-
Αγαπητοί φίλοι σας χαιρετώ και σας εύχομαι καλή χρονιά. Είναι το πρώτο μήνυμά μου στο forum από το οποίο έχω ενημερωθεί και βοηθηθεί πολλές φορές σε τεχνικά θέματα.
Ήρθε λοιπόν η σειρά μου να ρωτήσω την άποψή σας για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζω. Το αυτοκίνητό μου είναι Chevrolet Lacetti SX 1600cc του 2009 με τον κινητήρα E-Tec II 16V και έχει 160.000 χλμ.
Εδώ και λίγο καιρό ορισμένες φορές, ενώ παίρνει κανονικά μπρος, μετά από λίγο ανάβει το κίτρινο λαμπάκι check engine. Στο συνεργείο το διαγνωστικό έδειξε αισθητήρα θέσης εκκεντροφόρου, ο οποίος και αλλάχθηκε δύο φορές με γνήσιο. Και τις δύο φορές στην αρχή το πρόβλημα φάνηκε να διορθώθηκε, αλλά μετά από λίγες ημέρες το λαμπάκι άναβε πάλι και πάντοτε στο ξεκίνημα. Ο μηχανικός μου λέει ότι πρέπει να είναι εγκέφαλος, οπότε δεν ασχολήθηκα παραπάνω μιας και το αμάξι δεν δείχνει καμία αλλαγή στη συμπεριφορά του. Να σημειώσω ότι μετά από μερικούς κύκλους οδήγησης το λαμπάκι σβήνει μόνο του.
Επίσης, πλέον αντιλαμβάνομαι πότε πρόκειται να ανάψει το λαμπάκι επειδή εκείνες τις φορές στο μιζάρισμα ακούγεται κάπως 'μπουκωμένο' (τρέμει λίγο) αλλά παίρνει μπρος πιο γρήγορα από το συνηθισμένο (με μισή μιζιά). Αυτή η παρατήρηση με οδήγησε στη σκέψη ότι κάπου κοντά στη μηχανη 'παγιδεύεται' βενζίνη (μπορεί να λέω και χαζομάρα) και έτσι έκανα το εξής πείραμα: Πριν βάλω μπρος ανοίγω την τάπα της βενζίνης και κρατάω ανοιχτό το μεταλλικό διάφραγμα για 1-2 λεπτά ώστε να εξατμιστεί λίγη βενζίνη. Όποτε το κάνω αυτώ, μετά όταν βάλω μπρος δεν ανάβει το λαμπάκι ή αν ήταν αναμμένο πριν, σβήνει με αυτό το κόλπο.
Έχετε καμιά ιδέα τι μπορεί να συμβαίνει; Στέκει η σκέψη μου ότι κάπου παγιδεύεται βενζίνη (ή ατμοί βενζίνης) με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να επιστρέφει σφάλμα; Και αν αφήσω λίγη να εξατμίζεται τότε όλα καλά;
Κάθε άποψη δεκτή, σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
Ανέστης
-
Αγαπητοί φίλοι σας χαιρετώ και σας εύχομαι καλή χρονιά. Είναι το πρώτο μήνυμά μου στο forum από το οποίο έχω ενημερωθεί και βοηθηθεί πολλές φορές σε τεχνικά θέματα.
Ήρθε λοιπόν η σειρά μου να ρωτήσω την άποψή σας για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζω. Το αυτοκίνητό μου είναι Chevrolet Lacetti SX 1600cc του 2009 με τον κινητήρα E-Tec II 16V και έχει 160.000 χλμ.
Εδώ και λίγο καιρό ορισμένες φορές, ενώ παίρνει κανονικά μπρος, μετά από λίγο ανάβει το κίτρινο λαμπάκι check engine. Στο συνεργείο το διαγνωστικό έδειξε αισθητήρα θέσης εκκεντροφόρου, ο οποίος και αλλάχθηκε δύο φορές με γνήσιο. Και τις δύο φορές στην αρχή το πρόβλημα φάνηκε να διορθώθηκε, αλλά μετά από λίγες ημέρες το λαμπάκι άναβε πάλι και πάντοτε στο ξεκίνημα. Ο μηχανικός μου λέει ότι πρέπει να είναι εγκέφαλος, οπότε δεν ασχολήθηκα παραπάνω μιας και το αμάξι δεν δείχνει καμία αλλαγή στη συμπεριφορά του. Να σημειώσω ότι μετά από μερικούς κύκλους οδήγησης το λαμπάκι σβήνει μόνο του.
Επίσης, πλέον αντιλαμβάνομαι πότε πρόκειται να ανάψει το λαμπάκι επειδή εκείνες τις φορές στο μιζάρισμα ακούγεται κάπως 'μπουκωμένο' (τρέμει λίγο) αλλά παίρνει μπρος πιο γρήγορα από το συνηθισμένο (με μισή μιζιά). Αυτή η παρατήρηση με οδήγησε στη σκέψη ότι κάπου κοντά στη μηχανη 'παγιδεύεται' βενζίνη (μπορεί να λέω και χαζομάρα) και έτσι έκανα το εξής πείραμα: Πριν βάλω μπρος ανοίγω την τάπα της βενζίνης και κρατάω ανοιχτό το μεταλλικό διάφραγμα για 1-2 λεπτά ώστε να εξατμιστεί λίγη βενζίνη. Όποτε το κάνω αυτώ, μετά όταν βάλω μπρος δεν ανάβει το λαμπάκι ή αν ήταν αναμμένο πριν, σβήνει με αυτό το κόλπο.
Έχετε καμιά ιδέα τι μπορεί να συμβαίνει; Στέκει η σκέψη μου ότι κάπου παγιδεύεται βενζίνη (ή ατμοί βενζίνης) με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να επιστρέφει σφάλμα; Και αν αφήσω λίγη να εξατμίζεται τότε όλα καλά;
Κάθε άποψη δεκτή, σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
Ανέστης
-
Καλή χρονιά! Στον μηχανικό σου το ανάφερες; Κατά την γνώμη μου μπορεί να οφείλεται και σε κακή ποιότητα βενζίνης
-
To φουλάρεις μέχρι τέρμα κάθε φορά, βλέπεις πόσα km βγάζει , και μετά το ξανα φουλάρεις τέρμα?
-
Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον να μου απαντήσετε.
Καλή χρονιά! Στον μηχανικό σου το ανάφερες; Κατά την γνώμη μου μπορεί να οφείλεται και σε κακή ποιότητα βενζίνης
Το ανέφερα και του φάνηκε παράξενο. Βενζίνη βάζω είτε 100άρα BP είτε V-Power από δύο συγκεκριμένα βενζινάδικα. Δεν έχω δει κάποια διαφορά στο πρόβλημά μου. Να δοκιμάσω κανένα καθαριστικό;
To φουλάρεις μέχρι τέρμα κάθε φορά, βλέπεις πόσα km βγάζει , και μετά το ξανα φουλάρεις τέρμα?
Ναι, αυτό κάνω. Παίζει κάποιο ρόλο; Δεν το ζορίζω στο φουλάρισμα. Στο πρώτο 'τακ' στρογγυλοποιώ στο επόμενο ευρώ και σταματάω.
-
Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον να μου απαντήσετε.
Το ανέφερα και του φάνηκε παράξενο. Βενζίνη βάζω είτε 100άρα BP είτε V-Power από δύο συγκεκριμένα βενζινάδικα. Δεν έχω δει κάποια διαφορά στο πρόβλημά μου. Να δοκιμάσω κανένα καθαριστικό;
Δεν έχεις τίποτα να χάσεις. Βάλε αυτό https://www.skroutz.gr/s/13663841/Liqui-Moly-Fuel-Injection-Cleaner-300ml.html
-
Μάλλον την άκουσε η βαλβίδα του κάνιστρου. Να βαζεις τοσο όσο να μην σταματά αυτόματα η αντλία. Ο δείκτης βενζίνης δείχνει την σωστή ποσότητα όταν χτυπάει ρεζέρβα, ανάβει κόκκινο λαμπάκι, η μπα?
-
To check engine ανάβει είτε από misfire είτε αν τα μπέκ έχουν κάποιο πρόβλημα, αυτή η αστάθεια πότε ανάβει και πότε σβύνει το λαμπάκι μάλλον είναι από ανάφλεξη.
-
Ο αισθητήρας λάμδα μπορεί να δημιουργεί αυτές τις αστοχίες. Ποιος από τους 2;; που προφανώς έχει. Θα δείξει.
-
Αγαπητοί φίλοι σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.
Καταλαβαίνω αυτό που λέει ο φίλος 21 Quadra ότι το check engine μπορεί να οφείλεται σε misfire αλλά γιατί αυτό δεν γίνεται όταν αφήνω λίγη βενζίνη να εξατμιστεί; Ίσως να γίνεται αυτό επειδή, όπως αναφέρει ο φίλος dimau, υπάρχει πιθανόν πρόβλημα με τη βαλβίδα κανίστρου (παρεμπιπτόντως, επειδή με ρωτάς να πω ότι δεν έχω αφήσει ποτέ να φθάσει στη ρεζέρβα ώστε να σου πω τι γίνεται με το λαμπάκι, σε γενικές γραμμές όμως, ναι, δείχνει σωστά ο δείκτης την ποσότητα βενζίνης).
Ψάχνοντας λίγο το θέμα είδα ότι στα αγγλικά λέγεται canister purge valve και προσπάθησα να την εντοπίσω στο αυτοκίνητό μου. Μπορείτε να μου επιβεβαιώσετε αν είναι αυτό το εξάρτημα που φαίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες;
(Το βέλος δείχνει το σημείο που βρίσκεται το εξάρτημα που έχω φωτογραφίσει παραπάνω)
Υ.Γ. Φίλε ***otokomae ***είπα να αποκλείσω κάθε άλλη περίπτωση πριν κοιτάξω αισθητήρες λ που είναι πιο ακριβά ανταλλακτικά.
-
εγω τι θα εκανα ? οπως πολύ σωστά γράφεις πρέπει να αρχίσεις απο το πιο οικονομικό που ειναι , 1) το καθαριστικό που προτάθηκε πιο πάνω ,αλλά οταν το βάλεις πρέπει να κινηθείς με πολλές στροφές στο μοτέρ ,δηλαδή να το ζορίσεις λίγο κ μεγάλες ταχύτητες δυστυχώς μόνο σε εθνική οδό μπορεί να γίνει αυτό,αλλά τώρα λόγω μέτρων αυτο ειναι αρκετά δύσκολο εως αδύνατο ισως...2) και φυσικά καλός καθαρισμός των μπέκ ,αν δεν εχεις κάνει ποτέ εως σήμερα ,αυτά τα 2 ειναι τα πιο οικονομικά ,κάνε αυτά πρώτα κ μετά βλέπεις...για την συνέχεια ,στο τελευταίο κτεο που πέρασες η την τελευταία κεκ που εβγαλες τα καυσαέρια ηταν σωστά ? εντός των ορίων δηλαδή ? ειχε κάποιο θέμα π.χ. ο λ κλπ
-
Αυτό είναι η pcv valve, να αφήσεις να πάει ρεζέρβα, και γράψε αν ανάβει κόκκινο λαμπάκι
-
Εμένα μου φαίνεται ότι κάποιο σκουπίδι μπαίνει στη μηχανή. Αν βάζεις καύσιμα από το ίδιο βενζινάδικο, κάνε μια αλλαγή και πήγαινε σε άλλο για λίγους μήνες. Δε νομίζω να είναι κάτι σοβαρό. Αυτοκίνητο 10-11 χρονών έχεις, προσποιήσου ότι δεν ανάβει τίποτα.
-
Λαμπάκι check engine λόγω παγίδευσης βενζίνης?