-
Για ένα golf vi 122 ρωτάω. Τι προτείνεται ; Το θετικό με το dsg ειναι η αλλαγή των ταχυτήτων, απλά φοβάμαι οτι από την στιγμή που είναι αυτόματο θα μειωθεί η ευχαρίστηση της οδήγησης σε σχέση με την χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων.
Ευχαριστώ.
-
Για ένα golf vi 122 ρωτάω. Τι προτείνεται ; Το θετικό με το dsg ειναι η αλλαγή των ταχυτήτων, απλά φοβάμαι οτι από την στιγμή που είναι αυτόματο θα μειωθεί η ευχαρίστηση της οδήγησης σε σχέση με την χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων.
Ευχαριστώ.
-
Μέχρι πριν από μια βδομάδα ΔΕΝ ήξερα τι είναι το DSG και ο 'διπλός συμπλέκτης', δεν είχε τύχει να ασχοληθώ ποτέ. Ήξερα αρκετά καλά τον τρόπο λειτουργίας στα χειροκίνητα, στα αυτόματα με μετατροπέα ροπής και στα CVT. Ανάμεσα στα τρία αυτά προτιμούσα το χειροκίνητο, με ενθουσιασμό μάλιστα. Ο μετατροπέας τρώει βενζίνη, το CVT θυμίζει σκούτερ, οπότε... χειροκίνητο.
...ώσπου μου κίνησε την περιέργεια η έκδοση DSG του Octavia που σκοπεύω να αγοράσω, και στο internet φυσικά βρήκα ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ τις τεχνικές πληροφορίες και τα σχετικά animations. Αποτέλεσμα; Το χειροκίνητο φαντάζει πλέον για μένα απαρχαιωμένη (και κουραστική...) υπόθεση. Δίνω ευχαρίστως τα 2300 παραπάνω γι' αυτό το 'κελεπούρι', παιδιά. Εντάξει, χρειάζεται κάποιος χρόνος 'εξοικείωσης' για να κάνεις ό,τι ακριβώς έκανες με το αριστερό πόδι, το λεβιέ και το 'Η' αλλά στο τέλος θα το ερωτευτείς, δεν υπάρχει αμφιβολία!
-
welcome to the club
-
Ο χρήστης GiannisB έγραψε:
.... Εντάξει, **χρειάζεται κάποιος χρόνος 'εξοικείωσης' **για να κάνεις ό,τι ακριβώς έκανες με το αριστερό πόδι, το λεβιέ και το 'Η' αλλά στο τέλος θα το ερωτευτείς, δεν υπάρχει αμφιβολία!Απλά ακουμπάς το αριστερό πόδι στο υποπόδιο και το ξεχνάς. Ο χρόνος εξοικείωσης είναι συντομότερος από ό,τι περιμένεις, με χρήση σε πόλη όπου έχεις συνηθίσει να χρησιμοποιείς το αριστερό πολύ θα έλεγα ότι φτάνουν 2 με 3 διαδρομές. Μετά ούτε που το σκέφτεσαι εκτός από το να αναθεματίζεις το ότι καθυστέρησες τόσο πολύ να το πάρεις!
-
Και προσοχή μην τσαρουχώσεις καταλάθος το φρένο με το αριστερό, ψάχνοντας τον συμπλέκτη!
Το έκανα κι εγώ αλλά και όσοι φίλοι οδηγήσαμε για πρώτη φορά αυτόματο, ευτυχώς χωρίς άλλα παρατράγουδα. -
Εγώ παιδιά είμαι πιο παραδοσιακός και όσο με βαστάνε τα πόδια μου θέλω χειροκίνητο.
Το νιώθω καλύτερα το αυτοκίνητο με το χειροκίνητο. -
(...κάποιο λάθος έκανα και διπλοπεράστηκε το μήνυμά μου, αγνοήστε αυτό εδώ...)
-
Κάθε φορά που οδηγώ το dsg του πατέρα με τον 1.8 tsi χαλαρώνω, ηρεμώ, απλώνω το χέρι στον τεμπέλη βάζω το ipod να παίζει και πετάω στα ουράνια. Μόλις μπαίνω μετά στο δικό μου σιχτιρίζω
-
το καλύτερο του DSG (που το κάνουν και άλλα αυτόματα κιβώτια αλλά όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό) είναι ότι προσαρμόζεται πλήρως στο στύλ οδήγησής σου.
Αν το 'πλακώνεις' το αμάξι, τότε ακόμα στην οικονομική λειτουργία του (D) κατεβάζει πιο εύκολα ταχύτητες και τις 'κρατάει' πιο ψηλά τις ταχύτητες, ενώ θα κατεβάσει σε δυνατό φρενάρισμα.Με το που αρχίσεις να πηγαίνεις ήρεμα (για κάποια ώρα), σιγά-σιγά επιστρέφει στην παπουδίστικη (ελαφρώς) συμπεριφορά του.
γενικά όπως του φέρεσαι, σου φέρεται. -
Ρε παιδιά, μια βασική ερώτηση. Μήπως; (λέω, μήπως; ) στα αμάξια με DSG το γκάζι είναι 'by-wire'...? Δεν ξέρω φυσικά αν γενικώς στους σύγχρονους κινητήρες είναι by-wire, στο DSG πάντως μου φαίνεται απόλυτα λογικό να είναι έτσι, διότι π.χ. στα κατεβάσματα δεν θα περιμένει από μένα το κομπιούτερ να ανεβάσω τις στροφές, θα τις ανεβάζει μόνο του για να 'πάρει' την ταχύτητα (δηλαδή, μέχρι και διπλοσύμπλεξη ίσως να κάνει μόνο του...) Επίσης, την ώρα που ανεβάζει ταχύτητα θα πρέπει, αντιστρόφως, να μειώσει τις στροφές. Αλίμονό του αν εγώ (με το ζόρι, στην περίπτωση ντίζας) έχω ψηλά τις στροφές, πάνε τα κακόμοιρα τα γρανάζια και οι κώνοι συγχρονισμού.
Οπότε το θεωρώ 99,99 % βέβαιο ότι δεν υπάρχει ντίζα στο γκάζι παρά μόνο αισθητήρας 'θέσης'. 'Εγώ φίλε', του λες, 'θέλω να ανεβάσω στροφές, να τρέξω. Εσύ, όποτε είσαι έτοιμο (στα επόμενα δηλαδή χιλιοστά του δευτερολέπτου...) κάν' το!' Αν λέω μπαρούφες, πληζ, διαψεύστε με. -
Drive by wire είναι, δεν υπάρχει ντίζα.
-
Ο χρήστης kon5 έγραψε:
Drive by wire είναι, δεν υπάρχει ντίζα.Βασικά είναι throttle-by-wire, έχουμε ακόμα δρόμο μέχρι το drive-by-wire...
-
-
επειδη δεν το γνωριζω καλα, οταν λεμε dsg εννοουμε χειριστηρια στο τιμονι ή απλα ηλεκτρονικος συμπλεκτης, χωρις πενταλ?
-
διορθώνω το post σου και τώρα γράφεις ό,τι ακριβώς ισχύει:
Ο χρήστης GiannisB έγραψε:
είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχει ντίζα στο γκάζι παρά μόνο αισθητήρας 'θέσης'. 'Εγώ φίλε', του λες, 'θέλω να ανεβάσω στροφές, να τρέξω. Εσύ, όποτε είσαι έτοιμο (στα επόμενα δηλαδή χιλιοστά του δευτερολέπτου...) κάν' το!' Αν λέω μπαρούφες, πληζ, διαψεύστε με.Αυτό όμως που μπορώ να πω είναι ότι όσο το έχω στο αυτόματο το DSG, δεν καταλαβαίνω διαφορά απόκρισης στο γκάζι (πχ σε σχέση με το Golf 1.6FSI που οδηγώ περιστασιακά όπου εκεί η απόκριση είναι εκνευριστικά νωχελική ).
Ίιιιισως καταλάβεις μία πολύ μικρή χρονοκαθυστέρηση όταν το βάλεις στο χειροκίνητο, πας με πχ 2000rpm και βυθίσεις το πόδι σου στο γκάζι αλλά και πάλι αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει 'γεμίσει' ακόμα η τουρμπίνα.Γιατί σε αγχώνει το ηλεκτρικό γκάζι?
Δεν ξέρω τι παίζει στις άλλες μάρκες και άλλα μοντέλα (αφού σε κάθε μοντέλο μπορείς να προγραμματίσεις την πεταλούδα να αποκρίνεται διαφορετικά στην κίνηση του γκαζιού), αλλά στο Α3 αυτή η διαφορά απόκρισης είναι ανεπαίσθητη και μόνο αν προσπαθήσεις να τη βρείς, ΙΣΩΣ την εντοπίσεις.Αν βάλεις και DSG πραγματικά θα δυσκολευτείς.
προσωπικά το βλέπω θετικό το ότι υπάρχει ηλεκτρικό γκάζι σε συνδιασμο με DSG γιατί έτσι η εντολή του γκαζιού δίνεται ταυτόχρονα και στην πεταλούδα και στο κιβώτιο και δεν περιμένει το κιβώτιο να διαγνώσει από το φορτίο της μηχανής τι ζητάς να συμβεί (να επιταχύνεις λίγο, να επιβραδύνεις, να γκαζώσεις πολύ, να το 'λιώσεις' κτλ).
Υποθέτω ότι όλα τα αμάξια με 1.8Τ και DSG έτσι συμπεριφέρονται (όπως το δικό μου όσο αναφορά το γκάζι).**@mikegr **
DSG = Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Τα 'αφτάκια' πίσω από το τιμόνι λέγονται paddles (στα αγγλικά γιατί στα ελληνικά ο καθένας τα λέει όπως θέλει ) και μπαίνουν στο αμάξι μαζί με το αυτόματο κιβώτιο.Χρησιμεύουν όταν το κιβώτιο μπαίνει σε χειροκίνητη λειτουργία. -
δηλαδη to DSG εχει επιλογη αυτοματης ή χειροκινητης λειτουργιας?σαν το tiptronic?
-
Ο χρήστης mikegr έγραψε:
δηλαδη to DSG εχει επιλογη αυτοματης ή χειροκινητης λειτουργιας?σαν το tiptronic?Ναι μόνο που το DSG είναι αισθητά πιο γρήγορο και σε αλλαγές και σε απόκριση και προσαρμόζεται καλύτερα και στον τρόπο οδήγησής σου.
Ορίστε πως είναι ο λεβιές ενός DSG:
(συγκεκριμένα το έχω βάλει στη θέση P που βλέπεις ότι ανάβει πιο έντονα, δηλαδή Parking)Τα (+ -) είναι η χειροκίνητη λειτουργία:
όπου για να την ενεργοποιήσεις, πρέπει να κάνεις το μοχλό δεξιά (δεν ξέρω αν φαίνεται καθαρά στη φωτογραφία) και δίπλα στο σασμάν φωτίζονται πιο έντονα τα (+ -).εναλλακτικά και ενώ το έχεις στο D ή στo S, μπορείς να πατήσεις το (-) από το 'αφτάκι' πίσω από το τιμόνι και να κατεβάσεις ταχύτητα ή να ανεβάσεις πατώντας το (+).Τότε το DSG γυρίζει σε χειροκίνητη λειτουργία για κάποιο (αρκετά μεγάλο) διάστημα (μέχρι να πηγαίνεις με σταθερό γκάζι με σταθερά km/h).
Ενδείξεις για το τι συμβαίνει με το κιβώτιο, υπάρχουν και στην οθόνη μπροστά σου.
εδώ από Α3 στη θέση 'P':
Όσο είναι στην αυτόματη λειτουργία δίπλα στο S (με αρκετό κενό) γράφει την ταχύτητα που έχει επιλέξει εκείνη την ώρα το σασμάν.Αν το βάλεις στο χειροκίνητο, φαντάσου όπου είναι τα P-R-N-D-S τα νούμερα 6-5-4-3-2-1 (αν μιλάμε για 6άρι DSG αλλιώς βάλε και το 7 μπροστά από το 6 ) όπου σου δείχνει τι ταχύτητα έχεις (εσύ) επιλέξει.
-
thanks. για την αναλυτικη περιγραφη.ειναι ομως πραγματι πιο γρηγορο απο ενα κλασικο χειροκινητο?
-
Tα συν 2 με 3k που χρειάζονται για το κιβώτιο σας επηρεάζουν?
Εγώ για να είμαι ειλιρηνής (παρ ότι ξερω ότι θα έχω μια αλλαγή δίσκου) τα θεωρώ πιο αξιοπιστα τα μηχανικά και εναλλακτικά φορτώνεις κάμποσα άλλα έξτρα με αυτά τα λεφτά.
Καλώς ή κακώς κανένα αυτόματο δεν μπορεί να μαντέψει ποια θέλω να είναι η επόμενη μου κίνηση
Manual η Dsg ;