Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

1711 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
Fanis75
Global Moderator, Moderator
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 17 λεπτά
Joined: 12/06/2002 - 18:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

dimsabas":2h1n8hzl wrote:
Είχα μένει στην τιμή του λανσαρίσματος που έγραφαν τα περιοδικά κι ήταν γύρω στα 50. Ενδεχομένως τόσο να κόστιζαν τα μοντέλα δοκιμής με κάμποσα έξτρα. Πάντως, αν ισχύουν οι τιμές που αναφέρεις, τότε τα μεταχειρισμένα πωλούνται πανάκριβα. Τα περισσότερα είναι στα 30+ και ένα φτάνει τα 35. Δε γίνεται. Είσαι σίγουρος για τα νούμερα που παραθέτεις;

Ναί σίγουρος είμαι. Έχει και μερικά κάτω από 30Κ και επίσης μην κοιτάς πόσο ζητάνε αλλά πόσο τα πουλάνε τελικά.

Εαν προσέξεις τα περισσσότερα μεταχειρισμένα είναι φορτωμένα με πολλά έξτρα οπότε η τιμή ώς καινούργιο εκτοξέυεται στα 45-50+. Το έχω πει πολλές φορές, οι BMW θέλουν εξοπλισμό και επειδή το i3 απευθύνεται σε ανθρώπους με καλή οικονομική επιφάνεια, μπορούν να τα πάρουν όπως θέλουν.

up
1 user has voted.
dstou
Online
Last seen: Πριν από 1 λεπτό 3 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Quote:
Εγώ πάλι πρεσβεύω ότι για να πουληθούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, αυτό που λείπει δεν είναι το νομικό πλαίσιο για τους φορτιστές οικίας αλλά οι ταχυφορτιστές στο εθνικό δίκτυο.

Μια ώριμη ηλεκτροκίνηση χρειάζεται και τους δύο, και τον ι.χ. οικιακό φορτιστή και τον δ.χ. ταχυφορτιστή, δεν συζητείται αυτό. Όμως, από τη στιγμή που βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό στάδιο στην χώρα μας, αυτό που χρειάζεται πιο πολύ κρίνω ότι είναι το πρώτο.
Είσαι το κράτος και έχεις π.χ. 60.000 ευρώ διαθέσιμα. Μπορείς να βάλεις ένα ταχυφορτιστή σε μια εθνική οδό. Αλλά μπορείς να κάνεις και κάτι άλλο, να δώσεις επιδότηση π.χ. 300 ευρώ σε κάθε μονοκατοικία που θέλει να βάλει μια μπρίζα φόρτισης στο γκαράζ της ή στην αυλή της, ή, ίσως και καλύτερα, σε κάθε ένα που αγοράζει ένα επαναφορτιζόμενο υβρίδιο, ή ένα ηλεκτρικό ιχ, ή ηλεκτρικό σκούτερ ή ακόμη και ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα. Έτσι δίνεις κάποια χρήματα που επιστρέφουν σχεδόν 100% στην χώρα (καλώδια, μπρίζες μπορεί ΕΥΚΟΛΑ να είναι ελληνικά, εργασία, Φ.Π.Α επίσης μένει εδώ). Με 60 χήνες βάζεις τις υποδομές φόρτισης σε 200 σπίτια (200χ300).
Τι προτιμάς σε αυτή τη φάση? Εγώ με τα μπούνια το δεύτερο. Βάζεις μια μπρίζα σε αυτόν που τη χρειάζεται, τα λεφτά επιστρέφουν στην αγορά, και από τη στιγμή που αρχίζεις και την χρησιμοποιείς γλιτώνεις χρήματα που σε άλλη περίπτωση θα πήγαιναν έξω για αργό πετρέλαιο ή φ.α., και μειώνεις την μόλυνση του περιβάλλοντος που είναι πολύ σοβαρή στο μικροκλίμα των ελ πόλεων.
Αυτός που κυκλοφορεί στην εθνική δεν του λείπει το ηλεκτρικό, έχει ήδη άλλο ιχ για τη δουλειά αυτή, ποιός μπορεί σήμερα άλλωστε να δώσει 40 χιλιάρικα για να πάρει ένα ι3, ή ακόμη χειρότερα ένα Τέζλα?
Επίσης κινούμενος στην εθνική δεν ρυπαίνει εξίσου με τον μικρό που κινείται στην πόλη. Στον ταχυφορτιστή τα περισσότερα λεφτά πάνε πάλι έξω. Επιπλέον κερδίζεις χρόνο ενθαρρύνοντας περισσότερο τη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων στην αρχή σε αστικό περιβάλλον, χρόνο που θα τον βρεις μπροστά σου 'αύριο' όταν τα ηλεκτρικά έχουν βελτιώσει την αυτονομία τους, άρα χρειάζονται λιγότερο συχνή φόρτιση, άρα λιγότερους φορτιστές δ.χ. αλλά και χρόνο για την προσαρμογή του ηλεκτρικού δικτύου στις νέες απαιτήσεις, το οποίο δίκτυο ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ πιο εύκολα 'σηκώνει' φορτιστές βραδείας λειτουργίας με 10 ή 16 Α γραμμή παροχής, παρά ταχυφορτιστές 3x63A.
Για όλους αυτούς τους λόγους αυτή τη στιγμή ψηφίζω ΔΑΓΚΩΤΟ ι.χ. φορτιστές βραδείας λειτουργίας.
'Αύριο' 'ισως κάτι άλλο, αλλά τότε πάμε σε άλλη παράγραφο.

Mερικές ιδέες ακόμη
-Θέσπιση υποχρεωτικής ύπαρξης παροχής ηλ. ρεύματος κατάλληλης ισχύος για φόρτιση ιχ σε κάθε κλειστό χώρο στάθμευσης που θα κατασκευάζεται στο εφεξής σε νέο ή παλιό κτίριο
-Καθιέρωση του νομικού πλαισίου σύμφωνα με το οποίο να μπορούν να βάλουν παροχές φόρτισης σε υφιστάμενα κτίρια και πυλωτές, όπως ακριβώς έκανε (με καθυστέρηση) και για το φ.α. στις πολυκατοικίες
-Να μπούνε οι υποδομές φόρτισης στο πρόγραμμα 'εξοικονομώ κατ' οίκον'
-Να μην μπορεί ένα κτίριο να παίρνει τον υψηλότερο συντελεστή ενεργειακού πιστοποιητικού αν δεν έχει φορτιστές
-Υποχρεωτικώς 1 στις 5 θέσεις στάθμευσης κάθε νέας επιχείρισης γκαράζ που θα κατασκευάζεται θα πρέπει να είναι κατάλληλη για ηλεκτρικά
-υποχρεωτικώς εντός 5ετίας να συμμορφωθούν προς τον κανονισμό αυτό και τα υφιστάμενα γκαράζ
-Να δοθούν χρήματα σε δήμους, ΔΕΚΟ, αστυνομία, στρατό, λιμενικό, ΝΠΔΔ έτσι ώστε να φτιάξουν υποδομές για φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων
-Να προμοταριστεί εκ νέου η παραγωγή ηλ. ρεύματος από ιδιώτες με φ/β στη στέγη, έτσι ώστε η ενέργεια που θα παραχθεί να καταναλώνεται από τα ηλεκτρικά οχήματα της κάθε κατοικίας

κ.ο.κ., το πιάσατε το νόημα πιστεύω

up
1 user has voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 16 λεπτά 22 δευτερόλεπτα
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Μερικές σκέψεις:
* Αν ως κράτος έχεις μόνο 60 χιλιάρικα για να αναπτύξεις την ηλεκτροκίνηση, τότε άστο καλύτερα, μην κάνεις τίποτα. Χαμένα θα πάνε.
*Φαντάζεσαι πάρτι που έχει να γίνει αν το κράτος επιδοτήσει 300 ευρώ για να βγάλεις πρίζα στον κήπο; Ούτε 1 στους 100 δε θα είναι όντως κάτοχος ηλεκτρικού οχήματος.
*Ας πούμε ότι σκέφτεσαι να δώσεις 30 χιλιάρικα για το Up ή 33 για το Leaf ή 36 για την i3. Θα σου κάνουν καμία διαφορά τα 300 ευρώ;
*Τόση έλλειψη από πρίζες πια; Αυτό είναι που μας λείπει τόσο; Εγώ έχω τέσσερις στον κήπο και την πυλωτή.
*Λες ότι όποιος έχει ηλεκτρικό, έχει κι άλλο όχημα για τα ταξίδια. Μα αυτό ακριβώς θέλουμε να διορθώσουμε. Εννοώ ως κράτος. Το να κυκλοφορεί καθημερινά μες στην Αθήνα με το i3 του είναι θεμιτό. Πιο θεμιτό όμως είναι να μη χρειάζεται να πάρει ΚΑΙ μια Χ5 για τα σαββατοκύριακα. Ούτε ως συνάλλαγμα ούτε ως καύσιμο και μόλυνση. Θέλεις το ηλεκτρικό να μπορεί να σταθεί αυτόνομα. Είμαι το τάδε μέλος του φόρουμ που χτες παρέλαβα το DS7 αντί του Starlet ή ο άλλος με το 3008. Ή η δεσποινίς με το 208 βενζίνης. Αυτοί οι τρεις θα ήταν προτιμότερο να κυκλοφορούν με ένα Leaf, ένα i3 ή το ηλεκτρικό 208 (άραγε θα το φέρουν στην πατρίδα μας?). Το καλό όχημα της οικογένειας να μπορεί να υποστηρίξει τα 2-3 ταξίδια το χρόνο. Βλέπω τους ξένους να διασχίζουν τη μισή Ευρώπη και μου τρέχουν τα σάλια:

https://youtu.be/pdNjSZWe21U

Ξέχνα τα 5 ευρώ, εστιάζω στο ότι χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς κανένα περιορισμό. Και γιατί θα έπρεπε όταν για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη χρειάζεται μία 40λεπτη στάση, δηλαδή λίγο παραπάνω από όσο θα σταματούσε κανείς κανονικά;

up
1 user has voted.
Fanis75
Global Moderator, Moderator
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 17 λεπτά
Joined: 12/06/2002 - 18:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

dimsabas":3r47vhqw wrote:
Μερικές σκέψεις:
* Αν ως κράτος έχεις μόνο 60 χιλιάρικα για να αναπτύξεις την ηλεκτροκίνηση, τότε άστο καλύτερα, μην κάνεις τίποτα. Χαμένα θα πάνε.
*Ας πούμε ότι σκέφτεσαι να δώσεις 30 χιλιάρικα για το Up ή 33 για το Leaf ή 36 για την i3. Θα σου κάνουν καμία διαφορά τα 300 ευρώ;

Να τοποθετηθώ επ αυτών, γιατί τα βρήκα από τα πιο σωστά επιχειρήματα. Προφανώς τα ποσά είναι τελείως για παράδειγμα και όχι πραγματικά.

Αλλά εαν τα €60.000 τα κάνουμε μερικά εκατομμύρια Ευρώ, τότε μπορούν να δωθούν οικονομικά κίνητρα (π.χ. 0 ΦΠΑ, ή επιδότηση τιμής όπως κάνει η Γαλλία, Αγγλία κλπ) της τάξεως των €3-10.000, οπότε εκεί να δείς πόσο πιο εύκολα θα αυξηθούν οι πωλήσεις. Προφανώς τα €300 στα €36.000 δεν λένε τίποτα, αλλά το να γίνουν τα €36.000, €26.000 είναι ένα σημαντικό κίνητρο!

up
1 user has voted.
dstou
Online
Last seen: Πριν από 1 λεπτό 3 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Το όλο σκεπτικό της απάντησής σου είναι λάθος. Δεν έχεις μόνο 60 χιλιάρικα, το νούμερο είναι τυχαίο. Πες π.χ. ότι έχεις 60 εκατομμύρια ή ότι μπορείς να βρεις ένα τέτοιο ποσό από ένα πρόγραμμα της ΕΕ. Εσύ θα τα έδινες για ταχυφορτιστές στις εθνικές οδούς.
Εγώ σε αυτή την περίπτωση θα έδινα μόνο τα 10 μιλλιόνια στις εθνικές, άλλα 10 σε δήμους/ΔΕΚΟ/ΝΠΔΔ/αστυνομία κ.α. για υποδομές φόρτισης και οχήματα, και τα υπόλοιπα 40 μιλλιόνια στον ιδιώτη για να κάνει υποδομές φόρτισης στο σπίτι του και να τις δουλεύει καθημερινά χωρίς να πηδάει το δίκτυο ρεύματος αλλά και τους άλλους ιχήδες ζητώντας θέσεις πάρκινγκ με ταχυφορτιστές παντού στους δρόμους, και για να μείνουν τα λεφτά αυτά για πάντα εδώ.Και κυρίως, να τον βάλω σε αυτή την κουλτούρα από την αρχή, γιατί αλλιώς θα φωνασκεί συνέχεια : 'που είναι το κράτος?', αδυνατώντας να καταλάβει ότι το κράτος το κάνει αυτός.
Προφανώς, μετά από π.χ. 10 χρόνια, που τα ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβρίδια είναι 'νόμος' και όχι εξαίρεση της εξαίρεσης, θα ξαναέβλεπα τα νούμερα από την αρχή.

έδιτ
Σε μια ακόμη απέλπιδα προσπάθεια να καταδείξω ότι οι ταχυφορτιστές δεν είναι πανάκεια, αλλά απλώς επικουρική βοήθεια. Η οδύσσεια του να βρεις έναν ταχυφορτιστή διαθέσιμο στην σημερινή Καλιφόρνια, το μέρος με την μεγαλύτερη πυκνότητα ταχυφορτιστών στην υφήλιο, όχι στην Τρίπολη ή στα Τέμπη. Για όποιον ακόμη πιστεύει ότι θα σταματάει για ένα μισάωρο, θα ρίχνει και ένα κατούρημα και θα παίρνει το αμάξι του κομπλέ ηλεκτρονίων, ή αλλιώς 'που είναι το κράτος?' αλά αμερικαίν :

Quote:
While battery-electric vehicles — known as BEVs — mostly rely on charging systems at home or work, some are dependent on those 18,000 public stations.

No wonder they’re crowded.

https://www.latimes.com/business/la-fi-ev-charging-challenge-20181226-story.html

up
1 user has voted.
futurist
Εικόνα futurist
Offline
Last seen: Πριν από 6 μήνες 3 εβδομάδες
Joined: 19/09/2018 - 21:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Συμφωνώ πλήρως στην ανάπτυξη κινήτρων για φορτιστές στις οικίες.

Η πρώτη εμπειρία από τους ταχυφορτιστές σε δημόσια σημεία έχει δείξει ότι αποτελούν καθαρά λύση ανάγκης, καθώς επιταχύνουν τη φθορά των μπαταριών, άρα και οδηγούν σε ταχύτερη μείωση της μέγιστης χωρητικότητάς τους.

Αν αποκτήσουμε στα σπίτια, θα είναι πολύ πιο εύκολη σκέψη να κάνει κανείς τη μετάβαση σε ηλεκτρικό όταν ωριμάσουν οι συνθήκες.

up
1 user has voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 16 λεπτά 22 δευτερόλεπτα
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Αν είχα 60 μύρια, αρχικά θα αντικαθιστούσα τα κρατικά λεωφορεία και τα φορτηγά. Εκεί είναι το μεγάλο ντουμάνι, όχι στον πλούσιο που θα αλλάξει το Cooper S πενταετίας με i3.

Έπειτα, θα έφτιαχνα υποδομές. Οπωσδήποτε ταχυφορτιστές στο εθνικό δίκτυο ώστε τα ηλεκτρικά να αποτελούν βιώσιμη λύση για μοναδικό όχημα μιας οικογένειας.
Επίσης, θα έδινα επιδότηση. Αν το 36 γίνει 26, όπως πρότεινε ο Φάνης, τότε αυτό κάνει μεγάλη διαφορά.
Να με συμπαθάτε αλλά τα 300 ευρώ της οικιακής πρίζας ας τα δώσει ο μάγκας που γλίτωσε το δεκάρικο. Και θα αποφύγω και το πάρτι της ατέλειωτης μάσας. "Ουάου μάγκες, το κράτος χαρίζει 300 ευρώ για να βάλω πρίζα στον κήπο".
Επίσης, απορώ με την έλλειψη που αναφέρετε. Εντάξει, όντας σε μονοκατοικία, δεν είμαι ο μέσος Αθήναιος αλλά τόση πριζοπενία πια σε υπόγεια πάρκινγκ και πυλωτές; Εντύπωση μου κάνει. Εννοείται ότι η βραδινή φόρτιση είναι πολύ χρήσιμη. Σύμφωνα όμως με δείγματα γραφής από το φόρουμ των ηλεκτρικών, το οποίο παρακολουθώ, όχι απαραίτητη. Αρκετοί έχουν EV χωρίς να φορτίζουν σπίτι τους.

Τώρα, για τα χάλια της Καλιφόρνιας, δεν τα περίμενα. Είναι βέβαια και 350.000 ηλεκτρικά, καμία σχέση με τις δικές μας 69 ολόκληρες πωλήσεις όλο το 2018. Θα έλεγα ότι καλό θα ήταν να μάθουμε από τα λάθη των άλλων και να μην τα επαναλάβουμε. Μετά όμως άνοιξα τα μάτια και βρισκόμουν ακόμα στο Ελλαδιστάν, οπότε...
Θεωρώ ότι σε νορμάλ συνθήκες δε θα υπάρχει πρόβλημα. Όμως, δε θα ήθελα με τίποτα να επιστρέφω στην Αθήνα από τριήμερο, ας πούμε Καθαρής Δευτέρας, και να φτάνω στο σημείο ανεφοδιασμού πάνω στην εθνική και να γίνεται της μουρλής μπροστά μου. Όσους ταχυφορτιστές και να βάλουν, κάποτε θα μπουκώνουν. Κάποιος θα είναι χαλασμένος, σε κάποιον θα φορτίζει ο φραγκάτος με το τάδε Audi των 2,5 τόνων και της μπαταρίας των 700 κιλών, που θα θέλει το διπλό χρόνο για να γεμίσει. Παραδίπλα κάποιοι θα παίζουν καρπαζιές, εδώ κλέβουν τη σειρά στα τυράκια στον Σκλαβενίτη... Όντως εφιαλτικό σενάριο!

Ηλεκτρικό λοιπόν και τα μυαλά στα κάγκελα! Και στα τριήμερα, αναχώρηση ξημερώματα και κατευθείαν για δουλειά.

up
1 user has voted.
dstou
Online
Last seen: Πριν από 1 λεπτό 3 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Quote:
...τα φτηνά μικρά αυτοκίνητα θα ανήκουν στο παρελθόν και επεσήμανε ότι η τιμή ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου Opel Corsa θα ξεκινά από τα 29.900 ευρώ (33.850 δολ.) σε σύγκριση με το σημερινό βενζινοκίνητο μοντέλο, αξίας περίπου 12.000 ευρώ.

https://www.capital.gr/forbes/3365816/oi-pagkosmies-poliseis-autokiniton-tha-upoxorisoun-kata-perissotero-apo-4-ekatommuria-to-2019-sumfona-me-ekthesi

up
1 user has voted.
dstou
Online
Last seen: Πριν από 1 λεπτό 3 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Η μαζική παραγωγή τεράστιων μπαταριών για ηλεκτρικά ιχ είναι εύκολη υπόθεση. ΝΟΤ.

Quote:
if the UK’s 31.5 million cars are replaced by electric vehicles by 2050, as is currently planned by the Government, this will require almost twice the current annual global supply of cobalt.

https://www.autoexpress.co.uk/car-news/107058/uk-electric-cars-will-require-twice-the-world-s-supply-of-cobalt

up
1 user has voted.
Lap
Online
Last seen: Πριν από 3 λεπτά 5 δευτερόλεπτα
Joined: 17/10/2013 - 20:06
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Μου κανει εντυπωση η επιπολαιότητα του ολου εγχειρήματος

up
1 user has voted.

Mέχρι τα ουράνια σώματα με πομπούς και με κεραίες φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα κι ιστορία οι παρέες.

polo2002
Offline
Last seen: Πριν από 1ημέρα 5 ώρες
Joined: 12/01/2017 - 20:14
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Τελικά η ηλεκτροκίνηση είναι άλλη μια τάση των εταιριών, όπως η προώθηση των ντιζελ, ή θα οδηγήσει κάπου ; Πραγματικά δεν ξέρω. Για πολύ κόσμο και για εντός πόλεων μετακίνηση η ηλεκτροκίνηση έχει νόημα. Αλλά το ίδιο και τα ΜΜΜ. Τα οποία προσωπικά προτιμώ για εντός πόλης και ειδικά όπου πάει μετρό.Το βασικό στοιχείο του ΙΧ είναι η ελευθερία και ανεξαρτησία μετακίνησης. Εάν βάζουμε σοβαρούς περιορισμούς σε αυτή , όπως ισχύει με την ηλεκτροκίνηση σήμερα (και όπως εκτέθηκε παραπάνω με παραδείγματα), δεν μπορεί να αποτελέσει σοβαρό αντίβαρο στους κινητήρες ΕΚ εκτός εάν αυτοί απαγορευτούν ή τα καύσιμα γίνουν πανάκριβα.
Από την άλλη πλευρά, δεν βλέπω γιατί δεν μπορούν τα κρατικά οχήματα, τα λεωφορεία και τα ταξί να μην είναι μόνο ηλεκτρικά, με κατάλληλες υποδομές που θα είναι και πολύ πιο λίγες από ο,τι για ένα στολο ηλεκτρικών ΙΧ. Βέβαια, αν κρίνω από τα χάλια των κρατικών, μάλλον ουτοπικό είναι αυτό.
Όσο για car sharing, δεν έχω εμπειρία, πλην όσων κάνουμε κάποτε στη δουλειά μεταξύ μας.
Πάντως, όταν βλέπω να κινούνται εντός πόλης κάτι θηρία με 1-2 άτομα μόνο και κινητήρες 2+ λίτρων, αναλογίζομαι τι σπατάλη που είναι αυτό, και μάλιστα άσκοπη (ουτε καν διασκέδαση)

up
1 user has voted.
Lap
Online
Last seen: Πριν από 3 λεπτά 5 δευτερόλεπτα
Joined: 17/10/2013 - 20:06
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Εμεις κανουμε car sharing σε οκκογενειακα αυτοκινητα και μια αηδια τη νιωθεις οταν ο προηγουμενος συγγενης ειναι μπιχλας

up
1 user has voted.

Mέχρι τα ουράνια σώματα με πομπούς και με κεραίες φτιάχνουν οι Έλληνες κυκλώματα κι ιστορία οι παρέες.

Fanis75
Global Moderator, Moderator
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 17 λεπτά
Joined: 12/06/2002 - 18:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Χτές μπήκα σε ένα Leaf Taxi στο Λουξεμβουργο. Άνετη καμπίνα, όχι τόσο άνετη ανάρτηση. Πολύ καλές επιταχύνσεις, όχι όμως στα επίπεδα του i3. Ο οδηγός μου είπε ότι ρεαλιστικά έχει μια αυτονομία περί τα 250χλμ με τον κλιματισμό (ή την θέρμανση) σε λειτουργία, κυρίως αστικά και περιαστικά χιλιόμετρα.

up
1 user has voted.
dstou
Online
Last seen: Πριν από 1 λεπτό 3 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Πρόκειται μάλλον για το Ληφ με τη μεγάλη μπαταρία, η οποία υπόσχεται 360 χλμ. αυτονομία. Άρα 250/360 = 70%, που σημαίνει 30% κάτω η αυτονομία στην πράξη σε σχέση με αυτή που ανακοινώνεται κατά τα πρότυπα WLTP. Και αυτό το 70% με την μπαταρία καινούργια και τσίτα φορτισμένη, με τον καιρό πέφτει.
Κάνω έκκληση από εδώ και πέρα ας εφαρμόζουμε το 70% σε κάθε νέα περίπτωση που εξετάζουμε, αλλιώς δεν έχει νόημα. Θα σου λέει αύριο κάποιος ότι το χ μοντέλο έχει 500 χλμ. αυτονομία και κάποιοι θα νομίζουν ότι θα πάνε μονοκοπανιά στην Θεσ/νίκη, ενώ στην πράξη θα μείνουν στον τόπο στην Λάρισα.

up
1 user has voted.
Fanis75
Global Moderator, Moderator
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 17 λεπτά
Joined: 12/06/2002 - 18:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Δεν έχω ιδέα τι μπαταρία είχε, γιατί ο οδηγός δεν μίλαγε καλά Αγγλικά και έτσι δεν τον ρώτησα πολλές λεπτομέρειες. Αλλά πιστεύω ότι έχεις δίκιο, γιατί η αυτονομία που ανακοινώνεται είναι σε ιδανικές συνθήκες και χωρίς κλιματισμό και άλλες ηλεκτρικές "συσκευές" εν λειτουργία, κάτι που μειώνει αρκετά την αυτονομία, αφού τα πάντα στο αυτοκίνητο λειτουργούν με ηλεκτρισμό.

up
1 user has voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 16 λεπτά 22 δευτερόλεπτα
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

270, λέει εδώ:

https://www.nissan.gr/vehicles/new-vehi ... rging.html

up
1 user has voted.
super@t
Εικόνα super@t
Offline
Last seen: Πριν από 16 λεπτά 37 δευτερόλεπτα
Joined: 09/08/2012 - 22:16
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Πιο Leaf λέτε δηλαδή το καινούργιο ή την προηγούμενη γενιά.
Το καινούργιο βγαίνει με 40 και 62 kWh.

up
1 user has voted.
Fanis75
Global Moderator, Moderator
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 17 λεπτά
Joined: 12/06/2002 - 18:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Super@T":2wpbqgwk wrote:
Πιο Leaf λέτε δηλαδή το καινούργιο ή την προηγούμενη γενιά.
Το καινούργιο βγαίνει με 40 και 62 kWh.

Εγώ λέω για το καινούργιο (αυτό που έβαλε ο sabas link). Το τρέχων τελοςπάντων μοντέλο. Τώρα τι μπαταρία φόραγε το ταξί, δεν έχω ιδεά.

up
1 user has voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 16 λεπτά 22 δευτερόλεπτα
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Το 62 δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα. Στην Ελλάδα σίγουρα όχι, αλλά νομίζω πως ούτε και στο εξωτερικό. Αναμένεται σύντομα όμως.

Το επίσης ενδιαφέρον είναι ότι η Nissan δίνει εγγύηση στην μπαταρία για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Βλάβη θεωρείται να χαθούν πάνω από 3 από τα 12 νταμάκια μπαταρίας. Δηλαδή πάνω από 25% πτώση στα προαναφερθέντα νούμερα. Δηλαδή τα 250 χιλιόμετρα αυτονομίας να έχουν πέσει κάτω από τα 190.

up
1 user has voted.
Fanis75
Global Moderator, Moderator
Εικόνα Fanis75
Offline
Last seen: Πριν από 3 ώρες 17 λεπτά
Joined: 12/06/2002 - 18:45
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

dimsabas":2fb85szw wrote:
Το 62 δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα. Στην Ελλάδα σίγουρα όχι, αλλά νομίζω πως ούτε και στο εξωτερικό. Αναμένεται σύντομα όμως.

Στο Λουξεμβούργο πάντως πωλείται κανονικά, είναι €6.000 (43 από 37) πιο ακριβό από αυτό με την 40αρα μπαταρία.

up
1 user has voted.
dstou
Online
Last seen: Πριν από 1 λεπτό 3 δευτερόλεπτα
Joined: 17/09/2008 - 12:23
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Eπαγγελματίας και να πήρε τη μικρή τη μπαταρία το θεωρώ αυτοκτονικό εν έτει 2019.

up
1 user has voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 16 λεπτά 22 δευτερόλεπτα
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Εγώ πάλι για ταξί θα έπαιρνα μόνο τη μικρή. Ταξίδια δεν πρόκειται να κάνει αφού δεν είναι ΙΧ, 250 χιλιόμετρα χωρίς στάση ΔΕ θα κάνει με καμία κυβέρνηση (ειδικά στο Λουξεμβούργο που είναι τα 3/4 της Αττικής κι είναι τίγκα στους φορτιστές). Γιατί να δώσω 6 χιλιάρικα επιπλέον;

up
1 user has voted.
dimsabas
Offline
Last seen: Πριν από 16 λεπτά 22 δευτερόλεπτα
Joined: 13/01/2003 - 13:35
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Ταχυφορτιστές ρεύματος διαθέτουν πλέον 12 πρατήρια, που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο, του ομίλου Motor Oil σε συνεργασία με την εταιρεία NRG. Συγκεκριμένα έχουν τοποθετηθεί φορτιστές ABB Terra 54 High Voltage, τάσης μέχρι 900 Volt, που είναι ικανοί να φορτίσουν ένα αυτοκίνητο στο 80% της δυναμικότητάς του μέσα σε 20 λεπτά. Αναλυτικά βρίσκονται στα ακόλουθα σημεία:

AVIN - ΣΕΑ Ευηνοχωρίου και στα 2 ρεύματα
ΣΕΑ Επισκοπικού και στα 2 ρεύματα
Shell - ΣΕΑ Αταλάντης και στα 2 ρεύματα
ΣΕΑ Σοφάδες και στα 2 ρεύματα
ΣΕΑ Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και στα 2 ρεύματα
ΣΕΑ Φιλιππιάδας και στα 2 ρεύματα

https://www.zougla.gr/automoto/news/ago ... iatsas-202

up
1 user has voted.
Antonis55
Offline
Last seen: Πριν από 1 μήνας 4 εβδομάδες
Joined: 19/08/2018 - 15:28
Re: Η προοπτική της ηλεκτροκίνησης

Πέρασα από μερικά από αυτά τα πρατήρια, μέσα στη εβδομάδα λόγω δουλειάς.

Μεγάλο μείον πως οι φορτιστές "κάθονται" σαν τις καλαμιές στον κάμπο, χωρίς σκίαστρα κτλπ.

up
1 user has voted.

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία logo