-
τελικα αλλαζουμε λαδια σε αυτοματο κιβωτιο στο κλασικο 4ταχυτο 1-2-3-D ?! ο κατασκευαστης (VW) λεει απλα ελεγχος αλλα στο αμαξι δεν εχει καν δεικτη !
-
τελικα αλλαζουμε λαδια σε αυτοματο κιβωτιο στο κλασικο 4ταχυτο 1-2-3-D ?! ο κατασκευαστης (VW) λεει απλα ελεγχος αλλα στο αμαξι δεν εχει καν δεικτη !
-
Συνήθως είμαι της άποψης ότι κάνουμε αυτό που λέει ο κατασκευαστής.
Όμως, στο δικό μου αυτόματο (Dahatsu Sirion 4x4) ο κατασκευαστής προβλέπει αλλαγή κάθε 80.000 χλμ...
-
τελικα αλλαζουμε λαδια σε αυτοματο κιβωτιο στο κλασικο 4ταχυτο 1-2-3-D ?! ο κατασκευαστης (VW) λεει απλα ελεγχος αλλα στο αμαξι δεν εχει καν δεικτη !
Κατηγορηματικά ΝΑΙ! Άσε τι λέει η VW (και η κάθε VW), εαν θές να είσαι σίγουρος α) ακολουθείς τις οδηγίες του κατασκευαστή του κιβωτίου (ZF λογικά)...όλοι οι κατασκευαστές κιβωτίων συνιστούν αλλαγή λαδιών (και φίλτρου / σίτας) και β) αλλάζει λάδια στα 80-120.000χλμ, εαν σε ενδιαφέρει η μακροζωία του. Ειδικά στα κλασσικά με μετατροπέα ροπής, εφόσον αλλάζει τακτικά τα λάδια, οι πιθανότητες να βγάλει ζημιά είναι ελάχιστες. Εαν δεν τα αλλάξεις ποτέ η ζημιά είναι 99% σίγουρη!
-
Ερώτηση για γνώστες κιβωτίων dsg:
Polo με 7τάχυτο dsg (70000χλμ)
- Πρέπει να αλλαχτούν οι βαλβολίνες του?
2)Πόσα λίτρα παίρνει και πόσο περίπου κοστίζει η αλλαγή?
3)Η διαδικασία είναι παρόμοια με manual κιβώτια ή πιο χρονοβόρα?
Ευχαριστώ.
-
γιατι λες οτι η ζημια ειναι σιγουρη αν δεν αλλαχτουν? παντως και να τα αλλαξω δεν αλλαζει ολο το λαδι ουτε καν το μισο, οποτε νομιζω οτι μαλλον δεν θα τα αλλαξω...ελεγξα την σταθμη και ειναι οκ...αυτο προτεινει και το μανιουαλ
-
Δική σου η τσέπη και τώρα και ...μετά.
-
Δική σου η τσέπη και τώρα και ...μετά.
δλδ πιστευεις οτι αν απο τα 9 λιτρα αλλαχτουν τα 4 ειναι ενταξει?
-
Αυτο ειναι το σωστο.
-
ναι αλλα κανενας δεν εξηγει γιατι!
-
Δεν εξηγούν γιατί είναι το αυτονόητο, όταν για πολλές δεκάδες χλμ το λάδι χτυπιέται, αλλιώνονται τα πρόσθετα που έχει και δεν προστατεύουν σωστά τα κινούμενα μέρη, όπως ρουλεμάν, γρανάζια κλπ, το κυριότερο είναι η υγρασία μέσα στο λάδι.
Σε μια διαδρομή τα λάδια ζεσταίνονται αρκετά έως πολύ, όταν κρυώσει το σαζμάν οι υδρατμοί από το λάδι το οποίο είναι υδρόφιλο, περιέχουν ένα ποσοστό υγρασίας, είναι ελάχιστο έως μηδαμινό, είναι όμως σημαντικό ποσοστό μετά από δεκάδες χλμ γιατί είναι συσσωρευτικό αφού δεν υπάρχει αναπνοή στο σαζμάν, τότε αρχίζει η μεγάλη του αλλοίωση που φτάνει μέχρι να γίνει λάσπη.
Το ποσό των 9 λίτρων λαδιού είναι απειροελάχιστο μπροστά σε μια ζημιά του σαζμάν,
Εάν αλλάξεις τα 4 λίτρα το πιθανότερο είναι να συμβούν τα εξής. Θα αλλοιωθεί και το καινούργιο λάδι, και αν βάλεις λάδι διαφορετικού κατασκευαστή από αυτό που έχει μέσα ενδέχεται να είναι διαφορετικής βάσης με διαφορετικά πρόσθετα και να υπάρξει διάσπαση του λαδιού, το πέρνεις αυτό το ρίσκο ? Είναι πιο ασφαλές να μην το αλλάξεις καθόλου από το αλλάξεις το μισό, άλλωστε πόσο έχει το λάδι για αυτόματο σαζμάν ? 6-7-8€ το λίτρο ? Τόσο το πέρνω στα βενζινάδικα γιατί είναι ίδιο με αυτό που βάζουμε στο υδραυλικό τιμόνι, ούτε η κουβέντα δεν αξίζει για αυτό το ποσό. Και η σίτα αν είναι μεταλλική μπορείς να την καθαρίσεις εύκολα.
-
δεν θέλω να πάρω κανένα ρίσκο γι'αυτό άρχισα να ρωτάω κι από ότι κατάλαβα δεν παίρνει και κανένας μάστορας αυτό το ρίσκο...εγώ θέλω να τα αλλάξω όλα τα λάδια αλλά δεν αλλάζουν όλα παρά μόνο τα μισά και λιγότερο!εσείς μάλλον μιλάτε για τα πολύ παλιά κιβώτια που άλλαζαν όλα τα λάδια...
-
Το γιατί δεν τα αλλάζουν όλα δεν το καταλαβαίνω, αν είναι άποψη είναι λάθος, αν είναι τεχνικό το πρόβλημα ας το λύσουν, όπως μπαίνουν λάδια έτσι πρέπει και να βγαίνουν, αν βαριούνται αλλάζει το θέμα.
Mπήκα για 10΄σε διάφορα φόρουμ ξένα και Ελληνικά για τα σαζμάν του VW group και έφριξα από τα πρόβλήματα, τις βλάβες και τα κοστολόγια, απορώ γιατί ακόμα ο κόσμος αγοράζει αυτά τα αυτοκίνητα.
Ακόμα και μαγαζιά υπάρχουν για επισκευές και αντικαταστάσεις σαζμάν των αυτοκινήτων του group κάτι που δεν υπάρχει σε αυτό το επίπεδο σε καμία άλλη μάρκα, για του λόγου το αληθές
Σε κάποιο φόρουμ είδα ότι ο Γρατσίας ζητάει 340€ για αλλαγή λαδιών αν είναι δυνατόν να υπάρχει πελάτης που να δεχθεί αυτή την τιμή, έλεος.
-
γιατι λες οτι η ζημια ειναι σιγουρη αν δεν αλλαχτουν? παντως και να τα αλλαξω δεν αλλαζει ολο το λαδι ουτε καν το μισο, οποτε νομιζω οτι μαλλον δεν θα τα αλλαξω...ελεγξα την σταθμη και ειναι οκ...αυτο προτεινει και το μανιουαλ
Απάντησε ο Quadra. Γιατί το λάδι μετά από 100.000χλμ περίπου έχει χάσει πολλές από τις ιδιότητές του και αρχίζει η φθορά στον μετατροπέα ροπής και στο κιβώτιο.
Για΄τι να μην αλλάζουν όλα? 1η φορά το ακούω αυτό! Εαν γίνει σωστά η αλλαγή, φυσικά και αλλάζει όλο το λάδι. Εαν δεν κάνω λάθος ZF κιβώτιο έχει και μάλιστα αρκετά απλό.
-
Νομίζω ότι έχει δίκιο ο φίλος. Υπάρχουν κάποια (νομίζω και το 8άρι της bmw - θέλει μηχάνημα) που δεν αλλάζουν όλα, γιατί σου λέει ο κατασκευαστής lifetime.
Πχ, αν θυμάμαι καλά, στο κόρσα (ντι) που έχω, δεν έχει τάπα αποστράγγισης, έχει μόνο να συμπληρώσεις, οπότε από εκεί τραβάνε ότι μπορούν. Λέτε να έμπαινε ο άνθρωπος στη διαδικασία και να άλλαζε μόνο τα μισά λόγω κόστους;;;
-
Νομίζω ότι έχει δίκιο ο φίλος. Υπάρχουν κάποια (νομίζω και το 8άρι της bmw - θέλει μηχάνημα) που δεν αλλάζουν όλα, γιατί σου λέει ο κατασκευαστής lifetime.
Πχ, αν θυμάμαι καλά, στο κόρσα (ντι) που έχω, δεν έχει τάπα αποστράγγισης, έχει μόνο να συμπληρώσεις, οπότε από εκεί τραβάνε ότι μπορούν. Λέτε να έμπαινε ο άνθρωπος στη διαδικασία και να άλλαζε μόνο τα μισά λόγω κόστους;;;
Ο τεχνικός της BMW μου είχε πεί ότι όντως θέλει κάποιο ειδικό μηχάνημα για να αδειάσει τελείως, αλλά γίνεται και αυτό κάνουν αυτοί, όταν αλλάζουν το λάδι (ας λέει lifetime, εαν το θέλει ο πελάτης τα αλλάζουν). Επίσης, όσοι εξειδικευμένοι στα αυτόματα κιβώτια (π.χ. ZF Rebuilt) ξέρουν την διαδικασία πλήρους αποστράγγισης.
Όσο για το Corsa (D), έχει με το κανονικό αυτόματο (το 4αρι με τον μετατροπέα) ή με το Eastronic? Εαν έχει με το 1ο, με ενδιαφέρει να μου πείς μερικές πληροφορίες γιατί έχω βρεί ένα που το σκέφτομαι για αγορά.
-
Ο υδραυλικος συμπλεκτης ή φουσκα στα κλασικα αυτοματα σαζμαν δυστυχως αλλα δεν υπαρχει τροπος να αδειασει απο το λαδι, γιαυτο και στις επισκευες ή την αλλαγη του σαζμαν παντα αλλαζουμε και τη φουσκα για να μην παραμεινει μεσα στο σαζμαν λαδι με ρινισματα μεταλλου ή γενικα ακαταλληλο λαδι.
-
Ερώτηση για γνώστες κιβωτίων dsg:
Polo με 7τάχυτο dsg (70000χλμ)
- Πρέπει να αλλαχτούν οι βαλβολίνες του?
2)Πόσα λίτρα παίρνει και πόσο περίπου κοστίζει η αλλαγή?
3)Η διαδικασία είναι παρόμοια με manual κιβώτια ή πιο χρονοβόρα?
Ευχαριστώ.
Κάποιος φίλος που να γνωρίζει παρακαλώ?
-
Στο w202 παντως εχει βιδα που αδειαζει και τον μετατροπεα.λογικα το ιδιο θα ισχυει και στα υπολοιπα αυτοματα της μερκ.
-
Ακολουθείστε ό,τι λέει ο κατασκευαστής.
Μη γίνει πάλι σαν τα Mercedes taxi που τους άλλαζαν τα λάδια και καταστρέφονταν τα κιβώτια (και ο μέγιστος έλληνας έβριζε τους 'γερμανούς')
Αν δεν κάνω λάθος το κλασσικό DSG7 που μπαίνει στα μικρά VW είναι ξηρού τύπου και δεν θέλει καμία συντήρηση.
Στο παλαιότερο και μεγαλύτερο DSG6 αλλάζονται κανονικά τα λάδια ανά κάποια χιλιόμετρα.
ΛΑΔΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ