Ειχα αυτο (Ulysse Speedometer) χρονια...
Μεχρι και στο αεροπλανο οταν καθομουν παραθυρο το εβαζα να μετραει ταχυτητα ωστε να το συγκρινω με αυτη που αναφερε στην οθονη. 😂
Προς εκπληξη γατε δεν εχουν τρελες αποκλισεις πλεον και στα πολλα χλμ. Στα αυτοκινητα στα 200 εχω δει 194-5 με την εφαρμογη. Οπως και το google maps.
Στο μοτο ειχα παρει μετρηση μεχρι 283 αλλα δεν το κρατησα για αρκετη ωρα στα 299 (δεν γραφει μετα το κοντερ). 😇
και εγω το εκαμα αυτο με τα αεροπλανα. αν ομως χασεις τη προσγειωση και το ανοιξεις μετα δεν συντονιζεται...
επιμενω στην αποκλιση μετρησης, αμα θες να σου δανεισω το vbox
Καλα δεν εχω τοοοσο μεγαλη καουρα πλεον γι αυτα τα πραγματα.
Ας υποθεσουμε οτι επειδη εχεις vbox εισαι αυτος που θα δωσει τα σωστα νουμερα...εσενα στα 150 τι σου λεει? Ξερω οτι απο αυτοκινητο σε αυτοκινητο ειναι διαφορετικα. Απλα ενα σημειο αναφορας...για την κουβεντα.
στο γκεικο, κατι μεγαλυτερο απο 10 στα πολλα
στο v60 παλι 10+
σε chr, οκ ενα απο τα πεντε, 15+ στα πολλα για chr, δηλαδη μετα τα 140
στο gv μου, 120+ οταν γραφει 100 το κοντερ. χαχαχαχα.... ας πουμε οτι εχει αλλαξει λιγουλακι το μεγεθος του ελαστικου
στο clio παλι κοντα στα 10
θυμαμαι στο νιβι περιπου τα ιδια - ειναι μαλακες οι σουζαιοι και θα καει κοσμος εξαιτιας τους
Forum για θέματα γενικού, μη-αυτοκινητιστικού ενδιαφέροντος
2583
Topics
1022703
Posts
Και το άρθρο μεταφρασμένο (όπως δημοσιεύθηκε στο βδελυρά Documento).
Είμαστε, για λίγο ακόμη, πάνω απ τη Βουλγαρία, και αυτό το πανηγυρίζουν οι Νεοδημοκράτες...
Ήρθε η ώρα να δούμε την ισχυρή οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας μετά την πανδημία σε ιστορικό πλαίσιο. Η χώρα συγκαταλέγεται πράγματι στις καλύτερες πρόσφατες επιδόσεις της ευρωζώνης, αλλά έχει γίνει και η φτωχότερη.
Την περασμένη εβδομάδα, ο οίκος αξιολόγησης S&P ήταν ο τελευταίος που έπλεξε το εγκώμιο της χώρας, καθώς αναθεώρησε τις προοπτικές της χώρας σε “θετικές”. Αυτό συνέβη στο πλαίσιο της ανάληψης από τις ελληνικές αρχές “μιας ευρείας κλίμακας ατζέντας διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και της αντιμετώπισης μακροχρόνιων σημείων συμφόρησης”, η οποία ενίσχυσε την ανάπτυξη πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης και είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του λόγου χρέους προς ΑΕΠ. Οι θετικές προοπτικές αντανακλούν την προσδοκία μας ότι το αυστηρό δημοσιονομικό καθεστώς θα συνεχίσει να ωθεί τη μείωση του λόγου του δημόσιου χρέους, ενώ η ανάπτυξη θα συνεχίσει να ξεπερνά τις αντίστοιχες της Ελλάδας στην ευρωζώνη.
Πράγματι, τα νέα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat τη Δευτέρα έδειξαν ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος σε σχέση με το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 10,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 162% το 2023.
Η ελληνική οικονομία αναπτύχθηκε κατά 2% το 2023, ξεπερνώντας τη συρρίκνωση της Γερμανίας κατά 0,3%. Από το 2019, πριν από την πανδημία, η χώρα αναπτύχθηκε με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό από τον αντίστοιχο της ευρωζώνης. Την περασμένη εβδομάδα το ΔΝΤ δήλωσε ότι η ελληνική οικονομία θα αναπτυχθεί κατά 2% και φέτος και θα συνεχίσει να ξεπερνά τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της νομισματικής ένωσης για τα επόμενα δύο χρόνια.
Οι ισχυροί αριθμοί του τουρισμού – οι οποίοι συμβαδίζουν με τη βελτίωση της αγοράς εργασίας και την ανάκαμψη της κατανάλωσης – βοηθούν. Το ίδιο και οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που αποσκοπούν στην άρση των εμποδίων στην ανάπτυξη, όπως η αύξηση της ψηφιακής πρόσβασης στις δημόσιες υπηρεσίες, η επιτάχυνση των δικαστικών αποφάσεων και η βελτίωση της διαφάνειας και των δημόσιων οικονομικών.
Όπως δήλωσε στη FTAV ο οικονομολόγος της BNP Paribas Guillaume Derrien:
Η ανανεωμένη πολιτική σταθερότητα και η απότομη δημοσιονομική εξυγίανση καθιστούν την Ελλάδα πολύ πιο ελκυστική χώρα για επενδύσεις από ό,τι στο παρελθόν.
Ωστόσο … Η τελευταία ανάκαμψη έχει μόλις ελαφρώς ανεβάσει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ τα τελευταία δύο χρόνια – και όχι αρκετά για να τους βγάλει από τη θέση τους ως τους φτωχότερους ανθρώπους στην ευρωζώνη.
Αυτό είναι κάτι σχετικά νέο για την Ελλάδα, καθώς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν παρόμοιο με αυτό του μέσου όρου της ΕΕ μέχρι το 2009. Έκτοτε, σε 10 χώρες το βιοτικό επίπεδο αυξήθηκε πάνω από αυτό της Ελλάδας, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι η δεύτερη φτωχότερη χώρα στην ΕΕ μετά τη Βουλγαρία και η φτωχότερη στο μπλοκ του κοινού νομίσματος
Με το χάσμα με τη Βουλγαρία να μειώνεται απότομα, δεν είναι παράλογο να περιμένουμε ότι η Ελλάδα θα γίνει σύντομα η φτωχότερη χώρα της ΕΕ.
Πώς συμβιβάζονται αυτές οι αντίθετες ιστορίες ισχυρής ανάκαμψης και φτώχειας;
Η απάντηση βρίσκεται στον απόηχο της χρηματοπιστωτικής κρίσης και της λιτότητας που ακολούθησε την κρίση του 2010. Οι ελληνικές δαπάνες περικόπηκαν και οι φόροι αυξήθηκαν για να εξασφαλιστεί η διάσωση από το ΔΝΤ και την ΕΕ, συμπιέζοντας τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά και κατεδαφίζοντας την οικονομία. Η έκταση της οικονομικής ζημίας ήταν εξαιρετική για καιρό ειρήνης.
Η ελληνική οικονομία συρρικνώθηκε σχεδόν κατά 30% από την κορυφή έως κάτω. Το 2016, οι καταναλωτικές δαπάνες μειώθηκαν κατά 24% σε σχέση με το 2007, οι κρατικές δαπάνες μειώθηκαν κατά 20% και οι επενδύσεις κατέρρευσαν κατά 65%. Την ίδια περίοδο, η μεταποιητική δραστηριότητα μειώθηκε σχεδόν στο μισό, το λιανικό εμπόριο και η επαγγελματική δραστηριότητα συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν το ένα τρίτο. Η ανεργία εκτοξεύθηκε σε ιστορικά υψηλό επίπεδο, σχεδόν στο 30%.
Ως αποτέλεσμα, η ελληνική οικονομία είναι σήμερα περίπου 19% μικρότερη από ό,τι το 2007 – παρά την ισχυρή ανάκαμψη της χώρας μετά την πανδημία – ενώ η οικονομία της ΕΕ στο σύνολό της έχει αυξηθεί κατά 17%.
Το οικονομικό πλήγμα είναι σχεδόν πρωτοφανές στη σύγχρονη εποχή, συγκρίσιμο μόνο με τη Μεγάλη Ύφεση των ΗΠΑ τη δεκαετία του 1930, σημειώνει ο Γιώργος Λαγαρίας επικεφαλής οικονομολόγος της Mazars Wealth Management.
Οι πραγματικοί μισθοί μειώνονταν σταθερά μέχρι το 2022, την τελευταία διαθέσιμη τιμή στη βάση δεδομένων του ΟΟΣΑ, και είναι μειωμένοι κατά 30% σε σχέση με τα προ της χρηματοπιστωτικής κρίσης επίπεδα, αφήνοντας τη χώρα με έναν από τους χαμηλότερους μέσους μισθούς μεταξύ των ανεπτυγμένων οικονομιών.
Ο κατασκευαστικός τομέας – σημαντικός μοχλός ανάπτυξης πριν από την κρίση – έχει σχεδόν εξαλειφθεί. Οι επενδύσεις σε κατοικίες, οι οποίες αντιπροσώπευαν πάνω από το 10% του ΑΕΠ στο αποκορύφωμα της φούσκας του 2008, έχουν έκτοτε κατρακυλήσει στο 2% του ΑΕΠ, το χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών της ευρωζώνης. Όπως λέει ο Derrien της BNP: ” Η Ελλάδα έχει πλέον ένα λιγότερο ανισόρροπο μοντέλο οικονομικής ανάπτυξης -κάτι που είναι θετικό- αλλά η πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας δεν έχει ακόμη εξισορροπηθεί πλήρως από την επέκταση σε νέους τομείς.
Υπάρχουν επίσης ανησυχίες για τις μακροπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές της χώρας. Ο κ. Λαγκάριας υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη με περιορισμένη μόχλευση* -που είναι η περίπτωση της Ελλάδας- θα παραμείνει υποτονική και προβλέπει ότι θα χρειαστούν πολλά χρόνια “επίμονων μεταρρυθμίσεων” για να επιστρέψει η Ελλάδα στο σημείο που βρισκόταν το 2007. Οι χαμηλές επενδύσεις και η υποτονική παραγωγικότητα συνεχίζουν επίσης να περιορίζουν το οικονομικό δυναμικό της Ελλάδας, σύμφωνα με τον Derrien. Στην τελευταία του έκθεση για τη χώρα, το ΔΝΤ αναφέρει επίσης την κλιματική αλλαγή ως κίνδυνο – καθώς το 90% των τουριστικών υποδομών της χώρας και το 80% των βιομηχανικών δραστηριοτήτων βρίσκονται σε περιοχές που εκτίθενται σε υψηλούς κλιματικούς κινδύνους – και τα ολοένα και πιο θλιβερά δημογραφικά στοιχεία. Οι γεννήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν σε χαμηλό εννέα δεκαετιών το 2022, επιδεινώνοντας τη γήρανση και τη συρρίκνωση του πληθυσμού της χώρας, καθώς πολλοί νέοι εγκαταλείπουν τη χώρα κάθε χρόνο.
Συνολικά, η οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας θα πρέπει να πανηγυριστεί, αλλά θα πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο μιας αξιοσημείωτης οικονομικής κρίσης που την έχει αφήσει σε μια τρύπα από την οποία μπορεί να χρειαστεί μια ολόκληρη γενιά για να βγει.
* Η μόχλευση είναι ένα επενδυτικό μοντέλο σύμφωνα με το οποίο απαιτείται από τον επενδυτή να καταβάλει μόνο ένα μέρος της συνολικής αξίας της θέσης που επιθυμεί να λάβει. Ο πάροχος του προϊόντος υπό μόχλευση είναι εκείνος που δανείζει το υπόλοιπο ποσό.
Υπερβολές. Θέμα προτεραιοτήτων είναι όλα. Μια χαρά τη βγάζουμε και οι υπάλληλοι χωρίς εταιρίες και ΚΥΡΙΩΣ χωρίς τη δυνατότητα για μαύρα. Και για πίστες μας φτάνουν και για αμάξι του ΣΚ, αρκεί να το χουμε ψηλά στις επιθυμίες και τις προτεραιτότητές μας. Άλλος πληρώνει ιδιωτικό σχολείο για τα παιδιά του πχ άλλος προτιμά να έχει ένα αμάξι να γουστάρει. Για όλα μαζί ναι, σε λίγους φτάνουν. Οι υπόλοιποι κάνουμε συμβιβασμούς και επιλέγουμε.
open loop due engine load or deceleration"
είναι σωστό για κινητήρα κρύο , σε κατηφόρα, με άφημα γκαζιού. To C του Γιάννη, δεν φοράει τον αρχικό εγκέφαλο. Γιάννη, όταν κατέβεις Αθήνα, φέρτο στον Ηλία να στο ρυθμίσει.
Forum για τα εκτός δρόμου οχήματα, διαδρομές και off-road αναζητήσεις
898
Topics
17981
Posts
Πάντα με γοήτευε η άγρια ομορφιά του Ταϋγέτου, είτε από την πλευρά της Σπάρτης είτε από την πλευρά της Καλαμάτας. Γνώριμο σε μένα το βουνό καθώς έχω εκτελέσει δεκάδες εξορμήσεις σε αυτόν. Πάντα όμως υπάρχουν ανοιχτοί λογαριασμοί και σημεία που έχεις περάσει ξυστά και δεν τα είδες ποτέ.
Το Καλάθιον αποτελεί έναν ορεινό όγκο του Ταϋγέτου και υπό συνθήκες θα μπορούσε να θεωρείται ξεχωριστό βουνό καθώς διαχωρίζεται από τον κύριο πυρήνα του βουνού μέσω του Ριντόμου, ενός από τα εντυπωσιακότερα φαράγγια στη χώρα μας. Παρολαυτά, εντάσσεται στο γενικότερο ορεινό σύμπλεγμα, πιθανότατα και λόγω του ιστορικού υποβάθρου που υπάρχει στην περιοχή.
Όταν βρεθείτε στην Καλαμάτα και κοιτάξετε τον Ταύγετο, ουσιαστικά κοιτάτε το Καλάθιον το οποίο κρύβει επιμελώς τους ψηλότερους ορεινούς όγκους του βουνού.
Με συνοπτικές διαδικασίες έφτασα στην Καλαμάτα και τράβηξα την πολύ στενή διαδρομή για Άνω Βέργα. Σύντομα κέρδισα ύψος και θαύμασα την απίστευτη θέα στην Καλαμάτα και τον Μεσσηνιακό κόλπο.
1.JPG
Η Άνω Βέργα βρίσκεται σε υψόμετρο 869 μέτρων και μέχρι το 1956 ονομαζόταν Άνω Σελίτσα. Στη συγκεκριμένη περιοχή έγινε η ιστορική Μάχη της Βέργας όπου οι Μανιάτες οχυρωμένοι πίσω από το «Τείχος της Βέργας», νίκησαν τον Ιμπραήμ και η Μάνη παρέμεινε αδούλωτη.
2.JPG
Στην Άνω Βέργα πάρκαρα και προετοιμάστηκα για πεζοπορία προς μερικούς ενδιαφέροντες προορισμούς.
3.JPG
Κάποια κόκκινα σημάδια εντός του χωριού με οδήγησαν στην έναρξη του μονοπατιού
4.JPG
Ναός του Αγίου Νικολάου. Δεξιά διακρίνεται το μονοπάτι που τραβά προς το βουνό.
5.JPG
Έχοντας βγει από το χωριό, διακρίνεται ο ορεινός όγκος του Καλαθιού.
6.JPG
Η θέα αναμενόμενα εκπληκτική!
7.JPG
Το μονοπάτι είναι πολύ παλιό και είχε φτιαχτεί σωστά από την αρχή με λίθινες ενισχύσεις. Για αυτό και άντεξε στο χρόνο.
8.JPG
Ένα εντυπωσιακό σημείο.
9.JPG
Συνεχίζοντας, λίγο μετά έκοψα αριστερά εκτός μονοπατιού.
10.JPG
Για να φτάσω σε αυτό το αλώνι το οποίο αναφέρεται ως αρχαίο στο google maps αλλά δεν είμαι βέβαιος για αυτό. Σε κάθε περίπτωση όμως θα ερχόμουν για να το δω.
11.JPG
Ο επόμενος προορισμός βρισκόταν λίγο πιο κάτω στη νοητή ευθεία όμως η πυκνή βλάστηση και το δύσβατο τερέν καθιστούσε αδύνατη την προσέγγισή του από εκεί που βρισκόμουν. Έτσι επέστρεψα στο χωριό και ακολούθησα ένα άλλο μονοπάτι.
12.JPG
Το οποίο μετά από 20 λεπτά με οδήγησε στο γραφικό βυζαντινό ξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής
13.JPG
Η τοποθεσία του δεν επιλέχθηκε τυχαία, λίγα μέτρα από το ξωκλήσι, κάτω από κάτι βράχους ανάβλυζε νερό.
14.JPG
Δε χορταίνεται η θέα!
15.JPG
Η πεζοπορία διήρκησε συνολικά μια ώρα περίπου. Έφτασα στην Άνω Βέργα και συνέχισα στο 2ο σκέλος της εξόρμησης που περιλάμβανε χωμάτινες διαδρομές. Αρχικά έφτασα σε ένα άλλο εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου.
Από τον Άη Λια συνέχισα νότια τη χωμάτινη διαδρομή μέχρι την τοποθεσία Μεγάλη Λάκκα. Απίθανη θέα σε μερικά ανοίγματα αλλά και σημεία με πελώρια έλατα γύρω μου.
Και εκεί υπήρχαν κόκκινα σημάδια που οδηγούσαν στον κρατήρα Καλαθιού. Αμέσως προετοιμάστηκα και ξεκίνησα να κατεβαίνω σε δασικό μονοπάτι.
25.JPG
Κατέβηκα αρκετά μέτρα και ήμουν βέβαιος πως θα αντικρίσω κάτι μεγαλειώδες.
26.JPG
Πράγματι έφτασα σε μια τεράστια λάκκα που ονομάζεται κρατήρας για ευνόητους λόγους. Μια από τις μεγαλύτερες που έχω δει σίγουρα.
27.JPG
29.JPG
Εκεί έκοβε και τελείως ο αέρας και κυριολεκτικά δεν άκουγα τίποτα, παρά μόνο ήχους από πουλιά και έντομα. Το απόλυτο Ζεν.
28.JPG
Επιστροφή στο Qashqai και χωμάτινη συνέχεια μέχρι το χωριό Αλτομιρά στο οποίο είχα υποσχεθεί ότι θα επιστρέψω κάποια στιγμή. Παλιότερα το είχα προσεγγίσει από το Μπίλιοβο, ένα εκπληκτικό καλντερίμι που δημιουργήθηκε με κόπο αρκετές δεκαετίες πριν. Σύμφωνα με τοπική παράδοση, το χωριό οφείλει το όνομά του σε κάποιο ληστή που ονομαζόταν Αλτόμορος και είχε καταφύγει στην περιοχή
Από εκεί επέστρεψα αναγκαστικά πίσω καθώς ήθελα να συνεχίσω προς Ριζανά, ένα από τα ορεινότερα χωριά της Πελοποννήσου στα 1.000m ύψος.
30.JPG
Λόγω τεχνικού προβλήματος δεν κατάφερα να καταγράψω τη διαδρομή μέχρι την Κρύα Βρύση και τα Ριζανά. Εδώ ένα στιγμιότυπο της διαδρομής.
Προς Ριζανά.JPG
Έχοντας μπει στα Ριζανά.
31.JPG
Συνεχίζοντας χωμάτινα προς την τοποθεσία Μπάκα Λαιμός
Ριζανά 1.JPG
Δεν υπάρχουν πολλά λόγια που να μπορούν να περιγράψουν την ομορφιά αυτού του τοπίου. Μου θύμισε λίγο το πέτρινο δάσος στο Μονοδένδρι.
Ριζανα 2.JPG
Εναλλαγές τοπίου!
ριζανα 3.JPG
ριζανα 4.JPG
Στην τοποθεσία Μπάκα Λαιμός ουσιαστικά τερμάτισε μια μεγάλη, κυκλική χωμάτινη περιπλάνηση μήκους 40 χιλιομέτρων που ξεκίνησε από την Άνω Βέργα.
χάρτης.JPG
Συνεχίζοντας ασφάλτινα πια μέχρι το Τουριστικό περίπτερο στον δρόμο Σπάρτης-Καλαμάτας.
Προς Τουριστικό.JPG
Στη Σπάρτη με περίμεναν 2 φίλοι τους οποίους είχα να δω μερικά χρόνια. Ήταν ευκαιρία να κάνω και την αγαπημένη ασφάλτινη διαδρομή μέχρι εκεί.
Προς Σπάρτη 1.JPG
προς Σπαρτη 2.JPG
προς Σπάρτη 3.JPG
Και κάπως έτσι ακόμα μια υπερπλήρης εξόρμηση έφτασε στο τέλος της. Είδα πανέμορφα τοπία από άλλη οπτική γωνία, ευχαριστήθηκα ασφάλτινη αλλά και χωμάτινη οδήγηση, περπάτησα πίσω στο χρόνο και πάνω από όλα, είδα καλούς φίλους. Τα λέμε με το καλό την επόμενη φορά!
Forum για ό,τι έχει να κάνει με τους 2 τροχούς και το moto GP
645
Topics
15126
Posts
Καλησπερα σε ολους !!
Εδω το καμαρι μου ,το Τenere 700 με μια προσφατη αλλαγη
σε ολόσωμη εξατμιση, φιλτρο και προγραμμα.
+5.5 αλογακια που δε μας χαλασε καθολου !
Ο ηχος απο την καμερα δεν αποτυπωνει ακριβως τον ηχο της εξατμισης,
αλλα ,κατι καναμε ! Youtube Video