-
Σε λασπη, αμμο, χιονι πώς βγαινουμε; Κανουμε χρηση ολων αυτων που κανουμε με τα επιβατικα και που ακουμε κατα καιρους πχ σπρωχνουμε, σκαβουμε, βαζουμε πετρες, χορτα κλπ; ή συνδιαζουμε τις επιλογες μας απο το μοχλο/κουμπι της τετρακινησης;
-
Σε λασπη, αμμο, χιονι πώς βγαινουμε; Κανουμε χρηση ολων αυτων που κανουμε με τα επιβατικα και που ακουμε κατα καιρους πχ σπρωχνουμε, σκαβουμε, βαζουμε πετρες, χορτα κλπ; ή συνδιαζουμε τις επιλογες μας απο το μοχλο/κουμπι της τετρακινησης;
-
Σε λασπη, αμμο, χιονι πώς βγαινουμε; Κανουμε χρηση ολων αυτων που κανουμε με τα επιβατικα και που ακουμε κατα καιρους πχ σπρωχνουμε, σκαβουμε, βαζουμε πετρες, χορτα κλπ; ή συνδιαζουμε τις επιλογες μας απο το μοχλο/κουμπι της τετρακινησης;
-
Βασικό εργαλείο:
All time classic συμβουλή: Άπαξ και κολλήσεις, δεν έχει νόημα να σπινιάρεις, απλά βουλιάζεις παραπάνω. -
Ισχύουν όλα τα γενικά, αλλά με το τετρακίνητο να ξέρεις ότι έχεις κολλήσει σε πιο δύσκολο σημείο....
Ναι ισχύουν όλες οι γνωστές συνταγές αλλά και κάθε περίπτωση είναι μοναδική. Ακόμα και στην ίδια λάσπη να έχουν κολλήσει 2 αυτοκίνητα αλλιώς θα ξεκολλήσεις το καθένα ανάλογα με βάρος, δύναμη, ελαστικά, ύψος, γωνίες κλπ.
Η σωστή χρήση των κοντών σχέσεων και εμπλοκής διαφορικών είναι προληπτική δηλαδή προτού μείνεις. Οφείλεις να έχεις προβλέψει τη δυσκολία και να έχεις ήδη ενεργοποιήσει τις σχετικές δυνατότητες. Κατόπιν εορτής μπορεί να μην μπορούν να βοηθήσουν.
Το ίδιο ισχύει και για τα λάστιχα και για τις πιέσεις αυτών.Υπάρχουν περιπτώσεις που το σπινάρισμα συνιστάται.... (η φυγόκεντρος αδειάζει τα στομωμένα αυλάκια του ελαστικού. Αυτός είναι ο λόγος που σε τέτοιες συνθήκες οι οδηγίες λένε να απενεργοποιήσετε το αντισπίν.)
-
Σε περίπτωση κολλήματος καλό είναι το τράβηγμα να γίνει από σταθερό έδαφος. Ποτέ δεν βάζουμε δεύτερο αυτοκίνητο μέσα στη λάσπη. Αν η κατάσταση γίνει πολύ δύσκολη το μόνο μηχάνημα έργων που μπορεί να βοηθήσει είναι η «τσάπα». Όλα τα άλλα κινδυνεύουν να κολλήσουν και αυτά.
Επιλογή σχέσης στο κιβώτιο; Η μεγαλύτερη - ναι πέμπτη - και αν δεν ξεκινήσει με αυτή, σβήσει δηλαδή, τετάρτη και πάει λέγοντας. Ελάχιστο γκάζι και προσπάθεια για διατήρηση της ισοροπίας της πρόσφυσης.
Πολλές φορές δεν είναι εύκολο να μας βοηθήσει κάποιο άλλο αυτοκίνητο ή έχουμε κάνει την αποκοτιά να ξεκινήσουμε μόνοι μια δύσκολη διαδρομή. Τι γίνεται όταν διαπιστώσουμε ότι το ταξίδι μας τελείωσε με το αυτοκίνητο να... αρνείται να προχωρήσει, χωμένο μέχρι τα μαρσπιέ στο σαθρό έδαφος; Εάν το όχημα μας είναι καλά εξοπλισμένο δεν υπάρχει ουσιαστικά πρόβλημα. Πέρα από τις λύσεις με τη χρήση εργάτη, υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία μπορούμε να κάνουμε. Αρκεί να διαθέτουμε έναν καλό γρύλο, κατά προτίμηση high lift jack, ένα φτυάρι και προαιρετικά σκάρες εδάφους.
Σπουδαίο ρόλο παίζει η στήριξη του γρύλου, τόσο στο αυτοκίνητο, όσο και στο έδαφος. Όσον αφορά το αυτοκίνητο, πρέπει να ελέγξουμε πριν την εξόρμηση αν υπάρχει συμβατότητα ανάμεσα στο αυτοκίνητο και το γρύλο. Για το έδαφος είναι χρήσιμο να υπάρχει ένα μεγάλο σε επιφάνεια υπόβαθρο, μεταλλικό ή ξύλινο, που θα ασκήσει τη δύναμη σε μεγαλύτερη επιφάνεια, μειώνοντας την πίεση, άρα και την πιθανότητα να βουλιάξει ο γρύλος στη λάσπη.
Πριν ξεκινήσουμε το σήκωμα του αυτοκινήτου, είναι καλό να τοποθετήσουμε τις σκάρες εδάφους, ξύλα ή πέτρες δίπλα στους τροχούς του αυτοκινήτου, για να μπορούμε να τα τοποθετήσουμε γοργά κάτω από αυτούς. Αρχίζουμε να σηκώνουμε, μέχρι να σηκωθεί η κοιλιά του αυτοκινήτου από το έδαφος. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, σηκώνουμε, «τακάρουμε» το αυτοκίνητο, βάζουμε μιά πέτρα ή έναν τάκο κάτω από το γρύλο και ξανασηκώνουμε. Όταν σηκωθεί η κοιλιά, γεμίζουμε με πέτρες ή ξύλα τις λακκούβες κάτω από του τροχούς που έχουν δημιουργηθεί ή τις καλύπτουμε με τις σχάρες. Επαναλαμβάνουμε και στον άλλο άξονα και έχουμε το αυτοκίνητο σε σημείο να ξεκινήσει. Πολλές φορές είναι απαραίτητο να επαναληφθεί το σήκωμα πολλές φορές μέχρι να βγει το αυτοκίνητο από το σαθρό έδαφος.
Αν δεν υπάρχει γρύλος στο αυτοκίνητο, μπορεί να αντικατασταθεί η χρήση του με το σκάψιμο, το οποίο βέβαια είναι πολύ πιό κοπιαστικό και δύσκολο. Αρχίζουμε το σκάψιμο από τα πλευρά του αυτοκινήτου, απομακρύνοντας όσο το δυνατόν πιό μακριά όσο χώμα ή χιόνι βγάζουμε. Σιγά σιγά μπορούμε να απομακρύνουμε ένα στρώμα χώματος το οποίο θα αφήσει την κοιλιά του οχήματος ελεύθερη. Απομακρύνουμε μέρος από το χώμα εμπρός από τους τροχούς και προσπαθούμε να ξεκινήσουμε το αυτοκίνητο. Και εδώ μπορεί να χρειαστεί να εφαρμοστεί η μέθοδος πολλές φορές πριν ξεκολήσει οριστικά το αυτοκίνητο. Σωτήρια λύση μπορεί να είναι τα πατάκια του αυτοκινήτου, τα οποία μπορούν να προσφέρουν την ελάχιστη εκείνη πρόσφυση που χρειάζεται για να ξεκολήσει το αυτοκίνητο, αν τα τοποθετήσουμε κάτω από τους τροχούς. Το ίδιο και κλαδιά με πυκνό φύλωμα.
Καλό... ξεκόλλημα!!!
-
που μπορούμε να βρούμε σκάρες εδαφους στη Θεσσαλονίκη?
-
Οι αλυσίδες χιονιού μπορούν να βοηθήσουν στο ξεκόλλημα?
-
αναλλογα...
ΜΕΤΑ το κολλημα συνηθως οχι... ειναι αργα πλεον
Να το αποφυγεις ενιωται ναι...
που σημαινει οτι τις εχεις βαλει απο πριν...
(για αμμο - λασπη ετσι??)
και αναλλογα σε τι λαστιχο πας να τις βαλεις...
σε ενα καθαροαιμο MUD που θα χωθουν αναμεσα στα τακουνια δεν εχει κανενα νοημα, το αντιθετο καθοτι θα φραζει τα κενα που διαφορετικά θα εδιωχναν την λασπη
σε ενα συνηθες ασφαλτινο εως 50-50 ναι... -
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Σε λασπη, αμμο, χιονι πώς βγαινουμε; Κανουμε χρηση ολων αυτων που κανουμε με τα επιβατικα και που ακουμε κατα καιρους πχ σπρωχνουμε, σκαβουμε, βαζουμε πετρες, χορτα κλπ; ή συνδιαζουμε τις επιλογες μας απο το μοχλο/κουμπι της τετρακινησης;Πρέπει να ΞΕΡΕΙΣ.
Αν ξέρεις, το σπινιάρεις ΟΣΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. Αν δεν ξέρεις, μη το σπινιάρεις καθόλου.Αν ποτέ κολλήσω, κάνω ΓΡΗΓΟΡΑ μπρος-πίσω.
ΤΕΡΜΑ ΓΚΑΖΙ, τέρμα φρένο. Το σασμάν βροντάει, τα φρένα μπορεί να μυρίσουν όπως και τα λάστιχα, το αμάξι τρίζει αλλά σχεδόν πάντα ξεκολλάω.
Πάντως δεν είναι καθόλου ευχάριστη εμπειρία για το αμάξι. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αν ποτέ κολλήσω, κάνω ΓΡΗΓΟΡΑ μπρος-πίσω.
ΤΕΡΜΑ ΓΚΑΖΙ, τέρμα φρένο. Το σασμάν βροντάει, τα φρένα μπορεί να μυρίσουν όπως και τα λάστιχα, το αμάξι τρίζει αλλά σχεδόν πάντα ξεκολλάω.
Πάντως δεν είναι καθόλου ευχάριστη εμπειρία για το αμάξι.Το σύστημα ΤΡΑΜΠΑΛΑ.
-
Κάπως ετσι..
( Λαστιχα φαρδια - κακως /// με φουλ αερα - κακως// φαγωμενα ασφαλτο-mud) -
Σωστός.
Φέρεσαι ευγενικά στο αμάξι -
δεν - και το κυριωτερο ουτε μπορω να - εχω αλλο αχαχαχαχαχα
-
Αν και δεν είναι ακριβώς -ή αποκλειστικά- για ξεκόλλημα 4χ4,το βρήκα χρήσιμο ως βiντεάκι:
-
Πάντως για το ξεκόλλημα στην άμμο ο πρώτος κανόνας είναι να μην μπαίνεις καν στην άμμο. Και ένα link με λίγες αλλά χρήσιμες συμβουλές.
Youtube Video -
H Toyota έχει σύστημα crawl control για να ξεκολλήσει το αμάξι στην άμμο.
Youtube VideoSent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
-
ο οδηγός δεν γνώριζε από τέτοια αλλά και οι άλλοι του δίνανε οδηγίες πάτα γκάζι με αποτέλεσμα να θαφτεί μέσα στην άμμο τέτοια αμαξάρα. Πάλι καλά που δεν είχε και κύμα να το βουλιάξει.
-
πεδιλα λεγεται η λυσις. επισης εργατης. οχι ιδρωμενος. σε σαθρο και αμμο σανιδωνοντας τακαρεις. τιποτες αλλο.
και για παραδειγματιζμο: τα πικαπ εχουν μεγαλο προβλημα εξαιτιας της καροτσας, ειναι πολυ ελαφρια πισω και δεν δινουν. πρεπει να φορτωνεις πριν πας για εκτος δρομου. και το μπλοκε που εχουν ειναι πισω... για αυτο δεν παιρνεις αγροτικο για οφ ροαντινγκ.
Πώς ξεκολλάμε ενα 4Χ4