-
Καλησπέρα,
από κακής ποιότητας υαλοκαθαριστήρα παρατήρησα ότι δημιουργήθηκαν κάποια 'τόξα' στο παρμπριζ τα οποία είναι τραχιά, σαν πολύ μικρές και ρηχές γραντζουνιές (ξυσιμο γάτας). Είναι ενοχλητικά την ώρα της οδήγησης (ευτυχώς όχι πολύ) και ψάχνω τρόπο να τα αφαιρέσω ώστε να μην φαίνονται τόσο πολύ. Έχετε κάποια ιδέα; Προς το παρόν αποκλείω την ολική αλλαγή παρπριζ.
Εχω ακούσει για κρέμες, σόδες, οδοντόκρεμες...δουλεύουν η θα κάνω μεγαλύτερη ζημιά;
-
Καλησπέρα,
από κακής ποιότητας υαλοκαθαριστήρα παρατήρησα ότι δημιουργήθηκαν κάποια 'τόξα' στο παρμπριζ τα οποία είναι τραχιά, σαν πολύ μικρές και ρηχές γραντζουνιές (ξυσιμο γάτας). Είναι ενοχλητικά την ώρα της οδήγησης (ευτυχώς όχι πολύ) και ψάχνω τρόπο να τα αφαιρέσω ώστε να μην φαίνονται τόσο πολύ. Έχετε κάποια ιδέα; Προς το παρόν αποκλείω την ολική αλλαγή παρπριζ.
Εχω ακούσει για κρέμες, σόδες, οδοντόκρεμες...δουλεύουν η θα κάνω μεγαλύτερη ζημιά;
-
Πρόσφατα ρώτησα στην autoglass αν υπάρχει κάτι ώστε να φύγουν οι γρατσουνιές από το παρμπρίζ και μου είπαν ότι δεν υπάρχει κάτι αξιόπιστο....
-
υπαρχει τροπος με ειδικες αλοιφες για παμπριζ και ροταρι αλοιαφαδορο δυνατο, αλλα κανεις εδω στην Ελλαδα δε το εχει κανει κανεις. Στο εξωτερικο στο detailing world forum το εχουν κανει. Αλλιως αν εχεις θραυση κρυσταλων καποτε θα σου ραγισει παμπριζ, απο καμια πετρα απο προπορευομενο φορτηγο
-
Δυστυχώς κι εγώ έχω μια σχετικά έντονη γρατζουνιά στο παρμπρίζ από υαλοκαθαριστήρα (μάλλον άρπαξε το μάκτρο κάποιο σκουπίδι) όπου έχει σχηματιστεί ένα τόξο μεγάλου μήκους στην πλευρά οδηγού. Το κακό είναι ότι το παρμπρίζ αλλάχθηκε το Μάιο του 2017 μετά από θραύση του αρχικής τοποθέτησης και μάλιστα έκανα ολόκληρη μανούρα για να δεχτεί η ασφαλιστική να μπει γνήσιο, οπότε η εκ νέου αντικατάσταση δεν είναι για μένα πιθανή επιλογή.
Είχα βρει στο διαδίκτυο τη σελίδα κάποιου από Ελλάδα που με αλοιφαδόρο και αλοιφές έλεγε ότι λειαίνει τις γρατζουνιές αλλά δεν ξέρω επιτυχία της διαδικασίας αυτής και αν υπάρχουν παρενέργειες στο παρμπρίζ (πχ διαφοροποίηση φωτεινότητας λειασμένης περιοχής σε σχέση με γειτονικές).
Αν κάποιος έχει εμπειρία από τέτοιες μεθόδους ας μας πει εντυπώσεις.
-
Η σελίδα που ανέφερα πριν είναια αυτή:
Την παραθέτω απλά για ενημέρωση των ενδιαφερομένων χωρίς να έχω καμία σχετική εμπειρία από τον συγκεκριμένο τεχνικό.
-
Δυστυχώς κι εγώ έχω μια σχετικά έντονη γρατζουνιά στο παρμπρίζ από υαλοκαθαριστήρα (μάλλον άρπαξε το μάκτρο κάποιο σκουπίδι) όπου έχει σχηματιστεί ένα τόξο μεγάλου μήκους στην πλευρά οδηγού. Το κακό είναι ότι το παρμπρίζ αλλάχθηκε το Μάιο του 2017 μετά από θραύση του αρχικής τοποθέτησης και μάλιστα έκανα ολόκληρη μανούρα για να δεχτεί η ασφαλιστική να μπει γνήσιο, οπότε η εκ νέου αντικατάσταση δεν είναι για μένα πιθανή επιλογή.
Είχα βρει στο διαδίκτυο τη σελίδα κάποιου από Ελλάδα που με αλοιφαδόρο και αλοιφές έλεγε ότι λειαίνει τις γρατζουνιές αλλά δεν ξέρω επιτυχία της διαδικασίας αυτής και αν υπάρχουν παρενέργειες στο παρμπρίζ (πχ διαφοροποίηση φωτεινότητας λειασμένης περιοχής σε σχέση με γειτονικές).
Αν κάποιος έχει εμπειρία από τέτοιες μεθόδους ας μας πει εντυπώσεις.
Ποια η διαφορά του γνήσιου με το oem πρακτικά?
Σε κάθε δουλεμενο αμάξι το παρμπρίζ θολώνει από αραχνατες γρατζουνιες λόγο τριβής.Ισως το προλαβαίνεις αν το επλενες συχνά με καλό σαμπουαν με κερί ώστε οι υαλοκαθαριστηρες να γλιστράνε καλύτερα πάνω στο τζάμι.
Όταν επέλθει η φθορά η καλύτερη λύση είναι η αλλαγή με την ασφαλιστική.Σε όσα αμάξια το έχω κάνει η διαφορά είναι πολύ μεγάλη στην ποιότητα θέασης προς τα έξω.
Σε κάποια αμάξια μάλιστα βγάζοντας το γνήσιο και βάζοντας ΟΕΜ άλλης μάρκας είχα και μείωση θορύβου από τη βροχή. Καμιά σχέση το πώς κοπανουσαν οι σταγόνες της βροχής πριν και μετά, με το μετά σαφώς πιο αθόρυβο. Σε πιο θορυβώδες δεν έχει τύχει να πάω....το ίδιο παραμένει κατά κανόνα .
-
Εγω παλι στο μερκ εχω θεμα στον ηλιο ειδικα απο τις χιλιαδες πετρουλες που εχουν εκτοξευθει απο ταξιδια σε εθνικη με μεγαλες ταχυτητες.Ολο λεω να το αλλαξω.....Ενα παμπριζ με θεματα ορατοτητας ειναι σημαντικο προβλημα.Πρωτα πρωτα κουραζει το ματι......
-
Προσοχή χρειάζεται στην περίπτωση που το παρμπρίζ δεν είναι πιστοποιημένο και έχει ανισομορφίες στην κατασκευή του, με αποτέλεσμα να προκαλεί αλλοιώσεις στην αντίληψη των αντικειμένων (παραμορφώσεις, halos, κλπ). Αν η εταιρία που τα κατασκευάζει είναι καλή και ταιριάζει η χρωματική του χροιά με το μαμά, τότε κατά τη γνώμη μου δεν είναι να το ψειρίζεις. Όπως ανέφερε κι ο w202 στο πρώτο ταξίδι είναι πιθανό να το φας το πετραδάκι.
-
Γενικά υπάρχει η πεποίθηση ότι τοποθετώντας ΟΕΜ κι όχι 'γνήσιο' παρμπρίζ υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να μην έχεις μετά την ίδια φωτεινότητα, παραμορφώσεις κλπ σε σχέση με το γνήσιο. Έχω ακούσει (και διαβάσει κι εδώ παλιότερα και σε άλλα φόρα αυτοκινήτου) για ανάλογες περιπτώσεις όπου κάποιοι που τοποθέτησαν ΟΕΜ σε εταιρείες τύπου carglass (άσχετα αν πχ σε μένα το γνήσιο είναι Pilkington και βάλω ΟΕΜ επίσης Pilkington) είχαν τέτοια θεματάκια.
Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι σε όσες περιπτώσεις υπήρξαν τέτοια θέματα οφείλονταν σε υποδεέστερο ποιοτικό έλεγχο σε σχέση με τα γνήσια. Τι θέλω να πω: εικάζω ότι όταν πχ η Opel αγοράζει από την Pilkington παρμπρίζ για το Αstra, ζητάει ένα ποσοστό σκάρτων (όπου σκάρτα νοούνται όσα έχουν τέτοια, μικρά ίσως αλλά υπαρκτά θέματα) πχ κάτω από 0,5% σε όσα θα πάρει και θα μπει πάνω η στάμπα της, ενώ μπορεί η ίδια η Pilkington να θεωρεί αποδεκτό για τη δική της παραγωγή (ΟΕΜ) ανάλογο ποσοστό 1%.
Η διαφορά (στατιστικά) είναι 5 παρμπρίζ στα 1000. Με λίγα λόγια πιστεύω ότι στα ΟΕΜ έχεις απλά μεγαλύτερη στατιστικά πιθανότητα να πέσεις σε παρμπρίζ με θεματάκια, εξ ου και η διαφορά τιμής (περίπου 50% πιο ακριβό το γνήσιο στη δική μου περίπτωση).
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, ο καθένας πράττει ότι νομίζει κι ότι αντέχει η τσέπη του (ή έστω η ανοχή του απέναντι στην ασφαλιστική εταιρεία). Το θέμα είναι άπαξ και γίνουν οι γρατζουνιές, αν υπάρχει αξιόπιστος τρόπος αφαίρεσης χωρίς να καταφύγει κάποιος στην αντικατάσταση του παρμπρίζ.
Αν μιλούσαμε για ρωγμές ή θραύση να το καταλάβω για αντικατάσταση. Για γρατζουνιές ωστόσο προσωπικά θεωρώ την αντικατάσταση την τελευταία λύση που θα πρέπει να έχει κάποιος όταν εξαντλήσει τις υπόλοιπες επιλογές.
Έχει λοιπόν κάποιος φίλος δοκιμάσει αφαίρεση γρατζουνιών από παρμπρίζ είτε ο ίδιος είτε μέσω συνεργείου/τεχνικού να μας πει εντυπώσεις;
Το να πει κάποια εταιρεία που τοποθετεί η ίδια παρμπρίζ (τύπου Carglass) ότι απλά δεν υπάρχει τεχνική/δυνατότητα αφαίρεσης γρατζουνιών πέρα από την αντικατάσταση όλου του παρμπρίζ εμένα προσωπικά δεν μου λέει κάτι, δεδομένου ότι μια τέτοια εταιρεία εφόσον η δουλειά της είναι να αντικαθιστά παρμπρίζ, αυτό και προτείνει.
Από την άλλη πλευρά βέβαια, μια άλλη εταιρεία αντικατάστασης παρμπρίζ, η Φίλης Glass ισχυρίζεται ότι επισκευάζει γρατζουνιές σε παρμπρίζ:
https://www.filisglass.com/αποκατάσταση-γρατζουνιών/
Το θέμα είναι κατά πόσο το πετυχαίνουν και αν τυχόν προκύπτουν άλλες παρενέργειες μετά το γυάλισμα (πχ η επιφάνεια που γυαλίστηκε για την αποκατάσταση των γρατζουνιών να διαφέρει από τις γειτονικές σε φωτεινότητα).
-
Το εψαξα αυτο για τη Φιλης Glass και σκέφτομαι να το δοκιμάσω όταν βρω χρόνο. Το κόστος είναι από 30 μέχρι 80 ευρώ μου είπαν, ανάλογα τη γρατζουνια.
-
Μάλιστα. Ενδιαφέρον. Εφόσον τελικά προχωρήσεις σε επισκευή γράψε αν θέλεις εντυπώσεις και σε ποιο κατάστημα της αλυσίδας έγινε η δουλειά.
-
Φίλε μου αντιμετώπισα το ίδιο πρόβλημα και μάλιστα σε καινούριο αυτοκίνητο. Η γρατσουνιά προκλήθηκε σε πλυντήριο αυτοκινήτων και ήταν ακριβώς μπροστά στο οπτικό μου πεδίο με αποτέλεσμα αρκετές διαθλασεις ειδικά το βράδυ. Πήγα σε detailers και προσπαθήσαμε με αλοιφές και αλοιφαδορους να διορθώσουμε το πρόβλημα. Δυστυχώς λύση δεν βρέθηκε καμία και το πρόβλημα παρέμενε.
Η λύση ήταν ένα πετραδάκι στον αυτοκινητόδρομο...
Έβαλα το γνήσιο παρμπρίζ λόγω της ασφαλιστικής μου
Μικρές γραντζουνιές (θολωμα) από κακής ποιότητας υαλοκαθαριστήρα, πως μειώνεται;