-
Ξεκιναω αυτο το θεμα σε ξεχωριστο thread για να μην ξεφευγουμε εκτος θεματος στην ενοτητα 'η ιστορια του τροχου μεσα απο την φωτογραφια'. Παραθετω τις αποψεις του ατομου ο οποιος μιλαει σε αυτην εδω τη συνεντευξη: http://www.lekam.gr/orgnews/el/readText.asp?textID=88 και ο οποιος διαβασε τις διαφορες αποψεις για το συγκεκριμενο θεμα,και θα ηθελε να μας πει 2-3 λογια.
-Σχετικα με τις αποριες για το πως βρεθηκαν τα τοσα αμερικανικα αυτοκινητα στην Ελλαδα: Ειναι σωστη η αποψη οτι πολλα απο τα ταξι που υπηρχαν πουληθηκαν ως μεταχειρισμενα αυτοκινητα απο τις βασεις. Επισης την ιδια μοιρα ειχαν και πρωην κρατικα αυτοκινητα. Τα πιο πολλα ομως πουληθηκαν απο τις αντιστοιχες αντιπροσωπειες ως καινουρια. Ολα αυτα που ανηκουν στην τελευταια κατηγορια, εισηχθησαν σε ευρωπαικο εδαφος απο τον Καναδα, οπου κατασκευαζονταν εκει τα μηχανικα μερη τους και κατοπιν εισαγοταν χωρις δασμους στην Ευρωπη οπου συναρμολογουνταν στην Αμβέρσα του Βελγιου οπου εκτος απο τα αυτοκινητα της GM συναρμολογουνταν και τα plymouth-dodge-chryshler. Ο λογος που γινοταν αυτο ειναι γιατι εδαφικα ο Καναδας ανηκε, και εξακολουθει να ανηκει, στην μεγαλη Βρεττανια. Το ιδιο καθεστως ισχυε και για τα holden που εισαγοταν σε ευρωπαικο εδαφος απο την Αυστραλια. Αυτο ισχυσε μεχρι και τις αρχες της δεκαετιας του '70 μεχρι λιγο πριν την πετρελαικη κριση.- Σχετικα με το θεμα της ασφαλειας αυτων των αυτοκινητων, φαινεται καθαρα στα ακολουθα βιντεο οτι υπηρχε ευαισθησια των εταιρειων στον τομεα της παθητικης ασφαλειας δεδομενων των συνθηκων της εποχης και της τοτε τεχνολογιας. http://www.youtube.com/watch?v=DoYKloKeymk
http://www.youtube.com/watch?v=siT-SIfO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=98bHXktWqiQ
http://www.youtube.com/watch?v=QXJ4fk-D8fE Σε αυτο το βιντεο αν και βλεπουμε και crash test συγχρονων μοντελων της chevrolet μπορουμε να διακρινουμε τα μοντελα του 1956 σε δοκιμες της εποχης. Επισης φαινεται το μοντελο του 1975 το οποιο ειχε αεροσακους.
- Σχετικα με το θεμα της ασφαλειας αυτων των αυτοκινητων, φαινεται καθαρα στα ακολουθα βιντεο οτι υπηρχε ευαισθησια των εταιρειων στον τομεα της παθητικης ασφαλειας δεδομενων των συνθηκων της εποχης και της τοτε τεχνολογιας. http://www.youtube.com/watch?v=DoYKloKeymk
-
Ξεκιναω αυτο το θεμα σε ξεχωριστο thread για να μην ξεφευγουμε εκτος θεματος στην ενοτητα 'η ιστορια του τροχου μεσα απο την φωτογραφια'. Παραθετω τις αποψεις του ατομου ο οποιος μιλαει σε αυτην εδω τη συνεντευξη: http://www.lekam.gr/orgnews/el/readText.asp?textID=88 και ο οποιος διαβασε τις διαφορες αποψεις για το συγκεκριμενο θεμα,και θα ηθελε να μας πει 2-3 λογια.
-Σχετικα με τις αποριες για το πως βρεθηκαν τα τοσα αμερικανικα αυτοκινητα στην Ελλαδα: Ειναι σωστη η αποψη οτι πολλα απο τα ταξι που υπηρχαν πουληθηκαν ως μεταχειρισμενα αυτοκινητα απο τις βασεις. Επισης την ιδια μοιρα ειχαν και πρωην κρατικα αυτοκινητα. Τα πιο πολλα ομως πουληθηκαν απο τις αντιστοιχες αντιπροσωπειες ως καινουρια. Ολα αυτα που ανηκουν στην τελευταια κατηγορια, εισηχθησαν σε ευρωπαικο εδαφος απο τον Καναδα, οπου κατασκευαζονταν εκει τα μηχανικα μερη τους και κατοπιν εισαγοταν χωρις δασμους στην Ευρωπη οπου συναρμολογουνταν στην Αμβέρσα του Βελγιου οπου εκτος απο τα αυτοκινητα της GM συναρμολογουνταν και τα plymouth-dodge-chryshler. Ο λογος που γινοταν αυτο ειναι γιατι εδαφικα ο Καναδας ανηκε, και εξακολουθει να ανηκει, στην μεγαλη Βρεττανια. Το ιδιο καθεστως ισχυε και για τα holden που εισαγοταν σε ευρωπαικο εδαφος απο την Αυστραλια. Αυτο ισχυσε μεχρι και τις αρχες της δεκαετιας του '70 μεχρι λιγο πριν την πετρελαικη κριση.- Σχετικα με το θεμα της ασφαλειας αυτων των αυτοκινητων, φαινεται καθαρα στα ακολουθα βιντεο οτι υπηρχε ευαισθησια των εταιρειων στον τομεα της παθητικης ασφαλειας δεδομενων των συνθηκων της εποχης και της τοτε τεχνολογιας. http://www.youtube.com/watch?v=DoYKloKeymk
http://www.youtube.com/watch?v=siT-SIfO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=98bHXktWqiQ
http://www.youtube.com/watch?v=QXJ4fk-D8fE Σε αυτο το βιντεο αν και βλεπουμε και crash test συγχρονων μοντελων της chevrolet μπορουμε να διακρινουμε τα μοντελα του 1956 σε δοκιμες της εποχης. Επισης φαινεται το μοντελο του 1975 το οποιο ειχε αεροσακους.
- Σχετικα με το θεμα της ασφαλειας αυτων των αυτοκινητων, φαινεται καθαρα στα ακολουθα βιντεο οτι υπηρχε ευαισθησια των εταιρειων στον τομεα της παθητικης ασφαλειας δεδομενων των συνθηκων της εποχης και της τοτε τεχνολογιας. http://www.youtube.com/watch?v=DoYKloKeymk
-
Ξεκιναω αυτο το θεμα σε ξεχωριστο thread για να μην ξεφευγουμε εκτος θεματος στην ενοτητα 'η ιστορια του τροχου μεσα απο την φωτογραφια'. Παραθετω τις αποψεις του ατομου ο οποιος μιλαει σε αυτην εδω τη συνεντευξη: http://www.lekam.gr/orgnews/el/readText.asp?textID=88 και ο οποιος διαβασε τις διαφορες αποψεις για το συγκεκριμενο θεμα,και θα ηθελε να μας πει 2-3 λογια.
-Σχετικα με τις αποριες για το πως βρεθηκαν τα τοσα αμερικανικα αυτοκινητα στην Ελλαδα: Ειναι σωστη η αποψη οτι πολλα απο τα ταξι που υπηρχαν πουληθηκαν ως μεταχειρισμενα αυτοκινητα απο τις βασεις. Επισης την ιδια μοιρα ειχαν και πρωην κρατικα αυτοκινητα. Τα πιο πολλα ομως πουληθηκαν απο τις αντιστοιχες αντιπροσωπειες ως καινουρια. Ολα αυτα που ανηκουν στην τελευταια κατηγορια, εισηχθησαν σε ευρωπαικο εδαφος απο τον Καναδα, οπου κατασκευαζονταν εκει τα μηχανικα μερη τους και κατοπιν εισαγοταν χωρις δασμους στην Ευρωπη οπου συναρμολογουνταν στην Αμβέρσα του Βελγιου οπου εκτος απο τα αυτοκινητα της GM συναρμολογουνταν και τα plymouth-dodge-chryshler. Ο λογος που γινοταν αυτο ειναι γιατι εδαφικα ο Καναδας ανηκε, και εξακολουθει να ανηκει, στην μεγαλη Βρεττανια. Το ιδιο καθεστως ισχυε και για τα holden που εισαγοταν σε ευρωπαικο εδαφος απο την Αυστραλια. Αυτο ισχυσε μεχρι και τις αρχες της δεκαετιας του '70 μεχρι λιγο πριν την πετρελαικη κριση.- Σχετικα με το θεμα της ασφαλειας αυτων των αυτοκινητων, φαινεται καθαρα στα ακολουθα βιντεο οτι υπηρχε ευαισθησια των εταιρειων στον τομεα της παθητικης ασφαλειας δεδομενων των συνθηκων της εποχης και της τοτε τεχνολογιας. http://www.youtube.com/watch?v=DoYKloKeymk
http://www.youtube.com/watch?v=siT-SIfO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=98bHXktWqiQ
http://www.youtube.com/watch?v=QXJ4fk-D8fE Σε αυτο το βιντεο αν και βλεπουμε και crash test συγχρονων μοντελων της chevrolet μπορουμε να διακρινουμε τα μοντελα του 1956 σε δοκιμες της εποχης. Επισης φαινεται το μοντελο του 1975 το οποιο ειχε αεροσακους.
- Σχετικα με το θεμα της ασφαλειας αυτων των αυτοκινητων, φαινεται καθαρα στα ακολουθα βιντεο οτι υπηρχε ευαισθησια των εταιρειων στον τομεα της παθητικης ασφαλειας δεδομενων των συνθηκων της εποχης και της τοτε τεχνολογιας. http://www.youtube.com/watch?v=DoYKloKeymk
-
Η παθητική ασφάλεια, ως έννοια, άρχισε να 'πουλάει' στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη '80-αρχές '90. Κανείς αγοραστής αυτοκινήτου (ειδικά το κοινό που προτιμούσε τα αμερικάνικα...) παλαιότερα δεν έδινε σημασία ή ήξερε αυτή την έννοια.
Άσχετα με αυτό, τα περισσότερα εργοστάσια -ευρωπαϊκά ή αμερικανικά- έκαναν ήδη απο τότε έρευνες για τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων τους σε πρόσκρουση. -
Βασικά στα τέλη του '80 ορισμένα ευρωπαικά εργοστάσια άρχισαν να πουλάνε έντονα στο πόπολο της Δυτικής τότε Ευρώπης την έννοια της παθητικής ασφάλειας συνδυασμένης με πιασάρικα κρας τεστ. Διόλου τυχαία τα εργοστάσια αυτά ήταν γερμανικά, τα δε μοντέλα που χρησιμοποιήθηκαν για την κίνηση αυτή ήταν αυτά που εξήγαγαν στην Αμερική. Το γεγονός ερμηνεύεται εύκολα εξαιτίας της απαίτησης για υποχρεωτικές δοκιμές πρόσκρουσης από τις αμερικάνικες αρχές για όλα τα οχήματα που ήθελαν να πάρουν έγκριση τύπου, άρα και το ελεύθερο να πουλάνε μαζικά στην αγορά τους.
Και ποιά ήταν τότες τα βασικά ευρωπαικά που πούλαγαν στις ΗΠΑ? Οι Μερσεντέ, οι Μπεμβέ, κάποια Άουντι και Λαικά, τα Βόλβο και τα Σάαμπ. Διόλου τυχαία αυτά ήταν που τα πήγαιναν και καλύτερα στις δοκιμές που έκαναν οι ADAC (κάτι σαν την ΕΛΠΑ) και το Auto Moto und Sport, πιάνοντας σχετικά στον ύπνο τους λοιπούς ευρωπαίους μαζικούς κατασκευαστές και δίνοντάς τους ένα εμπορικό προβάδισμα στην αγορά, ανοίγοντας παράλληλα τον δρόμο για τη ευρεία χρήση των αερόσακκων στην Ευρώπη που ήταν πολύ πίσω στο συγκεκριμένο θέμα.
Τον καιρό εκείνο ήταν συνηθισμένο να γίνονται δύο δοκιμές εμπρόσθιας πρόσκρουσης, μία χωρίς και μία με αερόσακκο οδηγού (αν ήταν φυσικά διαθέσιμος), και το (τρομοκρατημένο) κοινό έπιανε το υπονοούμενο και πέρναγε αλαφιασμένο από το ταμείο πιστεύοντας ότι είχε πλέον ένα ασφαλές αυτοκίνητο, ενώ αυτό που είχε ήταν ουσιαστικά ένα πιο ασφαλές από το προηγούμενο.
Οι δοκιμές αυτές ήταν κατά βάση δοκιμές εμπρόσθιας πρόσκρουσης, και οι μούμιες ήταν οι πιστοποιημένες αμερικάνικες Hybrid II ή III της GM, αυτές που χρησιμοποιούσε ήδη ο NHTSA και αργότερα ο Euroncap που δεν είχε συσταθεί ακόμη.
Όλα αυτά δεν ήταν παρά επανάληψη του έργου που είχε παιχτεί στην Ούσα δύο-τρεις δεκαετίες νωρίτερα, τόσο έκανε για να προβληθεί και στα μέρη μας.
Και το έργο το ξαναείδαμε σε πολλαπλή επανάληψη πριν από μερικά χρονάκια με την δοκιμή πρόσκρουσης που οργάνωσε το ADAC για το κινέζικο Landwind, και που φυσικά στόχο είχε καταδεικνύοντας αφενός ότι το συγκεκριμένο όχημα είναι κακό σε οριμένα θέματα παθητικής ασφάλειας (αληθές), να καλλιεργήσει αρνητικούς συνειρμούς στο πόπολο συλλήβδην για όλη την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αφετέρου (ανομολόγητο βέβαια). Προσέχουμε για να έχουμε δηλαδή μη μας φύγουν τα πρόβατα από το μαντρί, τρομοκρατώντας τα κατάλληλα και κυρίως έγκαιρα.
Μούγκα βέβαια π.χ. για το γεγονός ότι μόλις πριν από 15 μέρες δύο κινέζικα αυτοκίνητα πήραν 4 αστέρια στο Γιούρονκαπ, όσα και μερικά άλλα ευρωπαικά, και επίσης μούγκα για το γεγονός ότι ο κινέζικος κρατικός φορές δοκιμών έχει πλέον σαν συμβούλους την αμερικάνικη NHTSA και το πνευματικό της τέκνο, τον Euroncap.Έτερο θέμα
Το ευρωπαικό πόπολο, και δη το ελληνικό, δεν ήταν αρκετά ενημερωμένο παλιότερα για θέματα παθητικής ασφάλειας. Εντούτοις ήταν ψυλλιασμένο σε μερικά ζητήματα, δεν περίμενε δηλαδή τις δοκιμές του 1990 για να καταλάβει ότι ένα μεγάλο, και κυρίως βαρύ, αμάξι κατά τεκμήριο παρείχε περισσότερη προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης από ένα καρυδότσουφλο. Εκφράσεις του στυλ 'τράκαρε και αυτός δεν έπαθε τίποτα ενώ το άλλο έγινε χαλκομανία' ακούγαμε από μικροί και συνήθως αναφέρονταν σε ατυχήματα με αμερικάνικα, ή κάποια Μερσεντές και Βόλβο ως επί το πλείστον που έπεφταν πάνω σε κάτι μικρά ντενεκεδάκια που παρελθόντος και τα έκαναν 'καινούργια'. Δεν εφευρέθηκαν δηλαδή αφότου έκανε τις δοκιμές ο ADAC αλλά ήταν κοινή λαική σοφία πολλές δεκαετίες νωρίτερα, πολύ πριν γνωρίσουμε και στο τελευταίο χωριό τα κρας τεστς και τα έρμπαγκς.
Σχετικα με το θεμα των αμερικανικων αυτοκινητων στην Ελλαδα