλογικού δρομόμετρου: Στο GPS η 'ταχύτητα' υπολογίζεται διανυσματικά μεταξύ δύο θέσων (και των αντιστοίχων elevation αυτών) για τον αντίστοιχο χρόνο δειγματοληψίας. Ανάλογα με την 'κεραία¨ (το δέκτη δλδ) που διαθέτεις αυτό μπορεί να γίνεται σχετικά γρήγορα (άρα τα διανύσματα πλησιάζουν κάπως την μέση εφαπτομενική ταχύτητα στο δρόμο βάσει της οποίας έχει υπολογιστεί το πρότυπο ή όπως θα έλεγαν οι μαθηματικοί Δt->dt) η πιο αργά (οπότε είναι απλά ένα μάτσο γραμμικές παρεμβολές). Στη δεύτερη περίπτωση αυτό που παίρνεις ως ταχύτητα (και δη μέση) είναι μια μεσοστάθμιση μέσων όρων που μπορεί να τύχει να πέσει κάπου κοντά αλλά επειδή το σφάλμα αθροίζεται σε κάθε υπολογισμό μπορεί και όχι.
Με άλλα λόγια, αν ο δρόμος έχει πολλά σκαμπανεβάσματα θα περίμενε κανείς να υπάρχουν και μεγάλες αποκλίσεις.Στην περίπτωση μέτρησης με δρομόμετρο η μέση ταχύτητα που υπολογίζεται οποιαδήποτε στιγμή είναι πάντοτε η πραγματική μέση εφαπτομενική γιατί το διάστημα αναφοράς δεν είναι η διαφορά δύο θέσεων αλλά το πραγματικό διανυθέν διάστημα (ο ίδιος ο δρόμος δλδ).
Και αν για τη χρήση GPS χωράει αρκετή κουβέντα (στα 100 αυτοκίνητα, ο πρώτος από τον τελευταίο θα έχει διαφορά 1-2' το πολύ, ενώ μπορεί κατά τύχη ο άσχετος να είναι πιο ακριβής από τον πεπειραμένο), για τα χρονόμετρα-πινακες ταχυτήτων δε βρίσκω κανένα λόγο, από τη στιγμή που επιτρέπονται τα Brantzοειδή, να μην επιτρέπεται μια απλή τζάμπα εφαρμογή στο κινητό.
https://play.google.com/store/apps/deta ... ncer&hl=el
-
Ο χρήστης D-Jet έγραψε:
για τα χρονόμετρα-πινακες ταχυτήτων δε βρίσκω κανένα λόγο, από τη στιγμή που επιτρέπονται τα Brantzοειδή, να μην επιτρέπεται μια απλή τζάμπα εφαρμογή στο κινητό.https://play.google.com/store/apps/deta ... ncer&hl=el
Άλλα 220 ευρώ πεταμένα στο ηλεκτρονικό πινακάκι. Άι σιχτίρ πια με τα smartphones και τις εφαρμογές τους! Έπρεπε να είχα ξεκινήσει τη Regularity 3 χρόνια αργότερα.
-
Σε μια πριβε συζητηση με συνφορουμιτη ερωτηθηκα καποια πραγματα και θελω να δημοσιοποιησω την απαντηση μου για αποφυγη παρεξηγησεων και για να μην χαρακτηριστω ''μαϊμουδιαρης'':
10 χρονια τρεχω χωρις οργανα με ενα κοντερ αυτοκινητου που χρησιμοποιειται καθημερινα 35 χρόνια.
Τωρα σκεφτομαι την αγορα οργανων που τελειωνω την ανακατασκευη ενος αλλου που θα χρησιμοποιω καθαρα και μονο για εκδηλωσεις-αγωνες.
Οσον αφορας τις εφαρμογες android το κινητο μου ειναι της πλακας και οταν προσπάθησα να τσεκαρω το road-book αγωνα πριν την τελεση του μεσω app (για μεγαλυτερη ακιρβιεια πιστυεα λογω GPS...) , εχανε συνεχως το σημα του gps. Αρα αχρηστα τα gadgets σε low budget τηλεφωνα, παλι οι ''εχοντες'' εχουν την τεχνολογια με το μερος τουςΜεχρι τωρα εχω συμμετασχει κυρίως σε αγωνες σχεδιασμενες με υφος ΣΙΣΑ, χωρις πινακακια αλλα με ιδανικους χρονους, γιατι τους θεωρω πιο διασκεδαστικους, οποτε για αυτη τη μορφη και τα περι αυτης βοηθηματα δεν εχω πληρη αποψη για να την εκφερω.
Στηριζω την αποψη μου περι ψηφιακών οργάνων λογω κοστους και (πιθανολογω) αξιοπιστιας σε βαθος χρονου μιας και δεν εχουν φθορες στους μηχανισμους.
Θεωρω κουτο να αποφευγουμε ή να αργουμε να υιοθετησουμε πρακτικες που ειναι ηδη δεδομενες στις πλεον ανεπτυγμενες χωρες οσον αφορα το motorsport. -
Ο χρήστης PyrgiotisRS έγραψε:
Οσον αφορας τις εφαρμογες android το κινητο μου ειναι της πλακας και οταν προσπάθησα να τσεκαρω το road-book αγωνα πριν την τελεση του μεσω app (για μεγαλυτερη ακιρβιεια πιστυεα λογω GPS...) , εχανε συνεχως το σημα του gps. Αρα αχρηστα τα gadgets σε low budget τηλεφωνα, παλι οι ''εχοντες'' εχουν την τεχνολογια με το μερος τους
Μια παρατήρηση μόνο... το παραπάνω λινκ που έβαλα είναι για μια τζάμπα εφαρμογή που αντικαθιστά το ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΟ/ΠΙΝΑΚΑΚΙ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ και όχι το δρομόμετρο (χωρίς το οποίο δεν πας πουθενά, kavy!). Το κλασσικό 'χρονομετρο' τυπου brantz με την 9βολτη χειρός δλδ. Δεν έχει κανένα λόγο να μη δουλέψει γιατί δεν είναι παρά ένα timer και μια εφαρμογή με 5 διαιρέσεις ενώ δεν έχει καμία σχέση με GPS. Αν καποιος βολεύεται αλλιώς είναι πανεύκολο να κάτσει και να το φτιάξει μόνος του, όπως τον βολεύει, στο κινητό του, στο λαπτοπ του ή στην ταμπλέτα του.
Φυσικά αν το βάλεις στο κινητό των 50 ευρώ αφενός μεν δε θα βλέπεις την τρύφλα σου αφετέρου αν σε πάρει κανείς τηλέφωνο παπαλα η ειδική!Επειδή έχω μια σχετικά καλή εικόνα πως δουλεύει το gps, θεωρώ επίσης πως ένα καλό αποτέλεσμα είναι καθαρά θέμα τύχης - αντίστοιχα του να τρέχει κανείς με το κοντέρ. Ακόμα και σε 'κεραίες' gps που κάνουν 1, 2 και 3 χιλιάρικα είναι πολύ συχνό φαινόμενο να χάνεις στιγμιαία το σήμα, που ναι μεν για ένα βαπόρι δε σημαίνει τίποτα αλλά αν σου γίνει μέσα στην ειδικά την έχασες. Για αυτό και δε βρίσκω το λόγο γιατί να μην επιτρέπεται στους ερασιτέχνες που ούτως ή άλλως πάνε για την πλάκα τους το σχετικό παιχνίδι (είναι και πολύ πιο ασφαλές πιστεύω για την οδήγηση γιατί ο συνοδηγός μπορεί να αφοσιωθεί στην ανάγνωση του road book). Για να μειώσεις τις 'σκιές', μια εξωτερική 'κεραία' USB πάει από 15 ευρω μέχρι κανα 50ρικο, πάντως.
Για την ιστορία, η μ.ω.τ. μπορεί να ρυθμίζεται και εντελώς μηχανικά (με έναν πανέμορφο διαφορικό γραναζωτό μηχανισμό) αρκεί να έχεις μια στροφική ταχύτητα αναφοράς (πχ ένα μηχανικό ρολόι) και τη κίνηση από τη ντιζούλα του κοντέρ. Με τεχνολογία της εποχής του Αρχιμήδη, λέμε τώρα...
-
Αλέξανδρε, τα πράγματα με το gps είναι όπως τα λες. Σίγουρα δεν βοηθούν στην επίτευξη της ιδανικής μέσης ωριαίας ταχύτητας, τουλάχιστον με ανταγωνιστική ακρίβεια. Το πλεονέκτημα που μπορούν να δώσουν στο πλήρωμα είναι άλλο. Προετοιμάζουν οδηγό και συνοδηγό για την διαδρομή που ακολουθεί, τον τύπο των στροφών, τις διασταυρώσεις κ.λπ., ώστε να ρυθμίζουν την ταχύτητά τους, να μην κινδυνεύουν να χαθούν, να προβλέπουν τις πιθανές 'πονηριές' κ.α. πράγματα πολύ σημαντικά σε άγνωστες για τους πολλούς διαδρομές.
Ψηφιακά Οδόμετρα σε Aγώνες Regularity