-
Καλησπέρα,
θέλω να ρωτήσω αν κάποιος γνωρίζει αν μπορεί να μεταφέρει κάποιος συγγενής μου ο οποίος είναι μόνιμος κάτοικος ΗΠΑ το αυτοκίνητό του εδώ και κατόπιν να μου το μεταβιβάσει εμένα. Ο λόγος είναι οτι το ίδιο μοντέλο που εδώ ξεκινάει από 82000 ευρώ εκεί ξεκινάει από 58000$ (περίπου 52000 ευρώ). Δηλαδή κέρδος περίπου 30000 ευρώ! Συν του οτι ξέρω την χρήση που του έχει κάνει κλπ κλπ. Προφανώς κάπως θα γίνεται αλλά τι έξοδα θα έχει αυτή η διαδικασία όλη;
Ευχαριστώ
-
Καλησπέρα,
θέλω να ρωτήσω αν κάποιος γνωρίζει αν μπορεί να μεταφέρει κάποιος συγγενής μου ο οποίος είναι μόνιμος κάτοικος ΗΠΑ το αυτοκίνητό του εδώ και κατόπιν να μου το μεταβιβάσει εμένα. Ο λόγος είναι οτι το ίδιο μοντέλο που εδώ ξεκινάει από 82000 ευρώ εκεί ξεκινάει από 58000$ (περίπου 52000 ευρώ). Δηλαδή κέρδος περίπου 30000 ευρώ! Συν του οτι ξέρω την χρήση που του έχει κάνει κλπ κλπ. Προφανώς κάπως θα γίνεται αλλά τι έξοδα θα έχει αυτή η διαδικασία όλη;
Ευχαριστώ
-
Θα πρέπει να εκτελωνιστεί οπότε το βασικότατο έξοδο είναι αυτό. Το πιο πιθανό είναι να βγει πάνω κάτω στα ίδια χρήματα με αγορά από εδώ. Αλλιώς όλοι θα φέρναμε Corvette.
-
Τι περιλαμβάνουν τα έξοδα εκτελωνισμού και πως διαμορφώνονται; Με βάση τι;
-
Έτος κατασκευής, κυβισμός, διάφορα extra στο αυτοκίνητο, χιλιόμετρα και ίσως κάποια που ξεχνάω. Υπάρχουν ενδεικτικοί πίνακες με χρονολογίες και κυβικά αλλά νομίζω κάποιος εκτελωνιστής μπορεί να εκτιμήσει πολύ καλύτερα το κόστος βάσει του αριθμού πλαισίου. Βέβαια το ότι γίνεται εισαγωγή εκτός ΕΕ ίσως χρειαστεί να επιβληθεί και ο αντίστοιχος ΦΠΑ.
Πάντως όσο πιο παλιό ένα αυτοκίνητο τόσο περισσότερα τα τέλη ταξινόμισης. Αν μιλάμε για 8ετιας και πάνω μάλλον δε συμφέρει καν η όλη διαδικασία.
-
Μπορεί με 2 τρόπους:
-
Να το φέρει και να στο μεταβιβάσει αμέσως, οπότε θα πληρώσεις φόρους (τέλη ταξινόμησης και ΦΠΑ) και κατά 99% θα σου στοιχίσει πιο ακριβά.
-
Να το φέρει ως επαναπατριζόμενος (κόκκινες πινακίδες), δεν πληρώνει τίποτα και μπορεί να στο μεταβιβάσει σε 5 χρόνια.
Προφανώς και δεν συμφέρει, γιατί αλλιώς όλοι αυτό θα κάναμε, θα αγοράζαμε αυτοκίνητα από την Αμερική που είναι πάμφθηνα!!
-
-
Στην δεύτερη περίπτωση, δεν γίνεται να το οδηγώ εγώ και ας είναι στο όνομά του (προφανώς αν μπορεί η ασφάλεια να καλύψει το οτι θα το οδηγεί άλλος οδηγός);
-
Για κανένα λόγο. Αν βρεθεί κάποιος που οδηγάει αυτοκίνητο με ξένα νούμερα και δεν είναι ο ιδιοκτήτης τότε ξεκινάει το ψάξιμο ή για κλοπή ή λαθρεμπόριο. Νομίζω ότι αυτό ισχύει ακόμα και για συγγενή 1ου βαθμού. Δε μπορεί ο γιος πχ να οδηγάει το αυτοκίνητο του πατέρα αν ο 2ος είναι μόνιμος κάτοικος άλλης χώρας και το αυτοκίνητο αγορασμένο εκεί.
-
Ερωτώ εάν μπορώ να δώσω σε τρίτους να οδηγήσουν το αυτοκίνητό μου, το οποίο έχω φέρει με μετοικεσία από το εξωτερικό;
Α: Το αυτοκίνητο δεν επιτρέπεται να οδηγείται από τρίτους έστω και για μια φορά. Επιτρέπεται η οδήγηση του αυτοκινήτου από συγγενικά πρόσωπα (άγαμα ή έγγαμα, παιδιά και σύζυγοι αυτών -- οι γονείς -- τα άγαμα ή έγγαμα αδέρφια) ύστερα από έγγραφη έγκριση του αρμοδίου τελωνείου.
https://www.forologikanea.gr/news/i-metoikesia-kai-ta-mustika-tis/
Μήπως τελικά μπορώ να το οδηγώ;;;
-
Στην δεύτερη περίπτωση, δεν γίνεται να το οδηγώ εγώ και ας είναι στο όνομά του (προφανώς αν μπορεί η ασφάλεια να καλύψει το οτι θα το οδηγεί άλλος οδηγός);
Πρέπει να ρωτήσεις για να είσαι σίγουρος. Δεν ξέρω εαν έχει αλλάξει ο νόμος, μέχρι πριν 5-6 που γνώριζα, δεν μπορούσε (κανονικά, άσχετα με το τι γινόταν στην Ελλάδα) να το οδηγήσει νόμιμα κανείς άλλος πέραν του ιδιοκτήτη.
Για κανένα λόγο. Αν βρεθεί κάποιος που οδηγάει αυτοκίνητο με ξένα νούμερα
Δεν είναι ξένα νούμερα, αλλά Ελληνικές πινακίδες με κόκκινα νούμερα. Έχει διαφορά με τα ξένα νούμερα.
-
Επαναπατρισμος πρεπει να μεινει Ελλαδα 12 μηνες αλλοιως θα ειναι απατη. Υπαρχει νομος.
Δεν υπαρχει φθηνος τροπος και επισης το αμαξι χανει την εγγυηση. Αν ηταν ολα ευκολα θα ειχαμε γεμισει απο Αμερικανικα αμαξια οπως το 2008 που το ευρω ηταν 1.55 και καλυπτωνταν τα εξοδα τοτε.
Μεταφορά αυτοκινήτου από ΗΠΑ και μεταβίβαση εδώ