-
Πήγα προ ημερών σε οφθαλμίατρο να εξετάσω τα μάτια μου και μου βρήκε τον αστιγματισμό μου αυξημένο. Με πληροφόρησε λοιπόν η οφθαλμίατρος ότι η αύξηση του αστιγματισμού προκαλεί προβλήματα στην νυχτερινή οδήγηση αφού ο ασθενής έχει την τάση να τυφλώνεται εύκολα από τα αντιθέτως κινούμενα οχήματα. Μήπως συμβαίνει αυτό και σ' εσάς; Μήπως τελικά δεν έχουν βάλει φώτα xenon τόσοι όσοι νομίζουμε;
Προτείνω λοιπόν σε όλους να πάνε για μια τέτοια εξέταση αν έχουν περάσει χρόνια από τότε που εξετάστηκαν τελευταία φορά. Η ηλικία δεν παίζει τόσο ρόλο. Εγώ είμαι 44 ετών, αλλά ο αστιγματισμός μου αυξήθηκε.
Γενικώς αν έχει κάποιος να προσθέσει κάτι επί του θέματος της υγείας και πώς αυτή επηρεάζει την οδήγηση, κάτι περισσότερο απ' αυτά που γνωρίζουμε όλοι (φάρμακα που προκαλούν υπνηλία, κόπωση, αλκοόλ, ψυχολογική κατάσταση κλπ) ανοίγω χώρο ώστε να το γράψει σε αυτό το thread.
-
Πήγα προ ημερών σε οφθαλμίατρο να εξετάσω τα μάτια μου και μου βρήκε τον αστιγματισμό μου αυξημένο. Με πληροφόρησε λοιπόν η οφθαλμίατρος ότι η αύξηση του αστιγματισμού προκαλεί προβλήματα στην νυχτερινή οδήγηση αφού ο ασθενής έχει την τάση να τυφλώνεται εύκολα από τα αντιθέτως κινούμενα οχήματα. Μήπως συμβαίνει αυτό και σ' εσάς; Μήπως τελικά δεν έχουν βάλει φώτα xenon τόσοι όσοι νομίζουμε;
Προτείνω λοιπόν σε όλους να πάνε για μια τέτοια εξέταση αν έχουν περάσει χρόνια από τότε που εξετάστηκαν τελευταία φορά. Η ηλικία δεν παίζει τόσο ρόλο. Εγώ είμαι 44 ετών, αλλά ο αστιγματισμός μου αυξήθηκε.
Γενικώς αν έχει κάποιος να προσθέσει κάτι επί του θέματος της υγείας και πώς αυτή επηρεάζει την οδήγηση, κάτι περισσότερο απ' αυτά που γνωρίζουμε όλοι (φάρμακα που προκαλούν υπνηλία, κόπωση, αλκοόλ, ψυχολογική κατάσταση κλπ) ανοίγω χώρο ώστε να το γράψει σε αυτό το thread.
-
Και τι σου ειπε να κανεις? Σου εδωσε γυαλιά?
-
Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα.
Με βάση την ιατρική και τις οδηγίες των γιατρών, πάρα μα πάρα πολλοί δεν θα έπρεπε να οδηγούν (και εγώ μαζί).
Εσύ με ένα σετ γυαλιά είσαι οκ, πάντως.
Εγώ πχ μπορεί να πάθω επιληπτικό επεισόδιο ανά πάσα στιγμή λόγο όγκου (οχι καρκινικού ευτυχώς και μάλλον εκ γενετής). Φαντάσου να γίνει ενώ οδηγάω. Εγώ όμως από τα τέλη Σεπτέμβρη που έπαθα το πρώτο επεισόδιο, δεν οδηγάω μόνος μου (με παρέα κάποιον που θα ξέρει τι να κάνει αν συμβεί επεισόδιο αλάρμ, χειρόφρενο, νεκρά κλπ) και κυνηγάω την γυναίκα να αρχίσει να οδηγάει αυτή. Ο μπάρμπας που έχει καρδιά όμως πιάνει τιμόνι και αν πάθει έμφραγμα ενώ όδηγάει, όποιον πάρει ο χάρος. Τα ηλεκτρονικά ασφαλείας θα βοηθήσουν να αποφεύγονται ατυχήματα από τέτοιες αιτίες, αλλά έχουν μέλλον ακόμα.
Πέρασε ένα 6μηνο σχεδόν και με βάση τις οδηγίες των γιατρών θα μπορώ και μόνος μου (δεν θα το κάνω,όμως). Σε άλλες χώρες σου παίρνουν τι δίπλωμα για ένα 6μηνο, εδώ απλά σου λένε μην οδηγείς!!!
-
Κι εγώ έχω αστιγματισμό και μυωπία από 15 χρονών (από τότε φοράω γυαλιά,τώρα στα γεράματα μειώθηκε λίγο) κι έχω και 2ο ζευγάρι στο ντουλαπάκι του συνοδηγού για παν ενδεχόμενο.
Αυτό με τα δυνατά κι αρρύθμιστα φώτα όμως,είναι υπαρκτό πρόβλημα και δεν είναι μόνο θέμα καλής όρασης.Και μπορώ να πω πως τουλάχιστον για τα φώτα των πίσω,ο ηλεκτροχρωμικός καθρέπτης που έχω στο αμάξι, έχει δώσει πολύ καλή λύση.
Στα υπόλοιπα συμφωνώ με το Νίκο.Αν εφαρμοζόντουσαν όλα όπως έπρεπε σχεδόν ο μισός πληθυσμός -όχι μόνο της χώρας- αλλά παγκοσμίως, δε θα είχε τη δυνατότητα οδήγησης.
Υ.Γ. Nικ,εύχομαι σιδερένιος πλέον!
-
Και τι σου ειπε να κανεις? Σου εδωσε γυαλιά?
Ναι, πήρα καινούρια γυαλιά, με τις νέες τιμές αστιγματισμού. Επίσης υπάρχουν πλέον φακοί οι οποίοι βοηθούν επιπλέον στο εν λόγω ζήτημα. Δεν είναι σκούροι, απλά έχουν μια επιπλέον επίστρωση που βοηθά στις αντανακλάσεις.
-
Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα.
Με βάση την ιατρική και τις οδηγίες των γιατρών, πάρα μα πάρα πολλοί δεν θα έπρεπε να οδηγούν (και εγώ μαζί).
Εσύ με ένα σετ γυαλιά είσαι οκ, πάντως.
Εγώ πχ μπορεί να πάθω επιληπτικό επεισόδιο ανά πάσα στιγμή λόγο όγκου (οχι καρκινικού ευτυχώς και μάλλον εκ γενετής). Φαντάσου να γίνει ενώ οδηγάω. Εγώ όμως από τα τέλη Σεπτέμβρη που έπαθα το πρώτο επεισόδιο, δεν οδηγάω μόνος μου (με παρέα κάποιον που θα ξέρει τι να κάνει αν συμβεί επεισόδιο αλάρμ, χειρόφρενο, νεκρά κλπ) και κυνηγάω την γυναίκα να αρχίσει να οδηγάει αυτή. Ο μπάρμπας που έχει καρδιά όμως πιάνει τιμόνι και αν πάθει έμφραγμα ενώ όδηγάει, όποιον πάρει ο χάρος. Τα ηλεκτρονικά ασφαλείας θα βοηθήσουν να αποφεύγονται ατυχήματα από τέτοιες αιτίες, αλλά έχουν μέλλον ακόμα.Πέρασε ένα 6μηνο σχεδόν και με βάση τις οδηγίες των γιατρών θα μπορώ και μόνος μου (δεν θα το κάνω,όμως). Σε άλλες χώρες σου παίρνουν τι δίπλωμα για ένα 6μηνο, εδώ απλά σου λένε μην οδηγείς!!!
Δε αναφέρομαι στον νόμο, αλλά στο πώς μπορεί κάποιος να πάρει τουλάχιστον μερικά προληπτικά μέτρα. Πολύ φοβάμαι ότι μερικές φορές μένουμε στις μετρήσεις, στους ελέγχους, σε προβλεπόμενες αγορές, με έναν τρόπο τυπικό και οργανωμένο, ο οποίος ικανοποιεί τον ενθουσιασμό της στιγμής και μετά το όλο θέμα ατονεί.
Για να πω ένα άλλο παράδειγμα: τι μπορεί να κάνει κάποιος αν πάθει κράμπα στο ένα ή και στα δύο πόδια του ενώ οδηγεί; Μου έχει συμβεί κάποτε αυτό. Έπαθε κράμπα το δεξί μου πόδι ενώ οδηγούσα σε επαρχιακό ορεινό δρόμο. Δεν υπήρχε χώρος στα δεξιά μου για να σταθμεύσω. Ευτυχώς ήταν κατηφόρα. Έβαλα νεκρά και χρησιμοποιούσα το αριστερό για φρένο, ο συμπλέκτης εξάλλου με την νεκρά δεν έχει νόημα. Έβαλα καυτό αέρα να κυκλοφορεί στα πόδια γιατί μάλλον η αιτία ήταν το πρωϊνό κρύο, και όντως μετά από λίγη ώρα πέρασε η κράμπα και συνέχισα. -
Δε αναφέρομαι στον νόμο, αλλά στο πώς μπορεί κάποιος να πάρει τουλάχιστον μερικά προληπτικά μέτρα. Πολύ φοβάμαι ότι μερικές φορές μένουμε στις μετρήσεις, στους ελέγχους, σε προβλεπόμενες αγορές, με έναν τρόπο τυπικό και οργανωμένο, ο οποίος ικανοποιεί τον ενθουσιασμό της στιγμής και μετά το όλο θέμα ατονεί.
Ισχύει αυτό. εγώ πάντως δεν πρόκειται να οδηγώ μόνος μου, ή με κάποιον άσχετο μετά το 6μηνο. Με την γυναίκα μου έχουμε κάνει ακόμα και άσκηση αντιμετώπισης περιστατικού.
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αντιμετωπίσεις φαινόμενα ατονίας, είναι δυστυχώς νομικά μέτρα και έλεγχος.
Πάντως, τα τόσα χρόνια βολέματος της γυναίκας μου πέρα δώθε με τον πατέρα της, φίλες της και με εμένα δεν αλλάζουν. Μαζί με το ότι δεν το γουστάρει το αμάξι, βγάζουν εμένα στο δρόμο.
-
Κι εγώ έχω αστιγματισμό και μυωπία από 15 χρονών (από τότε φοράω γυαλιά,τώρα στα γεράματα μειώθηκε λίγο Πρεσβυωπία Λέγεται χαχα) κι έχω και 2ο ζευγάρι στο ντουλαπάκι του συνοδηγού για παν ενδεχόμενο.
Αυτό με τα δυνατά κι αρρύθμιστα φώτα όμως,είναι υπαρκτό πρόβλημα και δεν είναι μόνο θέμα καλής όρασης.Και μπορώ να πω πως τουλάχιστον για τα φώτα των πίσω,ο ηλεκτροχρωμικός καθρέπτης που έχω στο αμάξι, έχει δώσει πολύ καλή λύση.
Στα υπόλοιπα συμφωνώ με το Νίκο.Αν εφαρμοζόντουσαν όλα όπως έπρεπε σχεδόν ο μισός πληθυσμός -όχι μόνο της χώρας- αλλά παγκοσμίως, δε θα είχε τη δυνατότητα οδήγησης.
Υ.Γ. Nικ,εύχομαι σιδερένιος πλέον!
Ευχαριστώ γιατρέ,
Εγώ έχω μυωπία και αστιγματισμό από τα 11.
Δεν είχα ποτέ συμβάντα με υγεία, όποτε αυτό έπεσε σαν κεραυνός και μέχρι να διαπιστώσουμε τι ακριβώς είναι φάγαμε μεγάλες φρίκες. Δυστυχώς ο όγκος είναι σε μη εγχειρήσιμο σημείο, όποτε χαπάκια στον αιώνα των αιώνων, μαγνητικές κάθε τόσο κλπ. Ξέρεις εσύ, γιατρός είσαι.
-
Πήγα προ ημερών σε οφθαλμίατρο να εξετάσω τα μάτια μου και μου βρήκε τον αστιγματισμό μου αυξημένο. Με πληροφόρησε λοιπόν η οφθαλμίατρος ότι η αύξηση του αστιγματισμού προκαλεί προβλήματα στην νυχτερινή οδήγηση αφού ο ασθενής έχει την τάση να τυφλώνεται εύκολα από τα αντιθέτως κινούμενα οχήματα. Μήπως συμβαίνει αυτό και σ' εσάς; Μήπως τελικά δεν έχουν βάλει φώτα xenon τόσοι όσοι νομίζουμε;
Προτείνω λοιπόν σε όλους να πάνε για μια τέτοια εξέταση αν έχουν περάσει χρόνια από τότε που εξετάστηκαν τελευταία φορά. Η ηλικία δεν παίζει τόσο ρόλο. Εγώ είμαι 44 ετών, αλλά ο αστιγματισμός μου αυξήθηκε.
Γενικώς αν έχει κάποιος να προσθέσει κάτι επί του θέματος της υγείας και πώς αυτή επηρεάζει την οδήγηση, κάτι περισσότερο απ' αυτά που γνωρίζουμε όλοι (φάρμακα που προκαλούν υπνηλία, κόπωση, αλκοόλ, ψυχολογική κατάσταση κλπ) ανοίγω χώρο ώστε να το γράψει σε αυτό το thread.
Λοιπόν σημείωσε:
-
Όσο οδηγούσα μόνο αυτοκίνητο: Αύξηση αστιγματισμού, αύξηση μυωπίας λόγω νυχτερινής οδήγησης σε επαγγελματικά ταξίδια.
-
Μόλις ανέβηκα στο δίκυκλο απέκτησα: Πόνους στην μέση, πόνους στην πλάτη, προβλήματα σοβαρά στο στομάχι και στο αποχευτικό σύστημα, μόνιμοι πονοκέφαλοι και το χειρότερο μόνιμη και έντονη ξηροφθαλμία.
Το δίκυκλο με έχει γεράσει 40 χρόνια... Αισθάνομαι 90 ετών.
Επίσης σημείωσε ότι πέρυσι που είχα το AVEO και το χρησιμοποιούσα για την εργασία μου, πολύ γρήγορα μειώθηκαν όλα τα συμπτώματα του δικύκλου.
Φέτος ξανά τα ίδια και χειρότερα.
-
-
Λοιπόν σημείωσε:
- Όσο οδηγούσα μόνο αυτοκίνητο: Αύξηση αστιγματισμού, αύξηση μυωπίας λόγω νυχτερινής οδήγησης σε επαγγελματικά ταξίδια.
- Μόλις ανέβηκα στο δίκυκλο απέκτησα: Πόνους στην μέση, πόνους στην πλάτη, προβλήματα σοβαρά στο στομάχι και στο αποχευτικό σύστημα, μόνιμοι πονοκέφαλοι και το χειρότερο μόνιμη και έντονη ξηροφθαλμία.
Το δίκυκλο με έχει γεράσει 40 χρόνια... Αισθάνομαι 90 ετών.
Επίσης σημείωσε ότι πέρυσι που είχα το AVEO και το χρησιμοποιούσα για την εργασία μου, πολύ γρήγορα μειώθηκαν όλα τα συμπτώματα του δικύκλου.
Φέτος ξανά τα ίδια και χειρότερα.
Αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα: ποιες είναι οι συνέπειες της πολύωρης οδήγησης στην υγεία.
Πρόσθεσε σε όλα αυτά και τα συχνά εμφράγματα στους νταλικιέρηδες (όλη μέρα σε μια μικρή καμπίνα, συχνά γεμάτη καπνό).
Υγεία και οδήγηση