Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

101 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
taurus
Offline
Last seen: Πριν από 1 έτος 1 εβδομάδα
Joined: 06/10/2004 - 15:35
Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Σκεφτόμουν καιρό να ανεβάσω ένα τέτοιο θέμα, όχι οτι είμαι κανένας γκουρού στα δίκυκλα, κάθε άλλο. Απλά καλό θα ήταν να υπάρχει ένα τόπικ όπου ο καθένας θα γράφει τα βιώματά του στην οδήγηση μοτοσυκλέτας, όχι τόσο για τη γρήγορη οδήγηση, εξάλλου όλοι μας μπορούμε να ξύσουμε γόνατο στα λιμανάκια όσο για την καθημερινότητα και ό,τι συμβαίνει γύρω μας.

Αφορμή ήταν κάτι που μου έτυχε στην Καβάλας την Παρασκευή, όπου ανάβει κόκκινο το φανάρι, φτάνω πρώτος (άδειος ο δρόμος μπροστά μου) και έχω τη θεϊκή έμπνευση να πάω τέρμα δεξιά, επειδή εκεί υπήρχε ένα δέντρο και σκιά. Λίγα δεύτερα μετά ακούω έντονο φρενάρισμα-μπλοκάρισμα και ένας παππούς με ένα ερείπιο (ab... what?) που ήταν στη λωρίδα που βρισκόμουν πριν εγώ, έχει βρεθεί ξαφνικά σχεδόν στη μέση της διασταύρωσης.

Συμπέρασμα: όταν φτάνετε σε φανάρι σε λεωφόρο και είστε μόνοι, προτιμήστε την άκρη του δρόμου, έχετε το νού σας πίσω και να είστε έτοιμοι να καρφώσετε πρώτη και να ξεκινήσετε. Αν από την άλλη βρείτε αυτοκίνητα ήδη σταματημένα, πιστεύω οτι είναι καλύτερα να σταματάτε ανάμεσά τους και λίγο μπροστά τους, χωρίς όμως να είστε τελείως εκτεθειμένοι απο μπροστά.

Για πείτε εμπειρίες...

up
6 users have voted.
taurus
Offline
Last seen: Πριν από 1 έτος 1 εβδομάδα
Joined: 06/10/2004 - 15:35
Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Σκεφτόμουν καιρό να ανεβάσω ένα τέτοιο θέμα, όχι οτι είμαι κανένας γκουρού στα δίκυκλα, κάθε άλλο. Απλά καλό θα ήταν να υπάρχει ένα τόπικ όπου ο καθένας θα γράφει τα βιώματά του στην οδήγηση μοτοσυκλέτας, όχι τόσο για τη γρήγορη οδήγηση, εξάλλου όλοι μας μπορούμε να ξύσουμε γόνατο στα λιμανάκια όσο για την καθημερινότητα και ό,τι συμβαίνει γύρω μας.

Αφορμή ήταν κάτι που μου έτυχε στην Καβάλας την Παρασκευή, όπου ανάβει κόκκινο το φανάρι, φτάνω πρώτος (άδειος ο δρόμος μπροστά μου) και έχω τη θεϊκή έμπνευση να πάω τέρμα δεξιά, επειδή εκεί υπήρχε ένα δέντρο και σκιά. Λίγα δεύτερα μετά ακούω έντονο φρενάρισμα-μπλοκάρισμα και ένας παππούς με ένα ερείπιο (ab... what?) που ήταν στη λωρίδα που βρισκόμουν πριν εγώ, έχει βρεθεί ξαφνικά σχεδόν στη μέση της διασταύρωσης.

Συμπέρασμα: όταν φτάνετε σε φανάρι σε λεωφόρο και είστε μόνοι, προτιμήστε την άκρη του δρόμου, έχετε το νού σας πίσω και να είστε έτοιμοι να καρφώσετε πρώτη και να ξεκινήσετε. Αν από την άλλη βρείτε αυτοκίνητα ήδη σταματημένα, πιστεύω οτι είναι καλύτερα να σταματάτε ανάμεσά τους και λίγο μπροστά τους, χωρίς όμως να είστε τελείως εκτεθειμένοι απο μπροστά.

Για πείτε εμπειρίες...

up
3 users have voted.
red_monster
Offline
Last seen: Πριν από 2 μήνες 1 εβδομάδα
Joined: 11/11/2008 - 17:04
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

τον noname εξοπλισμό τον τρώνε οι κοτες...

όταν προσπερνάμε (κατά κανόνα ) λεωφορία που έχουν σταματήσει σε στάση ΚΟΒΟΥΜΕ σε εκνευριστικό βαθμό...
το 80% τον μπαρμπάδων πετάγονται από μπροστά χωρίς να έχει ο 2κλιστής καμία ορατότητα

up
4 users have voted.
taurus
Offline
Last seen: Πριν από 1 έτος 1 εβδομάδα
Joined: 06/10/2004 - 15:35
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Θα συμφωνήσω με τα χίλια στο δεύτερο, θα διαφωνήσω ελαφρώς στο πρώτο, έχοντας για πολλά χρόνια ένα no name χειμερινό μπουφάν, το οποίο δεν έχει κ πολλά να ζηλέψει από πολλά επώνυμα κ το οποίο μου βγήκε πραγματικά σκυλί. Τώρα πια πάει προς αντικατάσταση, αλλά με τόσα χρόνια στην πλάτη του, πάλι καλά να λες.

up
6 users have voted.
coupeas
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 17/06/2008 - 21:32
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Εγω θα πω πως αν δεν μπορείς να κοντρολάρεις το γκάζι σου στο άνοιγμα και τα δινεις όλα οπου και να είσαι,μην αγορασεις μηχανή σουπερ ζμπόρ ή street γενικά αλλά κατι αλλο σε δυο τροχούς .Τσόπερ καλύτερα . (λέω εγω τώρα έτσι?)
Εγω με αυτη τη λογική ζω ακόμα αν και δοκιμασα (ευτυχως για λίγο) σχεδον τα πάντα και εμεινα σε τσόπερ στο τελος και στο πιο τελος στο 50ρακι διχρονο να παιζω τον Ροσσι!.... ......Το προτιμώ.
Διχως αυριο και με το φρενο καβάλα δεν εχεις πολύ ζωή!

up
4 users have voted.
red_monster
Offline
Last seen: Πριν από 2 μήνες 1 εβδομάδα
Joined: 11/11/2008 - 17:04
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

taurus":25srxpg6 wrote:
Θα συμφωνήσω με τα χίλια στο δεύτερο, θα διαφωνήσω ελαφρώς στο πρώτο, έχοντας για πολλά χρόνια ένα no name χειμερινό μπουφάν, το οποίο δεν έχει κ πολλά να ζηλέψει από πολλά επώνυμα κ το οποίο μου βγήκε πραγματικά σκυλί. Τώρα πια πάει προς αντικατάσταση, αλλά με τόσα χρόνια στην πλάτη του, πάλι καλά να λες.

ότι φθηνό και noname αγόρασα ειδικά σε γάντια μου βγήκε μάπα... όταν λέω καλό δεν εννοώ alpinstar ή dainese... ένα bering που πήρα σχεδόν τσάμπα απο στοκάδικο μου βγήκε καταπληκτικό...

για ανταλλακτικά είδη προστασίας , βιβλία haynes το ebay έχει καταπληκτικό εμπόρευμα... ειδικά σε πολιτισμένες χώρες που τα είδη προστασίας έχουν ειδικό καθεστώς ΦΠΑ...

άλλο tip με ελάχιστο κόστος είναι τα σωληνάκια υψηλής στα φρένα... αν το κυνηγάς ειδικά σε παρατεταμένες στροφοδιαδρομές με πολλά και βαθιά φρεναρίσματα κάνουν πολύ καλή δουλειά...

up
5 users have voted.
efthymis
Offline
Last seen: Πριν από 5 μήνες 4 εβδομάδες
Joined: 10/02/2010 - 02:06
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

..κι ενα ενδιφερον pdf http://safedriver.gr/studies/ELLHNIKA_P ... /0-300.pdf

up
5 users have voted.
red_monster
Offline
Last seen: Πριν από 2 μήνες 1 εβδομάδα
Joined: 11/11/2008 - 17:04
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

πολύ ωραίο ευθύμη... οποιος ξεκινάει επιβάλεται να το κοιτάξει

up
4 users have voted.
V.V.
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 20/01/2010 - 10:14
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

red_monster":3jcwh763 wrote:
πολύ ωραίο ευθύμη... οποιος ξεκινάει επιβάλεται να το κοιτάξει

Οχι μόνο να το κοιτάξει, θα πρέπει να το ρουφήξει.
Κανονικά θά 'πρεπε να διδάσκεται στα σχολεία αντί των άχρηστων θρησκευτικών μαζί με άλλο παρόμοιο για οδήγηση με αυτοκίνητο

up
4 users have voted.
D-Jet
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 05/10/2005 - 11:23
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Όταν οδηγάμε σε μονόδρομο με κάθετα στενά και προτεραιότητα, κάνουμε ένα ελαφρό "φιδάκι" ανάποδα από εκεί που δείχνουνε τα απαγορευτικά (μας αφήνει λίγο περισσότερο περιθώριο αν πεταχτεί κανένας βιαστικός από κάθετο στενό).

up
6 users have voted.
nikospappas
Offline
Last seen: Πριν από 8 ώρες 4 λεπτά
Joined: 09/10/2009 - 15:11
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Oταν οδηγουμε σε μερη με εντονους πλευρικους ανεμους, εξοδους τουνελ, μια σχεση χαμηλωτερη και αρα περισσοτερες στροφες, μειωνουν την μετακινηση της μηχανης.
Δεν ξερω γιατι αλλα δουλευει.

up
3 users have voted.
taurus
Offline
Last seen: Πριν από 1 έτος 1 εβδομάδα
Joined: 06/10/2004 - 15:35
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Έχεις περισσότερη δύναμη στον τροχό και η συνισταμένη είναι πιο πολύ προς τα εμπρός. Απλοϊκή εξήγηση, αλλά κάπως έτσι είναι.

up
5 users have voted.
coupeas
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 17/06/2008 - 21:32
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Θα το πω πρακτικά.
Οταν σε χτυπά ριπη αερα ναι μεν εχεις χαμηλή σχεση αλλά ή επιταχυνεις ή επιβραδυνεις (με γκάζι) για να σταθεροποιήσεις τη μηχανή σου.Και στις δυο περιπτωσεις αμεσως μετα σταθεροποιείς τη ταχύτητα.
Απλό ειναι.

up
4 users have voted.
DANAOS_master
Offline
Last seen: Πριν από 1 έτος 1 μήνας
Joined: 12/09/2006 - 10:44
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί "δουλεύει".

Γιατί οι περισσότερες στροφές στον κινητήρα μειώνουν τη ..μετακίνηση;

@taurus: Γιατί έχεις περισσότερη δύναμη στον τροχό; Ο nikos δεν είπε ότι επιταχύνεις, απλά αυξάνεις τις στροφές του κινητήρα αλλά με ίδια ταχύτητα. Κι ακόμα κι αν είναι έτσι και όντως τότε φορτίζεται περισσότερο ο μπροστά τροχός, γιατί αυτό περιορίζει τη μετατόπιση της μηχανής αφού μιλάμε για διεύθυνση κάθετη στη διεύθυνση της ταχύτητας;

@coupeas: Αν επιταχύνεις, αυξάνεις το γυροσκοπικό φαινόμενο αλλά επίσης αυξάνεις και την απόσταση σε περίπτωση μετακίνησης ενώ το αντίθετο συμβαίνει σε περίπτωση επιβράδυνσης. Δεν ξέρω τι ισχύει από τα δύο.

Σκοτάδια, μαύρα σκοτάδια...

up
4 users have voted.
coupeas
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 17/06/2008 - 21:32
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Δοκίμασέ το και θα δεις ότι ισχύει.Δεν ξερω γιατί αλλά το ΄΄χτυπημα'' του αερα μειωνεται πολύ.

up
5 users have voted.
techadmin
administrator
Offline
Last seen: Πριν από 2 εβδομάδες 1ημέρα
Joined: 11/03/2008 - 11:36
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

nikospappas":bo328t96 wrote:
Oταν οδηγουμε σε μερη με εντονους πλευρικους ανεμους, εξοδους τουνελ, μια σχεση χαμηλωτερη και αρα περισσοτερες στροφες, μειωνουν την μετακινηση της μηχανης.
Δεν ξερω γιατι αλλα δουλευει.

Το γιατί είναι η στροφορμή του κινητήρα. Οι περισσότερες στροφές δημιουργούν μεγαλύτερη στροφική αδράνεια η οποία προβάλει αντίσταση σε κάθε μετακίνησή της. Αυτό ισχύει μόνο για μοτοσικλέτες με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα εφόσον μιλάμε για πλάγια ριπή ανέμου και όσο βαρύτερος είναι ο στρόφαλος τόσο σημαντικότερο το εφέ αυτό.

Μια εξακύλινδρη CBX θα έχει σημαντική διαφορά σε ευστάθεια, ένα 50άρι δίχρονο σκουτερ πρακτικά μηδενική.

ΥΓ. Ένα άλλο τρίκ είναι να κάνει κανείς ελιγμούς με νεκρά και τον κινητήρα να δουλεύει, είναι πολύ πιο εύκολο από το να κάνει το ίδιο με σβηστό κινητήρα.

ΥΓ. Άλλο παράδειγμα είναι μία σβούρα

up
5 users have voted.
Άρης
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 05/04/2010 - 20:01
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

up
4 users have voted.
techadmin
administrator
Offline
Last seen: Πριν από 2 εβδομάδες 1ημέρα
Joined: 11/03/2008 - 11:36
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Εγκάρσιο ή διαμήκη?

Αν εννοείς διαμήκη, πχ τις BMW τότε αυτό με την ισορροπία που λες ισχύει μόνο* όταν ανεβάζουν/κατεβάζουν στροφές. Ακόμα και στις σταθερές 14.000σαλ με νεκρό μία BMW Rκάτι ισορροπίε κανονικά στο κάθετο επίπεδο.

*=υπάρχουν κάποιες τριβές από έδρανα και ρουλεμάν, είναι πρακτικά αμελητέες ή εξισορροπούνται.

up
3 users have voted.
carfanatic
Offline
Last seen: Πριν από 9 μήνες 2 ημέρες
Joined: 05/06/2009 - 19:46
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

IKE":3t9eoxhg wrote:
nikospappas":3t9eoxhg wrote:
Oταν οδηγουμε σε μερη με εντονους πλευρικους ανεμους, εξοδους τουνελ, μια σχεση χαμηλωτερη και αρα περισσοτερες στροφες, μειωνουν την μετακινηση της μηχανης.
Δεν ξερω γιατι αλλα δουλευει.

Το γιατί είναι η στροφορμή του κινητήρα. Οι περισσότερες στροφές δημιουργούν μεγαλύτερη στροφική αδράνεια η οποία προβάλει αντίσταση σε κάθε μετακίνησή της. Αυτό ισχύει μόνο για μοτοσικλέτες με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα εφόσον μιλάμε για πλάγια ριπή ανέμου και όσο βαρύτερος είναι ο στρόφαλος τόσο σημαντικότερο το εφέ αυτό.

Μια εξακύλινδρη CBX θα έχει σημαντική διαφορά σε ευστάθεια, ένα 50άρι δίχρονο σκουτερ πρακτικά μηδενική.

ΥΓ. Ένα άλλο τρίκ είναι να κάνει κανείς ελιγμούς με νεκρά και τον κινητήρα να δουλεύει, είναι πολύ πιο εύκολο από το να κάνει το ίδιο με σβηστό κινητήρα.

ΥΓ. Άλλο παράδειγμα είναι μία σβούρα

Ρισπέκ!

up
4 users have voted.
coupeas
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 17/06/2008 - 21:32
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Η αίσθηση που εχω εγω είναι ότι η πίεση που δεχεται η μηχανή απο τον αερα κατα την επιταχυνση μπροστά ,εξουδετερώνει θα έλεγα κατα ενα βαθμό την πλευρική πίεση που ενδεχωμένος υπάρχει.Κάπως έτσι το καταλαβαίνω.
Σε ακραία φαινόμενα και ειδικα στη Γεφυρα του Ριου ....σταματάς...

up
3 users have voted.
taurus
Offline
Last seen: Πριν από 1 έτος 1 εβδομάδα
Joined: 06/10/2004 - 15:35
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Πάμε κι άλλο ένα. Αποφεύγετε όσο μπορείτε τις "ζεβρες" των πεζών, ιδιαίτερα όταν είναι βρεγμένος ο δρόμος. Όσο μπορείτε περάστε ανάμεσα στα βαμμένα κομμάτια.

up
3 users have voted.
DANAOS_master
Offline
Last seen: Πριν από 1 έτος 1 μήνας
Joined: 12/09/2006 - 10:44
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

taurus":32vv6n5b wrote:
Πάμε κι άλλο ένα. Αποφεύγετε όσο μπορείτε τις "ζεβρες" των πεζών, ιδιαίτερα όταν είναι βρεγμένος ο δρόμος. Όσο μπορείτε περάστε ανάμεσα στα βαμμένα κομμάτια.

+1

Έχω κινδυνέψει να αγοράσω το οικοπεδάκι της Αμερικανικής πρεσβείας με γλίστρημα τέτοιου είδους πάνω στη Β. Σοφίας μάλιστα. Ακόμα και στο στεγνό γλυστρούν. Πολύ προσοχή.

up
6 users have voted.
dog80
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 08/03/2004 - 16:54
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

Στις στροφές με χαμηλή ταχύτητα (πχ μέσα στα στενάκια της πόλης) πρέπει να έχουμε λίγο το γκάζι ανοιχτό για μας κρατήσει όρθιους αλλιώς μπορεί να πέσουμε

Πρόσφατα είδα κοπέλα με σκουτερ να κάνει αναστροφή με χαμηλή ταχύτητα (επιτρεπόταν στο σημείο εκείνο) αλλά έκοψε ταχύτητα τόσο πολύ που της έγειρε υπερβολικά και έπεσε!

Επειδή όμως μερικές μοτοσυκλέτες έχουν πολύ τραχιά ή απότομη λειτουργεία στις χαμηλές στροφές, το βοηθάμε ανοίγοντας γκάζι και ταυτόχρονα πατινάρωντας λίγο το συμπλέκτη.

Επίσης δέν στρίβουμε έχοντας μεγάλη σχέση στο κιβώτιο γιατί μπορεί πάνω στη στροφή όπως κόβουμε ταχύτητα να stallαρει ο κινητήρας και να βρεθούμε φαρδιοί πλατυοί κάτω!

Επίσης ένα λάθος που κάνουν πολλοι είναι οτι πλαγιάζουν τη μηχανή για να στρίψουν αλλά κρατάνε το σώμα τους κάθετο ώς προς το δρόμο. Το σωστό είναι το σώμα μας να ακολουθεί τη φορά του πλαγιάσματος της μηχανής. Αν τοποθετούμε το σώμα μας σε αντίθετη φορά απο το πλάγιασμα, τότε η μηχανή πρέπει να πλαγιάσει πιό πολύ για να στρίψει.

up
5 users have voted.
taurus
Offline
Last seen: Πριν από 1 έτος 1 εβδομάδα
Joined: 06/10/2004 - 15:35
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

A,και κάτι βασικό, που συνειδητοποίησα μόλις φέτος...
Μπουφάν και γάντια ΚΑΙ το καλοκαίρι.
Είναι απίστευτο το πόσο χαλαρά την έβγαλα, παρότι είμαι μηχανή παραγωγής ιδρώτα. Ιδιαίτερα το μπουφαν (για το καλοκαιρινό μιλάω βεβαιως) λειτουργεί σαν κλιματιστικό, όσο κι αν φαίνεται περίεργο. Ίδρωνα λίγο όταν ήμουν σε ακινησία (σε κίνηση ούτε καν) και όταν ξαναξεκινούσα, ο ιδρώτας με δρόσιζε!
Βεβαίως να μην αναφέρω τα οφέλη στην ασφάλεια, έτσι?

up
5 users have voted.
red_monster
Offline
Last seen: Πριν από 2 μήνες 1 εβδομάδα
Joined: 11/11/2008 - 17:04
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

taurus":3qswiz8t wrote:
A,και κάτι βασικό, που συνειδητοποίησα μόλις φέτος...
Μπουφάν και γάντια ΚΑΙ το καλοκαίρι.
Είναι απίστευτο το πόσο χαλαρά την έβγαλα, παρότι είμαι μηχανή παραγωγής ιδρώτα. Ιδιαίτερα το μπουφαν (για το καλοκαιρινό μιλάω βεβαιως) λειτουργεί σαν κλιματιστικό, όσο κι αν φαίνεται περίεργο. Ίδρωνα λίγο όταν ήμουν σε ακινησία (σε κίνηση ούτε καν) και όταν ξαναξεκινούσα, ο ιδρώτας με δρόσιζε!
Βεβαίως να μην αναφέρω τα οφέλη στην ασφάλεια, έτσι?

μπότες φοράς το καλοκαίρι ? μπουφάν και γάντια φόραγα ανέκαθεν

up
4 users have voted.
red_monster
Offline
Last seen: Πριν από 2 μήνες 1 εβδομάδα
Joined: 11/11/2008 - 17:04
Re: Tips οδήγησης μοτοσυκλέτας

οι λεωφοριολωρίδες στις κεντρικές αρτηρίες έχουν άσχημα παραμορφωμένο οδόστρωμα... λίγο να χαζέψεις πατάς σαμαράκι και στουυππππ... οικοπεδάκι στο κέντρο...

up
2 users have voted.

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία logo