Υπάρχει ένα παλιό αυτοκίνητο (του '67). Το αμάξι κινείται 2-3 (μεγιστο) φορές την εβδομάδα (σε κοντινές αποστάσεις) και άντε σε κανένα ταξίδι για την τιμή των όπλων. Εκτός από την ΦΙΛΠΑ, που πρέπει να καταθέσεις πινακίδες, υπάρχει άλλος τρόπος ώστε να μην πληρώνονται τα αυξημένα λόγω κυβισμού τέλη κυκλοφορίας;
Το μεγαλύτερο ελληνικό forum για το αυτοκίνητο
Υπάρχει ένα παλιό αυτοκίνητο (του '67). Το αμάξι κινείται 2-3 (μεγιστο) φορές την εβδομάδα (σε κοντινές αποστάσεις) και άντε σε κανένα ταξίδι για την τιμή των όπλων. Εκτός από την ΦΙΛΠΑ, που πρέπει να καταθέσεις πινακίδες, υπάρχει άλλος τρόπος ώστε να μην πληρώνονται τα αυξημένα λόγω κυβισμού τέλη κυκλοφορίας;
Δεν γίνεται να έχεις πινακίδες αλλά να μην πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας.
Σε ελεύθερη χώρα ζούμε...
Εγώ ξέρω αρκετούς που παρόλο που δεν έχουν καταθέσει πινακίδες... ΔΕΝ πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας
οι πινακίδες ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ & ΕΟΟΕ δεν δίνονται στα παλιά αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους δεν επιθυμούν να πληρώνουν τέλη και ΚΤΕΟ
Δίνονται σε εκείνους που θέλουν να διατηρήσουν ένα όχημα για το ιστορικό ενδιαφέρον που αυτό παρουσιάζει
Πάμε παρακάτω...
Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση, χωρίς μετατροπές, ελλείψεις κλπ. Θα πραγματοποιηθεί τεχνικός έλεγχος και αφου δεν διαπιστωθούν σημαντικές ελλείψεις ή παρατυπίες... θα προμηθευτείτε τις εν λόγω πινακίδες
Και μια ερώτηση...
Υπάρχει κάποιος λόγος που δεν θέλετε αυτές τις ΦΙΛΠΑ?
Δεν είπα αυτό. Ρώτησα αν εκτός από τη ΦΙΛΠΑ που πρέπει να καταθέσεις τις πινακίδες και να κυκλοφορείς το αυτοκίνητο σχετικά σπάνια, υπάρχει άλλη διαδικασία που λόγω παλαιότητας (όντας αντίκα) σε απαλλάσει από τα υπερβολικά τέλη λόγω κυβισμού.
Δεν είπα κάτι τέτοιο, αλλά εξήγησα παραπάνω.
ας μη σχολιάσω τί κυκλοφορούν με "ιστορικές πινακίδες...
Όχι, να σχολιάσ(ζ)εις... αν δεν τους κηνυγήσουμε εμείς δεν θα ασχοληθεί κανένας (γιατί κανένας άλλος δεν ξέρει) μαζί τους.
Προσωπικά, όταν βλέπω παρανομίες και παρατυπίες σε βαθμό που προσβάλλουν το θεσμό αλλά και εμένα τον ίδιο, τους "δίνω" με μεγάλη ευχαρίστηση!
Ο φίλος που ρωτάει για το αυτοκίνητό του πρέπει ήδη να έχει αντιληφθεί ότι για την προσωπική του ασφάλεια (οδική αλλά και νομική) ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιεί το ιστορικό του σαν καθημερινό. Τα ζώα, προκειμένου να γλιτώσουν 5 ευρώ δεν το καταλαβαίνουν ΟΥΤΕ αυτό!
σαπιλα
οχι αυτοκινητα, αυτα δεν με ενοχλουν, αλλα ανθρωποι!!!
Το "οδικό" το καταλαβαίνω, το αυτοκίνητο όμως είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Δεν θα το οδηγούσα αν δεν ήταν. Το "νομικό" δεν το έπιασα μάλλον.
Μάλλον έχετε ξεφύγει λίγο με τους χαρακτηρισμούς σας. Εγώ ξέρω ότι τα ζώα δεν μπορούν να διαβάσουν. Αν διάβαζαν θα καταλάβαιναν τι ρωτάει κάποιος ή θα ζητούσαν εξηγήσεις περί αυτού.
To νομίκο αφορά την περίπτωση που το ιστορικό που φερει πινακίδες ιστορικού προκαλέσει σοβαρό τροχαίο, τη στιγμή που δεν χρησιμοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις της ΣΤ/1831/1978 (Β'72) υπουργικής απόφασης και τις διευκρινήσεις στο αρ.Β/Οικ.13873/330/99 (ΦΕΚ 1336/29Ιουν1999) _αυτό τουλάχιστον έχω εγώ_ τις οποίες είναι υποχρεωμένοι όλοι οι κάτοχοι και χρήστες τέτοιων πινακιδών να γνωρίζουν και να τηρούν.
Όχι, σε διαβεβαιώνω δεν έχουμε ξεφύγει καθόλου, ίσα ίσα που είμαστε και πολύ επιεικείς στην προσπάθειά μας να διαφυλάξουμε κάτι που έχει αποκτηθεί με πολύ κόπο, βλέποντάς το να βεβηλώνεται καθημερινά από ανθρώπους που δε θα έπρεπε να είναι στο χώρο.
Αν και ο οποιοσδήποτε χαρακτηρισμός που επέλεξα δεν είχε σε καμμία περίπτωση στόχο εσένα (και λυπάμαι που το είδες έτσι), θα σε παρακαλέσω ευγενικά (και όχι χαρακτηρίζοντάς σε ζώο, βέβαια) να διαβάσεις και εσύ προσεχτικά τη διατύπωσή μου πιο πάνω:
Είναι προφανές το που αναφέρομαι σε εσένα και που στο ζώο και πως χαρακτηρίζω όχι κάποιον που δηλώνει άγνοια (αλλά και ενδιαφέρον) για το αντικείμενο αλλά αυτόν που υποτίθεται πως γνωρίζει τις υποχρεώσεις του και τις "γράφει" κανονικά για να κάνει τη δουλίτσα του ή την πλάκα του τσάμπα, θέτοντας σε κίνδυνο ΟΛΟΚΛΗΡΗ την κοινότητα...
Αν θέλεις να με ρωτήσεις κάτι πιο συγκεκριμένο είμαι στη διάθεσή σου.
edit: Σε περίπτωση που δεν το κατάλαβες απαντούσα στο συνάδελφο και φίλο που είπε "να μην ανοίξει το στόμα του".
Mα σου απάντησα καθαρά και αμέσως:
Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Παρεξήγηση τέλος.
Η αρχική μου ερώτηση διατυπώθηκε γιατί με σταμάτησε ένας στο δρόμο και μου είπε για κάποια λέσχη παλαιών αυτοκινήτων (δεν θυμάμαι ποιά ήταν), στην οποία αν βγάλεις κάρτα, χωρίς να καταθέσεις πινακίδες:
1. απαλλάσεσαι των τελών κυκλοφορίας,
2. αν το αυτοκίνητο πάθει ατύχημα, όντας μέλος, είναι υποχρεωμένος αυτός που σε τράκαρε να αποκαταστήσει πλήρως τη ζημιά, έστω και αν χρειαστεί να φέρει ανταλλακτικά από το εξωτερικό.
(μου είχε πει και άλλα, αυτά θυμάμαι όμως).
Η ΦΙΛΠΑ είναι μία περίπτωση που σκεπτόμουν, αλλά δεν ήθελα (ακόμα) να έχω τον περιορισμό της κυκλοφορίας (πόσος είναι αυτός;).
1. Δεν μπορείς να απαλλαγείς των τελών κυκλοφορίας όσο διατηρείς τις πινακίδες του υπουργείου, όπως σου είπε και ο NIGA πιο πάνω.
Είναι και ένα από τα πρώτα αιτήματά μας, από την αρχή της όλης προσπάθειας να αναγνωριστεί το ιστορικό στην Ελλάδα, να μπορούμε να διατηρήσουμε τις πινακίδες του υπουργείου χωρίς να μπλέξουμε με νούμερα απο λέσχες κλπ κλπ και να πληρώνουμε ένα μικρότερο στάνταρ "τέλος ιστορικού οχήματος" εφόσον το αυτοκίνητό μας πιστοποιείται από τις λέσχες πως είναι σε αυθεντική μορφή και μπορεί να χαρακτηριστεί ιστορικό.
Βάλε καφέ, άναψε τσιγάρο και περίμενε τώρα εσύ...
2. Σπασμένο τηλέφωνο η περίπτωση. Δεν ισχύει τίποτα από τα παραπάνω. Όποιος έχει όχημα ιδιαίτερα μεγάλης αξίας (ή με μεγάλη δυσκολία εύρεσης ανταλλακτικών) θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο μιας ασφάλισης με συγκεκριμένους όρους (και πολύ ακριβής, φοβάμαι).
Άλλος ένας καλός λόγος για να είμαστε προσεκτικοί στο δρόμο. Σε εμένα, ένα λάστιχο προφυλακτήρα στοιχίζει 350 ευρώ και μπορεί να κοπεί με ένα άτσαλο παρκάρισμα κάποιου. Δεν πιστεύω ότι θα πάρω τα λεφτά μου σε μια τέτοια περίπτωση....
Όπως έγραψε κάποιος φίλος πιο πάνω οι φορείς είναι τρεις (ΦΙΛΠΑ, ΕΟΟΕ, ΕΛΠΑ). Οι περιορισμοί στην κίνηση του οχήματος σου επιτρέπουν να κυκλοφορείς μόνο για την απαραίτητη συντήρησή του και για να συμμετάσχεις στις εκδηλώσεις (επίσημες-με δελτία τύπου) των λεσχών. Σε όλες τις περιπτώσεις απαιτείται χαρτί ακινησίας ούτως ώστε να εξασφαλισθεί ότι το αυτοκίνητο δεν έχει (προσωρινά ή μόνιμα) πινακίδες υπουργείου.
Αν επιλέξεις τελικά αυτή τη λύση, η άποψή μου είναι να κάνεις μια βόλτα σε όλες τις λέσχες, να κρίνεις και να επιλέξεις την κατά την κρίση σου πιο σωστή. Αν χρειαστείς τηλέφωνα και διευθύνσεις εδώ είμαστε.
φιλε kouasimods,
η αληθεια ειναι οτι υπαρχει πολυς κοσμος που ξερει ελαχιστα με αποτελεσμα να παραπληροφορει τους αλλους.
Αυτος που σε σταματησε ή έλεγε ψεματα ή ήταν ενας χαζός που παραπληροφορούσε τον κόσμο
1. αφου δεν καταθετεις πινακιδες, πως απαλάσεσαι των τελών? Ξερεις τι θα έκανε η μισή Ελλάδα αν γινόταν κάτι τέτοιο? θα έβγαζαν όλοι μια κάρτα αντίκας και θα ήταν όλα οκ
2. ισχύει. αλλα οχι ετσι ακριβως. Πιστοποιημένο αυτοκίνητο αντίκα έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να αποζημιωθεί πλήρως σε περίπτωση ατυχήματος
χρήση για Ι.Ο. (ΕΛΠΑ) και ΕΟΦΙΛΠΑ σύμφωνα με το ΦΕΚ που έχω μπροστά μου:
"Παλαιά μηχανοκίνητα οχήματα (αντίκες), όπως αυτά καθορίζονται από το νομικό πρόσωπο που εκπροσωπεί επίσημα στην Ελλάδα τη ΔΟΑ-FIA, τη ΔΟΜ-FIM ή τη ΔΟΠΑ-FIVA βάσει των διεθνών κανονισμών τους, δύναται να κυκλοφορούν κατά τις εκδηλώσεις τις οργανούμενες ή εγκεκριμένες υπό των ανωτέρω εξουσιοδοτημένων νομικών προσώπων, καθώς και κατά τις αναγκαίες προς επισκευή και συντήρηση αυτών δοκιμές, βάσει πιστοποιητικού καταχωρήσεως, που θα εκδίδεται από τα προαναφερόμενα πρόσωπα.
Τα ανωτέρω μηχανοκίνητα οχήματα οφείλουν να φέρουν κατά τις ανωτέρω εξοδους των, τις χαρακτηριστικές αριθμημένες πινακίδες που εκδίδονται από τα παραπάνω εξουσιοδοτημένα νομικά πρόσωπα."
Αρα τα πραγματα είναι ξεκάθαρα. Πολύπλοκα τα κάνουν εκείνοι που θέλουν να το παίζουν κινέζοι...
Έχω ακούσει ανθρώπους να λένε ότι οι πινακίδες αντίκας είναι για Σαββατοκύριακο ή για 100χλμ το μήνα Μ@λ@κίες λένε... Δεν ξέρουν τι τους γίνεται και παραπληροφορούν και τον κόσμο...
Κανε την έρευνα αγοράς για το προϊόν που θέλεις να αγοράσεις.
3 φορείς: ΕΟΦΙΛΠΑ, ΕΟΟΕ και ΕΛΠΑ "πουλάνε" αυτό που σε ενδιαφέρει. Αν χρειάζεσαι τηλεφωνα θα τα βρεις πολύ εύκολα και στα site τους.
Να συμπληρώσω οι άνθρωποι που έβγαλαν τις πινακίδες? Οι ιδιοκτήτες τη δουλειά τους κάνουν μια χαρά...αν είχα τη δυνατότητα, φυσικά και θα το έκανα για δικό μου αυτοκίνητο (όπως και οι περισσότεροι εδώ φαντάζομαι).
Το να τους δίνουμε δεν το θεωρώ πολύ σωστό. Μήπως θα έπρεπε να δίνουμε αυτόν που έδωσε το ΟΚ για να χαρακτηριστεί το αυτοκίνητο αυθεντικό? Αλλα και αυτοί μήπως φταίνε? Λογικό είναι να μην ξέρουν τα πάντα για το κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά. Παράλογο είναι όμως να κάνουν ότι ξέρουν τα πάντα, και να μη συμβουλεύονται πηγές (βιβλιογραφία, διαδίκτυο) σχετικά με το υπό εξέταση αυτοκίνητο.
Τέλος πάντων, ανοίγουμε ένα μεγάλο θέμα με το τί είναι σωστό και τί όχι και πώς ορίζει ο καθένας το σωστό...
Αλλά να βλέπω ΤΑ-60 με ϊστορικές" πινακίδες, πώς να το κάνουμε, υποτιμά τη νοημοσύνη μου...
Σε άλλο φορουμ είχε βγεί προς πώληση bmw 730 με πινακίδες ΕΟΟΕ,μοντελο 1987, επειδή λέει ειχε λίγα χλμ, υπάρχουν λίγες στην Ελλάδα, έχει κλεισει 20ετία και είχε ανακατασκευαστεί μόνο με γνήσια υλικά. Και είχε και τις πινακίδες του υπουργείου. Ευτυχώς το έκανε edit εγκαίρως...
Αυτό το ΜΟΝΟ με γνήσια υλικά πώς το αποδεικνύει??? Έχει κρατήσει τις συσκευασίες?
Ε ρε τί ακούμε κάθε μέρα....
Του είχανε πεί μάλιστα πως είναι και το καλύτερο στην Ελλάδα. Η υπόθεση ΕΟΟΕ έχει κλείσει? δικαιούται να βγάζει πινακίδες πλέον?
Κακώς... κάκιστα! Για την ακρίβεια το έχει δει ένας φίλος από την παρέα και του ειχα παραγγείλει φωτό για...κακό σκοπό!
Από την άλλη ΑΝ είχε πινακίδες υπουργείου (μπορεί να τις πήρε αμέσως αφού πήρε και τις ΕΟΟΕ-αυτό δεν μπορούμε να το διασφαλίσουμε με κανένα τρόπο... και υπεύθυνες δηλώσεις να κάνουν τις γράφουν κανονικά_άλλη απόδειξη για το πόσο βλάκας μπορεί να γίνει κάποιος προκειμένου να πουλήσει τη μούρη του_) σημαίνει ότι ήταν νόμιμα στη χώρα και δεδομένου ότι ο χαρακτηρισμός "ιστορικό" είναι πολύ ασαφής (αλήθεια, το audi R8 που κέρδισε το LeMans με το diesel μοτέρ δεν είναι ιστορικό; ), το παράπτωμα είναι σχετικά μικρό*. Τα εκατοντάδες φερράρι/μερσεντές/πόρσε που κυκλοφορούν και διαφημίζονται ως "ΦΙΛΜΠΑ ή ανταλλακτικά" και έχουν έρθει παράνομα στη χώρα είναι το κύριο πρόβλημά μας.
Και φυσικά οτι δεν έχει γίνει συνείδηση το ιστορικό στην κουλτούρα του Έλληνα που ακόμα θεωρεί οτι είναι η ενασχόληση με το πατσάρισμα όπως όπως του αυτοκινήτου του μπαμπά του ή πολύ ακριβα αμάξια για πολύ λεφτάδες που δεν έχουν να κάνουν τίποτε όλη τη μέρα και κάνουν γύρω γύρω πουλώντας μούρη...
* δεν το δικαιολογώ, ίσα ίσα! Αλλά ας αναφέρω μια πρόσφατη περίπτωση. Φίλος και συνφορουμάς είναί γνώστης και ασχολείται με το ελληνικό λεωφορίο. Πρόσφατα αγόρασαν ένα VOLVO ελληνικής κατασκευής μοντέλο '86 αν θυμάμαι καλά, το οποίο δεν έχει άλλο τρόπο κυκλοφορίας πέρα από το να χαρακτηριστεί ιστορικό (με κάποιους περιορισμούς που έχουν τα λεωφορία)... Και σας ρωτάω αυτό είναι ή δεν είναι ιστορικό; Δηλαδή το seat ronda που είναι 4 χρόνια πιο παλιό είναι περισσότερο ιστορικό από αυτό;
δυστηχως γιαννη το bmw που λες κυκλοφορει καθημερινα στο π.φαληρο
με μαυρα τζαμια και εξατμισεις....
Δυστυχώς αυτό συμβαίνει και στους 3 φορείς.
Δηλαδή αν έρθει η επιτροπή και σου κάνει έλεγχο στο αυτοκίνητο, μετά δουν ότι και τα χαρτιά σου είναι οκ... να μην σου δώσουν πινακίδες?
Εσύ μετά πας και πας βαζεις εξατμίσεις, φιμέ τζάμια κλπ τι να κάνουν οι άνθρωποι? να σου ζητούν κάθε μήνα να περνάς από τα γραφεία τους για να ανανεώνουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου?
Παντως εμεις πρεπει να τους ΔΙΝΟΥΜΕ ΣΤΕΓΝΑ. Αλλιως θα χασουμε τις πινακιδες που εχουμε ηδη στα αυτοκινητα που ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ
Συμφωνω με τον D-Jet λοιπον, και παρακαλω πολύ αυτό να γραφτεί στα πρακτικά
Βγάλαμε λαυράκι...τα 7άρια μπεεμβέ με πινακίδες ΕΟΟΕ είναι δύο...πέρα από του Φαλήρου, το άλλο ειναι σε πόλη της Νότιας Πελοποννήσου, δεν έχει φιμέ και εξάτμιση, και ο κάτοχος του έχει στα χέρια του ΦΕΚ που αναφέρεται σε 20ετία...αυτό ηταν που είχε βγεί σε αγγελία. Ο κόσμος έχει άγνοια την οποία κάποιοι επιτήδειοι εκμεταλεύονται. Ενδεικτικά ανέφερε και εξοδα διατήρησης των ιστορικών πινακίδων & ασφάλεια, γύρω στα 300 ευρώ τον χρόνο.
και ποιό ΦΕΚ είναι αυτό που αναφέρει 20ετία;
Αυτό ρώτησα και εγώ, και απάντηση δεν έλαβα.
Αυτό ρώτησα και εγώ, και απάντηση δεν έλαβα.