Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις

3412 posts / 0 new
Τελευταία δημοσίευση
funkyreverend
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 22/01/2003 - 01:47
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις

Ποια αυτοκίνητα σας έχουν εντυπωσιάσει ή σας έχουν απογοητεύσει με τα φρένα τους, είτε σε αίσθηση είτε σε αποτελεσματικότητα;

Έχετε συναντήσει φρένα δυο ταχυτήτων; π.χ. εξαιρετικά χωρίς φορτίο, στεγνό οδόστρωμα και ανεπαρκή με φορτίο ή με βροχή; Καταλαβαίνετε μεγάλη διαφορά με δισκόφρενα ή ταμπούρα πίσω;

Γράψτε τις εντυπώσεις σας!

up
2 users have voted.
rallye1.6
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 26/12/2002 - 21:01
Έχω ένα Clio 1.4 λίγο πάνω

Έχω ένα Clio 1.4 λίγο πάνω από ένα χρόνο. Έχω κάνει 25000 χλμ και έχω αλλάξει 2 φορές τακάκια!! μία στις 12.000χλμ και μία στις 24.000χλμ. στο συνεργείο που τα άλλαξα, μου είπαν ότι μάλλον φρενάρω "πολύ" κάτι που μάλλον ισχύει. Είναι φυσιολογική τέτοια φθορά, έστω και με "πολύ" φρενάρισμα; Παρατήρησα επίσης μετά από μια γρήγορη διαδρομή, πολύ θερμότητα να εκλύεται από τα μπροστινά (αλλά και από τα πίσω) φρένα. Μπορεί η αυξημένη φθορά των τακακίων να οφείλεται στην υπερθέρμανση τους;

up
2 users have voted.
lkar
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 29/04/2003 - 10:10
rallye1.6":28vufsm3 wrote:Έχω

rallye1.6":28vufsm3 wrote:
Έχω ένα Clio 1.4 λίγο πάνω από ένα χρόνο. Έχω κάνει 25000 χλμ και έχω αλλάξει 2 φορές τακάκια!! μία στις 12.000χλμ και μία στις 24.000χλμ. στο συνεργείο που τα άλλαξα, μου είπαν ότι μάλλον φρενάρω "πολύ" κάτι που μάλλον ισχύει. Είναι φυσιολογική τέτοια φθορά, έστω και με "πολύ" φρενάρισμα; Παρατήρησα επίσης μετά από μια γρήγορη διαδρομή, πολύ θερμότητα να εκλύεται από τα μπροστινά (αλλά και από τα πίσω) φρένα. Μπορεί η αυξημένη φθορά των τακακίων να οφείλεται στην υπερθέρμανση τους;

Υπερβολική φθορά είναι. H φθορά προκαλείται και από την υπερθέρμανση. Δοκίμασε μικρότερης διάρκειας φρεναρίσματα με περισσότερη δύναμη στο pedal ή δοκίμασε άλλα τακάκια. Υποπτέυομαι ότι αν έχεις πάει σε εξουσιοδοτημένο Renault σου έχουν βάλει Valeo

up
2 users have voted.
skullone
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 02/07/2002 - 07:37
Τι να σου πω, εγώ έχω ήδη 25

Τι να σου πω, εγώ έχω ήδη 25.000 χλμ, το αυτοκίνητο κινείται παντού (πόλη, βουνό, εθνική), δεν το λυπάμαι, αλλά ακόμα δεν έχω χρειαστεί τακάκια. Όμως πιστεύω πως σύντομα θα πάρουν την άγουσα για τα αποδυτήρια.

up
1 user has voted.
eizo
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 23/01/2004 - 13:10
chrmes":110xfonx wrote:Θα σου

chrmes":110xfonx wrote:
Θα σου πω μόνο για το τελευταίο με σιγουριά όταν οδήγησα ένα ραλλύ 1,6 8ν που η διαφορά του με το δικό μου στο σύστημα πέδησης είναι τα δισκόφρενα πίσω εξεπλάγησα γιατί δεν περίμενα τόση διαφορά. Και μια συμβουλή τα ταμπούρα θέλουν συχνή συντήρηση και ρύθμιση(κι ας λένε ότι είναι αυτορυθμιζόμενα)

Η διαφορά ήταν υπέρ του Ραλλύ;

up
2 users have voted.
Grand Tourismo
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 25/09/2002 - 02:11
Τα φρένα πάντως από το Saxo 1

Τα φρένα πάντως από το Saxo 1.1 (98΄) είναι χάλια.
Καμιά βελτίωση γίνεται ?
Τα 1.4 Saxo και 106 φοράνε διαφορετικά (εμπρός κυρίως) συστήματα από τα 1.1?
Είναι τα ίδια με των 205 και ΑΧ?
Πάντως το ΑΧ 1.1 που είχα παλιότερα φρέναρε πολύ καλύτερα .

up
2 users have voted.
Tsakinnen
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 31/01/2004 - 23:09
Τα ταμπορα κανουν καλυτερα

Τα ταμπορα κανουν καλυτερα χειροφρενα!
Στο 146 μου με Δ/Δ δεν συγρινεται σε φρενα με το απλο που εχει Δ/Τ. Αλλη αισθηση και αποτεσματικοτητα...Ασε που το πενταλ εχει ελαχιστη διαδρομη

up
2 users have voted.
HUNTER
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 01/01/1970 - 02:00
Tsakinnen":ucn1rerq wrote:Τα

Tsakinnen":ucn1rerq wrote:
Τα ταμπορα κανουν καλυτερα χειροφρενα!
Στο 146 μου με Δ/Δ δεν συγρινεται σε φρενα με το απλο που εχει Δ/Τ. Αλλη αισθηση και αποτεσματικοτητα...Ασε που το πενταλ εχει ελαχιστη διαδρομη

Τό δικό μου(Kadett-e-) έχει πίσω,δισκόφρενα γιά τό φρένο,καί ταμπούρα γιά τό χειρόφρενο!!!

up
2 users have voted.
meco
Offline
Last seen: Πριν από 2 εβδομάδες 1ημέρα
Joined: 01/01/1970 - 02:00
HUNTER":3ug3xeja wrote:

HUNTER":3ug3xeja wrote:
Τό δικό μου(Kadett-e-) έχει πίσω,δισκόφρενα γιά τό φρένο,καί ταμπούρα γιά τό χειρόφρενο!!!

Τι λες τώρα!!!!!
Πάντως τα ταμπούρα φρενάρουν κατά πολύ καλύτερα σε σχέση με τους δίσκους, αλλά σε επαναλαμβανόμενα φρεναρίσματα χάνουν ραγδαία την απόδοσή τους για αυτό και τελικά οι δίσκοι είναι η καλύτερη επιλογή....

up
2 users have voted.
HUNTER
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 01/01/1970 - 02:00
meco":2suuawp4 wrote:HUNTER"

meco":2suuawp4 wrote:
HUNTER":2suuawp4 wrote:
Τό δικό μου(Kadett-e-) έχει πίσω,δισκόφρενα γιά τό φρένο,καί ταμπούρα γιά τό χειρόφρενο!!!

Τι λες τώρα!!!!!...

Believe it,or not!!!

up
1 user has voted.
kouk
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 01/01/1970 - 02:00
HUNTER":24uvb5zf wrote:meco"

HUNTER":24uvb5zf wrote:
meco":24uvb5zf wrote:
HUNTER":24uvb5zf wrote:
Τό δικό μου(Kadett-e-) έχει πίσω,δισκόφρενα γιά τό φρένο,καί ταμπούρα γιά τό χειρόφρενο!!!

Τι λες τώρα!!!!!...

Believe it,or not!!!

Μια απο τα ίδια!!

up
2 users have voted.
Grand Tourismo
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 25/09/2002 - 02:11
γνωρίζει κανείς κάτι για τα

γνωρίζει κανείς κάτι για τα φρένα του saxo?

up
2 users have voted.
Obelix
Offline
Last seen: Πριν από 4 μήνες 6 ημέρες
Joined: 01/01/1970 - 02:00
eizo":53eldg9u wrote:chrmes"

eizo":53eldg9u wrote:
chrmes":53eldg9u wrote:
Θα σου πω μόνο για το τελευταίο με σιγουριά όταν οδήγησα ένα ραλλύ 1,6 8ν που η διαφορά του με το δικό μου στο σύστημα πέδησης είναι τα δισκόφρενα πίσω εξεπλάγησα γιατί δεν περίμενα τόση διαφορά. Και μια συμβουλή τα ταμπούρα θέλουν συχνή συντήρηση και ρύθμιση(κι ας λένε ότι είναι αυτορυθμιζόμενα)

Η διαφορά ήταν υπέρ του Ραλλύ;

Εννοείται οι δίσκοι πίσω κάνουν διαφορά

up
4 users have voted.
Obelix
Offline
Last seen: Πριν από 4 μήνες 6 ημέρες
Joined: 01/01/1970 - 02:00
Grand Tourismo":3rukp4hp

Grand Tourismo":3rukp4hp wrote:
Τα φρένα πάντως από το Saxo 1.1 (98΄) είναι χάλια.
Καμιά βελτίωση γίνεται ?

Ναι βέλε εμπρός φρένα από ραλύ η VTS

π.χ.

http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.php?t=6736
ή
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.php?t=6610

Grand Tourismo":3rukp4hp wrote:
Πάντως το ΑΧ 1.1 που είχα παλιότερα φρέναρε πολύ καλύτερα .

Μάλλον λόγω μειωμμένου βάρους

up
2 users have voted.
nass
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 01/01/1970 - 02:00
meco":qqoymn9m wrote:Πάντως

meco":qqoymn9m wrote:
Πάντως τα ταμπούρα φρενάρουν κατά πολύ καλύτερα σε σχέση με τους δίσκους

Δε νομίζω πως ισχύει αυτό... Φαντάζομαι πως, για ίδια υλικά τριβής, είναι συνάρτηση της επιφάνειας επαφής των υλικών τριβής με το δίσκο ή το εσωτερικό του ταμπούρου και μου φαίνεται δύσκολο αυτή η τελευταία να είναι μεγαλύτερη στο ταμπούρο.

up
4 users have voted.
funkyreverend
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 22/01/2003 - 01:47
Στο Κλιώ που έχουμε, τα

Στο Κλιώ που έχουμε, τα τακάκια σώθηκαν στα 32Κ χιλιόμετρα, αν δεν κάνω λάθος. Ο adis4gr ( ) που ήταν ο οδηγός εκείνη την ώρα, αναγκάστηκε να κάνει αρκετά χιλιόμετρα μέχρι το συνεργείο, στο οποίο μας είπαν ότι τα 30Κ είναι περίπου ένα όριο - για φυσιολογική οδήγηση. Τα επόμενα θα αλλαχτούν αρκετά πριν τα 60Κ πάντως. Τα φρένα του Κλιώ εξαιρετικά, και σκέφτομαι την κατάθεση 600Ε για δίσκους πίσω, αν καμφθεί το πρόβλημα με το ABS.

up
1 user has voted.
meco
Offline
Last seen: Πριν από 2 εβδομάδες 1ημέρα
Joined: 01/01/1970 - 02:00
nass":1161fsk6 wrote:meco"

nass":1161fsk6 wrote:
meco":1161fsk6 wrote:
Πάντως τα ταμπούρα φρενάρουν κατά πολύ καλύτερα σε σχέση με τους δίσκους

Δε νομίζω πως ισχύει αυτό... Φαντάζομαι πως, για ίδια υλικά τριβής, είναι συνάρτηση της επιφάνειας επαφής των υλικών τριβής με το δίσκο ή το εσωτερικό του ταμπούρου και μου φαίνεται δύσκολο αυτή η τελευταία να είναι μεγαλύτερη στο ταμπούρο.

Και όμως γενικά έτσι είναι.
(Ξανα)διευρινίζω βέβαια ότι σε απανωτά φρεναρίσματα το μεν τάμπουρο θα χάνει ραγδαία την καλή επίδοσή του και σιγά σιγά θα αρχίσει να υπολείπεται του δίσκου κατά πολύ...
Τώρα βέβαια όπως είναι φυσικό μία εξαπίστονη δαγκάνα (και όχι μόνο) φρενάρει καλύτερα από ένα μικρό "ταμπουράκι" ακόμα και κατά το πρώτο φρενάρισμα...

up
1 user has voted.
alexastrag
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 11/06/2002 - 19:41
meco":bie99n1u wrote:HUNTER"

meco":bie99n1u wrote:
HUNTER":bie99n1u wrote:
Τό δικό μου(Kadett-e-) έχει πίσω,δισκόφρενα γιά τό φρένο,καί ταμπούρα γιά τό χειρόφρενο!!!

Τι λες τώρα!!!!!
Πάντως τα ταμπούρα φρενάρουν κατά πολύ καλύτερα σε σχέση με τους δίσκους, αλλά σε επαναλαμβανόμενα φρεναρίσματα χάνουν ραγδαία την απόδοσή τους για αυτό και τελικά οι δίσκοι είναι η καλύτερη επιλογή....

αυτο πρωτη φορα το ακουω.....και αν κατι τετοιο ισχυε γιατι εδω και δεκαετιες ολα τα αυτοκινητα εχουν δισκοφρενα εμπρος αφου λογω μικροτερου κοστους κατασκευης [των ταμπουρων] οι κατασκευαστες δεν επιλεγουν την ''καλυτερη'' και οικονομικοτερη αυτη λυση.

το μεγαλυτερο προβλημα των ταμπουρων ειναι η ελλειψη προοδευτικοτητας κατα το φρεναρισμα με αποτελεσμα και ειδικα οταν ειναι εμπρος τοποθετημενα [βλεπε μικρα και παλια subaru-suzuki ss40] σε φρεναρισμα πανικου να βλεπεις τον κ*λο σου να σε προσπερναει.

σημερα μολις εκανα αναβαθμιση των απαραδεκτων εμπρος φρενων στο kadett e που εχω με αεριζομενους δισκους 256χιλ και δαγκανες απο corsa B 16V και μπορω να πω πλεον οτι εχω σχετικα αξιοπρεπη φρενα αν και τα πισω ταμπουρα ειναι για τα μπαζα........υπομονη ομως και θα βρω και πισω δισκοφρενα για να μπορω να πω οτι εχω καλα φρενα.

up
2 users have voted.
Grand Tourismo
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 25/09/2002 - 02:11
Έμαθα δυστυχώς ότι στο saxo

Έμαθα δυστυχώς ότι στο saxo (τριμπούλονο) δεν μπαίνει τίποτα άλλο εκτός από κιτ brembo (δισκοι + τακάκια) ,ίδιoi δίσκοι αλλά brembo.
Τι λέτε αξίζει?

up
1 user has voted.
spiros7
Offline
Last seen: Πριν από 6 μήνες 6 ημέρες
Joined: 22/01/2003 - 01:40
meco":2y1bjmnn wrote:Πάντως

meco":2y1bjmnn wrote:
Πάντως τα ταμπούρα φρενάρουν κατά πολύ καλύτερα σε σχέση με τους δίσκους, αλλά σε επαναλαμβανόμενα φρεναρίσματα χάνουν ραγδαία την απόδοσή τους για αυτό και τελικά οι δίσκοι είναι η καλύτερη επιλογή....

Αυτό το έχω ακούσει και εγώ. Γιατί όμως υπάρχει η τάση πλέον να βάζουν σε όλα τα αυτοκίνητα (ανεξαρτήτως κυβισμού) δισκόφρενα πίσω; Πιο εύκολη αλλαγή αλλά και συχνότερη (μεγαλύτερο κέρδος από ανταλλακτικά); Και κάτι άλλο: Πες οτι έχεις ταμπούρα ή δίσκους (για πίσω πάντα) με την ίδια ικανότητα φρεναρίσματος. Τί παίζει με το βάρος; Ποιο σύστημα είναι πιο βαρύ και επιρεάζει την καλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου;

up
4 users have voted.
meco
Offline
Last seen: Πριν από 2 εβδομάδες 1ημέρα
Joined: 01/01/1970 - 02:00
spiros7":2iv9vjgx wrote:meco"

spiros7":2iv9vjgx wrote:
meco":2iv9vjgx wrote:
Πάντως τα ταμπούρα φρενάρουν κατά πολύ καλύτερα σε σχέση με τους δίσκους, αλλά σε επαναλαμβανόμενα φρεναρίσματα χάνουν ραγδαία την απόδοσή τους για αυτό και τελικά οι δίσκοι είναι η καλύτερη επιλογή....

Αυτό το έχω ακούσει και εγώ. Γιατί όμως υπάρχει η τάση πλέον να βάζουν σε όλα τα αυτοκίνητα (ανεξαρτήτως κυβισμού) δισκόφρενα πίσω; Πιο εύκολη αλλαγή αλλά και συχνότερη (μεγαλύτερο κέρδος από ανταλλακτικά); Και κάτι άλλο: Πες οτι έχεις ταμπούρα ή δίσκους (για πίσω πάντα) με την ίδια ικανότητα φρεναρίσματος. Τί παίζει με το βάρος; Ποιο σύστημα είναι πιο βαρύ και επιρεάζει την καλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου;

Ξαναδιάβασε τι έχω γράψει (το έκανα και bold) και θα βρεις απάντηση στην απορία σου. Επιπλεόν είναι και θέμα marketing. Όλοι θέλουν δισκόφρενα πίσω.
Για το δεύτερο που ρωτάς: Τα φρένα ανήκουν σε αυτό που λέμε μη αναρτώμενη μάζα. Είναι πλέον ευρέως αποδεκτό ότι η μείωση της μη αναρτώμενης μάζας ευνοεί την "καλή" οδική συμπεριφορά.
Τώρα για το ποιο από τα δύο συστήματα πέδησης είναι ελαφρύτερο, φαντάζομαι δεν θα υπάρχει μόνο μία απάντηση. Εξαρτάται από το μέγεθος της δαγκάνας, των αριθμό των πιστονιών, το μέγεθος του δίσκου, αν είναι αεριζόμενος ή όχι κ.α. Αντίστοιχες διαφοροποιήσεις θα υπάρχουν και στα "ταμπουρόφρενα".
Οπότε δεν μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι "αυτό" είναι βαρύτερο από το "άλλο".
Έχω μία υποψία όμως, ότι για (σχετικά) ίσης απόδοσης συστήματα τα δισκόφρενα θα είναι ελαφρύτερα...

up
3 users have voted.
skullone
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 02/07/2002 - 07:37
Εγώ θα θυμίσω δυο αυτοκίνητα

Εγώ θα θυμίσω δυο αυτοκίνητα roadster της δεκαετίας του '50: Την Porsche 356 και τη Mercedes 190 SL. Είχαν και οι δυο ταμπούρα μπρος-πίσω.

Τα φρένα ήταν και στα δυο το αδύνατο σημείο. Η μεν Porsche μπλοκάριζε εύκολα, η δε Mercedes απλά δεν είχε φρένα. (Από το τεύχος του Classic and Sports Car αυτού του μήνα).

up
1 user has voted.
xtkz
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 07/06/2003 - 03:29
Eιναι μεγαλο το 'κακο' να

Eιναι μεγαλο το 'κακο' να εχεις ταμπουρα πισω?
Οπως αναφερ8ηκε κ πριν μπροστα πεφτει ολο το βαρος κ η πιεση στα φρενα κατα το φρεναρισμα...

up
1 user has voted.
alexastrag
Offline
Last seen: Πριν από Ποτέ
Joined: 11/06/2002 - 19:41
Grand Tourismo":3eps80n4

Grand Tourismo":3eps80n4 wrote:
Έμαθα δυστυχώς ότι στο saxo (τριμπούλονο) δεν μπαίνει τίποτα άλλο εκτός από κιτ brembo (δισκοι + τακάκια) ,ίδιoi δίσκοι αλλά brembo.
Τι λέτε αξίζει?

εαν οι δισκοι δεν ειναι για αλλαγη λογω φθορας βαλε μονο τακακια after market γιατι εκει κυριως ειναι η διαφορα....στα υλικα τριβης!

up
2 users have voted.

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία logo