Υπολογισμός κόστους αγοράς αυτοκινήτου

12 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
costasar
Offline
Last seen: Πριν από 45 λεπτά
Joined: 07/01/2019 - 09:10
Υπολογισμός κόστους αγοράς αυτοκινήτου

Επειδή πολλοί είμαστε που σκεφτόμαστε την αγορά νέου αυτοκινήτου και θέλουμε να μπορούμε να κάνουμε τις συγκρίσεις που μας ενδιαφέρουν, έχω φτιάξει ένα αντίστοιχο εργαλείο στο excel.

Εισάγεις τιμές προ φορών και τιμές έξτρα, τιμές ρύπων και σου υπολογίζει τελική τιμή.

επίσης υπάρχουν άλλοι 2 πίνακες. ένας που σου υπολογίζει την απόσβεση μεταξύ αγοράς ντίζελ/βενζίνης καθώς και ένας πρόσθετος που σε περίπτωση χρηματοδότησης σου υπολογίζει δόσεις, συνολικό κόστος δανείου και τελικού κόστους απόκτησης συνυπολογίζοντας κόστος καυσίμου και τέλη κυκλοφορίας για τα χρόνια της χρηματοδότησης.

Όποιος θέλει να "παίξει" με τιμές μπορεί να κατεβάσει το αρχείο από το παρακάτω λινκ.

https://drive.google.com/file/d/1v-uxqXz4IKbjc-kFSz5KY0Da8BrG_T51/view?usp=sharing

 

up
17 users have voted.
dgrgtc
Εικόνα dgrgtc
Offline
Last seen: Πριν από 11 ώρες 49 λεπτά
Joined: 21/12/2005 - 23:49
Δεν το δοκίμασα ακόμα...το

Δεν το δοκίμασα ακόμα...το κατέβασα όμως....

 

Ευχαριστούμε για το χρόνο που διεθεσες για αυτό!!!

up
4 users have voted.

1000 χλμ. μακριά

Fanis75
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 38 λεπτά 25 δευτερόλεπτα
Joined: 12/06/2002 - 18:45
Ευχαριστούμε πολύ!!! Φαινεται

Ευχαριστούμε πολύ!!! Φαινεται πολύ καλό...θα το δοκιμάσω. wink

up
1 user has voted.
Tkin73
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 18 λεπτά
Joined: 30/09/2013 - 20:51
Ευχαριστούμε για τον χρόνο

Ευχαριστούμε για τον χρόνο σου!

up
1 user has voted.
dimitriscsd
Online
Last seen: Πριν από 1 λεπτό 54 δευτερόλεπτα
Joined: 14/05/2019 - 14:43
Εύγε φίλε για το μεράκι σου

Εύγε φίλε για το μεράκι σου και την θέληση να μοιραστείς την δουλειά σου!

up
1 user has voted.
panormus772
Offline
Last seen: Πριν από 48 λεπτά 6 δευτερόλεπτα
Joined: 27/03/2017 - 16:13
Εξαιρετική δουλειά!

Εξαιρετική δουλειά! Συγχαρητήρια για τη δημιουργία σου και σ'ευχαριστούμε! wink

Έκανα μια δοκιμή με δύο εκδόσεις του clio με διαφορετικούς ρύπους,κινητήρα,χωρίς extra και φυσικά διαφορετική ΛΤΠΦ. Δεν δίνω σημασία και δεν είναι άξια λόγου μια ελάχιστη διαφορά που προέκυψε στο excel ( -26ευρώ στην 1η έκδοση σε σχέση με την τελική τιμή της αντιπροσωπίας και -125 στη 2η),αλλά με δεδομένο ότι όπως ανακοίνωσε η Renault τρέχει έκπτωση 500 ευρώ για το εν λόγω μοντέλο -που συμπεριλαμβάνεται στην τελική αναρτώμενη τιμή-, αναρωτήθηκα αν τελικά το κέρδος του αντιπροσώπου 1) είναι ενσωματωμένο στην ΛΤΠΦ ή 2) στην τελική τιμή;

Αν ισχύει το 1ο, γιατί να πουλάει στην αρχή ακριβότερα,αφού δεν είναι εκεί το κέρδος του; Aν ισχύει το 2ο, κάνοντας εκπτώσεις που φθάνουν την τελική τιμή μετά από όλους τους φόρους που μπήκανε (ΦΠΑ,τέλη ταξινόμησης κ.τ.λ.) τι του μένει σαν κέρδος;  Eκτός αν όταν κάνει τις εκπτώσεις-προσφορές μπορεί να επαναδιαπραγματεύται την ΛΤΠΦ για να κερδίζει από εκεί ή υπάρχει μια τιμή πριν την ΛΤΠΦ (ας πούμε "εργοστασιακή") που έχει ήδη εκεί συμφωνηθεί το κέρδος του.

Νομίζω κάποια παιδιά από το forum είχαν δώσει απάντηση σ'αυτή την απορία.Aν μπορούν ξανά,γιατί δε βρίσκω παλαιότερες αναφορές σ'αυτό το θέμα.

up
0 users have voted.
Fanis75
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 38 λεπτά 25 δευτερόλεπτα
Joined: 12/06/2002 - 18:45
panormus772 wrote:

panormus772 wrote:

 αναρωτήθηκα αν τελικά το κέρδος του αντιπροσώπου 1) είναι ενσωματωμένο στην ΛΤΠΦ ή 2) στην τελική τιμή;

Eκτός αν όταν κάνει τις εκπτώσεις-προσφορές μπορεί να επαναδιαπραγματεύται την ΛΤΠΦ για να κερδίζει από εκεί ή υπάρχει μια τιμή πριν την ΛΤΠΦ (ας πούμε "εργοστασιακή") που έχει ήδη εκεί συμφωνηθεί το κέρδος του.

Νομίζω κάποια παιδιά από το forum είχαν δώσει απάντηση σ'αυτή την απορία.Aν μπορούν ξανά,γιατί δε βρίσκω παλαιότερες αναφορές σ'αυτό το θέμα.

Το είχα αναλύσει πάρα πολύ παλαιότερα, αλλά δεν βρίσκω το ποστ μου τώρα....οπότε θα τα ξαναγράψω αλλά λιγότερο αναλυτικά!

Η ΛΤΠΦ περιλαμβάνει τόσο το κέρδος της εισαγωγικής όσο και το κέρδος του εμπόρου (για αυτό και είναι Λιανική τιμή). Δεν περιλαμβάνει τους φόρους, δλδ. ΦΠΑ και ΤΤ.

Για παράδειγμα (τυχαία νούμερα, αλλά κοντά στην αλήθεια) εαν ένα αυτοκίνητο πωλείται από το εργοστάσιο στον εισαγωγέα €13.000, αυτός προσθέτει το κέρδος του και το κέρδος του εμπόρου (φυσικά μετράει και η εμπορική πολιτική τόσο του εργοστασίου όσο και της εισαγωγικής) και καταλήγει σε ΛΤΠΦ τις €16.995.

Τώρα πάμε στις εκπτώσεις που μπορεί να είναι 2 ειδών βασικά:

1. Έκπτωση της εισαγωγικής (είτε γιατί αποφάσισε να μειώσει το κέρδος της είτε γιατί πέτυχε καλύτερη εργοστασιακή τιμή).

2. Έκπτωση του εμπόρου (μειώνει το κέρδος του για να πουλήσει, π.χ. από €1.000 στα €500). Εδώ μπορεί να τρέχει και προωθητικό της εισαγωγικής με μεγαλύτερο κέρδος του εμπόρου, οπότε ο έμπορος να έχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους άρα και έκπτωσης. Ξέρω καλά για BMW, που είναι 8% το κέρδος του εμπόρου αλλά κατά καιρούς έχει προωθητικό με 16% κέρδος. Επίσης τα έξτρα έχουν μεγαλύτερο περιθώριο (10%) οπότε και μεγαλύτερο περιθώριο έκπτωσης.

Μείωση στην ΛΤΠΦ δεν μπορεί να κάνει ο έμπορος, μόνο ο εισαγωγέας και να την καταθέσει στο τελωνείο. Δηλαδή δεν μπορεί ο έμπορος να σου κάνει έκπτωση €500 να ρίξει την τιμή στα €16.500 για να βάλεις π.χ. μεταλλικό χωρίς να ανέβεις κλίμακα. Η έκπτωση θα γίνει στην τελική τιμή του αυτοκινήτου, αλλά οι φόροι υπολογίζονται προ έκπτωσης (για να μην χάνει το κράτος). Μόνο ο εισαγωγέας μπορεί να κάνει αυτή τη μείωση.

Μια γενική παρατήρηση, εαν δούμε τις τιμές Ελλάδα και Ευρώπη, θα δούμε ότι η ΛΤΠΦ στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλότερη από άλλες χώρες. Αυτό σημαίνει 2 πράγματα: Τα εργοστάσια πουλάνε αρκετά φτηνά στους Έλληνες εισαγωγείς και το όλο κύκλωμα (εργοστάσιο, εισαγωγέας, έμπορος) έχουν μικρότερο κέρδος.

up
1 user has voted.
Tkin73
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 18 λεπτά
Joined: 30/09/2013 - 20:51
Από το εξελακι του φίλου

Από το εξελακι του φίλου άσκηση με αγορά βενζίνη 26000 και ντίζελ 29000 για 20000 χλμ το χρόνο με κατανάλωση 8.6 και 6.1 αντίστοιχα. Δάνειο 17.5 και 20.5 αντίστοιχα με 6.5% επιτόκιο για 84 μήνες το ντίζελ θα κοστίσει τελικά 3526 ευρώ λιγότερα! Για να πατσισει το κόστος θα πρέπει να κάνεις 10300 χλμ το χρόνο! 

Οπότε λιώνει η καραμέλα ότι μόνο αν κάνεις πάνω από 20000 (μερικοί φωστήρες λένε και 25000!) συμφέρει το ντίζελ. Από 11000 χλμ  και πάνω γλιτώνεις λεφτά.

Εννοείται όσο μειώνεται η διαφορά των 3000 μεταξύ αγοράς βενζίνης ντίζελ ανοίγει η ψαλίδα και όσο αυξάνεται το ανάποδο.

up
0 users have voted.
Tkin73
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 18 λεπτά
Joined: 30/09/2013 - 20:51
Οπότε επειδή στην Ελλάδα η

Οπότε επειδή στην Ελλάδα η πώληση αυτοκινήτων είναι η πιο επικερδής επιχείρηση για το κράτος από όλα τα υπόλοιπα κράτη της Ευρώπης θα πρέπει το κράτος να χαμηλώσει λίγο τα κέρδη του δλδ τα ΕΤΤ μπας και κινηθει αυτή η επικερδής μπίζνα με μικρότερα κέρδη αλλά περισσότερα έσοδα.

up
0 users have voted.
REALZEUS
Εικόνα REALZEUS
Offline
Last seen: Πριν από 9 ώρες 1 λεπτό
Joined: 01/02/2009 - 16:06
Υπάρχουν και κράτη στην

Υπάρχουν και κράτη στην Ευρώπη με πολύ υψηλότερους φόρους στο αυτοκίνητο, π.χ. Δανία. Η Ελλάδα δεν έχει ιδιαίτερους λόγους να θέλει να αυξηθούν κατά πολύ οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, καθώς αυτό θα επιβαρύνει το ισοζύγιο εισαγωγών-εξαγωγών. 

up
0 users have voted.
panormus772
Offline
Last seen: Πριν από 48 λεπτά 6 δευτερόλεπτα
Joined: 27/03/2017 - 16:13
Πολύ ωραία η ανάλυση Φάνη, σ

Πολύ ωραία η ανάλυση Φάνη, σ'ευχαριστώ!

Το μόνο σημείο που έχω μια ένσταση είναι το τελευταίο που λες πως οι έλληνες εισαγωγείς και έμποροι έχουν μικρότερο κέρδος αφού το εργοστάσιο τους το δίνει φθηνότερα. α) το δίνει φθηνότερα γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν χαμηλότερο εργοστασιακό εξοπλισμό β) ακόμη κι αν δεχθούμε ότι το ίδιο αμάξι,με ίδιο εξοπλισμό το εργοστάσιο το δίνει στην Ελλάδα 13.000 και ο εισαγωγέας με τον έμπορο το ξεκινάνε με ΛΤΠΦ 17000 (κέρδος 4000),το ίδιο μπορεί να συμβαίνει π.χ. στην Ιταλία το ξεκινάνε από 19000,αλλά το εργοστάσιο τους το δίνει 15000 (πάλι κέρδος 4000).

Βέβαια,υπάρχει κι η περίπτωση να ισχύει αυτό που λες -που είναι και πολύ πιθανό σενάριο-, αν οι ξένοι αντιπρόσωποι έχουν χαμηλότερους φόρους στην ΛΤΠΦ μπορεί να φουσκώνουν από 15000 την εργοστασιακή στα π.χ. 21000 (6000 κέρδος) και τελικά να είναι λίγο ως πολύ ακριβότεροι, το ίδιο ή ακόμη και ελάχιστα φθηνότεροι σε κάποιες συγκεκριμένες εκδόσεις στην τελική τιμή με τους Έλληνες συναδέλφους τους,ενώ αυτοί κερδίζουν περισσότερα. Οπότε μετά ισχύει αυτό που λέει ο Tkin73,θα πρέπει το ελλ. κράτος να εξορθολογήσει τους φόρους του.

Υ.Γ. Έχει λογική κι αυτό που λέει ο Δίας,αλλά δε νομίζω ότι οι ελλ. πολιτικοί βάζουν φόρους με αυτό το σκοπό.Άλλωστε,αναλόγως πως τους βολεύει όποτε να'ναι τους αλλάζουν,δεν έχουν σταθερή πολιτική (όπως κάνουν σε τόσα άλλα πράγματα στην Ελλάδα)

up
0 users have voted.
Fanis75
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 38 λεπτά 25 δευτερόλεπτα
Joined: 12/06/2002 - 18:45
panormus772 wrote:

panormus772 wrote:

Το μόνο σημείο που έχω μια ένσταση είναι το τελευταίο που λες πως οι έλληνες εισαγωγείς και έμποροι έχουν μικρότερο κέρδος αφού το εργοστάσιο τους το δίνει φθηνότερα. α) το δίνει φθηνότερα γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν χαμηλότερο εργοστασιακό εξοπλισμό β) ακόμη κι αν δεχθούμε ότι το ίδιο αμάξι,με ίδιο εξοπλισμό το εργοστάσιο το δίνει στην Ελλάδα 13.000 και ο εισαγωγέας με τον έμπορο το ξεκινάνε με ΛΤΠΦ 17000 (κέρδος 4000),το ίδιο μπορεί να συμβαίνει π.χ. στην Ιταλία το ξεκινάνε από 19000,αλλά το εργοστάσιο τους το δίνει 15000 (πάλι κέρδος 4000).

Εαν κοιτάξεις τις τιμες, θα δείς ότι μπορεί να βγεί ένα τέτοιο συμπέρασμα. Παράδειγμα (τυχαίο, απλά το κοίταζα πρόσφατα): C3 Aircros 1.5HDi EAT6. Τιμή στην Γαλλία €26.300 - στην Ελλάδα €24.300. ΛΤΠΦ στην Ελλάδα €17.400 (περιλαμβάνει κέρδος εισαγωγέα και εμπόρου), δεν ξέρω πόσο είναι η εργοστασιακή τιμή. ΛΤΠΦ στην Γαλλία €21.900. Άρα βλέπουμε μια διαφορά στην τιμή προ φόρων €4.500!! Με τα λίγα Γαλλικά καταλαβαίνω ότι έχουν ίδιο επίπεδο εξοπλισμού, αλλά ακόμα και να μην έχουν, δεν είναι πάνω από €1.000 τα έξτρα που μπορεί να πάρει (εκτός ηλιοροφής). Οπότε ή το εργοστάσιο πουλάει εκριβότερα στην Γάλλία, ή το έμπορος (γιατί δεν υπάρχει εισαγωγέας) έχει πολύ μεγαλύτερο κέρδος...ή και τα 2. Για΄τι €4.500 είναι πολλύ μεγάλη διαφορά!

up
0 users have voted.

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία logo